Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster ervaringen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Tja, 't is duidelijk dat Solleke gene nieuwen auto zal kopen. Is zijn goed recht natuurlijk. Ik koop vele liever nieuw. Mijnen Espace is 3 maand oud en inderdaad, als ik die nu weg doe verlies ik daar een stevige duit aan. Maar dat is dan ook maar zo, ik koop niet om te verkopen. Maar bedenk wel dat, vooraleer je een okkazie kan kopen, er telkens iemand is die een nieuwe kocht.
    Zelf kocht ik geen Dacia omdat ik liever iets meer wilde, maar om dat nu een rammelende kar te noemen. Ik denk eerlijk gezegd dat jij nog nooit met ene gereden hebt en dus geen oordeel kan vormen. Ik herhaal nog eens, verklaar me het grote succes van Dacia als het zo'n slecht rijdende wagens zijn. Totaal niet te vergelijken met bvb een Lada, wat zich ook weer in marktaandeel vertaalt. En ivm premiumwagens in okkazie, ik kende toen ik auto's verkocht veel sukkelaars met een BMW of Mercedes. Het was hun grootste bezit. Ze waren er fier op. Maar oh wee als er iets fout liep. Dan werd het rekenen om de herstelling te betalen. omnium kon er niet meer aan af. Geef mij dan maar de nuchterheid van een Daciarijder met een 1.5 dci, die 4.5 liter verbruikt, die 5 jaar garantie heeft en een omnium kan nemen. Die zal z'n gezin niet in financiele problemen brengen door toch maar die premiumwagen te kopen. Je kan de lijn op alles doortrekken. Ik betaalde iets meer dan 40k voor mijn auto 3 maanden terug. Ben ik nu een dommerik? Het is maar een Renault die ik heb. Hij is wel betaald, omnium verzekerd en we kunnen de tank vullen zoveel we willen. Of had ik voor die 40 k een Duitse premium moeten kopen? Was ik dan meer man geweest? In ieder geval, ik ben gelukkig met wat ik heb en kijk niet naar wat ik zou kunnen hebben. En wellicht is dat een grote overeenkomst met de Daciarijder. En als laatste, ik denk dat je zou verschieten als je gaat kijken naar het geld op de rekening of spaarboek van een Daciarijder en het geld van een okkazie premiumrijder. Het zou me niet verwonderen dat de door jou verguisde klasse het vele beter doet

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten

      Maar nen Duster kopen omdat ge een Suv wilt (Een Duster noem ik niet eens een Suv, is totaal niet gemaakt voor te offroaden en plastieken rommel zal er rap aframmelen als ge daarmee gaat offroaden) en genen deftige kunt betalen.
      Da is er net fout met heel dat Dacia gedoe. Waarom zou ge anders nen Duster willen? Het is een heel basic auto, niet spectaculair comfortabel of ruim, gewoon omdat het op een suv LIJKT.
      Pure statussymbool. Maar een Dacia kopen als statussymbool dan slaat ge de bal enorm hard mis.
      Niet offroaden?? Kijk naar bodemvrijheid, oprijhoek, overschrijdingshoek en afrijhoek. Er doen er niet veel beter hoor. Offroad trekt die heel goed zijn plan en al veel beter als veel "premium" merken.
      Duidelijk nog niet met gereden en veel vooroordelen.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Tja, 't is duidelijk dat Solleke gene nieuwen auto zal kopen. Is zijn goed recht natuurlijk. Ik koop vele liever nieuw. Mijnen Espace is 3 maand oud en inderdaad, als ik die nu weg doe verlies ik daar een stevige duit aan. Maar dat is dan ook maar zo, ik koop niet om te verkopen. Maar bedenk wel dat, vooraleer je een okkazie kan kopen, er telkens iemand is die een nieuwe kocht.
        Zelf kocht ik geen Dacia omdat ik liever iets meer wilde, maar om dat nu een rammelende kar te noemen. Ik denk eerlijk gezegd dat jij nog nooit met ene gereden hebt en dus geen oordeel kan vormen. Ik herhaal nog eens, verklaar me het grote succes van Dacia als het zo'n slecht rijdende wagens zijn. Totaal niet te vergelijken met bvb een Lada, wat zich ook weer in marktaandeel vertaalt. En ivm premiumwagens in okkazie, ik kende toen ik auto's verkocht veel sukkelaars met een BMW of Mercedes. Het was hun grootste bezit. Ze waren er fier op. Maar oh wee als er iets fout liep. Dan werd het rekenen om de herstelling te betalen. omnium kon er niet meer aan af. Geef mij dan maar de nuchterheid van een Daciarijder met een 1.5 dci, die 4.5 liter verbruikt, die 5 jaar garantie heeft en een omnium kan nemen. Die zal z'n gezin niet in financiele problemen brengen door toch maar die premiumwagen te kopen. Je kan de lijn op alles doortrekken. Ik betaalde iets meer dan 40k voor mijn auto 3 maanden terug. Ben ik nu een dommerik? Het is maar een Renault die ik heb. Hij is wel betaald, omnium verzekerd en we kunnen de tank vullen zoveel we willen. Of had ik voor die 40 k een Duitse premium moeten kopen? Was ik dan meer man geweest? In ieder geval, ik ben gelukkig met wat ik heb en kijk niet naar wat ik zou kunnen hebben. En wellicht is dat een grote overeenkomst met de Daciarijder. En als laatste, ik denk dat je zou verschieten als je gaat kijken naar het geld op de rekening of spaarboek van een Daciarijder en het geld van een okkazie premiumrijder. Het zou me niet verwonderen dat de door jou verguisde klasse het vele beter doet

        Zéér mooi gezegd! Ik kan inderdaad bevestigen dat er veel mensen zijn die met een Dacia (of Kia, Hyundai, ...) rijden, vaak een basic modelletje, maar wel een goedgevulde spaarboek hebben.

        Alléz nu, iemand die een auto hoofdzakelijk een vervoermiddel vind, en een nieuwe auto wil waar hij minstens 5 jaar (want garantie) en waarschijlijk nog veel langer zorgeloos wil mee rijden, kan beter een premium (wat is dat eigelijk? meestal (gelukkig niet altijd) een te duur verkocht product?) wagen in okkazie kopen (met het risico dat je buiten je aankoopbudget snel 2-3k extra kwijt bent aan herstellingen).

        Ik hoef geen statussymbool op mijn oprit. Mijn wagen mag gerust een BMW, Mercedes of whatever zijn, als ik het een goede auto vind die voor mij op dat moment geschikt is, maar evenzeer zou ik met véél plezier met een Dacia bollen als die op dat moment voor mij kan bieden wat ik zoek. En dat meen ik.

        Ik sakker trouwens ook meestal op Dacia's. Het is te zeggen: op de bestuurders ervan. Mééstal zijn het inderdaad mensen die rijden een noodzakelijk kwaad vinden en niet bijster goed rijden, vandaar mijn gesakker. Maar ik sakker even hard als de zoveelste premiumrijder domme dingen doet.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten

          Maar nen Duster kopen omdat ge een Suv wilt (Een Duster noem ik niet eens een Suv, is totaal niet gemaakt voor te offroaden en plastieken rommel zal er rap aframmelen als ge daarmee gaat offroaden) en genen deftige kunt betalen.
          Bwa, dat zou ik zo meteen niet durven zeggen. Ben vorige zomer naar zo'n test off-road-parcours geweest in Amsterdam, daar waren ze met van alle soorten 4x4's bezig, van een Duster, alles soorten Toyota 4x4's tot een Range Rover. En om eerlijk te zijn, de Duster moest toch niet veel onderdoen voor de 'grotere en echte' 4x4's. Een Duster 4x2 daar moet ge natuurlijk niet mee gaan off-roaden, maar de 4x4 versie staat toch goed zijn mannetje. Enigste groot minpunt was dat de motor dikwijls wel wat power tekort kwam om deftig die heuvels op te geraken, maar met een beetje moeite ging dat allemaal.
          2012 Abarth 500 'esseesse'

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
            QFT


            En een Dacia goed offroaden?
            Dat wil ik wel eens zien. Als een Dacia goed kan offroaden dan is mijn Honda een zeer goede amfibie.
            Duik maar in't water met uw honda, kunt ge blij zijn als ze er u komen uittrekken met nen Dacia.

            2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
            2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
            2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

            Comment


            • #26
              Zo'n Duster is echt wel een toffe kar !
              Benzine
              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
              Diesel
              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

              Comment


              • #27
                bij de voorstelling van de porsche macan in tunesië had een journalist die hopeloos vastgereden

                een duster is die eruit komen trekken
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  bij de voorstelling van de porsche macan in tunesië had een journalist die hopeloos vastgereden

                  een duster is die eruit komen trekken
                  Heb die beelden idd ook gezien
                  2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                  Comment


                  • #29
                    heel toffe kar en knaaaaap

                    ze moeten hun goedkoopheid niet verliezen zoals bvb skoda maar een autobak en cc zijn toch normale zaken die ze nu bewust niet installeren en das jammer

                    Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

                    Comment


                    • #30
                      Mijnen CRV die zal me 300d+ km'kes nog vrolijk rondbollen zonder da die ook maar één keer ergens uitgetrokken moet worden.
                      Da Dusterke zal intussen me 180d km al vrolijk rondcrossen in Afrika me de helft van zijn onderdelen eraf gerammeld.
                      Ni vergeten da Honda ook ne Suv heeft voor ge het merk beledigt, die CRV's verkopen als zoete broodjes btw
                      Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                      Comment


                      • #31
                        Allez man, ge spreekt in vorige replies steeds over premium wagens en nu komde met ne CRV af... Degelijke wagen, plastic in overvloed, zo ken ik die. dacht dat jij minstens een ML zou hebben. maar bon, de CRV verkoopt dus als zoete broodjes. moet dan toch erg plaatsgebonden zijn want hier in Belgie zie ik in elke straat een Duster en soms, heel soms eens een CRV. Denk dat je de verkoopsaantallen er eens moet bijnemen en kijken wat Honda realiseerde tussen 2007 en nu en wat het nieuwe merk Dacia realiseert in die periode.
                        Toeval wil dat mijn schoonvader met een HRV reed en nu overstapte naar een Duster. Wel diene mens is er qua auto echt op vooruit gegaan. Die dunne, iele deurtjes van de HRV, de harde plastics, het rijgeluid,... niet te vergelijken met een Europees product.
                        Waarom rij jij als autohandelaar eigenlijk steeds met dezelfde auto? Vraag het me gewoon af. toen ik zelfstandig autohandelaar was reed ik op z-platen. Veel bijgeleerd in die tien jaar. heb zo met een paar duizend verschillende wagens kunnen rijden, al was het maar naar de keuring. Is misschien een tip voor jou, zodat je ook iets bijleert over de autobranche? Kan je beter verschillende auto's gaan vergelijken.

                        Comment


                        • #32
                          De enige reden voor het succes van Dacia: het is zeer goedkoop en het ziet er redelijk uit. Meer moet je daar niet achter zoeken. Voor veel mensen volstaat die auto. Dit is ook een reden waarom hij goedkoop is:

                          Het budgetmerk van Renault heeft met de Duster maar 3 sterren behaalt in de Europese crashtests. De Dacia Duster is razend populair, aangezien hij met een basisprijs van 11.900 euro veruit de goedkoopste SUV op de markt is. Toch blijken er ook wat compromissen gesloten te zijn, want in de jongste crashtests haalt het model […]


                          Voor mij een reden om dit niet te kopen. Voor dat budget koop ik tweedehands een zeer degelijke, veilige auto.

                          Comment


                          • #33
                            Ja, vooral in de bescherming van voetgangers scoort hij slecht. De verklikker voor de gordel is zo erg nog niet vind ik. Voor de inzittenden is het daarentegen niet zo slecht. Aan alles zijn voor en nadelen. Ikzelf zou hem ook niet kopen, maar als ik echt zo slecht bij kas zou zitten dat ik mij geen wagen in een normale prijsklasse kan kopen, dan zou ik het wellicht wel doen.

                            Comment


                            • #34
                              Mooie wagen die Duster, zeker voor dat geld.

                              Als ik een tweede auto nodig heb zal ik ook dacia overwegen en misschien zelfs prefereren tov een jonge okkazie wegens garantie en zo.

                              Hier op het forum wil iedereen maar met een BMW rijden, minstens een 2,5. Alsof iemand z'n hoofd nog omdraait voor een 3-reeks of, erger, een 1-reeks, al ligt er een zware motor in.

                              Ik schiet bmw niet af, maar als ik moet kiezen tussen een nieuwe, minder Premium (wat is premium? ) auto of een BMW met al 80d km voor hetzelfde geld, zal ik nooit voor de auto gaan met 80d km, gewoon omdat de kosten zich daar sneller aandienen in slijtage en omdat de auto simpelweg ouder is en waarschijnlijk dus minder lang meegaat. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar of een nieuwe, of een auto van max een jaar met max 30 000km. Eerst bekijk ik wat praktisch is, en dan vallen in mijn visie, op dit moment in mijn leven de zogezegde premiummerken af omdat ze geen hogere, ruimere autos hebben buiten de voor mij onbetaalbare x5 en consoorten, en pas dan kijk ik welk merk een auto met mijn vereisten heeft in mijn budget. Helemaal anders dan veel mensen die eerst naar het lerk kijken en daar dan maar kiezen wat ze kunnen betalen. Op deze manier zal ik in de toekomst misschien nog bij veel merken uitkomen.

                              De duster komt overal uit als een betrouwbare wagen. Ik ben indertijd, toen ik mijn auto kocht, ook naar de lodgy gaan kijken en mijn ervaring was, dat je bij dacia veel auto hebt voor weinig geld als je de instapversie neemt. Wil je opties, dan wordt het verschil met de concurrentie al snel een stuk kleiner omdat dacia verder geen korting geeft, wat de concurrentie wel doet. De dacias blijven van plastic vanbinnen. Heb je een full option geconfigureeerd ben je nog flink wat geld kwijt terwijl hij vanbinnen wat goedkoop blijft ogen. Als eerste auto, om mijn vele kms mee af te malen zou ik er denk ik geen kopen, als tweede auto, puur om goedkoop van a naar b t gaan zou ik het zeker wel overwegen, maar dan een instapmodelletje zonder opties, waar ik voor hetzelfde geld als bij de concurrentie een maatje groter heb, wat, om met kids en rommel van a naar b te rijden, enkel handiger is.

                              Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

                              Comment


                              • #35
                                Ik rij wel degelijk met veel wagens, zelfs voor mijn tijd als handelaar wisselde ik geregeld van auto.
                                En uit mijn ervaringen en ervaringen uit de familie weet ik de volgende dingen:
                                Blijf weg bij Renault en al wat Frans is, een Alfa is mooi maar moet je geluk mee hebben, hou sowieso budget vrij voor reparaties.
                                Japanners nooit 1 euro kosten mee gehad in +- 10 eigen wagens, en nog eens een stuk of 6 andere wagens in de famillie van Japanse origine.
                                Mercedes nooit kosten aan gehad, BMW ook degelijk, al is BMW duur in stukken en onderhoud.

                                Dus denk maar iets anders dat ik een broekventje ben dat niks van auto's ken. Ik heb het gewoon absoluut nier voor Franse auto's, het prijsverschil met duurdere merken moet ergens van komen, en dat zit zeker en vast in afwerking en bouwkwaliteit.
                                Honda heeft de Europese markt inderdaad een beetje teveel links laten liggen en zijn nu terug aan het focussen op Europa voor marktherstel. Ik ben vooral gespecialiseerd in Honda's van de jaren 90. Onverslijtbaar, super betrouwbaar en populair bij de jeugd. Ik voor ook exotische Japanners in uit de jaren 90 rechtstreeks uit Japan en homologeer ze. En de HRV was inderdaad een miskleun van formaat. Betrouwbaar dat wel, maar van afwerking niet je dat.
                                Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                                Comment


                                • #36
                                  op zich was de hrv wel prachtig getekend

                                  Comment


                                  • #37
                                    allé, met mijnen fransen brol zal ik dan al 20 jaar hoerende chance gehad hebben...
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #38
                                      Hahaha, en denken dat diene Franse brol nog het meest van al verkocht wordt. Mijnen tweede Espace die ik onlangs nieuw kocht, gewoon omdat ze zo goed zijn en comfortabel zijn. heel erg tevreden van. Honda was goedkoper maar kan hetzelfde niet bieden. Als ge is een jaar of twintig bezig zult zijn met okkaziewagens dan kunt ge meespreken. Nu doe je je voor als kenner, maar ik vermoed dat je je weg nog aan het zoeken bent. Ik had indertijd geen tijd om auto's te gaan halen ik weet niet waar. verkopen, kopen en vooral leren inschatten wat goed en slecht is. koop maar ne Dacia om te verkopen, koop maar een recente espace 2.0 dci om te verkopen.. ge moogt er met uw ogen dicht garantie op geven. Verleg uw grenzen en verkoop geen oude krellen. maak iets moois van je zaak en probeer geld te verdienen. Dus ruimer denken is de goede raad die ik je kan geven.

                                      Comment


                                      • #39
                                        En ik sluit me aan bij de happy Franse rijders ;-)
                                        110 k pittige km's op mijn 508 en hij steekt een stuk degelijker in mekaar dan een paar passat's van collega's hier blijkbaar

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          allé, met mijnen fransen brol zal ik dan al 20 jaar hoerende chance gehad hebben...

                                          Mijn vader heeft 2 Citroens gehad, zijne C8 had heel wat problemen. Zijnen andere rijdt is na 150.000km nog steeds probleemloos, maar die is dan ook ontworpen door Japanners, namelijk de C-crosser.

                                          Ik zeg niet dat alle Fransen slecht zijn, maar mijn ervaring is toch niet alles.


                                          Wat betreft de veiligheid van Dacia, ik woon op 100 meter van een Renault/Dacia garage en als ik de schadegevallen zie binnenkomen op den hof dan kan ik alleen maar zeggen dat die Renaults er een pak steviger uitzien.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X