Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Espace 4 phase 4 kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Dat is wel erg veel he. Met de Latitude (zelfde motor en versnellingsbak) verbruik ik 7.5 liter ongeveer. Met mijn vorige Espace, een 2.0 dci 150 manueel zat ik rond de 8. Als ik rond de 9 liter zit ben ik tevreden. Liefst iets minder zodat ik terug met een volle tank 1000 km kan halen (83 liter), maar dat zal wel niet lukken.
    Is ook de meest luxueuze versie die ik bestelde met het grote open dak.
    Enig puntje is dat ik hoop geen spijt te hebben wanneer het nieuwe model er is. Alhoewel ik hoorde dat het nieuwe model niet meer hetzelfde zou zijn qua ruimte en lichtinval. Anderzijds is dit model mooi doorontwikkeld en echt wel betrouwbaar geworden. Twijfelde nog met een Volvo xc90. Maar heb daar nooit mee gereden, dus kon me er geen oordeel van vormen.

Comment

ja maar ik geef u gelijk hoor, knap ding, super deluxe (had ook die uitvoering met open dak, alles in leer, verwarmde zetels, kaart om te starten etc etc etc).
      heb er wel een autostrade mee gedaan maar wat urbaan en pre urbaan verkeer en zat toch gemiddeld altijd rond de 12. het kan natuurlijk dat door het gewicht dit verschil enorm is met autostrade en je dan wel op 9 geraakt, zou moeten lukken.

je hebt gelijk, ding is helemaal doorontwikkeld en blijft mooi. wel erg kostelijk die initiale 175 automaat... serieuze investering gedaan! proficiat

Comment

Dank je! Is inderdaad serieuze investering, dat is het enige nadeel van die wagen. Anderzijds hoop ik er toch minstens 5 jaar mee te rijden zonder kosten. En als je gaat vergelijken met wagens met dezelfde kenmerken kom je steeds in deze prijsklasse of duurder terecht he.

Comment

Espace automaat

Hallo, Ik rijd al twee jaar met een Espace DCI 2,0 150 pk automaat Initiale. Wat een plezier! Ik ben op pensioen en ik ben een kalme rijder. Mijn verbruik op reis ( autostrade en nationale wegen) zelf vol geladen is 6,8l !
          In mijn streek , met korte ritten maar weinig stad, verbruik ik rond 7,5l. Ik wil de mijne vervangen met een recente modelen en ik heb een 175 pk getest. Op dezelfde parcours heb ik 1liter meer verbruikt.
          In elk geval als je niet "forceert" is het zeer redelijk.
          Ik heb heel veel andere merken en modellen getest maar geen enkel
          kan volgens mij mijn Espace vervangen.
          Veel plezier met uw nieuwe Espace

Comment

Dank je!
            Wij delen ook die mening dat een Espace iets speciaals is. Dit wordt ook mijn tweede Espace 4. De eerste werd 6 maanden geleden aangereden en was perte totale. Daarna deze Latitude gekocht, maar ik kan een lage auto niet gewoon worden. Ben wel blij met de aankoop. Blijkbaar zijn er nog gelijkgezinden

Comment

Mijn nieuwe Espace is toegekomen. Enkel nog het papierwerk (papieren waren er nog niet in de garage) en we kunnen bollen...

IMG_0586.jpg

Comment

Proficiat ,zeer knap
                2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Kreeg de foto er weer niet in het groot op, dus vandaar de link... Als iemand die kan vergroten?
                  Bedankt Vtech voor je reactie.

Comment

Gewoon foto kopieren en plakken
                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Bedankt!

Comment

Ondertussen ben ik de wagen aan het 'inrijden'. Ja, ik volg nog steeds de aanbevelingen van de constructeur, nl de eerste 1500 km niet boven de 2500 toeren gaan. Kwaad zal het iig niet doen. Ik voel erg goed dat de motor soepeler wordt naarmate ik ermee rij. heeft nu 900 km, verschil tov de eerste kilometers is erg groot.
                        De auto is volledig wat ik verwachtte. Zeer stil, heel comfortabele vering, zeer ruimtelijk. Tevreden met mijn investering dus. Nog even en dan kan ik het vermogen aanspreken. Dat zal wel voldoen veronderstel ik. Ah ja, dat grote open dak, da's ook wel leuk. Met het aangename weer van de laatste dagen heb ik verschillende keren open gereden. Geen cabrio, maar toch wel fijn zo'n grote opening boven je hoofd.
                        Wat ik me wel afvraag is hoe anderen naar een Espace kijken. Vinden ze dit verouderd, assosiaal groot, of toch nog (zoals ik) een apart gelijnde wagen die er nog mag zijn?

Comment

Bwa, ik vind het nog altijd een mooi model dat Renault presenteert.. Groot? Een Traffic is groter,hé en daar wordt toch ook normaal over gedaan. Verouderd? Zelfs de vorige Espace (echt de generatie begin 2000)vind ik zelfs nog heel mooi. Alleen, voor mij geen Renault, aangezien mijn broer zijn 2 Renaults Rommel met de grote R zijn...
                          En verbruik? Dat ding verbruikt wat het verbruikt ,hé.... daar ga je nu geen andere voor kopen, denk ik dan... Enjoy!!

Comment

Geen apart topic voor deze wagen?

Comment

't Is ondertussen al 6 jaar geleden dat ik de mijne destijds ter ziele heb gedragen, maar nog steeds ben ik grote fan van deze auto.
                              Jammer genoeg past hij niet meer in de carpolicy vanwege de veel te hoge Co2 waarde, maar anders nam ik er meteen weer eentje.

Proficiat met de aankoop.

Comment

Ik ben wel content van mijn Espace, enkel heb ik wat moeite met het vermogen. De 130pk die ik heb zouden gerust wat meer mogen zijn.
                                Verder merk ik geen problemen van anderen ivm de grootte.
                                Over de kwaliteit kan ik moeilijk iets zeggen na 2 maanden. Wel heb ik een bandendruksensor die het niet goed meer doet en kreeg ik onlangs de melding "controleer inspuiting" maar dat was weg na eens opnieuw te starten.
                                Mijn zus vindt wel dat ie op een suppo lijkt.
                                De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                1990 Volvo 344
                                1991 Mercedes W124 230CE
                                2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                1980 Volkswagen Derby CLS
                                1990 Mercedes W124 230CE
                                2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

de espace is een familiewagen, en word denk ik wel gerespecteerd, hij is groot maar komt niet agressief groot over zoals een Q7 of X5 dat wel doet, dus ik denk niet dat je daaromtrent schrik moet hebben, de meeste espace rijders zijn rustige rijders met kids on board :-).

hij is wel wat veroudert, maar blijft een van de mooiste MPV,s, knap dat je in een ouder model toch een lap geld durft te investeren overigens! zo hebben we meer mensen nodig om de (vooral franse) economie draaiende te houden of terug aan het (Sneller) draaien te krijgen.
                                  denk je dat geen spijt gaat krijgen als er een niewu model komt?

Comment

Goh ja, spijt... ik weet het niet Het nieuw model zou meer de suv toer opgaan en niet meer het ruimtelijke van de Espace nu hebben. Voordeel van een model dat al langer op de markt is, is dat het goed ontwikkeld is. kinderziektes zijn eruit en hij heeft zijn betrouwbaarheid bewezen. Nieuw model zou uitgerust worden met een 1600 diesel met 2 turbo's. 160 pk. Dat zal weer afwachten worden. Ook is het huidige model zeer comfortabel. En stil. Als ik zo rondkeek wat er te verkrijgen was op de markt, kwam ik steeds terug bij de Espace. Alhoewel ik de ruimte niet echt meer nodig heb. Maar het is vooral dat ruimtelijk gevoel in de wagen en veel licht waarvoor ik het doe. Het is mijn tweede Espace van dit model. Mijn vorige was van 2008 en bij 100 k km was die total loss nadat die aangereden werd.
                                    Tja, we zullen zien als de nieuwe er is. De foto's die tot hiertoe vrijkwamen konden me niet overtuigen om te wachten. Ik vind hem er niet mooi uitzien. Maar da's persoonlijk he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Goh ja, spijt... ik weet het niet Het nieuw model zou meer de suv toer opgaan en niet meer het ruimtelijke van de Espace nu hebben. Voordeel van een model dat al langer op de markt is, is dat het goed ontwikkeld is. kinderziektes zijn eruit en hij heeft zijn betrouwbaarheid bewezen. Nieuw model zou uitgerust worden met een 1600 diesel met 2 turbo's. 160 pk. Dat zal weer afwachten worden. Ook is het huidige model zeer comfortabel. En stil. Als ik zo rondkeek wat er te verkrijgen was op de markt, kwam ik steeds terug bij de Espace. Alhoewel ik de ruimte niet echt meer nodig heb. Maar het is vooral dat ruimtelijk gevoel in de wagen en veel licht waarvoor ik het doe. Het is mijn tweede Espace van dit model. Mijn vorige was van 2008 en bij 100 k km was die total loss nadat die aangereden werd.
                                      Tja, we zullen zien als de nieuwe er is. De foto's die tot hiertoe vrijkwamen konden me niet overtuigen om te wachten. Ik vind hem er niet mooi uitzien. Maar da's persoonlijk he.
                                      idd en ik vind je smaak prima hoor :-) ik begrijp je redenering zeker, mooie auto, zeer ruim, comfortabel, mooi en weinig gelijkwaardige concurrentie.
                                      ik wou het gewoon even weten hoe het zat op dat vlak :-).
                                      kans dat espace heel anders wordt zit erin dus wie weet is het erg slim dat je die keuze nu maakt.

Comment

Heb nu 2000 km gereden met de Espace. Elke keer ik ermee rij, ben ik verwonderd over het comfort dat de wagen biedt. Ik blijf dit één van de leukste wagens vinden. Het rijplezier heb je hier vooral in de vorm van stilte, relax rijden, weinig snelheidsgevoel, goed overzicht,... Is niet zozeer een koerspaard of een bochtenridder, maar dat interesseert me minder. De wagen is nu al van 2003 op de markt. Op gebied van het rijplezier kan deze gerust mee met nieuwere modellen. Enkel zaken zoals zelf remmen bij gevaar, dode hoekverklikker en zo heb je niet. Hieraan merk je z'n ouderdom. Maar of dit erg is?Ik ben dus supertevreden met m'n aankoop. Geen goedkope wagen (na korting 41 k betaald), maar volgens mij z'n geld waard. Als je bij de Duitsers gaat shoppen met dit bedrag kom je niet ver. Enkel de Volvo xc 90 zou me ook kunnen bekoren denk ik. maar hiermee heb ik nog nooit gereden, dus een echt oordeel kan ik niet vellen. Voordeel is wel dat dit een 4x4 is. Maar of die dan ook zo comfortabel zal zijn?..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Heb nu 2000 km gereden met de Espace. Elke keer ik ermee rij, ben ik verwonderd over het comfort dat de wagen biedt. Ik blijf dit één van de leukste wagens vinden. Het rijplezier heb je hier vooral in de vorm van stilte, relax rijden, weinig snelheidsgevoel, goed overzicht,... Is niet zozeer een koerspaard of een bochtenridder, maar dat interesseert me minder. De wagen is nu al van 2003 op de markt. Op gebied van het rijplezier kan deze gerust mee met nieuwere modellen. Enkel zaken zoals zelf remmen bij gevaar, dode hoekverklikker en zo heb je niet. Hieraan merk je z'n ouderdom. Maar of dit erg is?Ik ben dus supertevreden met m'n aankoop. Geen goedkope wagen (na korting 41 k betaald), maar volgens mij z'n geld waard. Als je bij de Duitsers gaat shoppen met dit bedrag kom je niet ver. Enkel de Volvo xc 90 zou me ook kunnen bekoren denk ik. maar hiermee heb ik nog nooit gereden, dus een echt oordeel kan ik niet vellen. Voordeel is wel dat dit een 4x4 is. Maar of die dan ook zo comfortabel zal zijn?..
                                          Vriendin van ons heeft de xc 90 (reeds hun 2de!) en dat is ook comfort met de grote C... Of deze je zou kunnen overhalen? Enkel dan voor het 4X4 systeem als je veel in de winter wil rijden of zo.... Verder ook geen bochtenridder ofzo...

Comment

Working...
                                          X