Mededeling

Collapse
No announcement yet.

invoeren met motorswap vanuit nederland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    allereerst moet je zeker weten dat die auto nooit in belgie is ingeschreven.

    het truukje uitvoeren, ombouwen en invoeren werkt niet omdat het chassisnr gekend blijft in belgie.

    als 2de: als je nu een golf 3 hebt met een 1.6motor in, en die auto bestaat ook met 2.0 van dezelfde fabrikant, zijn er al minder problemen. de kans dat de fabrikant goedkeuring geeft om een 1.6 auto uit te rusten met een 2.0 motor is klein. het kan wel, maar je moet dan wel de motor hebben van een andere golf 3 en niet eentje van een golf 4.als je dus een auto aankoopt in NL die gewijzigd is naar een blok dat OOK heeft bestaan in dat model, maak je wel een goede kans.

    ligt er een totaal ander blok in die de fabrikant nooit leverde, vergeet het dan maar.
    een golf 2 1.6 die een golf 2 1.8 motor kreeg lukt
    een golf 2 1.6 die een golf 3 1.8 motor kreeg lukt al niet meer.
    op o plaat kan je al eens een goedkeuring krijgen van een fabrikant, maar dan enkel en alleen naar een blok die er ooit ook inlag.

    ik zou een capri 1.3 makkelijk naar capri 2.0 kunnen krijgen met een capri motor in, maar nooit naar een 2.4 motor van een scorpio (nooit bestaan in capri).

    ook als ik een later capri 2.0 blok zou nemen, moet ik op papier zetten uit welke capri die komt en dan heb je weer problemen.
    de capri 2.0 4cyl uit 1978 had 98pk, de capri 2.0 4cyl van 1980 had 101pk

    die 1980 motor krijg je dan ook nooit goedgekeurd in een 78'er auto wegens toename van vermogen. de 78'er capri bestond namelijk niet op PVG met een 2.0 van 101pk

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
      klopt , er rijdt 1 goedgekeurde Golf 1 rond in BE , maar dacht met VR6 ipv 20VT (of er moest nu een 2de zijn ...)



      is sinds een maand of 3 denk ik dat die hier in Be rondrijdt, is effectief een 20v. Is dus een 2e.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
        is sinds een maand of 3 denk ik dat die hier in Be rondrijdt, is effectief een 20v. Is dus een 2e.

        deze morgen ook met een nederlander naar de keuring geweest met een 20v erin, en gekeurd,

        wagen beschikt wel al over een belgische nummerplaat

        Comment


        • #24
          Als ik vandaag een Golf VII heb met een 1.6 TDI motor en ik leg daar een 2.0 TDI in ... Oké, dat mag niet, maar dat zal niemand op de keuring zien hoor.

          Comment


          • #25
            Een ouder topic even oprakelen: hoe zit dit voor kitcars? Want die zijn nl met allerlei mogelijke motoren uit te rusten.
            mits tuv keuring valt deze wel in Be in te schrijven? Mogelijks voordeel doordat het een oldtimer is (bj1988 )?

            deze link geeft alvast goede hoop:
            Last edited by ; 07/04/2016, 03:13.

            Comment

            Working...
            X