Mededeling

Collapse
No announcement yet.

annulatie aankoop - leveringstermijn overschreden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
    Plots variëren? Soms een paar dagen dan, geen maand he. Die SAP/plannings-systemen (oid) die daarachter zitten weten op voorhand op welke minuut uwen auto waar is. De dealer durft dat gewoon niet zeggen.

Saloncondities heeft mijn vader niet naar gekeken, is trouwens onzin. Die voorwaarden krijg je het hele jaar, iemand die daarin gelooft is naïef.
    idd test aankoop heeft er zelfs een onderzoek naar gedaan... mijn auto zit zelfs nog niet eens in het systeem, vandaar dat de dealer mij zei, tenvroegste eind april... zo kunnen ze eigenlijk nog jaren wachten met leveren, want zij hebben zichzelf goed ingedekt. Als koper heb ik de plicht om hem te kopen en te betalen (want dit heb ik tenslotte getekend), maar heb ik ook 'recht' op iets (vervangwagen, korting...) spijtig genoeg heb ik nergens recht op... De koper moet alles braafjes slikken en zijn duurverdiende centjes maar op tafel gooien...
    En nogmaals, voor alle duidelijkheid, ik wil de auto nog steeds kopen en ga straks een beleefd gesprek voeren met de verkoper, ik veronderstel dat deze redelijk zal zijn, gezien we 6 maand geleden hier ook onze andere wagen hebben aangeschaft. De enige reden van de start van dit topic is info verzamelen waarmee ik kan onderhandelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Heel lang bij dealer gewerkt. Nooit gelogen over leveringstermijn. Maar leveringstermijnen durven wel eens plots te varieren. het is voldoende dat een toeleverancier even niet kan volgen en alles vertraagt.
      In januari een wagen bestellen, wetende dat je naar de keuring moet op 1 april is een risico dat hij zelf nam. Wou hij zeker zijn kon hij in november besteld hebben. Ma ja, dan zijn 't geen saloncondities he. Dus ook weer eigen fout een beetje.
      Ik heb ook ne nieuwe besteld, eind december. Vandaag ga ik erom. Was beloofd 18 april. Hier het omgekeerde dus. En nooit heb ik problemen gehad met mijn vervoer. Omdat ik erop voorzien ben...
      Reden dat ik zo lastig reageer is omdat men steeds agressief moet zijn en zich tekort gedaan voelt. Een dealer houdt ongeveer 1 procent over na belastingen per auto. Er zijn goedkopere zaken waar men meer op verdient. Maar voor die ene procent zou hij wel zijn broek moeten afsteken en zich dan nog eens onbeleefd laten behandelen. Alleen de titel van dit topic al is erover. Volgens mij kocht topicstarter een wagen, heeft hij er nu spijt van en probeert hij er van onder te geraken. Anders geen reden om zo'n topic te openen. Beter had geweest auto te laat, wat kan ik vragen?
      IK zal in het vervolg zeker rekening houden met uw mening

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        Heb ook eens een volle week een gratis vervangwagen gekregen van de dealer............met een beetje aandringen kan er altijd wel wat meer . Kostte me enkel de benzine die erin moest , want die kreeg ik er niet bij , logisch ook .

Vraag desnoods vanaf 1 april een vervangwagen die je al dan niet moet betalen per dag......( neen , dit is geen grap )

Dreigen is zowat het slechtste wat je kan doen om een verdere samenwerking tot een goed einde te brengen.

Kan je bvb geen auto "lenen" van een familielid oid ?
        Ik heb hier nergens in dit topic gezegd dat ik ging dreigen? Ik wil gewoon onderhandelen met de juiste info en weten wat mijn rechten zijn

Comment

graag slotje op dit onderwerp

Comment

Djune, is nochtans een interessant topic, ook voor anderen die hiermee geconfronteerd worden. Reakties moet je zeker en vast niet als een persoonlijke aanval opnemen he. Het zijn gewoon bedenkingen, met zowel pro als contra.

Comment

Djune, is nochtans een interessant topic, ook voor anderen die hiermee geconfronteerd worden. Reakties moet je zeker en vast niet als een persoonlijke aanval opnemen he. Het zijn gewoon bedenkingen, met zowel pro als contra.
              Als auto verkoper, 'eerlijk', wat zijn mijn rechten?
              Ik dacht 'Geen', enkel de goodwill van de verkoper
              Dit is niet correct, voor wie het vergeten is, een auto kost veel geld hé, daarvoor wil ik ook iets terug, zoals een redelijke leveringstermijn (afgesproken 6-8 weken is geen 4.5 maand)
              In andere sectoren heeft de klant rechten, maar blijkbaar is dat zeer moeilijk in de 'autosector'.
              Niet te vergeten, als ik goede service krijg ben ik een tevreden klant, dat betekend goede reclame en dat ik ook terug kom voor jaarlijksonderhoud, herstellingen... enz, waar tenslotte de garage zijn winst uithaalt.
              Ik mag nu natuurlijk niet voorbarig zijn, want ik moet nog steeds naar de garage gaan, wie weet, komen we tot een goede overeenkomst... maar 't is natuurlijk interessant als je weet waarover je praat om iets te verkrijgen...

Comment

Laat zeker weten hoe het is afgelopen.

Brute pech dat jouw auto net nu kapot gaat.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

Even djune13 te hulp schieten, die hier toch niet heel vriendelijk wordt ontvangen. (al weet ik zeker dat DHL het niet slecht bedoeld)

Je bent zeker niet de eerste met dit probleem, en je hebt zeker rechten (of toch één recht ). Ook op dit forum bestaan er al verschillende topics over, maar ik zal je wat zoekwerk besparen (zowel naar de topics zelf als naar de juiste informatie daarin) en het even kort voor je samenvatten.

Ik ga er van uit dat je een "consument" bent, dus geen handelaar.

Welnu, op de bestelbon moet de juiste leveringsdatum of leveringstermijn worden aangeduid, "die van strikte toepassing is".
                  De leveringstermijn kan dus niet slechts indicatief zijn, zoals je schrijft ('t zal zo wel in de overeenkomst staan, maar dat telt dus niet).

Kan de verkoper deze leveringsdatum of termijn niet naleven, dan moet hij de koper "onmiddellijk per aangetekende brief" informeren. In die brief kan de verkoper een verlenging van de leveringsdatum of -termijn meedelen, maar die mag niet meer bedragen dan 25 % van de aanvankelijk overeengekomen termijn.
                  Je hebt besteld in december met levering in maart, dus een leveringstermijn van 4 maanden. De verkoper kan dus verlengen met maximum 1 maand (d.i. tot eind april). Hij moet dat dan wel per aangetekende brief doen.

Zoals 96gr reeds opmerkte is de maand maart nog niet om en heb je dus nog geen reden tot klagen.

Indien de verkoper tijdig de verlenging meedeelt en de nieuwe termijn wordt overschreden, dan kan je als koper de overeenkomst (zonder voorafgaande ingebrekestelling) verbreken per aangetekende brief, "onverminderd een vergoeding die overeenstemt met de opgelopen schade".
                  Ingeval van verbreking moet de verkoper het voorschot binnen de 8 kalenderdagen na ontvangst van jouw aangetekende brief terugbetalen.

Indien de verkoper die laattijdig levert geen verlenging heeft meegedeeld kan je eveneens verbreken per aangetekende brief.

Dus concreet:

- ofwel levert de verkoper tijdig (deze maand)
                  - ofwel vraagt de verkoper voor het einde van de maand verlening van de leveringstermijn tot april en levert hij tijdig
                  In die twee gevallen kan je de koop niet annuleren.

- ofwel vraagt de verkoper verlening van de termijn en komt hij ook die niet na
                  - ofwel vraagt de verkoper geen verlenging van de termijn voor het einde van deze maand
                  In die twee gevallen kan de de koop annuleren en een schadevergoeding vragen.

Zo, nu kan je geïnformeerd het gesprek aangaan met de verkoper.
                  Laat zeker weten wat er uit de bus komt, dat maakt dit soort topics pas interessant.
                  Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djune13 Bekijk Berichten
                    Ik heb hier nergens in dit topic gezegd dat ik ging dreigen? Ik wil gewoon onderhandelen met de juiste info en weten wat mijn rechten zijn
                    idd , eisen is een ander woord ............in jouw geval leunt het dichter bij dreigen dan vragen.

iig : succes !

Comment

Probleem opgelost en een dikke pluim voor de verkoper !
                      Heb een stockmodel gekregen (in de juiste kleur), mits een kleine opleg (want dit was de luxe versie).
                      Dus vanaf volgende week rij ik rond met nieuw auto!
                      Een tevreden klant.

Comment

Zoals ik voorspeld had soms kun je een bestelling inruilen voor een stockwagen

Proficiat met je nieuwe wagen, mogen we weten welke wagen je gekocht hebt, en welke dealer je zo goed geholpen heeft, als een dealer eens iets goed oplost voor een klant mag dit ook wel eens gemeld worden.
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          als een dealer eens iets goed oplost voor een klant mag dit ook wel eens gemeld worden.
                          +100 !!
                          Dikke pluim voor de dealer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                            Zoals ik voorspeld had soms kun je een bestelling inruilen voor een stockwagen

Proficiat met je nieuwe wagen, mogen we weten welke wagen je gekocht hebt, en welke dealer je zo goed geholpen heeft, als een dealer eens iets goed oplost voor een klant mag dit ook wel eens gemeld worden.
                            Dit zeg ik liever niet via het internet... maar mijn vrienden/kennissen zal ik zeker doorsturen naar deze garage!
                            Met plezier geef ik nu wat goede reclame!

Comment

Allez da's goed he. Iedereen tevreden. De dealers zijn niet altijd onmensen he

Comment

Allez da's goed he. Iedereen tevreden. De dealers zijn niet altijd onmensen he
                                Nee, das de les voor vandaag !
                                btw hij is zelfs mooier dan diegene die ik besteld had.

Comment

btw hij is zelfs mooier dan diegene die ik besteld had.
                                  "wil ik niet zeggen....."

Mij komt dit eerder over alsof je je schaamt voor je (merk) keuze , of ben je bang dat ze de auto nu komen stelen ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten

Mij komt dit eerder over alsof je je schaamt voor je (merk) keuze , of ben je bang dat ze de auto nu komen stelen ??
                                    wees gerust, ik schaam mij niet snel... en is ook niet het type auto dat ze snel zullen stelen
                                    heb in eerste instantie het niet op het forum gezet omdat ik ook geen negatieve reclame wilde maken...
                                    de discussie hoeft niet over mij persoonlijk te gaan... dit heeft geen zin

Comment

Dit zeg ik liever niet via het internet... maar mijn vrienden/kennissen zal ik zeker doorsturen naar deze garage!
                                      Met plezier geef ik nu wat goede reclame!

Blijkbaar niet want je wilt de garage niet vernoemen.
                                      Juist nog even melden dat zo goed als alle dealers waar ik een voertuig gekocht heb de leveringstermijn vroeger was dan gepland.
                                      Enkel omdat de meesten er al 2 weken meer bijzetten om zo een zaken te voorkomen en als alles normaal verloopt is de klant blij dat hij hem vroeger heeft.
                                      Alles is nu opgelost dus geniet van je nieuwe wagen.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Waarom zou hij nu de garage moeten vernoemen? Een forum is anoniem en ik versta dat TS graag anoniem blijft. Door het vernoemen van de garage zou hij herkend kunnen worden.

Comment

Waarom zou hij nu de garage moeten vernoemen?
                                          Moeten niet , mogen wel.........al was het enkel de garage , dit zegt niks over de auto .
                                          Volgens het TS-profiel ergens rond Brugge ????

Comment

Working...
                                          X