Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag: water in auto. Hoe komt het binnen? Hoe weghalen?...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraag: water in auto. Hoe komt het binnen? Hoe weghalen?...

Beste,

Ik heb een golf 5 ( lichtevracht ) tweedehands gekocht. Maar deze heeft een tijdje stil gestaan voor ik hem kocht.
    De auto staat helemaal nat binnenin, vooral achter de zetel van de chauffeur en in de koffer aan de linkerkant. Heeft iemand een idee hoe het water in mijn auto naar binnen komt? Zou er ergens een gaatje zijn, of komt dit door een slecht sluitend kofferdeksel of ...?
    Heeft er iemand ook een idee hoe ik het beste het water uit mijn auto haal? Ik heb hem al met alle deuren en koffer laten openstaan, maar dat haalt niet veel uit, de auto blijft nat binnenin. Dit geeft ook een muffe geur als hij even gesloten staat.
    Is er iemand die mij kan helpen?
    alvast bedankt!
    Last edited by ; 11/09/2013, 15:16.

demonteren.

zetels eruit, tapijten eruit, dempingsmateriaal eruit en alles goed laten drogen.
    zetels terugzetten op de lege bodemplaat en dan kijken of je nog water binnen krijgt.
    heb je bv een plas links achter en vind je niks van lekken (met tuinslag beginnen besproeien terwijl iemand binnenin kijkt), dan kan je eventueel wat bloem in het rond strooien.
    de dag erna als er dan weer water instaat, kan je direct het spoor volgen.

kanshebbers zijn:
    -deur wat scheef waardoor er opspattend water binnen loopt al rijdend (onderaan) of regenwater binnensijpeld (bovenaan)
    -raamrubbers die niet goed afsluiten, deurrubber gescheurd, opendak lek, kofferklep lek
    -plastiekfolie in één van de deuren die ooit gescheurd/verwijderd werd
    -roest in bodem/veerpoothuis... waardoor er water in de auto geraakt langs onder (minder kans bij een jongere auto, of ze hebben ooit schade gereden)

Comment

linker achterlicht eens demonteren en kijken of de rubber die de koplamp afsluit nog aanwezig is
      www.peugeotforum.be

Comment

Zal wel ergens een versleten rubber zijn.

Comment

of een verstopte afvoer.

Comment

Hebben wij eens gehad met een audi a4 van ongeveer dezelfde leeftijd, dus is mogelijk eenzelfde probleem.
            Bij ons was de afvoer van het water van de voorruit verstopt, waardoor het kleine reservoir vol raakte en langs het dashboard of ventilatie naar binnen kwam, als inderdaad de wagen vooraan natter is dan achteraan is dit een goede mogelijkheid denk ik.

Comment

voor droog te maken best binnen zetten met alles open, met evt een bouwdroger of airco die lucht ontvochtigd, als dan het meeste er uit is, kan je er nog een tijdje een vochtvreter inzetten voor de laatste resten...

Comment

idem met onze Jetta zaliger: roostertje vol met bladeren en troep, natte voeten waren het gevolg.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Alvast bedankt jongens!

ik ga dit allemaal eens goed nakijken, zoals fcapri ook zegt, alles eens demonteren en kijken waarvan het water komt. Bedankt al!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    linker achterlicht eens demonteren en kijken of de rubber die de koplamp afsluit nog aanwezig is
                    Verder kan je ook steeds de bumper demonteren en kijken of de verluchting niet verstopt zit.

Comment

Toevallig las ik gisteren in het Duitse Autobild een duurtest van de nieuwe Golf VII,
                      Blijkbaar hebben de eerste modellen ook last van water insijpeling, veroorzaakt door een slechte montage van de afwatering van de airco.
                      zag er vrij dramatisch uit, zelfs na een paar maand al sporen van roest

Comment

autobild is nu wel een magazine dat een slechte reputatie heeft qua berichtgeving . Al trek ik dit bericht niet in twijfel
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

lol...

auto oglasnik
                          Last edited by ; 17/04/2014, 10:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            demonteren.

zetels eruit, tapijten eruit, dempingsmateriaal eruit en alles goed laten drogen.
                            zetels terugzetten op de lege bodemplaat en dan kijken of je nog water binnen krijgt.
                            heb je bv een plas links achter en vind je niks van lekken (met tuinslag beginnen besproeien terwijl iemand binnenin kijkt), dan kan je eventueel wat bloem in het rond strooien.
                            de dag erna als er dan weer water instaat, kan je direct het spoor volgen.

kanshebbers zijn:
                            -deur wat scheef waardoor er opspattend water binnen loopt al rijdend (onderaan) of regenwater binnensijpeld (bovenaan)
                            -raamrubbers die niet goed afsluiten, deurrubber gescheurd, opendak lek, kofferklep lek
                            -plastiekfolie in één van de deuren die ooit gescheurd/verwijderd werd
                            -roest in bodem/veerpoothuis... waardoor er water in de auto geraakt langs onder (minder kans bij een jongere auto, of ze hebben ooit schade gereden)

beste

ik heb een seat ibiza gekocht in de perfecte staat zo gezegd dan toch .
                            ik heb laten uitlijnen en er zou een verpoot schuin staan.
                            nu ik heb mijn bank kaart verloren, ik ben gaan zoeken in mijn wagen vandaag of ik ze daar niet had verloren (dus het kan goed zijn het al weken is dat alles vol water ligt maar echt liters achter mijn zeteld van mijn bestuurders kant.daar onder op de grond en de mat van mij dat er over ligt liepen liters water uit )

ik ben zeer bedroefd ik kan de tapijten e rniet uit smijten en terug in zetten ik woon in appartementsgebouw en ken niks van een auto in en uit te breken

ik heb fotos genomen wilt iemand mij aub dingend antwoorden ik ben er kapot van ik heb de wagen amper 3 mand en niks dan problemen mee qua onderstel bij uit lijnen telkens volledig in het rood
                            $wagen was met een jaar waarborg maar ik had geen geld om de waarborg bij te betalen,omdat ze mijn golf 5 van 10000€ in elkaar hebben gereden bij nacht

Comment

Idd... de dealer is verplicht om garantie te geven! Maakt niet uit of je er nu wel of niet voor bijbetaald hebt.
                              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                              X