allereerst moet je zeker weten dat die auto nooit in belgie is ingeschreven.
het truukje uitvoeren, ombouwen en invoeren werkt niet omdat het chassisnr gekend blijft in belgie.
als 2de: als je nu een golf 3 hebt met een 1.6motor in, en die auto bestaat ook met 2.0 van dezelfde fabrikant, zijn er al minder problemen. de kans dat de fabrikant goedkeuring geeft om een 1.6 auto uit te rusten met een 2.0 motor is klein. het kan wel, maar je moet dan wel de motor hebben van een andere golf 3 en niet eentje van een golf 4.als je dus een auto aankoopt in NL die gewijzigd is naar een blok dat OOK heeft bestaan in dat model, maak je wel een goede kans.
ligt er een totaal ander blok in die de fabrikant nooit leverde, vergeet het dan maar.
een golf 2 1.6 die een golf 2 1.8 motor kreeg lukt
een golf 2 1.6 die een golf 3 1.8 motor kreeg lukt al niet meer.
op o plaat kan je al eens een goedkeuring krijgen van een fabrikant, maar dan enkel en alleen naar een blok die er ooit ook inlag.
ik zou een capri 1.3 makkelijk naar capri 2.0 kunnen krijgen met een capri motor in, maar nooit naar een 2.4 motor van een scorpio (nooit bestaan in capri).
ook als ik een later capri 2.0 blok zou nemen, moet ik op papier zetten uit welke capri die komt en dan heb je weer problemen.
de capri 2.0 4cyl uit 1978 had 98pk, de capri 2.0 4cyl van 1980 had 101pk
die 1980 motor krijg je dan ook nooit goedgekeurd in een 78'er auto wegens toename van vermogen. de 78'er capri bestond namelijk niet op PVG met een 2.0 van 101pk
het truukje uitvoeren, ombouwen en invoeren werkt niet omdat het chassisnr gekend blijft in belgie.
als 2de: als je nu een golf 3 hebt met een 1.6motor in, en die auto bestaat ook met 2.0 van dezelfde fabrikant, zijn er al minder problemen. de kans dat de fabrikant goedkeuring geeft om een 1.6 auto uit te rusten met een 2.0 motor is klein. het kan wel, maar je moet dan wel de motor hebben van een andere golf 3 en niet eentje van een golf 4.als je dus een auto aankoopt in NL die gewijzigd is naar een blok dat OOK heeft bestaan in dat model, maak je wel een goede kans.
ligt er een totaal ander blok in die de fabrikant nooit leverde, vergeet het dan maar.
een golf 2 1.6 die een golf 2 1.8 motor kreeg lukt
een golf 2 1.6 die een golf 3 1.8 motor kreeg lukt al niet meer.
op o plaat kan je al eens een goedkeuring krijgen van een fabrikant, maar dan enkel en alleen naar een blok die er ooit ook inlag.
ik zou een capri 1.3 makkelijk naar capri 2.0 kunnen krijgen met een capri motor in, maar nooit naar een 2.4 motor van een scorpio (nooit bestaan in capri).
ook als ik een later capri 2.0 blok zou nemen, moet ik op papier zetten uit welke capri die komt en dan heb je weer problemen.
de capri 2.0 4cyl uit 1978 had 98pk, de capri 2.0 4cyl van 1980 had 101pk
die 1980 motor krijg je dan ook nooit goedgekeurd in een 78'er auto wegens toename van vermogen. de 78'er capri bestond namelijk niet op PVG met een 2.0 van 101pk
Comment