Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6 break vs Hyundai i40 break

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mazda 6 break vs Hyundai i40 break

    Hallo,

    We hebben na uitgebreid zoeken ons “gedacht” gevonden, maar nog niet helemaal… Deze twee auto’s zien we heel graag.
    We hebben ook al een testrit gedaan met beide auto’s (benzineversie) en beiden konden ons wel bekoren.

    Maar we zijn leken op het vlak van auto’s, dus hadden we hier graag wat extra advies ingewonnen. Als je de keuze hebt tussen deze twee auto’s, voor welkeen zouden jullie gaan en op basis waarvan?
    Betrouwbaarheid is voor ons een belangrijk criterium. Een ander belangrijk criterium is dat we tweemaal per jaar een autovakantie zullen doen… Dus welk is de meest aangename reisauto? En Welk is “meest betrouwbaar”? Als dat al mogelijk is om daar iets over te zeggen.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Heb je al een prijsofferte laten maken ? En welke uitrusting heb je op het oog ?
    Mazda is maar 2 jaar garantie en Hyundai 5jaar.

    Comment


    • #3
      De '6 is een rijdersauto. Beetje harder geveerd, maar heel precies te sturen en te genieten. De i40 daarentegen is een stuk minder koersvast en ligt minder strak op de weg. En die middenconsole... "daar moet je van houden", zal ik maar zeggen.

      De kleinste Hyundai benzinemotor is geen feest op de snelweg. Het ding voelt als een wat ouderwets rijdend, hoogtoerig ontwerp ( > 3000 tpm bij 120 km/h), de mazda doet het daar beter (< 2500 tpm bij 120 km/h). Op de lange afstand ging het gekraak / gepiep van de stoel in de Hyundai mij wat irriteren, maar dat kan exemplarisch zijn.

      De mazda is m.i. de aangenamere reisauto.

      Anyway, Hyundai levert 5 jaar garantie waar Mazda het na 3 jaar al voor gezien houdt. Dat wil niet zeggen dat het ding betrouwbaarder is (mazda is toch aardig legendarisch wat dat betreft) maar zeker de nieuwe i40 zal je ook niet snel aan de kant van de weg laten staan.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door dosfel Bekijk Berichten
        Hallo,

        We hebben na uitgebreid zoeken ons “gedacht” gevonden, maar nog niet helemaal… Deze twee auto’s zien we heel graag.
        We hebben ook al een testrit gedaan met beide auto’s (benzineversie) en beiden konden ons wel bekoren.

        Maar we zijn leken op het vlak van auto’s, dus hadden we hier graag wat extra advies ingewonnen. Als je de keuze hebt tussen deze twee auto’s, voor welkeen zouden jullie gaan en op basis waarvan?
        Betrouwbaarheid is voor ons een belangrijk criterium. Een ander belangrijk criterium is dat we tweemaal per jaar een autovakantie zullen doen… Dus welk is de meest aangename reisauto? En Welk is “meest betrouwbaar”? Als dat al mogelijk is om daar iets over te zeggen.

        Alvast bedankt!
        Hoe lang plannen jullie de wagen te houden? De Mazda gaat iets minder afschrijven volgens mij dan de Hyundai in de eerste jaren, maar als je de wagen gaat oprijden is dat geen punt natuurlijk.

        Garantie is ook een verschilletje denk ik, al moet je ook daar even de voorwaarden goed bekijken, want meestal dekt een garantie van 5 jaar na 2 jaar al wat minder zaken.

        Voor de rest zijn dat in mijn ogen twee degelijke gezinswagens waar je weinig fout kan mee doen.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
          Heb je al een prijsofferte laten maken ? En welke uitrusting heb je op het oog ?
          Mazda is maar 2 jaar garantie en Hyundai 5jaar.
          Que????



          Rij sinds kort met een 6 berline en zeer tevreden van. Wegligging en stuurgevoel zijn merkelijk beter dan een Hyundai.

          Comment


          • #6
            Twee aantrekkelijke breaks, maar doe mij maar de Mazda! Betere motor, meer rijplezier en de betrouwbaarheid van een Mazda is, zoals eerder vermeld, bijna legendarisch.

            Comment


            • #7
              Mazda geeft geen twee maar drie jaar garantie. Ik heb nog niet met een I40 gereden maar wel met een Mazda 6 en eerlijk gezegd vind ik die wagen wel goed maar toch redelijk overroepen.

              Comment


              • #8
                Ik rij met het vorig model van de Mazda 6 rond en ik ben daar erg tevreden van , heeft nog nooit een sleutel opgestaan behalve voor onderhoud .
                Bij mazda kan je eventueel nog een 2 jaar extra garantie ( +/- 500€ ) bovenop de 3 jaar nemen , ik heb het overwogen maar niet genomen op aanraden van de technieker .
                De volgende wordt 9 / 10 terug een Mazda ...
                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                  Ik rij met het vorig model van de Mazda 6 rond en ik ben daar erg tevreden van , heeft nog nooit een sleutel opgestaan behalve voor onderhoud .
                  Bij mazda kan je eventueel nog een 2 jaar extra garantie ( +/- 500€ ) bovenop de 3 jaar nemen , ik heb het overwogen maar niet genomen op aanraden van de technieker .
                  De volgende wordt 9 / 10 terug een Mazda ...
                  Hoe lang denk je nog met je mazda te rijden?

                  Comment


                  • #10
                    Wordt nu deze maand 4 jaar , denk nog één jaar .
                    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                    Comment


                    • #11
                      Ik zou toch ook voor de Mazda gaan.
                      Zelf via m'n broer ook ervaring met de nieuwe generatie I's van Hyundai en sprak me toch helemaal niet aan... Interieur en afwerking is toch redelijk basic in mijn ogen...
                      Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                        Ik rij met het vorig model van de Mazda 6 rond en ik ben daar erg tevreden van , heeft nog nooit een sleutel opgestaan behalve voor onderhoud .
                        Bij mazda kan je eventueel nog een 2 jaar extra garantie ( +/- 500€ ) bovenop de 3 jaar nemen , ik heb het overwogen maar niet genomen op aanraden van de technieker .
                        De volgende wordt 9 / 10 terug een Mazda ...
                        ik rij ook met zo ene, ook een benzine, zwart en break, volgende week 1 jaar, wagen is 5 jaar oud en heel tevreden van, 5e mazda al bij ons en dus ook tevreden
                        het is wel een "business" versie met grote GPS, parkeersensoren, leder, ... erop

                        Comment


                        • #13
                          De mazda lijkt mij groter maar ook duurder, niet?

                          Uit een vergelijkende test: Where the Honda Accord Euro offers driving panache at the expense of space, the opposite is true for the Hyundai i40. Depending on your priorities, either is a fine mid-sized car, but the Accord just edges ahead. Meanwhile our fourth contender here blends both attributes to take the crown. The all-new Mazda 6 is a brilliantly complete mid-sized car.

                          Of: The Mazda 6 Tourer is as involving to drive as its saloon brother, and it’s superbly efficient, too, while the large boot means it’s an obvious alternative if you need the extra space. The Volkswagen Passat has sporting pretensions, even if it can’t keep pace with the Mazda, but it makes up for this by being the most practical car here. You just have to raid the options list to bring it up to the same spec as its rivals, which soon makes it look expensive. And then there’s the Hyundai i40. It falls between the other cars for practicality, and it’s loaded with kit. Yet it feels underpowered in this company, and isn’t very exciting to drive. As a result, the 6 Tourer takes victory. It offers the best mix of economy, practicality, kit and performance in a sharp-suited package.
                          KLIK |&| KLAK

                          Comment

                          Working...
                          X