Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW fsi motoren. Betrouwbaar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VW fsi motoren. Betrouwbaar?

    Titel zegt alles: zijn dat, in tegenstelling tot de tsi blokjes beetje betrouwbare blokjes? Zou gaan over de 1.6 fsi 115 in de golf v. Thx!
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

  • #2
    De fsi is zeker betrouwbaar .TFSI is minder betrouwbaar maar dan vooral de 1.4 .

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
      Titel zegt alles: zijn dat, in tegenstelling tot de tsi blokjes beetje betrouwbare blokjes? Zou gaan over de 1.6 fsi 115 in de golf v. Thx!
      Mijn tante heeft zo eentje met DSG en dat is een heel fijn bakje. Bij stadsverkeer kan dat wel is wat drinken. We zijn er is mee naar de alpen geweest en dan blijft dat onder de 7 liter.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #4
        ik lees op internet vaak dat dat motoren zijn met een distributieketting ipv riem. Of verschilt dat van bouwjaar tot bouwjaar?
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

        Comment


        • #5
          Als ik me niet vergis hebben ze na dat ketting-debacle de kettingen terug vervangen door riemen...probleem zou opgelost zijn.
          Wat de DSG's betreft daar weet ik het fijne niet van...er zullen ongetwijfeld VW-adepten zijn die hier op kunnen antwoorden...er zijn namelijk verschillende types op de markt.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
            Als ik me niet vergis hebben ze na dat ketting-debacle de kettingen terug vervangen door riemen...probleem zou opgelost zijn.
            Wat de DSG's betreft daar weet ik het fijne niet van...er zullen ongetwijfeld VW-adepten zijn die hier op kunnen antwoorden...er zijn namelijk verschillende types op de markt.
            ze hebben de ketting door een riem vervangen?
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • #7
              Hadden ze geen last van uitgerekte kettingen en daardoor verkeerde timing? Dan is het logisch dat ze terug naar een riem gaan als het niet opgelost raakt. Distributieriemen kunnen tegenwoordig een enorm lange levensduur hebben.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Hadden ze geen last van uitgerekte kettingen en daardoor verkeerde timing? Dan is het logisch dat ze terug naar een riem gaan als het niet opgelost raakt. Distributieriemen kunnen tegenwoordig een enorm lange levensduur hebben.
                dat weet ik, verschoot er van dat dat bij de D2 van Volvo maar om de 240.000 moet vervangen worden.
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • #9
                  FSI en TSI zijn 2 totaal verschillende motoren

                  FSI = atmosferisch, is een motor waarmee je in theorie op arm mengsel kunt rijden onder deellast maar in de praktijk valt dat verbruik nogal tegen als je reviews leest, FSI heeft altijd een riem en nooit een ketting

                  TSI = turbo, oudere bouwjaren hebben een ketting (waar idd. soms probs mee waren), sommige latere TSI's (maar niet allemaal) hebben opnieuw een riem bijv. de 1.2 TSI

                  FSI uit de beginjaren is echter zeker niet probleemloos, google anders es...
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                    FSI en TSI zijn 2 totaal verschillende motoren

                    FSI = atmosferisch, is een motor waarmee je in theorie op arm mengsel kunt rijden onder deellast maar in de praktijk valt dat verbruik nogal tegen als je reviews leest, FSI heeft altijd een riem en nooit een ketting

                    TSI = turbo, oudere bouwjaren hebben een ketting (waar idd. soms probs mee waren), sommige latere TSI's (maar niet allemaal) hebben opnieuw een riem bijv. de 1.2 TSI

                    FSI uit de beginjaren is echter zeker niet probleemloos, google anders es...
                    en wat waren de beginjaren? Vanaf welke bouwjaren zou je een goeie kunnen vasthebben?
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • #11
                      Bij de golf V dat moet 2003-2004 geweest zijn denk ik

                      liefst een '06 of '07 nemen als het kan
                      Last edited by KdF; 10/02/2014, 17:43.
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                      Comment


                      • #12
                        waar je het kunt aan zien is dat de eerste FSI's normaal enkel 98 dronken, de latere ook 95
                        als je kijkt in de tankklep en er staan 98 only, laat maar staan dan

                        Je kunt ook altijd voor de klassieke 1.6 8v gaan, dat is oude bulletproof technologie
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                          als je kijkt in de tankklep en er staan 98 only, laat maar staan dan
                          Tip voor de verkoper: stickertje verwijderen.

                          Smilin' Jack - Speed Pilot

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            waar je het kunt aan zien is dat de eerste FSI's normaal enkel 98 dronken, de latere ook 95
                            als je kijkt in de tankklep en er staan 98 only, laat maar staan dan

                            Je kunt ook altijd voor de klassieke 1.6 8v gaan, dat is oude bulletproof technologie
                            even 600km knallen, tankklep open, toeme, en terug naar huis
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                            Comment

                            Working...
                            X