Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies over Seat Ibiza 1.4 TDi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk Berichten
    Autotje gekocht voor 3700 euro met keuring! Wel direct 2 nieuwe banden moeten opleggen dus komt nog 190 euro bij. Waterpomp werd ook niet vervangen bij vervanging distributieriem omdat de garagist zei dat dit niet nodig was. Raden jullie mij aan dit toch te doen of ...? Iemand idee van de prijs dan, hoeft niet perse bij officiële garage te zijn.
    Laat dat waterpomp voor wat het is zo rap gaan dat niet stuk.
    Meestal word dat preventief mee vervangen omdat een waterpomp niet veel kost .

Comment

Das wel stom van die garagist om die niet mee te hebben vervangen, alles ligt er toch af en idd zoals blackhorse zegt, een waterpomp is de kost niet. Soit zolang em zijn werk goed doet kan het geen kwaad. Moest ge problemen beginnen hebben met de temperatuur weet ge al van waar het kan komen.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Laat dat waterpomp voor wat het is zo rap gaan dat niet stuk.
        Meestal word dat preventief mee vervangen omdat een waterpomp niet veel kost .
        Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
        Das wel stom van die garagist om die niet mee te hebben vervangen, alles ligt er toch af en idd zoals blackhorse zegt, een waterpomp is de kost niet. Soit zolang em zijn werk goed doet kan het geen kwaad. Moest ge problemen beginnen hebben met de temperatuur weet ge al van waar het kan komen.
        Dus voorlopig gewoon niet vervangen en wachten? Wanneer zou ik deze moeten vervangen dan? Als de temperatuur omhoog begint te gaan? En goh eer dat ik de auto ga gebruiken zijn we toch weer een half jaar verder... Voorlopig zeker tot januari dat hem niet gebruikt zal worden, dus gewoon in een garage laten staan met zo'n autodoek op, batterij loskoppelen, verse olie indoen?

Comment

Een kapotte waterpomp kan wel zorgen dat de auto begint warm te lopen, maar eerder beginnen ze te lekken. Dus al ge koelvloeistof op de grond ziet is het 9kansen op 10 de waterpomp. Warmlopen kan door de waterpomp maar komt eerder door een thermostaat die niet (goed) meer werkt.

Qua stallen, batterij uithalen en ergens warm stallen. Bandendruk ook wat verhogen.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Die 1.4 tdi's trillen nogal (logisch want het is een 3-pitter) en maken ook een teringherrie. Als je daar kunt mee leven is het een erg zuinige en relatief vlotte motor.
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Mijn dochter rijdt nu al 2 jaar met zo eentje, maar 3 deurs. Is een 2007, een sportversie full option en ik heb die 2 jaar geleden maar 4.500€ betaald met 110K op de teller. Toch stevig prijsje dit, dus.
              trillen is idd wel een feit, maar een teringherrie zou ik het nu ook weer niet durven noemen.
              Een 208 of een clio, zijn idd wel veel stiller.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                Die 1.4 tdi's trillen nogal (logisch want het is een 3-pitter) en maken ook een teringherrie. Als je daar kunt mee leven is het een erg zuinige en relatief vlotte motor.
                Klopt best wel een herriewagen, maar valt goed mee. Kan de radio wat luider :p

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Mijn dochter rijdt nu al 2 jaar met zo eentje, maar 3 deurs. Is een 2007, een sportversie full option en ik heb die 2 jaar geleden maar 4.500€ betaald met 110K op de teller. Toch stevig prijsje dit, dus.
                trillen is idd wel een feit, maar een teringherrie zou ik het nu ook weer niet durven noemen.
                Een 208 of een clio, zijn idd wel veel stiller.
                Goh ja, maar hier is alles zopas vervangen kunt ge zeggen, ze had er voorbije jaar 1100 euro kosten aan (distributieriem, remblokken, remschijven, batterij). Ik vind dat 3700 nog wel meevalt...

Comment

Working...
                X