Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afficheprijs 2dehandsvoertuig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Afficheprijs 2dehandsvoertuig

Een vraagje, de 2dehandswagen die je op autoscout24.be enzo vindt bij handelaars en garages; worden die aan de affiche prijs verkocht of gaat daar nog iets af?

Had er zo eentje gezien die me wel interesseerde alleen ik kreeg niets van de prijs af (Volvo selekt car).

Ben uiteindelijk vertrokken om dit weekend een andere te gaan bekijken/kopen elders waar de afficheprijs me al beter aanstond.

Het verbaasde me wat. Heb ik niet hard genoeg onderhandeld of is dat normaal? Of had die verkoper niet door dat ik echt wel wilde kopen en ik niet zou terugkeren als hij niets van de prijs af deed? Doen ze dat nooit bij een eerste gesprek (geen zin en tijd om 20 bezoekjes te brengen)?

Advies, tips en ervaringen zijn welkom. Alvast bedankt.

Goh dat is een moeilijke... Dat zal afhangen van garage tot garage. Meestal is er bij dealers wel een kleine onderhandeling qua prijs mogelijk. De woorden ik teken onmiddellijk voor prijs x of ik heb cash geld bij doen vaak wonderen. Anders krijgen de handelaars mss het idee dat je gewoon garages aan het vgl bent. Bij een particulier kan je over het algemeen betere deals doen.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik informeerde bij NNC van Mercedes. Daar deden ze er 500 Euro van af. Maar je moest het wel vragen. Bij Volvo ging ik ook kijken. En inderdaad, daar was de prijs de prijs... Was ook zo'n hele jonge tweedehands, wellicht zo'n select car... Uiteindelijk heb ik de auto voor mijn vrouw particulier gekocht en de auto voor mezelf heb ik bij een dealer gekocht die een redelijke prijs vroeg zodat ik niet teveel moest pingelen. Hij heeft er wel ook nog 500 aan af gedaan...

Comment

Je gaat het misschien niet geloven maar ik heb een tijdje gezocht achter een BMW M6, uiteindelijk één gevonden die me aanstond en staat te koop voor 34.900 euro.
        na enkel onderhandelen via email de prijs kunnen laten zakken naar 30.000 zonder eerst te gaan kijken: gaat over volgende : http://nl.autoscout24.be/Details.asp...9&asrc=st%7Csr
        chassisnr opgevraagd en in bornem laten controleren, die was altijd correct onderhouden geweest en alle upgrades gehad. 5000 euro er af is toch wel heel veel.

(hieronder stukje uit de email)Nico,

Ik heb met de eigenaar van de M6 gesproken, Ik kan diewagen verkopen voor 30000€ wat voor die wagen met zijn km en geschiedenis eengoede prijs is.

Wat denk jij hier van?

Mvg
        Johan
        Verzonden vanaf mijn BlackBerry®-toestel

-----Original Message-----
        Potenti?le koper BMW M6 € 34.900,- Advertentienum.:Slechts 39500km, Met onderhoudsboek, Prima staat Johan,

Is voor prive gebruik.

Mvg,

Nico

Potenti?le koper BMW M6 €34.900,- Advertentienum.: Slechts 39500km, Met onderhoudsboek, Prima staat

Dag Nico,

Klopt, Ik doe geen overnames van wagens, Ik verkoop enkelin opdracht van klanten.

Zou jij deze prive kopen? Of zakelijk?

Mvg

Johan
        Verzonden vanaf mijn BlackBerry®-toestel

Potenti?le koper BMW M6 € 34.900,- Advertentienum.: Slechts 39500km, Metonderhoudsboek, Prima staat Johan,

Heb ondertussen alle gegevens gekregen van BMW Bornem.
        Wagen is steeds perfect op onderhoud geweest, laatstekeer op 39.000 km bij garage Beelen.
        Alle recalls zijn ook uitgevoerd dus dat zit wel allemaalgoed.

Mvg,

Nico

Comment

De v10 motor zou ik persoonlijk proberen te mijden
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            De v10 motor zou ik persoonlijk proberen te mijden
            Als ik het geld had zou ik dat niet mijden.

Comment

het gaat er maar over dat je bij sommige wagens toch best wel veel kunt afpingelen.
              Beetje aanvoelen hoe snel ze er van af willen..
              van die blauwe cayman heb ik ook toch een serieus bedrag af gekregen (den BIV) + nieuwe banden.
              bij handelaars zal dat wat moeilijker gaan denk ik ivm garantie en die hebben ook niet zo een groot probleem als die wagen er nu een maand staat of een week.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Ik informeerde bij NNC van Mercedes. Daar deden ze er 500 Euro van af. Maar je moest het wel vragen. Bij Volvo ging ik ook kijken. En inderdaad, daar was de prijs de prijs... Was ook zo'n hele jonge tweedehands, wellicht zo'n select car... Uiteindelijk heb ik de auto voor mijn vrouw particulier gekocht en de auto voor mezelf heb ik bij een dealer gekocht die een redelijke prijs vroeg zodat ik niet teveel moest pingelen. Hij heeft er wel ook nog 500 aan af gedaan...
                vorig jaar bij NNC in Antwerpen deden ze niks af van de prijs op de GL.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door agustabe Bekijk Berichten
                  het gaat er maar over dat je bij sommige wagens toch best wel veel kunt afpingelen.
                  Beetje aanvoelen hoe snel ze er van af willen..
                  van die blauwe cayman heb ik ook toch een serieus bedrag af gekregen (den BIV) + nieuwe banden.
                  bij handelaars zal dat wat moeilijker gaan denk ik ivm garantie en die hebben ook niet zo een groot probleem als die wagen er nu een maand staat of een week.
                  Je denkt misschien van jezelf dat je een speciaal talent hebt om af te pingelen op wagens ofzo maar ik moet je teleurstellen: zo'n M6 V10 is een zeer moeilijk te verkopen wagen, logisch dat ze snel van hun prijs afkomen. En veel verkopers zetten hun vraagprijs een pak hoger dan de prijs die ze willen want dan zijn er mensen zoals jij die denken dat ze speciaal zijn omdat ze enkele duizenden euro's kunnen afdingen... Mensen die daar een sport van maken en overal gaan afdingen zonder tot kopen over te gaan noemt men 'funbuyers'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Je denkt misschien van jezelf dat je een speciaal talent hebt om af te pingelen op wagens ofzo maar ik moet je teleurstellen: zo'n M6 V10 is een zeer moeilijk te verkopen wagen, logisch dat ze snel van hun prijs afkomen. En veel verkopers zetten hun vraagprijs een pak hoger dan de prijs die ze willen want dan zijn er mensen zoals jij die denken dat ze speciaal zijn omdat ze enkele duizenden euro's kunnen afdingen... Mensen die daar een sport van maken en overal gaan afdingen zonder tot kopen over te gaan noemt men 'funbuyers'

Allee... krijgen we dat weer gezwets van een puber die juist komt piepen in de wereld (als je met je 3000 berichten hier overal zo een reactie's gaat neerpennen ben je vast populair), ik hou er zeker geen sport op na om zoveel mogelijk af te pingen. Als ik interesse heb om een wagen te kopen dan wil ik wel weten wat me dat gaat kosten, en elke euro in mijne zak is winst voor mij.
                    heb tussen 2 wagens aan het twijfelen geweest en heb toch de andere gekocht. Volgens jou moet je dan gaan kijken, afbieden EN KOPEN, denk het niet ik wil de laagste prijs weten van de twee wagens en dan beslissen welke ik neem.
                    Ik heb zeker geen talent, want ben al veel in het zak gezet ook hoor.
                    Is logisch dat een M6 niet zo makkelijk verkoopbaar is, maar 5000 euro dat er zo gemakkelijk af gaat...Maar het gaat hier over het topic, en als ik kan helpen met mijn ervaring zodat een ander al is het 500 euro kan uitsparen is dat toch mooi meegenomen.
                    Maar als jij graag wagens koopt en er teveel voor wil betalen voel je vrij hoor...
                    Op elk forum zijn er van die gasten die op iedereen en overal commentaar hebben wsl heb jij een AIXAM 400 (zo eentje zonder rijbewijs) en ben je beetje gefrustreerd. Mijn zus is psycholoog en kan je wel helpen hoor stuur me gerust een PM.
                    Je kan misschien ook nog gelijk alle schrijffouten er uit halen , want dat is ook mijn sterkste punt niet.

Comment

Als ik aanvoel dat men de prijs naar beneden wil halen zonder te kopen, doe ik er niets of heel weinig aan af. Ik vind dat, als je over de prijs overeenkomt, men ook moet kopen. Tenzij men gewoon de laagste prijs vraagt. Maar als men een bod doet... tja in mijn ogen is dat wel een overeenkomst als de verkoper hiermee akkoord gaat. Zoniet blijft men bezig...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Als ik aanvoel dat men de prijs naar beneden wil halen zonder te kopen, doe ik er niets of heel weinig aan af. Ik vind dat, als je over de prijs overeenkomt, men ook moet kopen. Tenzij men gewoon de laagste prijs vraagt. Maar als men een bod doet... tja in mijn ogen is dat wel een overeenkomst als de verkoper hiermee akkoord gaat. Zoniet blijft men bezig...
                        Ja DHL volledig mee eens , als je een bod doet dan koop je hem. Maar als hij zonder dat ik het vraag nog eens met de eigenaar praat en de eigenaar beslist om er nog eens 5000 af te halen, ben ik toch niet verplicht om die te kopen.
                        Zoals je in de emails kan lezen zeg ik zelf tegen hem dat de wagen geconfirmeerd door BMW bornem in goede staat is, dus vond die prijs wel terecht. enige dat hij nog vraagt is of ik hem privé of zakelijk aankoop en dan doet hij van de prijs nog af.
                        In mijn ogen geen goede verkoper, ikzelf zou nooit van de prijs afdoen als je zelf de wagen nog niet eens gezien hebt, en als je er wat afhaalt begin dan met 2500 of zo..

Enfin, het topic was : Een vraagje, de 2dehandswagen die je op autoscout24.be enzo vindt bij handelaars en garages; worden die aan de affiche prijs verkocht of gaat daar nog iets af?
                        Volgens mij dus WEL en hoeveel hangt van de situatie af van de eigenaar hoe snel die er van af wil en of hij er al het afpingelen heeft mee ingecalculeerd, en dat kan je ' langs de neus weg' door vraagjes te stellen te weten komen. (bij particulieren)
                        bij handelaars en garages denk ik dat het moeilijker gaat omdat zij garantie moeten geven, en eventueel nog de wagen hebben opgeknapt en er nog wat aan moeten verdienen. (je hebt geen voordeel in natura maar je hebt dan wel weer garantie).

Comment

Je hebt de meeste kans dat er nog iets afgaat als je geen overname hebt. Iedere handelaar telt er iets bij om een overname te kunnen doen. Er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar meestal kan je van de prijs nog wat afdoen. Idem bij de aankoop van een nieuwe wagen. Op die offerte is er ook nog steeds een beetje ruimte. Reken op minimum een procent. Heb zelf ervaring omdat ik zelf handelaar was en later bij een offciciele dealer ging werken. Dus heel m'n leven in de verkoop gezeten. En om het nu eens andersom te zeggen, sommige kopers spelen het ook goed hoor om de prijs naar beneden te krijgen. Natuurlijk kent een verkoper met ervaring die truken wel een beetje. Veelgebruikt is bvb dat men zegt dat er geen overname is om na het opmaken van de offerte te vragen hoeveel men zou geven voor wagen x...Als ik een wagen koop nu (ben al hele tijd ziek, kan niet meer werken), dan maak ik m'n prijs zelf een beetje. Bvb offerte van 20 k voor een nieuwe, dan neem ik 2 procent en een set tapijten Dat is dan mijn voorstel. Ik doe dat ook telefonisch zodat de bal dan volledig in hun kamp ligt. Zij zullen wel weerbellen als ze willen verkopen. En als ze weerbellen is het zeker en vast om een betere prijs aan te bieden. Daarom niet direct jouw bod, maar toch minder dan de vraagprijs. Zo kan je echt wel tot het uiterste gaan. Handelaren die 5000 Euro van een wagen afdoen zal je bitter weinig tegenkomen. Een prof kent de waarde van een wagen en laat enkel een beetje onderhandelings- of overnamemarge. Zeker nu men zo makkelijk prijzen kan vergelijken door het internet. Je gaat naar autoscoot en van 1 type wagen heb je dadelijk x aantal aanbiedingen. Als er dan ene 5000 teveel vraagt zal die weinig reactie krijgen, niet? Vroeger kon het wel. Toen ging je naar je garagist en vroeg je wat hij staan had en aan welke prijs. Mensen vergeleken niet en maakten zo hun keuze. Is maar na het ontstaan van Koopjeskrant, Kapaza, Tweedehands,... dat dit veranderde. Eerst op papieren versies (weekbladen), later internet...

Comment

Bedankt voor de reacties.

De auto is ondertussen gekocht, er is nog 1,5% afgegaan.
                            Dat is niet zo veel, maar de verkoper wist spijtig genoeg ook snel dat we echt wel veel interesse in de auto hadden (meer dan een uur rijden voor ons).

Persoonlijk heb ik (misschien onterecht) iets meer vertrouwen in een handelaar die meteen een vrij correcte prijs vraagt/afficheert.
                            Als er nog duizenden euros afkunnen, dan stel ik mezelf de vraag of er niet nog eens duizend Euro van af kan. Als het slechts over honderden Euros gaat, en je laat honderd Euro liggen (of een halve percent), nu ja, dan kan je jezelf moeilijk opgelicht noemen hee.

Particuliere verkoop is iets heel anders natuurlijk.

In dat opzicht vind ik een policy om steevast niets van de afficheprijs af te doen wel leuk, als die afficheprijs dan redelijk is, kan je er ook op vertrouwen dat je een correcte prijs betaalt hebt, los van je onderhandelingstalenten. Het verbaasde me alleen dat dit bestond, dacht gewoon dat dit een onderhandelingsstrategie was. Vandaar mijn eerste post.

Mijn grootste zorg was eigenlijk te achterhalen hoe groot die onderhandelsmarge eigenlijk is (geen, paar percent of 10-20percent).

We hadden al een tijdje vergeleken op autoscout.be etc en qua afficheprijs was hij vergeleken met andere wagens al de interessantste.
                            Kleur en opties waren ook exact wat we wensten, niet zo voor de hand liggend voor een 2dehands. Daar anderen bevestigden dat ze ook geen korting kregen bij Volvo Select Cars, lijkt me dat dit wel een goede indicatie voor de correcte prijs is (waarschijnlijk nog iets minder omdat het Volvo Select en het vertrouwensgevoel erbij is).
                            Door kilometers en opties een beetje te verrekenen, leek het ons al wel een correcte prijs vergeleken met die prijs.

Misschien dat er nog een wel paar percentjes van af konden, maar anderzijds voor ons was het wel een opportuniteit, een 2dehandswagen kan je niet configureren naar keuze natuurlijk. En als je dan de gelegenheid hebt om iets toch exact naar wens te kopen, zou het wel erg zijn dat je die verspeeld (andere koper die in tussentijd opdaagt ofzo) om er de laatste 200EUR af te krijgen, terwijl we hem eigenlijk zelfs voor de afficheprijs al wilden kopen.

Nu maar hopen dat er geen verborgen gebreken naar boven komen en ons vertrouwen in de handelaar terecht was. :-)

Nogmaals bedankt voor alle reacties.

Comment

Wij deden er bij de aankoop van onze Mini bij een handelaar ook 500
                              euro vanaf. Plus werd alle koetswerkschade (kleine prutsjes, maar jammer op een, voor ons, nieuwe wagen) hersteld.
                              Ze namen alle formaliteiten voor de inklaring en inschrijving op zich en de wagen kreeg preventief zijn eerste service.
                              Ik vond het een faire deal, en vergeleken met wat er Kapaza, Autoscout edm te vinden was, betaalden we een prijs die je normaal bij een particulier betaald voor een gelijkaardige wagen, met méér km, maar dan met 1 jaar waarborg.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                              X