Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop BMW 118D en gebreken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• aankoop BMW 118D en gebreken

hallo
    waarop moet men letten als men BMW 118D aankoopt tweedehands,
    welke zijn de meest voorkomende gebreken ?
    alvast bedankt voor u tijd

Eerst even ter info, bedoel je de E-serie of de F-serie? E-serie is de oudere, F-serie zijn de nieuwere.
    Indien de E-serie kan ik je waarschijnlijk wel wat helpen, aangezien ik zelf eentje heb gekocht.
    Het grootste 'gebrek' aan die wagens is dat de ketting na verloop van tijd kan uitrekken, tot zelfs breken, en dan mag je uw portefeuille opentrekken. Dit ligt aan slechte geleiders.
    En je kan best uit 2 types verkopers kiezen, ofwel een particulier, zo kan je met de persoon zelf praten, dat geeft al een indruk hoe er met de wagen is gereden / onderhouden enz.
    Ofwel koop je die bij BMW zelf, uit de Premium Selection.
    Mijn komt zelf uit de Premium Selection, leuke eraan is dat je 2 jaar garantie hebt.
    Zie ook dat je er ZEKER eentje hebt met onderhoudsboek van BMW-dealer zelf!
    Als ik ook mag vragen, wat is je budget? En wat zijn je eisen ivm opties?
    Indien mogelijk, pak er eentje met sportstoelen, de gewone zijn niet slecht, maar eens je in beide gezeten hebt, dan snap je wel wat ik bedoel

Comment

Luister naar de motor of je geratel hoort. Over algemeen zijn dat vrij betrouwbare bakken .

Comment

Ik ben het volledig eens met beemer_118d. Prijzen bij lokale handelaars zijn niet persé goedkoper dan bij officieel dealers. Met een 1 serie wordt vaak héél sportief gereden. Ik zou ook voor de veiligste oplossing kiezen en eentje bij de officieel dealer halen. Bij een particulier zou ik ook overwegen... Een 118d is ook méér dan sportief genoeg, indien je geen sportieve rijder bent, kan je zelfs een 116d overwegen. Een automaat zou ik wel mijden... Dat vind ik persoonlijk maar niks in een 118d
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik heb op vier jaar tijd meer dan 160.000 km gereden met een E87 118d.
          Problemen gehad ? Niet echt veel, gezien het intensieve gebruik.
          Ik het begin is er, onder garantie, een kettingspanner vervangen, wegens beginnend geratel (gekend probleem bij de N47-motor, google hier maar even op, eens kijken of je dan nog zin hebt om een BMW-diesel te kopen).
          De partikel-filter is ook vervangen geweest, omdat de flexibel er naartoe scheurtjes vertoonde. Die flexibel kan/mag niet alleen vervangen worden volgens de BMW-richtlijnen. Deze was wss. gescheurd door een iets te hard contact met een verkeersdrempel.
          Het laatste jaar is er nieuwe batterij ingekomen, en is de drukgroep + koppeling vervangen geweest (licht gekraak tijdens het indrukken van de koppeling).

Verbruik: 5,9 l in de zomer, 6,1 op wintersloefen.

Negatief:
          - kleine koffer, maar ik heb daar in feite geen last van gehad (ondanks gezin van 4), voor de vakantie werd dit opgelost met een dakkoffer
          - zetels zijn goed, maar die in mijn Volvo zijn pakken beter
          - audio (business) trekt op niet veel, al is het al een stuk beter dan wat in de E46 stak (door de woofertjes onder de voorzetels).
          - ruimte achterin houdt niet veel over, mijn oudste dochter (inmiddels 11), begon te klagen dat het krap werd (ik ben zelf 1m91)
          - rijdt hard, heel hard, zeker op RFT-banden - en dan stond de mijne nog maar op 16". In feite heb je geen plaats voor een reservewiel of herstelkit.
          - te kleine tank: 800, 900 km was echt het maximum.

Positief:
          - aangename motor. In vergelijking met wat ik nu heb, pakken koppel en trekkracht.
          - speelse wegligging: over het algemeen een veilig onderstuur, maar als je het wil een pittig overstuur.
          - compacte auto, met korte draaicirkel: ik mikte die in het kleinste gaatje.
          - ondanks het feit dat de stuurbekrachting elektrisch was, vond ik het stuur zeer aangenaam.

Na 160' km zag die er nog vrijwel als nieuw uit, enkel aan de bestuurderszetel, waarvan de linkerwang wat slapper begon te worden, en de versnellingspook zag je dat de auto de kilometers had die op de teller stonden. In feite mis ik dat bakske nog elke dag.
          Had ie zoveel kilometers niet op de teller gehad, hadden we die overgenomen voor mijn echtgenote.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Mooi samengevat A160!
            RFT's zou ik inderdaad zeker vermijden vanaf je kan. Ik heb momenteel 17" liggen, er gaat na de winter 18" op komen, maar dan geen RFT's. En volgens mij gaat die dan ondanks het maatje groter, comfortabeler rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
              Mooi samengevat A160!
              RFT's zou ik inderdaad zeker vermijden vanaf je kan.
              +1

Net ook gewisseld van runflat naar gewone banden op mijn 1. Meer grip + meer comfort!

Comment

Eerst even ter info, bedoel je de E-serie of de F-serie? E-serie is de oudere, F-serie zijn de nieuwere.
                Indien de E-sergrootsteie kan ik je waarschijnlijk wel wat helpen, aangezien ik zelf eentje heb gekocht.
                Het grootste 'gebrek' aan die wagens is dat de ketting na verloop van tijd kan uitrekken, tot zelfs breken, en dan mag je uw portefeuille opentrekken. Dit ligt aan slechte geleiders.
                En je kan best uit 2 types verkopers kiezen, ofwel een particulier, zo kan je met de persoon zelf praten, dat geeft al een indruk hoe er met de wagen is gereden / onderhouden enz.
                Ofwel koop je die bij BMW zelf, uit de Premium Selection.
                Mijn komt zelf uit de Premium Selection, leuke eraan is dat je 2 jaar garantie hebt.
                Zie ook dat je er ZEKER eentje hebt met onderhoudsboek van BMW-dealer zelf!
                Als ik ook mag vragen, wat is je budget? En wat zijn je eisen ivm opties?
                Indien mogelijk, pak er eentje met sportstoelen, de gewone zijn niet slecht, maar eens je in beide gezeten hebt, dan snap je wel wat ik bedoel
                ik wil rond de 10.000 a 12.000€ geven meer niet.ik zou graag leder bekleding willen en licht metalen velgen
                een auto van 2009 is dit F-serie?

Comment

de mijne was vier jaar oud, 160k en is voor 10.900 euro de deur uitgegaan, februari ll.

Opties: één of andere line (die een opbergpakket, cruise control, bekerhouder, armsteun V, lederen MF-sportstuur, lichtpakket, lichtsensor, parkeersensor en LM-velgen in 16" bevatte), metaalkleur, pianoblack inleg, en een mooier stofje op de zetel (geen leder of sensatec).
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommy_077 Bekijk Berichten
                    ik wil rond de 10.000 a 12.000€ geven meer niet.ik zou graag leder bekleding willen en licht metalen velgen
                    een auto van 2009 is dit F-serie?
                    Van 2009 is een E-serie dan
                    Voor dat budget vind je er zeker, maar dan ga je wel wat toegevingen moeten doen op je km stand. En ik denk ook dat 2009 krap zal worden. En volleder zal je ook héél moeilijk vinden.

Dit zijn er 2 die aan je eisen voldoen van deels leder (sportzetels, aanrader), en 2009.
                    Premium Selection raad ik wel aan, zoals eerder al gezegd.
                    Gewoon opzoeken op de BMW Premium Selection site:

Comment

Mooi samengevat A160!
                      RFT's zou ik inderdaad zeker vermijden vanaf je kan. Ik heb momenteel 17" liggen, er gaat na de winter 18" op komen, maar dan geen RFT's. En volgens mij gaat die dan ondanks het maatje groter, comfortabeler rijden.
                      16inch runflat vind ik vergelijkbaar rijden met 18inch non runflat.

Comment

Van 2009 is een E-serie dan
                        Voor dat budget vind je er zeker, maar dan ga je wel wat toegevingen moeten doen op je km stand. En ik denk ook dat 2009 krap zal worden. En volleder zal je ook héél moeilijk vinden.

Dit zijn er 2 die aan je eisen voldoen van deels leder (sportzetels, aanrader), en 2009.
                        Premium Selection raad ik wel aan, zoals eerder al gezegd.
                        Gewoon opzoeken op de BMW Premium Selection site:

wat is verschil tussen hatch en hatchsport?

Comment

Nog even aan toevoegen dat de préfacelift E87 118d met 122pk het "distributieketting-probleem" niet heeft.

Comment

wat is verschil tussen hatch en hatchsport?
                            3-deurs vs. 5 deurs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                              Nog even aan toevoegen dat de préfacelift E87 118d met 122pk het "distributieketting-probleem" niet heeft.
                              Correct, en als info voor de TS, da's dus tussen 2004 - 2007. Toen zat er nog de M47 motor in, en niet de N47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                                3-deurs vs. 5 deurs
                                hoe zie je het verschil tussen een E-serie en een F-serie visueel?

Comment

hoe zie je het verschil tussen een E-serie en een F-serie visueel?
                                  Aub

Comment

[QUOTE=beemer_m3;5169299]Aub

de rode is wel een 120D.

Comment

de rode is wel een 120D.
                                      Of het nu een 116d, 118d of 120d is maakt niet uit hoor voor het uiterlijk
                                      Alleszins, de F20-serie (zoals de 120d bv) gaat zeker niet binnen het budget passen.
                                      Heb je ondertussen al iets op het oog?

Comment

Of het nu een 116d, 118d of 120d is maakt niet uit hoor voor het uiterlijk
                                        Alleszins, de F20-serie (zoals de 120d bv) gaat zeker niet binnen het budget passen.
                                        Heb je ondertussen al iets op het oog?
                                        ik ben er nog niet uit of 118d wordt of een 318d.Het moet een beetje deftig overkomen mag niet zo zijn van ik zou willen maar ik kan niet.
                                        ik dacht eerst een 118d cabrio maar dit is me beetje te duur dit wil ik er niet aan uitgeven en ouder model is dan terug van ik wil maar kan niet.
                                        Ik vind dit model wel leuk een sedan van maart 2006 tot wanneer is dit model gemaakt ?

bmw-318-diesel.jpg

Comment

Working...
                                        X