Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto uit frankrijk importeren
Collapse
X
-
Ik ga dit oud draadje nog eens oprakelen.
Heb dus een interessante wagen in Frankrijk zien staan in Sens: een goed uitgerust, onverprutste Honda Prelude, zonder roest lijkt het
Probleem is de wagen in België krijgen.
Sens is 5,5u van Turnhout, 3u van Belgische grens (Bouillon), 4u van Moeskroen.
Net naar de verzekering gebeld: zij kunnen wagen niet op Franse plaat en chassisnummer verzekeren.
Ik kan wel mijn platen gebruiken en dan op chassisnummer verzekeren, maar enkel in België.
Dus de mogelijkheden zijn:
- met Franse platen en verzekering naar huis rijden, maar daar moet verkoper mee akkoord gaan. Lijkt me niet evident.
- transporteur + chauffeur. Iemand een idee wat dat zou kosten voor 11u en 1.000km?
- chauffeur rijdt tot aan Belgische grens en dan nummerplaten swap + verzekering op chassisnummer. Ik denk niet dat hij staat te springen om minstens 6u te rijden.
Maar ben ik er dan?
Ga ik de wagen vlot kunnen inschrijven in België?
Moet ik allerlei documenten tevoorschijn kunnen toveren, of doet de Belgische keuring tegenwoordig een beetje normaal?
Wagen is uit 1992.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIk ga dit oud draadje nog eens oprakelen.
Heb dus een interessante wagen in Frankrijk zien staan in Sens: een goed uitgerust, onverprutste Honda Prelude, zonder roest lijkt het
Probleem is de wagen in België krijgen.
Sens is 5,5u van Turnhout, 3u van Belgische grens (Bouillon), 4u van Moeskroen.
Net naar de verzekering gebeld: zij kunnen wagen niet op Franse plaat en chassisnummer verzekeren.
Ik kan wel mijn platen gebruiken en dan op chassisnummer verzekeren, maar enkel in België.
Dus de mogelijkheden zijn:
- met Franse platen en verzekering naar huis rijden, maar daar moet verkoper mee akkoord gaan. Lijkt me niet evident.
- transporteur + chauffeur. Iemand een idee wat dat zou kosten voor 11u en 1.000km?
- chauffeur rijdt tot aan Belgische grens en dan nummerplaten swap + verzekering op chassisnummer. Ik denk niet dat hij staat te springen om minstens 6u te rijden.
Maar ben ik er dan?
Ga ik de wagen vlot kunnen inschrijven in België?
Moet ik allerlei documenten tevoorschijn kunnen toveren, of doet de Belgische keuring tegenwoordig een beetje normaal?
Wagen is uit 1992.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Huur een autotransporter en breng hem zo mee.
makkelijkst(als je rijbewijs BE hebt: een autoremorque huren
mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
opgelet dat indien je een autotransporter(plateauwagen) je onder de 3500kg moet blijven, rekening houdend met het leeggewicht, kan je meestal geen zware auto op die camionette zetten(er zijn er die zich daar lelijk aan mispakken
makkelijkst(als je rijbewijs BE hebt: een autoremorque huren“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Wordt niet echt op gecontroleerd.
ik heb al naar la douche France mogen rijden om een auto op te halen omdat ze niet verder mochten
(en dan mocht ik ook nog eerst over de weegbrug met de autoremorque om te zien of ik niet boven mijn trekgewicht zat...)
die gendarmerie doet nog graag aan Belgjepestmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Transport je zit al rap aan 300€ diesel voor 1000km + afschrijving materiaal + kosten chauffeur. Ik gok ergens tussen de 650 en 1000€
Ik zou het doen moest ik tijd hebben 1000km is makkelijk af te rijden op één dag.
Comment
-
OK, zo'n takelwagen huren lijkt me het meest handig.
Even opgezocht, de wagen zou een 1.222kg wegen, zegt 1.300kg.
Dan mag die transporteur nog 2.2200kg wegen, zal wel net lukken zeker?
Verhuurder adverteert toch met rijbewijs B. (bvb link), als dat kantje boord is, zal zijn verzekering er ook niet mee lachen denk ik.
Iemand een idee hoe het zit met het inschrijven in België?
Moet ik daar problemen verwachten?
Comment
-
OK,
zondag ga ik met een gehuurde transporteur de wagen ophalen (Honda Prelude 4e generatie)
Kennelijk eentje zonder roest (detail foto's gezien, dus vrij zeker), wat een unicum moet zijn na het bekijken van heel wat Honda's van 1985-1992.
Eigenaar gaat donderdag nog naar de keuring (technische controle zegt hij), dus we zullen zien hoe het zit met de keuring in België.
Hij sprak ook over carte grise en ging export navragen op de keuring.
Ik heb verzekering op chassisnummer genomen om de wagen van de plaats van de transporteur (IsnCars in Reet, 150€ voor een dag) naar huis te rijden, anders moet ik nog eens heen en terug. Ethias wil niet op chassisnummer verzekeren buiten België.
Honda Geel heeft me al gezegd dat ik voor deze wagen gelijkvormigheidsattest kan aanvragen (175€), dus inschrijven zou gewoon mogelijk moeten zijn.
Er was dit gezegd: "2) attest dat er geen boetes meer op de nrplaat rusten in het 3dubbel"
Dat is toch niet van toepassing voor mij als ik de wagen met een transporteur uit Frankrijk rij?
Comment
Comment