Dienen aanhangwagen was gevuld en een hele grote tractor als trekker. 40 Ton alles samen? En dit aan 90 per uur in mijn gat. Had ik een kleine wagen gehad was mijnen jongsten dood geweest...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Duster ervaringen?
Collapse
X
-
volvo wordt verkocht in de states dus moet aan die testen voldoen
@dhl: eigenlijk heeft uw jongste gewoon heel veel geluk gehad (al goed!!) want dit vind ik er toch niet echt goed uitzien. Nu ja, om zulk een klap op te vangen is geen enkele auto voor gebouwd.
Zelfde verhaal met de ncap testen: laat de winnaars een paar kilometer per uur sneller rijden tegen hetzelfde obstakel en de resultaten zien er al heel wat anders uit (getest geweest door duitse consumenten organisatie)
Comment
-
De jongste sukkelt wel nog steeds. Is in behandeling in de pijnkliniek... Maar al bij al veel geluk gehad. Dit kan geen enkel auto aan. Gelukkig was de espace een hoge auto of hij was los over ons gereden. Zo zie je dat crashtesten eigenlijk theoretische testen zijn hee. Geen enkel ongeval is te voorspellen.
Comment
-
op die leeftijd zouden ze daar niet mee bezig moeten zijn. Ravotten en kwajongensstreken uithalen wel.
Hopelijk geraakt het ooit opgelost voor hem.
Comment
-
En dit is wat er kan gebeuren als je de snelheid verder laat oplopen:
Kijken vanaf 3 minuten een Ford Focus aan +190.
Conclusie geen enkele wagen wordt gemaakt om mee te crashen, en indien je toch een ongeval mocht voorhebben dan maar hopen dat de gevolgen minimaal blijven, of dit nu met een Duster, Focus of een Espace is een dosis geluk kan je dan best wel gebruiken...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenop die leeftijd zouden ze daar niet mee bezig moeten zijn. Ravotten en kwajongensstreken uithalen wel.
Hopelijk geraakt het ooit opgelost voor hem.
Maar nu de hele afwikkeling van de gerechtelijke procedure... Advocaat tegenpartij sprak van een banaal ongeval. Was zo kwaad dat ik zelf het woord vroeg aan de rechter. Rechter gaf me volmondig gelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenT is waar Flappy, maar we zijn heel blij dat het niet erger was. Met die behandeling en een aangepast schoolschema lukt het wel...
Maar nu de hele afwikkeling van de gerechtelijke procedure... Advocaat tegenpartij sprak van een banaal ongeval. Was zo kwaad dat ik zelf het woord vroeg aan de rechter. Rechter gaf me volmondig gelijk
Voor onze deur passeren veel tractors met karren die hoger zijn dan 1 verdieping. Die rijden geen 30 per uur maar eerder 40-50. Ik hou m'n hart vast dat er nooit een kind met z'n fiets oversteekt of een auto een manoeuvre start, of de tractor chauffeur even verblind of afgeleid is.
Ik vraag me af hoe lang het duurt voor z'n tractor dan stilstaat.... Soit, offtopic.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Jebus!
Véél, héél veel chance daar DHL.
Inderdaad, die mannen kennen geen regels. En ik heb uit goede bron dat die spellen tegenwoordig wel heel vlot kunnen doorrijden, maar niet adequaat kunnen remmen als het echt nodig is. De remmen zijn ruraal en helemaal niet op snelheid voorzien.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk weet dat het veel betekent, daarom zal ik het hier nog eens zeggen.
Int3x0r vindt een Duster best ok.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk BerichtenBuiten Volvo dan :p
Die pickup op de achtergrond is tegen 90km/u achterop die volvo gereden. Als ge zoiets meemaakt met een Dacia, dan moogt ge al enorm blij zijn als ge het nog kunt navertellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenGraag dezelfde test met dacia als bewijs :-) Als dat een ongeval was met impact aan 90km/u dan is er wel heel weinig schade aan beide wagens = zware whiplash. Bij een ongeval aan 90 schiet er van veel auto's al niet veel over, als je slecht geraakt wordt.
Comment
-
Kom gewoon 10 jaar bij Volvo werken en dan praten we verder! Dan zie je pas zie hoe veilig ze werkelijk zijn. Er staan maar weinig merken op dat nivaeu hoor. Veiligheidstest is echt meer dan EuroNCAP hoor. Opzich heb ik ook nog wel een goed gedacht van Mercedes,bepaalde modellen van Renault (enkel de luxewagens en zeker niet de budgets),BMW voor bepaalde wagens en JLR door hun grootte. Hopelijk bevestigd de Alfa zijn eerste test in de praktijk.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenKom gewoon 10 jaar bij Volvo werken en dan praten we verder! Dan zie je pas zie hoe veilig ze werkelijk zijn. Er staan maar weinig merken op dat nivaeu hoor. Veiligheidstest is echt meer dan EuroNCAP hoor. Opzich heb ik ook nog wel een goed gedacht van Mercedes,bepaalde modellen van Renault (enkel de luxewagens en zeker niet de budgets),BMW voor bepaalde wagens en JLR door hun grootte. Hopelijk bevestigd de Alfa zijn eerste test in de praktijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenKom gewoon 10 jaar bij Volvo werken en dan praten we verder! Dan zie je pas zie hoe veilig ze werkelijk zijn. Er staan maar weinig merken op dat nivaeu hoor. Veiligheidstest is echt meer dan EuroNCAP hoor. Opzich heb ik ook nog wel een goed gedacht van Mercedes,bepaalde modellen van Renault (enkel de luxewagens en zeker niet de budgets),BMW voor bepaalde wagens en JLR door hun grootte. Hopelijk bevestigd de Alfa zijn eerste test in de praktijk.
In deze test zie je waarom ook de manier van bouwen belangrijk is, en dat uitwendige schade aan het voertuig zich niet altijd vertaald naar meer letsels voor de inzittenden...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
Comment