Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Lodgy

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dacia Lodgy

Hoi iedereen,

zoals mijn nickname zegt, ik ben een complete autoleek en zoek wat advies van de meer ervaren mensen onder jullie

Ik ben moeder van een groot gezin en volgende zomer hebben we een wagen nodig met min 6 zitplaatsen. Omdat een auto voor mij enkel functioneel en veilig moet zijn, kwam ik uit bij een Dacia Lodgy. Ik sta nu op het punt deze wagen te kopen en ben al in een garage info gaan vragen.

Nu bieden ze me dezelfde prijs voor een stockwagen als voor een wagen die besteld zou worden. Klopt dit? Zou een stockwagen niet goedkoper moeten zijn dan een bestelde wagen? Gezien we de wagen pas tegen de zomer effectief nodig hebben, is een wachttijd voor ons geen probleem.
    Verder zei men in de garage dat er geen saloncondities zijn bij Dacia en dat er ook niets meer van de prijzen afgedaan zal worden. Zijn er toch nog trukjes om iets van de prijs af te krijgen, of aanvaard ik gewoon hetgeen ze op papier zetten?

Alvast bedankt voor de tips en adviezen!

Als ge een veilige wagen zoekt dan zou ik de Dacia Lodgy aan me voorbij laten gaan. Haalt slecht drie sterren bij Euroncap. Dat ge geen korting krijgt bij Dacia is onzin en zeker op een stockwagen doet men meestal iets extra's. Verwacht wel geen kortingen zoals bij andere merken gezien de marges bij Dacia lager liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Als ge een veilige wagen zoekt dan zou ik de Dacia Lodgy aan me voorbij laten gaan. Haalt slecht drie sterren bij Euroncap. Dat ge geen korting krijgt bij Dacia is onzin en zeker op een stockwagen doet men meestal iets extra's. Verwacht wel geen kortingen zoals bij andere merken gezien de marges bij Dacia lager liggen.
      ik dacht dat dacia een van hoogste winstmarges had in praktijk. toch zeker meer dan renault geloof ik.

SOIT los daarvan.
      ik ken de systemen bij dacia niet, maar ga zeker eens bij tweede Dacia dealer langs (eventueel stuur je krak dezelfde via mail door naar dealer of 2 /3) en vergelijk prijzen. Je mag daar ook open over zijn. Dealers concurreren ook onder mekaar.

Stock moet goedkoper zijn dan nieuwe bestellen, het kan wel dat de stock versie meer opties heeft geïnstalleerd bv en eigenlijk meer waard is dan die u wilt bestellen bv?
      Heb eens met de Lodgy gereden in Spa voor mijn werk, reed erg goed, maar deed wel enkel korte afstanden. Dacia krijgt ook goeie cijfers voor betrouwbaarheid.
      Last edited by ; 23/01/2014, 22:31.

Comment

Goeie keuze zo'n Dacia, Renault kan dankzij hun het hoofd boven water houden, prijs-kwaliteit toppie!
        Op een stockwagen zou je inderdaad meer korting moeten krijgen, indien dit niet het geval is en de wachttijd geen probleem zou ik gaan voor een nieuwe bestelling. Toch zeker ook meerdere dealers raadplegen om te vergelijken en eventueel een grotere korting te krijgen.
        Succes ermee!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik heb al 2 dealers gecontacteerd om te kijken of er verschil was, maar nee. Ze zeggen beide dat Dacia standaardprijzen heeft en er niet van afwijkt.
          Het enige verschil; voor de overname van onze wagen zei de ene 3000€, de andere gaf hetzelfde bedrag als we een stockwagen namen en 500€ minder als we een bestelde wagen namen.

Comment

een half jaar geleden ongeveer voor een pure basis-logan bij Dacia binnengestapt en idd, Dacia geeft geen korting, wat ik op zich geen prob vond want hun aanbod is ijzersterk (er was er trouwens maar 1 op stock en die bleek 2 dagen erachter verkocht)

uiteindelijk is het een cit c3 van een half jaar oud geworden voor 1000 euro meer omdat ze die toch mooier vond en content was van haar saxo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              een half jaar geleden ongeveer voor een pure basis-logan bij Dacia binnengestapt en idd, Dacia geeft geen korting
              Ach zo, dat wist ik niet. Dan moet TS zeker voor een nieuwe bestelling gaan vermits wachttijd geen rol speelt.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Dacia-auto's daar heb je idd geen korting op , heb dit ook eens aan den lijve ondervonden ...........als ik jou was dan zou ik voor de fun toch ook maar eens een prijs vragen voor een GSIII ( grand scenic ) ...........daar heb je wel een flinke korting op en dan scheelt het niet zo heel veel ( vind ik persoonlijk) met de Lodgy .

Misschien niet zo'n goed voorbeeld maar ik vergelijk de Lodgy tegenover de grand scenic met bvb het vergelijken van een skoda tegenover een audi . Beide van 1 "groep" en toch een heel ander niveau wat afwerking betreft .

Nattevingerwerk : maak een prijs via de pc op een Renault-site en reken er +- 15 % af , dan heb je al een idee van de "echte prijs" van zo'n grand scenic .

Comment

Grand senic ook al prijs van laten maken
                  Was 5000€ duurder en van binnen minder plaats in... De derde rij zetels is bij Dacia ook van betere kwaliteit: het zijn echte volwaardige zetels terwijl die bij de senic uitklapzeteltjes uit de kofferruimte zijn.
                  Qua comfort en afwerking zal de senic wel 'mooier' zijn, maar mij gaat het echt om prijs/kwaliteit naar ruimte toe: een auto waar we met z'n 6 in kunnen, toch nog een beetje ruimte voor bagage hebben, en toch betaalbaar blijft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Autoleekje Bekijk Berichten
                    Qua comfort en afwerking zal de senic wel 'mooier' zijn, maar mij gaat het echt om prijs/kwaliteit naar ruimte toe: een auto waar we met z'n 6 in kunnen, toch nog een beetje ruimte voor bagage hebben, en toch betaalbaar blijft.
                    Dan ben je inderdaad bij Dacia aan het juiste adres.

Comment

miss kan je de prijs die je hoort eens vertellen en kunnen de 'experts' hier (ik hoor daar niet bij hoor :-)) eens kijken wat er voor die prijs nog realistisch is en als de lodgy al dan niet beste keuze is.
                      feit is dat ze qua prijs moeilijk overtroffen worden, maar wie weet...

zit hier nu voor de lol op de configurator. zo basis basis sander of logan is 6999, ongelofelijk eigenlijk. metaakleur toevoegen is direct 2000 meer bijna maar krijg je nog extra opties mee gok ik.

zo echt basis basis wit met plastieke velgen zonder wieldoppen etc zie je toch echt nooit rijden eigenlijk. lijkt me best lachen :-) zoiets kopen, goed tegne roest behandelen en 20 jaar mee doorrijden. heeft ook soort klasse vind ik :-)

Comment

Dacia heeft alltijd nettoprijzen gehad. Soms kan je eens extra 500 Euro scoren op wagens die al heel lang in stock staan. (komt dan van de invoerder uit, dealer heeft bijna geen marge). Dit is zeker de regel niet. Voor de dealer blijft dit hetzelfde. Als de stockwagen verkocht is moet hij toch weer een andere in stock gaan nemen... Als zo'n Lodgy je gerief is, gewoon doen. Je koopt Renault techniek aan een Daciaprijsje. En dan nog een heel betrouwbare techniek ook.

Comment

de dag dat Dacia een automaat aanbiedt, kan't goed zijn dat ik verkocht ben

Comment

Hoi streekgenoot.
                            Wij hebben nu al een paar weken onze Lodgy en heel content. Wij zijn al trouwe daciarijders, eerste onze Dacia Logan MCV, ook een 7 plaatsers, en heel content. Wij maken heel veel kilometers per jaar (minimum 60000 km) zodat wij ook om de 3 à 4 jaar wisselen, en dan ook niet veel geld willen uitgeven, want wat krijg je nadien nog voor een auto met zo veel kilometers. Maar prijs/kwaliteit nooit geen klagen gehad, enige kosten, bandenwissel, maar dat is bij alle wagens zo! Onze tweede wagen was de Dacia Duster, ook heel content van, zelfs met de hele strenge winter van verleden jaar helemaal geen problemen gehad, en neen, geen winterbanden. Nu dus de Dacia Lodgy, omdat de kofferruimte terug groter is. De achterste bank is inderdaad heel aangenaam om er op te zitten, onze zoontjes zitten daar zelfs liever dan net achter ons. En zelfs met de achterste bank opengeklapt, kan ik nog de rolstoel van mijn echtgenoot kwijt, superhandig! Ik kan je dus enkel maar zeggen, niet twijfelen, prijs/kwaliteit zul je geen betere 7 zitter vinden. En ivm de condities, je kunt misschien langsgaan bij de daciaverdeler waar wij gaan, die geeft momenteel gratis winterbanden bij aankoop van een dacia in de maand januari. Je stuurt me maar privébericht als je nog meer info wenst.

Comment

Zeer goede keuze de Dacia Lodgy. Prijs / kwaliteit vindt u niet beter.
                              Dacia geeft inderdaad geen korting. Marges zijn enorm klein voor de dealer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                de dag dat Dacia een automaat aanbiedt, kan't goed zijn dat ik verkocht ben
                                Als alles vlot verloopt in principe eind dit jaar, begin 2015 de eerste Dacia's in automaat. De EDC ( dubbele koppeling) vanuit de Renault's gaan hun weg vinden naar Dacia.

Comment

Dan rest er niks anders dan snel die extra winterset te scoren !! Is dubbel voordeel : je zomerbanden slijten minder en gaan dus ook nog eens langer mee .

Hopelijk is het een extra "set" met velgen inbegrepen , of je hangt eraan om je banden te laten omwisselen ( wat niet goed is !! ) of een extra setje stalen velgen te scoren..

Comment

zo een 0,9 tce is wel al wat duurder, met EDC erbij zou ik ook verkocht zijn maar zit je van budget wel alweer een stuk hoger natuurlijk. moderne techniek betaal je nu eenmaal..

Comment

Gisteren de hele dag met de garage heen en weer gebeld. De verkoper belde me op om te vragen of we nog geïnteresseerd waren, en me meteeen een beetje onder druk te zetten. Kan ik dus echt van dood vallen! ik heb gepasseerd voor de stockwagen, is een toonzaalmodel en ze doen er geen korting op. Ik krijg van deze garage ook standaard 3000€ voor onze oude wagen omdat de andere garage dit ook zo beloofd had. Dus dan ben ik beter af met een mooi nieuw model, we zijn toch niet gehaast. Ik ga in de loop van volgende week eens kijken om er eentje te bestellen.

Vdbemdsa: leuk iemand uit de buurt met zo'n goede ervaring met de lodgy. Ik ga je een pm sturen ivm de garage. Zo'n extra winterbandenset; mooi voordeel!
                                      Iemand zei me gisteren; als je een garage blijft pushen voor korting, ga je die misschien wel krijgen, maar tellen ze nadien bij het onderhoud altijd wel wat extra's bij tot je je 'korting' terug betaald hebt. Makes sense, dus we zullen maar niet al te erg aandringen ;-)

Alvast erg bedankt voor alle adviezen!

Comment

Voor jouw eisen de perfecte keuze. Ik ben vorig jaar ten tijde van het autosalon ook achter een lodgy gaan informeren en toen gaven ze inderdaad ook geen kortingen. Volgens de dealer waar ik was hanteren ze altijd nettoprijzen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

Working...
                                        X