Ik ben zelfstandige en ben van plan om mijn volgende wagen in te voeren uit Duitsland. Een wagen gekocht bij een garage, MwSt ausweisbar.
Het volgende is me vrij duidelijk ivm occasie wagens:
* Auto ouder dan 6 maanden EN meer dan 6000 km op de teller --> Netto prijs betalen in Duitsland, Belgische BTW regelen met kwartaal aangifte.
Maar wat met een wagen die weliswaar ouder dan 6 maanden is, maar minder dan 6000km op de teller heeft?
In Duitsland betaal je nog steeds de netto prijs aan verkoper.
Maar is het dan ook mogelijk om de Belgische BTW te regelen met de kwartaal aangifte?
Of dien je dit onmiddellijk bij invoeren bij de douane af te tikken?
Wordt de BTW op de effectieve verkoopsprijs zoals je op factuur laat opstellen? Of de nieuwprijs van de wagen?
thx
Het volgende is me vrij duidelijk ivm occasie wagens:
* Auto ouder dan 6 maanden EN meer dan 6000 km op de teller --> Netto prijs betalen in Duitsland, Belgische BTW regelen met kwartaal aangifte.
Maar wat met een wagen die weliswaar ouder dan 6 maanden is, maar minder dan 6000km op de teller heeft?
In Duitsland betaal je nog steeds de netto prijs aan verkoper.
Maar is het dan ook mogelijk om de Belgische BTW te regelen met de kwartaal aangifte?
Of dien je dit onmiddellijk bij invoeren bij de douane af te tikken?
Wordt de BTW op de effectieve verkoopsprijs zoals je op factuur laat opstellen? Of de nieuwprijs van de wagen?
thx
Comment