Mededeling

Collapse
No announcement yet.

annulatie aankoop - leveringstermijn overschreden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• annulatie aankoop - leveringstermijn overschreden

Ik heb ik december een nieuwe auto besteld, de leveringstermijn zou 6-8 weken zijn. Op de bestelbon werd leveringstermijn 'maart' gezet.
    Na telefonisch contact werd mij verteld dat dit ten vroegste eind april zou zijn. Mijn huidige auto heeft het ondertussen begeven dus zit ik nu tot eind april zonder auto. Kan ik de aankoop annuleren, tenslotte houd de concessiehouder zich niet aan de voorwaarden op de aankoopbon. Of kan iets anders eisen van de verkoper?

Je begint direct over eisen en zo... Zou je niet eens beginnen met gewoon eens met je concessiehouder te spreken en te bekijken wat mogelijk is? Die man kan er ook niet aan doen dat jouw wagen wat later komt.

Comment

Tuurlijk heb ik die man al gesproken.... 4.5 maand vind ik trouwens niet meer redelijk...
      Ik ben van plan om morgen nog eens langs te gaan, en wil weten wat mijn rechten zijn, zodat ik goed geïnformeerd een gesprek kan voeren.

Comment

je rechten staan waarschijnlijk op de achterzijde van je bestelbon.

Comment

Rechten staan inderdaad op de achterkant van je contract, maar als er maart staat op het contract heb je nu nog geen enkele reden tot klagen, maart duurt nog zeker 14 dagen . Eenmaal maart voorbij is dien je te kijken wat er in het contract staat, meestal kan de dealer nog tot 25% over de geschatte leveringstermijn gaan (je moet eens lezen of er bijkomende voorwaarden zijn of niet). Over welke wagen gaat het, soms als het een populair model is met de "gewone opties" wil een dealer wel eens toegeven en je bijvoorbeeld een stockwagen in de plaats verkopen, maar dat zal afhangen van de goodwill van de verkoper.

Conclusie tot einde maart kun je zeker niets beginnen en voor wat later betreft moet je kijken wat er staat bij de verkoopsvoorwaarden.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
            Rechten staan inderdaad op de achterkant van je contract, maar als er maart staat op het contract heb je nu nog geen enkele reden tot klagen, maart duurt nog zeker 14 dagen . Eenmaal maart voorbij is dien je te kijken wat er in het contract staat, meestal kan de dealer nog tot 25% over de geschatte leveringstermijn gaan (je moet eens lezen of er bijkomende voorwaarden zijn of niet). Over welke wagen gaat het, soms als het een populair model is met de "gewone opties" wil een dealer wel eens toegeven en je bijvoorbeeld een stockwagen in de plaats verkopen, maar dat zal afhangen van de goodwill van de verkoper.

Conclusie tot einde maart kun je zeker niets beginnen en voor wat later betreft moet je kijken wat er staat bij de verkoopsvoorwaarden.
            In het contract staat er helaas dat de leveringstermijn slechts indicatief is, zonder vaste verbintenis... dus eigenlijk kan ik niets doen... Er staat een stockwagen 'fulloption' terwijl ik een standaard model heb besteld... dus ik hoop dat we morgen tot een overeenkomst kunnen komen, alles zal dus inderdaad afhangen van de verkoper zijn goodwill

Comment

Als je dealer eenbeetje van goede wil is zorgt hij dat je een vervangwagen krijgt tot de levering van je nieuwe wagen. Zelf had ik mijn wagen totaal verlies gereden en de dealer waar ik een nieuwe wagen kocht bezorgde me een vervangwagen voor de duur van drie maanden. Dat was geen jonge wagen maar hij deed alles wat moest in afwachting van de nieuwe.
              Last edited by megane_cc; 17/03/2014, 20:52. Reden: typfout

Comment

Heb ook eens een volle week een gratis vervangwagen gekregen van de dealer............met een beetje aandringen kan er altijd wel wat meer . Kostte me enkel de benzine die erin moest , want die kreeg ik er niet bij , logisch ook .

Vraag desnoods vanaf 1 april een vervangwagen die je al dan niet moet betalen per dag......( neen , dit is geen grap )

Dreigen is zowat het slechtste wat je kan doen om een verdere samenwerking tot een goed einde te brengen.

Kan je bvb geen auto "lenen" van een familielid oid ?

Comment

Eerst praten, dan dreigen.

Comment

Je weet toch op voorhand wanneer je een nieuwe wagen nodig hebt. Als je dan zodanig lang met een oud kraam blijft rijden, dan moet het plots snel gaan. Je hebt dat gewoon slecht ingeschat en probeert dit nu in de schoenen van de dealer te duwen. 4.5 Maand is zeker niet erg lang wachten op een auto, er zijn er die een jaar wachten. Zelf had ik een tiental maanden een totaal verlies en had ik direct een auto nodig. nu, dan koop je hetgene wat voorhanden is toch? Of je spreekt met de dealer en vraagt wat hij kan en wil doen.

Comment

Dat is ook niet altijd zo, hé... Als deze persoon nu zijn auto zelf al heeft verkocht of al en voorschot heeft op mogen ontvangen (verkoopskontrakt met vastgestelde data). Of z'n auto is maar 4jaar oud....

Maar dus ook langs mijn kant: eerst praten!!! Dat zijn ook maar mensen die een cent willen verdienen...

Comment

Uitkijken... Ik zou niet te veel van mijn oren maken. Stel dat je achteraf een probleempje hebt, dan zal de dealer al heel wat minder flexibel zijn tov je...
                        Vriendelijk naar de garage gaan en zeggen dat je serieus in de problemen zit. En vragen of je een deal kan maken met een tijdelijke inloopwagen.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

- Hey meneer de dealer, ik zit met een probleem. Mijn nieuwe auto zal eind April komen en mijn huidige heeft het nu begeven. Kunnen we samen niets uitwerken? Kan ik misschien een vervangwagen huren van jullie? Heb je toevallig niets meer staan?
                          - Tuurlijk beste meneer de klant. We zullen eens zien wat we kunnen regelen.

Of dit:

- hey meneer de dealer, Jij zei dat mijn auto in maart zou komen, dat is niet zo dus eis ik nu een andere auto van u of ik annuleer de aankoop.

Je mag eens gokken wat het beste zou werken...
                          2012 Volkswagen Golf R

Comment

eerste natuurlijk...

Comment

Praten en een glimlach,doen veel meer.....

Toch erg dat mensen steeds agressief willen handelen, minder kunnen verdragen....

Tis godgeklaagd....

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

Blijft een feit dat 80% van de dealers een valse leveringstermijn opgeven om ne klant binnen te halen. Op zich mogen ze hier wel eens onbeleefd voor behandeld worden, is gewoon niet serieus.

Mijn ouders zitten in't zelfde geval, hebben een oud krel dat normaal 1 april naar de keuring moet. Om'm erdoor te krijgen zijn er echter teveel kosten dus ze bestellen ne nieuwe (in januari). Natuurlijk zegt de dealer dat die auto er voor 1 april gaat zijn, zo sluw zijn ze dan wel. Laatste nieuwtje dat ik hoorde is dat ie er eind april misschien zou zijn, na't tekenen van de bestelbon is die fabriek ineens in wintertempo gegaan precies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                  Blijft een feit dat 80% van de dealers een valse leveringstermijn opgeven om ne klant binnen te halen. Op zich mogen ze hier wel eens onbeleefd voor behandeld worden, is gewoon niet serieus.

Mijn ouders zitten in't zelfde geval, hebben een oud krel dat normaal 1 april naar de keuring moet. Om'm erdoor te krijgen zijn er echter teveel kosten dus ze bestellen ne nieuwe (in januari). Natuurlijk zegt de dealer dat die auto er voor 1 april gaat zijn, zo sluw zijn ze dan wel. Laatste nieuwtje dat ik hoorde is dat ie er eind april misschien zou zijn, na't tekenen van de bestelbon is die fabriek ineens in wintertempo gegaan precies
                                  Iedereen staat vrij een contract aan te passen, je kan dus overeen komen dat er een uiterste leverdatum vermeldt wordt die indien overschreden recht geeft op een vervangwagen van de dealer.
                                  Zomaar tekenen wat er staat kan ook, achteraf zeuren heeft dan geen zin...
                                  Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                                  My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

Heel lang bij dealer gewerkt. Nooit gelogen over leveringstermijn. Maar leveringstermijnen durven wel eens plots te varieren. het is voldoende dat een toeleverancier even niet kan volgen en alles vertraagt.
                                    In januari een wagen bestellen, wetende dat je naar de keuring moet op 1 april is een risico dat hij zelf nam. Wou hij zeker zijn kon hij in november besteld hebben. Ma ja, dan zijn 't geen saloncondities he. Dus ook weer eigen fout een beetje.
                                    Ik heb ook ne nieuwe besteld, eind december. Vandaag ga ik erom. Was beloofd 18 april. Hier het omgekeerde dus. En nooit heb ik problemen gehad met mijn vervoer. Omdat ik erop voorzien ben...
                                    Reden dat ik zo lastig reageer is omdat men steeds agressief moet zijn en zich tekort gedaan voelt. Een dealer houdt ongeveer 1 procent over na belastingen per auto. Er zijn goedkopere zaken waar men meer op verdient. Maar voor die ene procent zou hij wel zijn broek moeten afsteken en zich dan nog eens onbeleefd laten behandelen. Alleen de titel van dit topic al is erover. Volgens mij kocht topicstarter een wagen, heeft hij er nu spijt van en probeert hij er van onder te geraken. Anders geen reden om zo'n topic te openen. Beter had geweest auto te laat, wat kan ik vragen?

Comment

Plots variëren? Soms een paar dagen dan, geen maand he. Die SAP/plannings-systemen (oid) die daarachter zitten weten op voorhand op welke minuut uwen auto waar is. De dealer durft dat gewoon niet zeggen.

Saloncondities heeft mijn vader niet naar gekeken, is trouwens onzin. Die voorwaarden krijg je het hele jaar, iemand die daarin gelooft is naïef.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bunecarera Bekijk Berichten
                                        - Hey meneer de dealer, ik zit met een probleem. Mijn nieuwe auto zal eind April komen en mijn huidige heeft het nu begeven. Kunnen we samen niets uitwerken? Kan ik misschien een vervangwagen huren van jullie? Heb je toevallig niets meer staan?
                                        - Tuurlijk beste meneer de klant. We zullen eens zien wat we kunnen regelen.

Of dit:

- hey meneer de dealer, Jij zei dat mijn auto in maart zou komen, dat is niet zo dus eis ik nu een andere auto van u of ik annuleer de aankoop.

Je mag eens gokken wat het beste zou werken...
                                        mijn optie was nr1 voor alle duidelijkheid

Comment

Working...
                                        X