Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies over Seat Ibiza 1.4 TDi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies over Seat Ibiza 1.4 TDi

Beste
    Momenteel ben ik aan het zien voor mijn eerste auto en ben ik deze tegengekomen:
    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Vind ik een zeer leuke auto, het enige wat me stoort zijn de 128.000km.

De auto is ook al 2dehands aangekocht en was een bedrijfswagen. Wel heb ik gemailt naar de eigenares en ze heeft me verteld dat ze vorig jaar de distributieriem en remschijven had vervangen, ook werd de batterij onlangs vervangen. Wel weet ze er niks van dat de waterpomp vervangen is geweest? Is dit niet nodig als men de distributieriem vervangt?

2 banden zijn wel versleten dus die zou ik zelf moeten vervangen. Ook zijn er enkele stevige krassen.
    Wat vinden jullie hiervan en welke prijs is correct voor deze wagen? Hoe lang zou ik hier nog mee kunnen rijden? Ik weet niet veel over Seat dus alle info is welkom
    Last edited by ; 24/09/2013, 15:44.

Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk Berichten
    Beste
    Momenteel ben ik aan het zien voor mijn eerste auto en ben ik deze tegengekomen:
    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Vind ik een zeer leuke auto, het enige wat me stoort zijn de 128.000km.

De auto is ook al 2dehands aangekocht en was een bedrijfswagen. Wel heb ik gemailt naar de eigenares en ze heeft me verteld dat ze vorig jaar de distributieriem en remschijven had vervangen, ook werd de batterij onlangs vervangen. Wel weet ze er niks van dat de waterpomp vervangen is geweest? Is dit niet nodig als men de distributieriem vervangt?

2 banden zijn wel versleten dus die zou ik zelf moeten vervangen. Ook zijn er enkele stevige krassen.
    Wat vinden jullie hiervan en welke prijs is correct voor deze wagen? Hoe lang zou ik hier nog mee kunnen rijden? Ik weet niet veel over Seat dus alle info is welkom

Ik moet zeggen dat wij lange tijd met veel plezier met een 1.4tdi ibiza gereden hebben en dat dit motorisch gezien zeer sterke blokjes zijn. Weinig tot geen kosten aan.

Randapparatuur is ook betrouwbaar, alleen durven ze wel eens lampjes eten , de koppeling is ook een zwak punt aan deze auto, maar voor de rest zorgeloze bakjes!
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Bedankt voor je reactie
      Heb inderdaad ook over de lampjes gelezen, maar zo'n grote kost is dat ook niet
      De koppeling, hoe ka je dit testen dat deze in orde is? De eigenares wil de auto voor 3750 ZONDER keuring verkopen.
      Is dit een goede prijs? Moet ik me zorgen maken om een auto die niet gekeurd is? Ze zegt dat ze anders de banden ook zelf moet vervangen om door de keuring te geraken.

Comment

Ik vind het vrij duur. Wij hebben een Ibiza 1.4TDI 80pk met 72000 km, weliswaar van 03/2006 maar het zijn toch heel wat minder km's.. en voor die zouden we maar 3750 euro krijgen bij particulier verkoop...

Sent from my Samsung Galaxy S3
        Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
        Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk Berichten
          Ik vind het vrij duur. Wij hebben een Ibiza 1.4TDI 80pk met 72000 km, weliswaar van 03/2006 maar het zijn toch heel wat minder km's.. en voor die zouden we maar 3750 euro krijgen bij particulier verkoop...

Sent from my Samsung Galaxy S3
          Hmm.. Ga je hem eventueel verkopen? haha

Comment

Wie weet wat het ongeveer kost om een waterpomp in deze SEAT te vervangen? Aangezien de eigenares er niet zeker van is of deze vervangen is geweest met distributie of niet... Is het niet ook al laat om deze te vervangen om 130000km?

Comment

Hmm.. Ga je hem eventueel verkopen? haha
              haha nee dat is onze tweede wagen (gebruikt door mijn vrouw) , gezien de lage prijs die we ervoor kregen heb ik dan maar de andere ingeruild en hebben we een nieuwe Leon SC FR besteld ;-)
              Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
              Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk Berichten
                haha nee dat is onze tweede wagen (gebruikt door mijn vrouw) , gezien de lage prijs die we ervoor kregen heb ik dan maar de andere ingeruild en hebben we een nieuwe Leon SC FR besteld ;-)
                Haha oke, ik ga zodadelijk de auto die ik aanhaalde eens bekijken, ook een testrit mee maken. Eventuele punten waar ik op moet letten? En ben je over het algemeen tevreden over Seat? Ten slotte 3500 euro lijkt mij een correcte prijs voor de seat die ik aangeef? Heeft misschien wel veel km maar er is ook al veel vervangen (distributieriem, remschijven, batterij). Ik weet het zelf eigenlijk niet zo goed.

Comment

Net terug van de testrit, auto lijkt echt goed onderhouden en zeer proper. Eigenares is politie-agente dus daar ga ik ook geen miskoop bij doen.. Ze zegt dat ze niet lager kan gaan dan 3700 euro, daarvoor wilt ze hem wel nog eerst keuren voor verkoop, maar wij moeten zelf de 2 banden die versleten zijn gaan aankopen en die kosten zijn dus voor ons.
                  Wat vinden jullie van deze prijs? Graag jullie mening.

Comment

Eigenares is politie-agente dus daar ga ik ook geen miskoop bij doen.
                    Dat is geen garantie

Over de prijs: er werd 4500 gevraagd , er is nu 3700 euro overéén gekomen en jij zorgt voor de twee nieuwe banden... de stok in twee noemen ze zoiets... lijkt me fair.

Comment

Ga voor de 1.9tdi . Veel betrouwbaarder als de 1.4.

Comment

Ik heb ook 3jaar en half (70 000km) met een 1.4tdi gereden (wel,in,een polo). Ben daar heel content van geweest, nooit echt problemen mee gehad. Misschien niet van de snelste en stilste maar Red echt tof en goed. Afhankelijk van de rijstijl kunnen die ook zeer zuinig zijn. Er is niks mis met de betrouw baarheid van de 1.4tdi.
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          Dat is geen garantie

Over de prijs: er werd 4500 gevraagd , er is nu 3700 euro overéén gekomen en jij zorgt voor de twee nieuwe banden... de stok in twee noemen ze zoiets... lijkt me fair.
                          Haha klopt, maar is de prijs over het algemeen correct, ivm andere Seats bedoel ik dan.

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Ga voor de 1.9tdi . Veel betrouwbaarder als de 1.4.
                          Die zijn jammergenoeg ook duurder, en ben er nog geen tegengekomen...

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                          Ik heb ook 3jaar en half (70 000km) met een 1.4tdi gereden (wel,in,een polo). Ben daar heel content van geweest, nooit echt problemen mee gehad. Misschien niet van de snelste en stilste maar Red echt tof en goed. Afhankelijk van de rijstijl kunnen die ook zeer zuinig zijn. Er is niks mis met de betrouw baarheid van de 1.4tdi.
                          Tof! Weet jij iets over de waterpomp? Aangezien ik denk dat deze nog nooit vervangen is geweest... En al 128000km op de teller heeft staan...

Comment

Waterpomp wordt normaal zoiso gedaan samen met de distributie maarja dat is geen garantie. Anders eens horen bij degene die het onderhoud gedaan heeft?

Comment

Waterpomp wordt normaal zoiso gedaan samen met de distributie maarja dat is geen garantie. Anders eens horen bij degene die het onderhoud gedaan heeft?
                              Ik ga eens vragen of ze gaat bellen naar de dealer...
                              Wat vind jij eigenlijk van de prijs? T.o.v de km's enz...

Comment

Denk dat de prijs wél goed zit. Ik heb 2maand terug mijn polo van 4jaar oud en 93000km voor 5500 verkocht.

Comment

Over seat wordt vaak neerbuigend gedaan maar laat u daar niet door misleiden, oke het interieur is misschien wat plastiekerig vooral de vorige ibiza (die jij wil kopen) en de vorige leon. Maar ze zitten degelijk in elkaar en een fijn stuur/ rijgedrag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                                    Over seat wordt vaak neerbuigend gedaan maar laat u daar niet door misleiden, oke het interieur is misschien wat plastiekerig vooral de vorige ibiza (die jij wil kopen) en de vorige leon. Maar ze zitten degelijk in elkaar en een fijn stuur/ rijgedrag.
                                    Interieur vind ik zeer mooi eigenlijk, vooral de versie waarin alles automatisch is. Strak en niet te veel tralala, dat het van plastiek is, tja je betaald ook niet veel om soft-touch materiaal te verwachten..

Comment

Zou ook erg zijn als je op 70d km motorproblemen krijgt.

Comment

Autotje gekocht voor 3700 euro met keuring! Wel direct 2 nieuwe banden moeten opleggen dus komt nog 190 euro bij. Waterpomp werd ook niet vervangen bij vervanging distributieriem omdat de garagist zei dat dit niet nodig was. Raden jullie mij aan dit toch te doen of ...? Iemand idee van de prijs dan, hoeft niet perse bij officiële garage te zijn.
                                        Last edited by ; 26/09/2013, 18:52.

Comment

Working...
                                        X