Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto zelf verkopen aan derde op einde rentingcontract

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
    Welke partikulier neemt er nu een renting ???
    Niemand.
    Maar zoals ik hoger al zei, veel van de bestuurders van gerente bedrijfswagens zijn werknemers en hebben wel voorkooprecht en kunnen andere kopers aanbrengen en dus de (zwarte) meerwaarde in hun zak steken.
    Ik heb indertijd als werknemer voor mijn wagen ook een andere koper aangebracht.
    Ik heb daar niks voor opgestreken maar had dat wel gekund.
    Wie er rent is niet van belang, de overnemer is wat telt, en dat is in de meeste gevallen een particulier.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
      De werkgever van een particulier, in het geval van Schlussboelie.
      Dan is de kans op controle zeker niet onbestaande...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        Niemand.
        Maar zoals ik hoger al zei, veel van de bestuurders van gerente bedrijfswagens zijn werknemers en hebben wel voorkooprecht en kunnen andere kopers aanbrengen en dus de (zwarte) meerwaarde in hun zak steken.
        Voila dat bedoel ik dus met wie zet er nu op het internet dat hij zwart geld gaat innen...?

Comment

De werkgever heeft daar niks mee te maken.
          Die zijn lease/renting loopt gewoon af en die leasen/renten een nieuw voertuig voor de bestuurder.
          Het voertuig waarvan de lease/renting afgelopen is gaat terug naar de verhuurder of wordt verkocht aan de contractueel vastgelegde restwaarde.
          WIE die koper is maakt totaal niet uit.
          De gebruiker/bestuurder (NIET de ondertekenaar/betaler van de lease/renting) heeft voorkooprecht maar indien hij/zij daar geen gebruik van wenst te maken kan die persoon eender welke andere als kandidaat overnemer aanbrengen.
          De werkgever heeft daar nul komma nul mee te maken.
          Het gaat om een lease/renting he mannen, off-balance dus, geen financiering waarbij de werkgever/leasee de economische eigendom van het goed verwerft.
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
            Voila dat bedoel ik dus met wie zet er nu op het internet dat hij zwart geld gaat innen...?
            Ik zeg ook niet dat dat slim is.
            Ik durf wel beweren dat de kans op controle daarop, als particulier, zo goed als onbestaande is.
            Onder andere omdat het zo goed als onmogelijk is om die transactie te bewijzen tenzij hij zo dom zou zijn om zich door koper via overschrijving te laten betalen.

Comment

De werkgever heeft daar niks mee te maken.
              Die zijn lease/renting loopt gewoon af en die leasen/renten een nieuw voertuig voor de bestuurder.
              Het voertuig waarvan de lease/renting afgelopen is gaat terug naar de verhuurder of wordt verkocht aan de contractueel vastgelegde restwaarde.
              WIE die koper is maakt totaal niet uit.
              De gebruiker/bestuurder (NIET de ondertekenaar/betaler van de lease/renting) heeft voorkooprecht maar indien hij/zij daar geen gebruik van wenst te maken kan die persoon eender welke andere als kandidaat overnemer aanbrengen.
              De werkgever heeft daar nul komma nul mee te maken.
              Het gaat om een lease/renting he mannen, off-balance dus, geen financiering waarbij de werkgever/lease de economische eigendom van het goed verwerft.
              Voor een controleur is zoiets gefundenes fressen... zelfs off-balance zullen ze hier proberen een extra voordeel voor de bestuurder in te zoeken. Of dat lukt is natuurlijk een ander paar mouwen.

Comment

Elwood, dat extra voordeel is gewoon totaal niet aan te tonen, als het er überhaupt al is. In mijn geval was het er bijvoorbeeld al niet. Ik heb gewoon een derde blij gemaakt met een relatief goedkope wagen en voor de leasemaatschappij komt de verkoopprijs overeen met de economische restwaarde.

Ten tweede, particulieren krijgen gewoon geen controle en dit heeft niks, maar dan ook niks met de werkgever of de vennootschap die de renting/lease aangaat te maken. Vaak weet die dat niet eens en daar is ook niks mee.
                Die hun controleur gaat er in ieder geval al niet achteraan gaan. Als de vennootschap dit gaat faciliteren, ja, dan heb je een ander verhaal.

Is het zwart geld? Uiteraard.
                Is het riskant? Absoluut niet. Tenzij de koper of garagist gaat klikken. Als die laatste al op de hoogte is.

Comment

Elwood, dat extra voordeel is gewoon totaal niet aan te tonen, als het er überhaupt al is. In mijn geval was het er bijvoorbeeld al niet. Ik heb gewoon een derde blij gemaakt met een relatief goedkope wagen en voor de leasemaatschappij komt de verkoopprijs overeen met de economische restwaarde.

.
                  In de meeste gevallen idd niet tenzij je naaste familie de overnemer is en "de zaak van zijn leven" heeft gedaan. Maar je hebt gelijk, in 99% van de gevallen komt dit niet boven.

Comment

Working...
                  X