Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan de fiscus zich vragen stellen bij aankoop nieuwe wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kan de fiscus zich vragen stellen bij aankoop nieuwe wagen?

Middag

Naast mijn gewone job ga ik in mijn vrije tijd af en toe eens bijklussen. Heb dat vroeger veel gedaan en toen is het mij nog gelukt om ja nogal wat onderhandse veranderingen te doen en laten doen aan mijn nieuwe woning. Nu er een nieuwe regering is en er serieus wordt ingezet op zo'n zaken is het wantrouwen toch groter geworden. Ik rijd voor de moment met een BMW 3-serie 330i E46 uit 2002. De nieuwe koers dat BMW al enkele jaren volgt bevalt mij niet meer. Mijn oog is gevallen op de nieuwe Lexus IS 300H. Een hybride met puike prestaties uniek design, mooi interieur en tegenwoordig lijken enkel ze enkel in Azië en Italië te snappen hoe ze het hart van een autofreak sneller moeten doen slaan . Nu mijn vraag is, als ik mij plots zo'n wagen aanschaf zonder enige vorm van lening kan de fiscus zich daar dan vragen bijstellen?

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Lopez Bekijk Berichten
    Middag

Naast mijn gewone job ga ik in mijn vrije tijd af en toe eens bijklussen. Heb dat vroeger veel gedaan en toen is het mij nog gelukt om ja nogal wat onderhandse veranderingen te doen en laten doen aan mijn nieuwe woning. Nu er een nieuwe regering is en er serieus wordt ingezet op zo'n zaken is het wantrouwen toch groter geworden. Ik rijd voor de moment met een BMW 3-serie 330i E46 uit 2002. De nieuwe koers dat BMW al enkele jaren volgt bevalt mij niet meer. Mijn oog is gevallen op de nieuwe Lexus IS 300H. Een hybride met puike prestaties uniek design, mooi interieur en tegenwoordig lijken enkel ze enkel in Azië en Italië te snappen hoe ze het hart van een autofreak sneller moeten doen slaan . Nu mijn vraag is, als ik mij plots zo'n wagen aanschaf zonder enige vorm van lening kan de fiscus zich daar dan vragen bijstellen?
    Ja dat kan en indien je indiciaire rekening niet klopt heb je een probleem

Comment

Zo'n Lexus is niet de goedkoopste maar 't is nu ook geen Porsche 911, he!
      wat kost dat, netto een 40.000€? En je krijgt ook nog geld voor je BMW.

Persoonlijk denk ik dat vastgoed of een echt dure auto meer in de kijker loopt bij de fiscus.
      Wel kan je maar een beperkt deel van de prijs van de auto cash betalen, maar dat zal je wel al weten.

Overigens denk ik ook dat de fiscus veel sneller zelfstandigen op die manier onder de loupe neemt dan loontrekkenden (wat jij vermoedelijk bent).
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Ik ben gewoon een loontrekkende die af en toe eens na de uren bijklust. Vroeger meer dan nu, maar heb hierdoor wel een mooi spaarpotje aan overgehouden. Bwa tijd terug kon dat perfect met vastgoed nu gaat dit naar het schijnt moeilijker. Ja, ik denk tussen de 35 000 en 40 000 euro officiële prijzen zijn nog niet bekend. Met mijn officiële spaartegoeden kan ik die wagen niet in 1x kopen. Als ik bijvoorbeeld een stuk geld op mijn rekening zet dan kan ik die wagen perfect kopen, maar is de kans dan groot dat de fiscus dat te weten komt?

Comment

je moet kunnen voorleggen hoe je die auto betaald hebt, en waar dat geld vandaan komt. de fiscus kan merken dat je woning en auto's niet conform je loon zijn.
          als je bvb 10 000 euro cash op je rekening zet om de auto cash te kunnen betalen, zonder uitleg, dan hang je bij een controle.

er zijn betere manieren om dubieus geld te spenderen
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Ik ben gewoon een handige harry in bepaalde zaken en doe mijn job als loontrekkende graag, en dat is reden dat ik ook geen zin heb om als zelfstandige te beginnen maar ja via mond aan mond reclame leren de mensen je al vlug kennen. Dat er andere manieren zijn weet ik ook wel, maar een auto is direct een serieus bedrag om te spenderen. In principe gaat het hier over 'dubieus' geld maar ja .. 't is nu eenmaal zo.
            Last edited by ; 26/05/2013, 16:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke
              Ga gewoon een lening aan. Leef je zwart geld op a rato van je aflossingen en geen haan die ernaar kraait.
              Het probleem is ik heb een netto inkomen van 1800 euro. Ik betaal 500 € per maand voor mijn huis af dan nog 60 € per maand voor elektriciteit en aardgas. Denk niet dat de bank mij nog een lening zal geven hoor.

Comment

Laat de garage gewoon op papier een hoge overname geven. Is goed voor de garage en goed voor u. Je past het bedrag bij...vb. €5000 extra overname = €5000....

Comment

Ben ik de enige die zich hier vragen bij stelt? :/

Comment

Laat de helft of meer betalen door je ouders zogezegd [die mensen hebben nog grote hopen cash liggen], jij de andere helft (kleine helft want de bmw brengt ook nog iets op)

En lexus heeft niet echt een naam moest je een porsche kopen dan ga je ze op u dak krijgen.
                    Ik stel mij even in de plaats van de belasting controleur: die ziet op papier een AUDI RS4 of porsche cayman die audi laten ze waarschijnlijk links liggen omdat ze dat gewoon niet kennen...
                    Polo 6n 1.4

Comment

we leven hier wel in Belgie he
                      in onze contreien wordt er enkel in Italie nog meer gefraudeerd
                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

kan je niet zeggen dat je schoonouders je 'heel graag zien' ofzoiets onnozel als de fiscus vragen stelt eigenlijk? denk dat de meeste 'handgiften' van ouders/peter/meter etc naar kinderen toch niet allemaal via officiele giften gebeuren en de fiscus daar niet over gaat zeuren als je dat als origine geeft voor iets wat niet frauderen op grote school is, maar dat is mijn aanvoelen.. wie ben ik

Comment

Als de fiscus de belastingaangifte van Frank Lopez (een alias, veronderstel ik) controleert staat die auto daar helemaal niet op.
                          En die Lexus valt onder de radar.
                          Enige wat mis kan gaan is dat een jaloerse buur de fiscus tipt of dat je zelf grote sommen op je rekening stort.

Ik ben niet voor Crombez, maar die maatregelen tegen zwart geld heb ik niets op tegen, en uit jouw geval blijkt dat het idd veel moeilijker is geworden om er iets mee te doen.

Misschien kan je het regulariseren ?
                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                            Als de fiscus de belastingaangifte van Frank Lopez (een alias, veronderstel ik) controleert staat die auto daar helemaal niet op.
                            En die Lexus valt onder de radar.
                            Enige wat mis kan gaan is dat een jaloerse buur de fiscus tipt of dat je zelf grote sommen op je rekening stort.

Ik ben niet voor Crombez, maar die maatregelen tegen zwart geld heb ik niets op tegen, en uit jouw geval blijkt dat het idd veel moeilijker is geworden om er iets mee te doen.

Misschien kan je het regulariseren ?
                            Het is gewoon crombez zelf die de vraag hier stelt ;-)

Comment

als je begin deze maand in Zedelgem bent geweest kan je ook problemen krijgen

Comment

Het is zoals reeds gezegd: wanneer er je niemand verklikt bij de fiscus en je geen andere opvallende criminele zaken uitvoert dan heb je weinig te vrezen.

Comment

Bedankt voor de informatie. Persoonlijke lening was optie maar de bank zal dit aan mij niet toekennen omdat ik al een hypotheek heb lopen en ben maar alleenstaand. Via de ouders dan maar . Jaloerse buren zijn hier wel een probleem, maar ik sta recht in mijn schoenen. Tijdens de periodes van grote koude en ijzer staan ze soms te kijken of mijn wagen wel zal weg geraken dus zegt genoeg zeker?

Comment

En zet dit vooral op een forum

Comment

Working...
                                    X