Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SL R129 300 24 probleemauto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• SL R129 300 24 probleemauto?

Ik zou graag een SL 300 willen kopen, nu ben ik op een fraai exemplaar uitgekomen, maar wat bleek: het was een 24klepper. Omdat ik al een tijdje de fora zit af te snuffelen weet ik dat de 300 stukken betrouwbaarder is dan de 300 24. Ik heb echter nergens gevonden welke extra problemen de 24v geeft tov de 12v. en op welke kilometers deze problemen te verwachten zijn. De auto die ik gevonden heb heeft 150000 redelijk betrouwbare km's.Is in geval van komende problemen het ook mogelijk de motor te vervangen door een 12V of kom ik dan geheel in de problemen met de elektronica.
    Alvast bedankt voor uw reacties.

De hoofdmechanieker van de Mercedes garage waar ik ga heeft enkele 300-24 staan.
    Ik heb het hem ook al eens gevraagd omdat ik het ook al eens heb gehoord dat de 24v niet zo betrouwbaar is als de gewone.
    Volgens hem geen slechtere motor. Gewoon meer PK uit dezelfde motorinhoud doet vermoeden dat deze minder betrouwbaar is. Maar ik heb ook nog geen specifieke problemen over die motor gehoord.

Comment

Misschien dat er meer elektronica in de wagen zit en dat daaruit de problemen komen?

Comment

Bij de SL300 24V zijn er wat meer problemen met de cilinderkoppakking en komt vooral voor bij wagens die veel korte stukken gereden hebben of nalatig onderhoud. Het kapmechanisme wil soms ook wel eens dienst weigeren als daar nooit naar gekeken is geweest en ook zeker de remmen controleren. Is tenslotte toch een redelijk zware auto. Ook lust de motor soms wat olie dus zeker in het oog houden. Soms ook wat olieverlies aan de cardanas, maar dat is niet specifiek voor de 300-24V.

Comment

is dus eigenlijk niet zo dramatisch, en dus ook als betrouwbaar te aanzien

Comment

Vind ik zever . 300 24kleppper is betrouwbaarder als een gemiddelde wagen.

Comment

ik zal altijd de 12-klepper blijven verkiezen om zijn loop

Comment

Zou zelf eerder kiezen voor de SL320.

Comment

...sl 280

Comment

hoor eens op een forum voor mercedes of oldtimers. zul je wel meer meningen vinden, als het even kan uit de eerste hand.
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Misschien kan deze eigenaar meer vertellen. Er zijn er goede en minder goede...veel factoren zijn van belang. km, onderhoud, etc...

Comment

ik heb nog een R129 SL320 staan. Ook 24-klepper. Heb een nieuwe koppakking laten plaatsen een aantal jaar geleden

Comment

Working...
                        X