Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbaarheid en problemen met de 2.0 TFSI motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Betrouwbaarheid en problemen met de 2.0 TFSI motor

    Ik ben al een tijdje in de weer met het uitzoeken van welke auto mijn volgende wordt, 1 ding is zeker, het wordt een benzine (doe max 10.000km per jaar / korte afstanden)

    Mijn aandacht gaat onder andere ook uit naar modellen met de2.0 TFSI motor van VAG (Audi A4 / A6, Volkswagen CC , enz...)

    Na veel surfen en zoeken op internet(fora) kan ik me niet van de indruk ontdoen dat dit toch wel een probleemmotor is. Iets wa ik trouwens totaal niet verwachtte trouwens (engine of the year award)

    De 2 grootste problemen:

    Extreem hoog olieverbruikeens googelen en de topics zijn werkelijk niet te tellen. (litertje olie om de 1000 km is geen uitzondering)

    Problemen met de kettinghttp://www.autoweek.nl/nieuws/20945/...en-tsi-motoren

    Klopt mijn bezorgdheid? Zijn er hier mensen die ook problemen hebben met hun 2.0 TFSI? Of heb ik me teveel gefocust op de negatieve berichten? (en het zijn er heel wat).

  • #2
    Nieuw of occasie? Want ik veronderstel dat de problemen nu al opgelost zullen zijn.

    Was vooral een 2009-2011 probleem dacht ik en dan vooral bij de 1.2 TSI en 1.4 TSI maar in veel mindere mate bij de 1.8 en 2.0
    PSA had identiek dezelfde problemen met hun THP-motoren (ook in de Cooper S bijvoorbeeld).
    Lag aan de toeleverancier van kettingen en niet bij VW of PSA.
    2.0 JTDm

    Comment


    • #3
      intussen is VAG overgestapt naar een riem ipv kettingaandrijving.

      Dat typisch probleem zou dan ook van de baan moeten zijn voor de nieuwere motoren althans.

      Bij aanschaf 2de hands best nagaan of de initiele probleemketting vervangen werd werd een deugdelijker exemplaar.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
        Nieuw of occasie? Want ik veronderstel dat de problemen nu al opgelost zullen zijn.
        Dat was ik dus idd vergeten vermelden, een occassie van 2008 tot 2011. Met weinig kilometers.

        Comment


        • #5
          In dat geval zou ik ofwel ene zoeken die al vervangen is ofwel met verlengde fabrieksgarantie (voor zover dit mogelijk is).
          Als tweede eigenaar gekocht bij een particulier kun je meestal nergens meer terecht. VAG (D'Ieteren) is nu niet bepaald de meest milde wat garantie betreft)

          Ik heb idd. ook al gehoord en gelezen van probleemgevallen bij de GTI's (2.0 dus) maar het is altijd lastig om in te schatten hoe 'zwaar' het probleem werkelijk is
          2.0 JTDm

          Comment


          • #6
            Die kettingproblemen waren vooral de 1.2 en 1.4 TSI. Deze worden gewoon onder garantie opgelost in de garage zonder problemen.
            Van hoog olie-verbruik zal vele afhangen van de rijstijl volgens mij... Als je gewoon rijdt zal het wel meevallen. op internet kom je meestal de gevallen tegen die problemen hebben, de 100000'den andere die geen problemen hebben posten natuurlijk ook niets online.
            Maar een occasie kopen via een erkende dealer geeft je natuurlijk beetje meer zekerheid door de extra garantie...

            Comment


            • #7
              Eerst en vooral,als je die motor wil. Moet je hem kopen....het is niet dat elke van die motoren slecht zijn en ze zijn aangenaam in gebruik. Is deze betrouwbaar? Ja,hij heeft zijn problemen maar zal je niet vaak langs de kant laten staan. Heeft ie een lange levensduur? Neen. Het ontwerp van de distributie,smeersysteem,carterventilatiesysteem laten volgens mij een levenduur van een kleine 200dkm in het beste geval toe...maar zoals gezegd,BMW/PSA heeft ook hun problemen,en vele andere ook. Zoek je dus een leuke motor: koop hem. Zoek je een lang levende motor: koop een Honda!
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

              Comment


              • #8
                Wij hebben de oplossing voor de problemen met de TFSI motoren van VW en Audi!
                Geen revisie nodig geen dure kosten! Na langdurig testen door TUV duitsland met ons product is het mogelijk tegen geringe kosten het olie verbruik te reduceren naar een normaal gebruik! Ook sterk een verbetering voor uw auto en de Emissie uitstoot wordt met meer dan 45 % verlaagt.
                voor meer informatie neem contact met ons op.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Labaratorium Bekijk Berichten
                  Wij hebben de oplossing voor de problemen met de TFSI motoren van VW en Audi!
                  Geen revisie nodig geen dure kosten! Na langdurig testen door TUV duitsland met ons product is het mogelijk tegen geringe kosten het olie verbruik te reduceren naar een normaal gebruik! Ook sterk een verbetering voor uw auto en de Emissie uitstoot wordt met meer dan 45 % verlaagt.
                  voor meer informatie neem contact met ons op.
                  Wa is uw oplossing?

                  Comment


                  • #10
                    10w60?

                    Comment


                    • #11
                      Hete lucht.

                      Comment


                      • #12
                        recent op de nederlandse televisie reportage gezien waar dit probleem besproken werd
                        bij een olieverbruik van 0.5 liter /1000 km is dit 15 liter bijgieten op 30000km !!!!!!
                        zuigerveren zouden te hard zijn waardoor de motor niet kan inlopen
                        om dit probleem op te lossen zouden er nieuwe zuigers en zuigerveren in moeten
                        Z4 M40i

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Labaratorium Bekijk Berichten
                          Wij hebben de oplossing voor de problemen met de TFSI motoren van VW en Audi!
                          Geen revisie nodig geen dure kosten! Na langdurig testen door TUV duitsland met ons product is het mogelijk tegen geringe kosten het olie verbruik te reduceren naar een normaal gebruik! Ook sterk een verbetering voor uw auto en de Emissie uitstoot wordt met meer dan 45 % verlaagt.
                          voor meer informatie neem contact met ons op.
                          rodeerpasta toevoegen bij de olie
                          Z4 M40i

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                            recent op de nederlandse televisie reportage gezien waar dit probleem besproken werd
                            bij een olieverbruik van 0.5 liter /1000 km is dit 15 liter bijgieten op 30000km !!!!!!
                            zuigerveren zouden te hard zijn waardoor de motor niet kan inlopen
                            om dit probleem op te lossen zouden er nieuwe zuigers en zuigerveren in moeten
                            Mezelf eens quoten vanuit een oud topic:

                            Daarom dat bijna alle Audi's breaks zijn: extra ruimte voor bussen olie.

                            Comment


                            • #15
                              andere zuigerveren is de enige optie....En dan als ie toch uit elkaar is best de ketting en de hydraulische spanner vervangen door de update versie
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Labaratorium Bekijk Berichten
                                Wij hebben de oplossing voor de problemen met de TFSI motoren van VW en Audi!
                                Geen revisie nodig geen dure kosten! Na langdurig testen door TUV duitsland met ons product is het mogelijk tegen geringe kosten het olie verbruik te reduceren naar een normaal gebruik! Ook sterk een verbetering voor uw auto en de Emissie uitstoot wordt met meer dan 45 % verlaagt.
                                voor meer informatie neem contact met ons op.
                                Als het 'product' even goed is als uw Nederlands.... belooft dat niet veel goeds.

                                Comment

                                Working...
                                X