Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Lodgy

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb als vervanging van onze Peugeot Partner ook al zitten loeren naar een Dacia Dokker. De Lodgy z'n poep vind ik lelijk

Prijs kwaliteit kan je weinig beter scoren denk ik. Al vraag ik me af hoe lang het duurt voor de modellen wat meer design krijgen, betere afwerking,... en de prijzen dus wel zullen stijgen.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Krijg je die 3000€ ook nog als je een nieuwe besteld ? Dan zeker een nieuwe !

Als de garage je zomaar 3000 geeft voor je oude wagen dan doe je mogelijk voordeel door deze zelf te verkopen . Als het enkel om een paar honderd € gaat dan zou ik het niet doen......keuring , extra controle , vrijaf nemen .....Maar voor 500 € extra bovenop die 3000 zou ik zelf de auto verkopen.
      Bij mij gaven ze 12500€ overname , tenzij ik zelf een koper vond .........en die heb ik gevonden voor 14.000€

Comment

Zo is dat! Zeker overwegen om je oude auto zelf te verkopen. Kan je een extra centje opleveren...

Comment

Toch even mijn bedenkingen meegeven met wat hier neergeschreven werd. Korting op een stockmodel hangt in feite af van de verkoopbaarheid van het model, als een wagen zeker verkocht zal worden binnen een korte perode zal men veel minder geneigd zijn om een korting te geven dan als een wagen langer in stock zou blijven staan (kapitaal dat vast zit in de wagen). Nu is het zo dat bij Dacia er in feite weinig ruimte is om een wagen aan te passen naar de eigen wensen (toch zeker vergeleken bij sommige andere merken) dus de kans dat de wagen voldoet aan de eisen van een koper is groter dan bij sommige andere merken daarom zullen ze dus minder geneigd zijn om korting te geven (ook al omdat ze nu éénmaal minder speelruimte hebben). Stock premies worden ook veelal (niet altijd hé) gegeven door (of met inspraak van) de invoerder om de verkoopscijfers weer wat op te krikken en als lokkertje. Daarom ik zou mij niet blind staren op het al dan niet krijgen van een stockpremie als de wagen is zoals je hem zou bestellen, als je voor jezelf toegevingen moet doen dan zou ik inderdaad ook aanraden om er één te bestellen die wel aan al je eisen voldoet. Zelfs als je een wagen zou bestellen weet je ook niet of je een "stockmodel" krijgt of een volledig nieuwe wagen, het zou dus kunnen dat je een wagen krijgt die ook al ergens gestaan heeft (gaande van de parking van de invoerder tot soms zelfs het overbrengen van de wagen van de ene dealer naar een andere).

Waar je eventueel ook rekening moet mee houden is dat mochten er nog kosten aan je huidige wagen komen (ik weet niet met welke wagen je nu aan het rond toeren bent) en de levering van de nieuwe wagen laat op zich wachten dat deze kosten nog voor jou zullen zijn, dit kan soms ook een rol spelen als je bepaalde kosten zou kunnen verwachten in de nabije toekomst.

Nog een kleine raad die ik je ook zou willen meegeven, mocht je een wagen nu bestellen met levering zomer 2014 lees dan toch vooral goed het contract, veelal staat er ergens in het contract dat de prijs vast is (behalve wettelijke aanpassingen) maar dat als de leveringsdatum verder dan x tijd in de toekomst ligt er wel prijsaanpassingen (verhogingen) kunnen gebeuren.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Al eens gedacht aan een VW caddy Maxi?

Comment

Goedkoper dan zo'n Dacia zal je geen enkele auto vinden met zo'n ruimte............

Zelf heb ik zo'n 3 jaar geleden er aan gedacht om ook een Dacia Duster te kopen maar dan wel met bijna alle mogelijke opties.

Voor amper 2000 € meer kocht ik me dus een GSIII . Voor die paar duizend € meer krijg je wel veel meer comfort/afwerking/kwaliteit , het gaat dus niet enkel om de "goedkoopste" .
              Goedkoper is dus eerder : minder comfort/afwerking/kwaliteit......maar slecht zal de Lodgy niet zijn hoor .

Moest Skoda met een monovolume gekomen zijn , dan had ik mij er al lang zo 1tje gekocht .........maar die hebben dat niet .

Comment

Maak je je geen zorgen over die 3 sterren crashtest?

Voor een 7000 euro kan je je een veel veiligere jonge tweedehandswagen kopen van 3-4 jaar oud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                  Tenzij je aangereden wordt door een vrachtwagen die over de middenberm knalt , zal de kans klein zijn dat je effectief 5 sterren nodig hebt maar zeg nooit nooit......

Zijn die 3 sterren eigenlijk niet aan de magere kant voor deze auto ???

Met een okkazie moet je geluk hebben , iedereen zal zeggen dat ie er altijd "normaal" mee gereden heeft maar de praktijk leert dat dit niet zo is.

Comment

3sterrenevaluatie is een beetje overroepen, vind ik... 10jaar geleden reed iedereen met een auto die nu als "gevaarlijk" zou worden beschouwd...
                    Hier zou ik me toch niet teveel van aantrekken...
                    Renault grand kangoo is ook nog optie.. Allemaal wel duurder, maar als je tussen 2 en 8 jaar hem (moet) verkopen, heb je een groot deel van de verschilwaarde terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten

Voor een 7000 euro kan je je een veel veiligere jonge tweedehandswagen kopen van 3-4 jaar oud.
                      Met een tweedehandswagen ben ik weinig. Ik moet de wagen voor m'n werk gebruiken en doe per jaar gemiddeld 25.000 - 30.000KM. Als ik dan een wagen van 3-4 jaar moet kopen zit ik meteen aan grote kosten als ik daar dan zoveel kilometers mee moet gaan doen.
                      En tja, misschien scoort hij wat minder, maar budgetteel kan ik me nu echt geen wagen van 25.000-30.000€ permiteren...

Comment

Ik rijd met een Dacia Lodgy (1.5 dCi 110pk) en ben er wreed tevreden van!
                        Is eigenlijk een Renault onder een andere naam en een stuk goedkoper.
                        Hier word hij ook gebruikt als reiswagen en caravantrekker, wat hem prima afgaat.

Comment

Ja en in mijn Berlingo is maar plaats voor 5 personen.
                          Deze mag weg en heeft maar 19.500 km en is als nieuw.
                          Hij kan nog jaren mee.

Comment

Wij hebben ondertussen ook onze Lodgy besteld !
                            Het is een Lauréate 15 DCI 90 eco² geworden, eind maart hebben we hem.
                            Voor 15.800 euro is deze wagen uitgerust met:
                            Donker grijs metaalkleur
                            Airco
                            Navigatie met touchscreen -telefoonkoppeling -usb - Radio
                            Parkeersensoren
                            Mistlampen
                            Echt reservewiel
                            Snelheidsbegrenzer
                            Esp en ABS
                            Voor en zijdelingse airbags
                            5 jaar garantie en pechverhelping Europa
                            VEEL ruimte voor ons zeil en duik activiteiten materiaal en de kleinkinderen...en het interieur is makkelijk proper te houden , plastic heeft ook voordelen !
                            Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                            My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

Ongelofelijk wat je allemaal krijgt voor die prijs he. Proficiat met de aankoop, volgens mij deed je een hele goede koop. Dit is de ideale wagen voor mensen die een wagen gebruiken waarvoor hij dient, nl mensen en dingen transporteren in een redelijke luxe. Ergens ben ik jaloers, zuiver bekeken was zo'n auto ook meer als voldoende geweest voor ons, maar om de één of andere reden ging ik voor iets dat vele duurder is. Voor mij is m'n auto ook beetje mijn hobby en zo probeer ik de meerprijs te rechtvaardigen haha.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Ongelofelijk wat je allemaal krijgt voor die prijs he. Proficiat met de aankoop, volgens mij deed je een hele goede koop. Dit is de ideale wagen voor mensen die een wagen gebruiken waarvoor hij dient, nl mensen en dingen transporteren in een redelijke luxe. Ergens ben ik jaloers, zuiver bekeken was zo'n auto ook meer als voldoende geweest voor ons, maar om de één of andere reden ging ik voor iets dat vele duurder is. Voor mij is m'n auto ook beetje mijn hobby en zo probeer ik de meerprijs te rechtvaardigen haha.
                                I begrijp u ook ,vroeger was ik een auto-gek Van's ombouwen ,Rally rijden, Shows en meetings ...Nu geniet ik van onze zeilboot en duiken en moet de auto dat logistiek ondersteunen, tegen de beste prijs, het minste onderhoud, en vooral geen zorgenkindje zijn met veel kwetsbare stofjes enz...
                                Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :

Comment

Ondertussen een oud topic, maar we zijn nu 2.5 jaar verder en ik wou toch even meegeven dat dit de eerste auto is waar we nog geen enkel, ook geen klein mankement aan gehad hebben, en hij is bovendien zeer zuinig en spotgoedkoop in onderhoud.
                                  We zijn dus nog steeds blij met de aankoop, en hebben geen twijfels wat de volgende binnen 2,5 jaar wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk Berichten
                                    Ondertussen een oud topic, maar we zijn nu 2.5 jaar verder en ik wou toch even meegeven dat dit de eerste auto is waar we nog geen enkel, ook geen klein mankement aan gehad hebben, en hij is bovendien zeer zuinig en spotgoedkoop in onderhoud.
                                    We zijn dus nog steeds blij met de aankoop, en hebben geen twijfels wat de volgende binnen 2,5 jaar wordt.
                                    De max!

Comment

Working...
                                    X