Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto uit frankrijk importeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Auto uit frankrijk importeren

    Iemand enig idee hoe je een franse auto tot hier kan rijden?

    -Frankrijk heeft geen exportplaten?
    -OP de eigenaar zijn plaat
    -Op een tijdelijk duits kenteken, maar wat als de gendarmerie mij dan tegenhoud?
    Polo 6n 1.4

  • #2
    met een autoremork?
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
      met een autoremork?
      Heb een B+E maar geen jeep/camionette +remorque
      Polo 6n 1.4

      Comment


      • #4
        gelijkvormigheidsattest ga je ook moeten opvragen bij de constructeur, in frankrijk moet je dat opsturen naar hun DIV-ding

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
          gelijkvormigheidsattest ga je ook moeten opvragen bij de constructeur, in frankrijk moet je dat opsturen naar hun DIV-ding
          ja i know maar dat is geen probleem daar sturen ze dat gewoon op zonder dat ze de auto moeten zien :p hier moet je hem komen tonen en laten inspecteren etc.
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #6
            In Frankrijk blijft de nummerplaat op de wagen, dus gewoon verzekeren op chassisnummer.
            Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
              In Frankrijk blijft de nummerplaat op de wagen, dus gewoon verzekeren op chassisnummer.
              Jep de wagens weest bekijken intussen en dat is wat de eigenaar mij ook vertelde.

              Enkel in Frankrijk mag ik rijden maar in Belgie met een franse plaat niet zeker?
              Polo 6n 1.4

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                Jep de wagens weest bekijken intussen en dat is wat de eigenaar mij ook vertelde.

                Enkel in Frankrijk mag ik rijden maar in Belgie met een franse plaat niet zeker?
                Met een Z-plaat terugkeren he, dat mag als je net de wagen bent gaan halen en documenten kunt voorleggen. Ik wil u gerust es een prijzeke maken om mee te gaan en met de wagen terug te keren tot bij u thuis, ik heb enkel km nodig van bij u thuis tot waar de wagen staat.
                sigpic

                http://www.streamlinecarcare.be

                lakbehandelingen voor voertuigen

                MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                  Met een Z-plaat terugkeren he, dat mag als je net de wagen bent gaan halen en documenten kunt voorleggen. Ik wil u gerust es een prijzeke maken om mee te gaan en met de wagen terug te keren tot bij u thuis, ik heb enkel km nodig van bij u thuis tot waar de wagen staat.
                  De Franse eigenaar laat zijn plaat erop zitten + die zet mij voor een week bij op zijn verzekering dan mag ik al met zijn platen tot aan de Belgische grens rijden. Dan nog van aan de grens een 50tal km maar die overbrug ik wel ik zie ook niet in dat ik me er niet zou kunnen uitlullen mochten ze me in Be tegenhouden met een wagen die ik nog geen 24h geleden gekocht heb.

                  En ik heb ondervonden voor het type auto dat ik wil als ik zelf niet alles doe komt het er niet van, de mensen staan niet te springen om na mijn telefoontje om die auto te rijden hé (snap ik 100% maar de eigenaars hebben genoeg kopers).
                  Polo 6n 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Z platen heb je zeker niet nodig. Vanaf de grens je eigen Belgische platen er op hangen en laten weten aan je verzekering.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Z platen heb je zeker niet nodig. Vanaf de grens je eigen Belgische platen er op hangen en laten weten aan je verzekering.
                      Voila

                      Comment


                      • #12
                        Jah het ziet er naar uit dat het een homo(logatie) keuring zal worden...een coc is te verkrijgen maar een PVA sticker is blijkbaar enkel iets dat nodig is in het apenland waarin ik leef.

                        Dus dat zal wel 3maanden duren op zijn minst....kan ik een verzekering nemen op die franse platen en daar 3maanden met rondrijden? //dat het niet mag trek ik mij dan niet aan want als ze een beetje sneller werken in Brussel betaal ik met plezier Belgische belastingen maar als ze persee die papieren (coc en PVA sticker) moeten hebben moeten ze maar wachten op mijn geld ook.
                        Bij audi Belgie moet ik ook niet afkomen want chipke en enkele kleinigheden die niet origineel zijn.
                        Polo 6n 1.4

                        Comment


                        • #13
                          In principe mag je als Belg niet met andere platen dan Belgische rondrijden. Voor de invoerperiode wordt dit gedoogd als je het voertuig ENKEL gebruikt om de nodige dingen in orde te brengen (homologatie, keuring, douane,...).
                          Dwz ga je naar de winkel, werk,... op exportplaten of die Franse platen dan kun je wel eens prijs hebben.

                          Comment


                          • #14
                            Kan mij iemand zeggen welk proces ik moet velgen als ik een wagen uit Frankrijk wil invoeren?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Nailz Bekijk Berichten
                              Kan mij iemand zeggen welk proces ik moet velgen als ik een wagen uit Frankrijk wil invoeren?
                              1) zorgen dat je een carte grise hebt
                              2) attest dat er geen boetes meer op de nrplaat rusten in het 3dubbel
                              3) zorg voor een verekering op chassisnummer (je krijgt de franse platen gewoon mee die horen bij de auto)

                              4) naar de douane in Be
                              4) naar de keuring

                              Welke wagen trouwens?


                              Ps:
                              Als het een oldtimer of een auto is van 2001-heden normaal geen probleem maar van 89-2000 zou ik er niet aan beginnen!! of je gaat een klein jaar bezig zijn eer je kan rijden.
                              Polo 6n 1.4

                              Comment


                              • #16
                                Golf 2 van '91.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                  1) zorgen dat je een carte grise hebt
                                  2) attest dat er geen boetes meer op de nrplaat rusten in het 3dubbel
                                  3) zorg voor een verekering op chassisnummer (je krijgt de franse platen gewoon mee die horen bij de auto)

                                  4) naar de douane in Be
                                  4) naar de keuring

                                  Welke wagen trouwens?


                                  Ps:
                                  Als het een oldtimer of een auto is van 2001-heden normaal geen probleem maar van 89-2000 zou ik er niet aan beginnen!! of je gaat een klein jaar bezig zijn eer je kan rijden.
                                  keuring is niet altijd nodig, EU-wetgeving eens nakijken !

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Nailz Bekijk Berichten
                                    Golf 2 van '91.
                                    1)Als die volledig origineel staat doen, anders zou ik eraf blijven => dan ga je ermee naar de homologatiedienst van dieteren en krijg je uw papieren voor 150euro, indien niet origineel gaan zij geen papieren geven en moet je via de keuring gaan en dat duurt 4a12 maanden naar gelang het geval.
                                    2) Maak het makkelijk en zoek een golf2 van bouwjaar 83-88.....op O platen en rijden maar wil je toch daily platen doorloop dan de keuring die minstens 3maand duurt maar intussen kan je wel al rondbollen.


                                    keuring is niet altijd nodig, EU-wetgeving eens nakijken !
                                    Wie a zegt moet b zeggen dus een link naar die wetgeving.
                                    En zelfs al bestaat die wordt niet toegepast in Belgie.
                                    Polo 6n 1.4

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                      keuring is niet altijd nodig, EU-wetgeving eens nakijken !
                                      Volgens mij is een keuring wel altijd nodig... maar soms is het een visuële keuring (als het keuringsbewijs nog geen 2 maanden oud is zowel binnen- als buitenlands) anders een volledige (tweedehands)keuring.
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                      Comment


                                      • #20
                                        verbatim2,

                                        een drie dubbel attest dat er geen boetes meer op de plaat rusten,

                                        waar haal je dat? de eigenaar maakt dat zelf, of moet je in Frankrijk naar het gemeentehuis?


                                        en wat is een PVA sticker juist?
                                        is dat het typeplaatje in de deurstijl, met daarop de chassisnummer en het type goedkeuringsnummer?


                                        bedankt!
                                        Last edited by ; 14/06/2014, 10:20. Reden: vergissing

                                        Comment

                                        Working...
                                        X