Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster ervaringen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    je bent de kleur van 400 € vergeten.

Ik kom op 21.150 €MIJN CONFIGURATIE

• Mijn versie:
      • 19.900,00 €
        Prestige dCi 110 4x4

• Mijn voorkeur :
      • Motorisatie : Diesel

• Koetswerk
      • 400,00 €
        Zwart Nacre 676

• Interieur
      • 0,00 €
        Lederen zetelbekleding Eagle / Interieur Donker Carbon

• Mijn opties :
      • 100,00 €
        West-europa Kaart (Media Nav 2)
      • 300,00 €
        Verwarmde voorzetels
      • 250,00 €
        Achteruitkijkcamera
      • 100,00 €
        Reservewiel
      • 100,00 €
        16" alu-velgen met diamant look
    Aie, niet goed gekeken dan, dacht dat ik al het 'duurste' kleur had

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    leveringskosten, 1250EUR
    Waarschijnlijk

Comment

• 730i's met hoge km standen zijn ook niet meteen de meest betrouwbare dingen hoor. En dan zwijg ik nog over de kostprijs van de wisselstukken. En zo'n 730i V8 automaat zuipt u haast letterlijk arm.

Comment

• Ik heb nu een jaar en paar maand met een oude bak gereden en er 30.000km bij gezet.

Oke aankoop was 2x niks.

Onderdelen vielen ook wel mee. (+- 2.000 € aan onderdelen) Maar het is gewoon het ongemak dat ge om de paar 1.000km bij de garagist moest staan voor een of andere prul.

Elke keer was het wel iets van ok, what's next?

Nu hebben we nieuw gekocht en dat geeft toch een zekere gemoedsrust. Denkik.

En oude auto's rijdt niet beter objectief gezien, oudere auto's rijden wel leuker dan de huidige auto's imo.
        Ik heb meer plezier in mijn E39 dan in een huidige F11 omdat die bv al niet zo communicatief is in het sturen, logger aanvoelen, geen gemoei van onnozele elektronica om u op de baan te houden dat te veel tussenkomt,...

Maar objectief gezien is een nieuwe auto gewoon beter dan een oude.
        Betere cruise controls, xenons of leds, meestal mooier afgewerkt, betere audio, up to date gps,...

En iets waar veel mensen zich aan mispakken, het verbruik bij die oude dingen. Mijn E39 heeft mij op die tijd bijna 4.500 € aan naft gekost, wat meer is dan de aankoopprijs van dat ding. Niet dat dat mij stoorde want ik krijg er veel voor terug, maar er zijn mensen die oude bakken willen kopen die daar van verschieten. Dat merk ik ook aan de reacties van potentiële kopers.

Ik heb nu die tijd met een van mijn non-M bmw droomwagens rondgereden, de E39. Ik ben blij dat ik het gehad heb, en ik ga die bak zeker missen, maar met de nieuwe kiezen we voor puur zekerheid.
        En ik ben er zeker van dat in de nabije toekomst er wel iets ouds bijkomt, maar dat is dan puur voor fun kilometers en dan maakt het niet uit om die eens naar de garage te brengen oid.
        Last edited by kefkie; 26/01/2016, 16:00.
        BMW X5 45e

Comment

• Ik heb om die reden nu ook een nieuwe gekocht, en die heeft 4 jaar garantie.

tweedehandse bmw's waren leuk, maar het was van onderhoud naar herstelling op den duur. Denk dat ik het laatste jaar met mijn 330d 8 keer bij de dealer gestaan heb en om 6000 euro herstellingen laten uitvoeren heb.
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
            geen V8, 6inlijn manueel
            Ah ja, die E32 730i heft ook nog in 6-in-lijn bestaan. Enfin, die zuipt ook hoor.

Comment

• Da spel haalde 240 op de kilometriek destijds... 18 min Geraardsbergen-Sint amandsberg gent. Toen kon dat nog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                Ik heb om die reden nu ook een nieuwe gekocht, en die heeft 4 jaar garantie.

tweedehandse bmw's waren leuk, maar het was van onderhoud naar herstelling op den duur. Denk dat ik het laatste jaar met mijn 330d 8 keer bij de dealer gestaan heb en om 6000 euro herstellingen laten uitvoeren heb.
                Was het een circuit 330d?

Comment

• Ik zie mezelf ook nog een Dacia kopen als tweede auto. Waarom niet? Ik doe jaarlijks zo'n 6000-7000 kilometer, 90% woon-werk verkeer met onze tweede.

Zo'n Sandero, met alu velgjes en een schoon kleurtje onder de 10.000 euro? Graag. Echt waar.
                  Betrouwbaar, geen gadgets die wispelturig zijn.
                  Veiligheid? De Sandero haalde 4sterren bij de crashtest. Ik rij nu met een Peugeot 206 van 12 jaar. Ik vermoed dat de Sandero beter scoort qua veiligheid dan m'n oud Pug'je.
                  Die crashtest trouwens..; extra punten omdat er iets piept als je je gordel niet draagt? Dat maakt de auto in se niet veiliger...

Enige bedenking bij Dacia's is dat als je begint spelen met hogere versies en opties, de prijs snel oploopt.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Was het een circuit 330d?
                    nee, ne gewone E46 330d touring

beste auto ooit...

in totaal wel evenveel aan betaald als aan een nieuwe
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• je kan het vergelijken met ryanair vs 1 of andere legacy airline
                      je hebt ook mensen die zweren bij ryanair terwijl ik nooit met die maatschappij zal willen vliegen
                      lets have some more member berries

Comment

• Een paar jaar geleden gaan zien voor de vrouw voor zo een Sanderus. Zowel de Sanderus als de Duster bekeken en laten uittellen. Uiteindelijk met wat opties bleken ze niet meer zo interessant qua prijs. Elke auto in de garage waar we instapten, roken naar vis. Wss enorm veel visolie gebruikt in de onderdelen. Zijn marters zot op

Bij een aantal auto's dat ik in ging zitten, had ik schrik dat de klink het zou begeven als ge de deur een aantal keren open en dicht doet. Nu, dat is maar een gevoel daar men er nooit klachten over leest

Mijn persoonlijke mening is dat hoe goedkoop ze volgens sommige mensen zijn, ze nog te duur zijn voor hetgeen ge uiteindelijk krijgt. Betrouwbaar kunnen ze misschien zijn, maar ik wil graag waar voor mijn geld. En dat hebt ge met zo een Dacia totaal niet.

Om het niet te zot te maken. Ik rij met een DS5 waarvan ik kan zeggen dat die compleet overprijst is (€6000 tot €8000 te veel).

Comment

• Ok, maar hoe zou je redeneren als je zelf ene moet kopen? Wat zou je dan doen?

Comment

• blijven sparen voor iets deftigers en ondertussen het openbaar vervoer nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                              Vraag me trouwens af hoe je aan 22k komt van bedrag.
                              Net eentje samengesteld en alles aangevinkt dat je zowat kon aanvinken, en kom op €20.750 zonder korting...
                              € 2.000 dat je aan de overheid moet betalen omdat zoiets lelijk op de weg mag

(en nee, tis niet VB)
                              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• hier wat verder is een koppel en die hebben zilver duster en zwarte evoque, prachtig om zien vind ik persoonlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
                                  Nope. Bij DEFTIGE occasie wagens heb je gewoon veel meer waar voor je geld dan bij een zogeheten Dacia Duster.

Als ik 15k te spenderen heb ga ik dat niet spenderen op een kale Duster, maar op een premium wagen in occasie waar al tal van opties opzitten.
                                  Een premium wagen van 2 jaar oud en pakt 80d km is verre van versleten en biedt veel meer plezier, opties en gewoon degelijkheid dan u nieuwe kalde Duster met plastieken stuur en rammelend dashboard.
                                  Bij okkasie wagens vanaf een bepaald bedrag is het van kunnen maar niet willen Niet omgekeerd.

Waarom zou ik me laten uitkleden door een dealer om vervolgens 21% kwijt te zijn van mijn zuurverdiende geld de eerste meter dat ik hem buitenrij?
                                  Laat iemand anders dat verlies maar op zich nemen, dan koop ik mij wel een occasie met alle opties die ik wil voor een fractie van de prijs.

Maar nen Duster kopen omdat ge een Suv wilt (Een Duster noem ik niet eens een Suv, is totaal niet gemaakt voor te offroaden en plastieken rommel zal er rap aframmelen als ge daarmee gaat offroaden) en genen deftige kunt betalen.
                                  Da is er net fout met heel dat Dacia gedoe. Waarom zou ge anders nen Duster willen? Het is een heel basic auto, niet spectaculair comfortabel of ruim, gewoon omdat het op een suv LIJKT.
                                  Pure statussymbool. Maar een Dacia kopen als statussymbool dan slaat ge de bal enorm hard mis.

Geen enkele suv is bedoelt om te off-roaden

Comment

• en geen enkele auto is bedoelt om mee te rijden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                      Geen enkele suv is bedoelt om te off-roaden
                                      Inderdaad, SUV's zijn indertijd net ontstaan om het jeep-gevoel, vooral dan de hoge zit te hebben en een "ruiger" uiterlijk, maar dan in stedelijke omgeving.

En om die reden is vierwielaandrijving ook totaal niet nodig op een SUV, tenzij men er behoefte aan heeft.

En die Duster is wel degelijk een SUV dus, maar een goedkope dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ik ook.
                                        Met andere woorden, ge geeft toe een badgesnob te zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Met andere woorden, ge geeft toe een badgesnob te zijn
                                          Helemaal niet. Ik rij graag met een achterwielaangedreven wagen die er mooi en sportief UITZIET.

Comment

Working...
                                          X