Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster ervaringen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    allé, met mijnen fransen brol zal ik dan al 20 jaar hoerende chance gehad hebben...
    Wij hebben een R11 van 1984 en een R19 van 1989 en daar heeft - buiten het verplichte onderhoud, natuurlijk - nog nooit een sleutel opgestaan. Franse wagens hebben een slechte reputatie, inderdaad, maar wij hebben daar dus andere ervaringen mee, blijkbaar ...

    Nu, 'ze' (lees: 't internet) zeggen dat een DeLorean ook een 'slechte' wagen is, hé ..... :-)
    The way I see it, if you're gonna build a time machine into a car, why not do it with some style ?

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      allé, met mijnen fransen brol zal ik dan al 20 jaar hoerende chance gehad hebben...
      Wij hebben een R11 van 1984 en een R19 van 1989 en daar heeft - buiten het verplichte onderhoud, natuurlijk - nog nooit een sleutel opgestaan. Franse wagens hebben een slechte reputatie, inderdaad, maar wij hebben daar dus andere ervaringen mee, blijkbaar ...

      Nu, 'ze' (lees: 't internet) zeggen dat een DeLorean ook een 'slechte' wagen is, hé ..... :-)
      The way I see it, if you're gonna build a time machine into a car, why not do it with some style ?

      Comment


      • #43
        ik rijd hier al meer dan 20 jaar peugeot. Ik heb hier een 205 benzine staan met meer dan 400K op de klok en die bolt nog altijd, CTI met 220K, 607 met bijna 200K, voorgaand 406 en 307 als firmawagen en die zijn 150K gewoon afgetrapt geweest zonder dat er zich maar 1 probleem heeft voorgedaan, daarvoor een afstandse 205 diesel als eerste auto die continu op topsnelheid reed, daarna een 106 (in het decor belandt na een klapband)

        als ik er continu problemen mee zou hebben zou ik er niet zo met dwepen maar ik heb dan ook een uitstekende consessiehouder die de auto onderhoudt zoals het moet en geen stealer zoals er helaas genoeg zijn. Ik zit bij een peugeotclub en een paar van jullie zouden dat kunnen interpreteren als zijnde: die rijdt met oogkleppen op. Wel ik kan u zeggen de auto moet het elke dag verdienen bij mij. En zoals ge ziet rijd ik er nog altijd mee, dus zal niet zomaar zijn. En in geluk geloof ik zeker niet na zo lange tijd met het merk te hebben gereden. Ik zit al dik over het miljoen km's en ik heb nog geen één keer langs de kant van de weg gestaan.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #44
          Een lelijke hok als een Dacia koop ik nooit.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Een lelijke hok als een Dacia koop ik nooit.
            Tjsa, wat de ene bestempeld als een 'lelijk hok', ziet de andere als een 'mooie wagen', natuurlijk ... zo kun je lang bezig zijn, natuurlijk?

            Oe zeggen ze da weeral? Du gout et des couleurs on ne discute pas ...
            The way I see it, if you're gonna build a time machine into a car, why not do it with some style ?

            Comment


            • #46
              Denk ook niet dat de gemiddelde Daciarijder zich echt zorgen maakt om de looks van zijn wagen. Betrouwbaarheid, prijs en robuustheid zijn z'n belangrijkste eisen.

              Comment


              • #47
                ik ben er zeker van dat de duster net om zijn looks wordt gekozen, behalve de vele grondwerkers die hem als bedrijfswagen rijden

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Hahaha, en denken dat diene Franse brol nog het meest van al verkocht wordt. Mijnen tweede Espace die ik onlangs nieuw kocht, gewoon omdat ze zo goed zijn en comfortabel zijn. heel erg tevreden van. Honda was goedkoper maar kan hetzelfde niet bieden. Als ge is een jaar of twintig bezig zult zijn met okkaziewagens dan kunt ge meespreken. Nu doe je je voor als kenner, maar ik vermoed dat je je weg nog aan het zoeken bent. Ik had indertijd geen tijd om auto's te gaan halen ik weet niet waar. verkopen, kopen en vooral leren inschatten wat goed en slecht is. koop maar ne Dacia om te verkopen, koop maar een recente espace 2.0 dci om te verkopen.. ge moogt er met uw ogen dicht garantie op geven. Verleg uw grenzen en verkoop geen oude krellen. maak iets moois van je zaak en probeer geld te verdienen. Dus ruimer denken is de goede raad die ik je kan geven.
                  Typische mentaliteit. Jij hebt x aantal ervaring dus jij zal mij eens gaan zeggen hoe ik MIJN zaak moet runnen. Ik heb daar helemaal niemand voor nodig.
                  Op de Franse occasiemarkt valt niks te rapen, de handelaars concurreren mekaar dood door het overaanbod.
                  Ik richt me eerder op een nichemarkt, ik bied ook diensten aan waar de meeste garages hun handen af houden.
                  Ga jij met je 30 jaar ervaring je bezig houden met een Japanse import te homologeren in België?
                  Leg jij contacten in benelux, UK en Japan zelf om bepaalde wagens te zoeken?
                  Heb jij een catalogus voor tuning en performance onderdelen voor Jap/Europe/US cars? Bijna alles kan je bestellen bij mij aan prijzen dikwijls nog lager dan de gekende webshops.

                  Ik heb er bewust voor gekozen om me op die markt te richten omdat ik het graag doe en omdat de marges ook haalbaar zijn. Ik ben een naam aan het maken in het meeting en Honda milieu, dingen die ik graag doe.

                  Ga ik me dan bezig houden met iets banaal als Franse auto's waar de marges zeer laag op liggen en er kosten aan kunnen zijn?

                  Geloof mij, die oude krellen dat jij noemt... Daar kan bijna niks aan komen. Een Del Sol, een Civic uit de jaren 90, daar komt niks aan

                  Dus dank je voor het advies, maar ik heb het niet nodig.
                  Je moet niet denken dat ik een broekventje ben dat zijn weg nog zoekt, ik ben een starter, maar dat wil niet zeggen dat ik niet weet waar ik mee bezig ben.
                  Ik heb voldoende sales ervaring ook, ik heb voor de grote merken in de showroom gewerkt (VW-Audi-Skoda-Peugeot-Kia) en van wat ik vaak te zien kreeg in de Peugeot werkplaats dat tart gewoon alle verbeeldingen.
                  Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                  Comment


                  • #49
                    dan zult gij niet in de juiste peugeot garage gewerkt hebben want wat ik te zien in die van mij tart de verbeelding helemaal niet...
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #50
                      Geen ruzie maken, hé, mensen! Elk zijn mening en elk zijn goesting, zekers? Voor alle merken zijn wel positieve en negatieve dingen te vinden, hoor. Alles ik afhankelijk van welke wagen je 'vangt'. Een vriend van mij moet nooit nog een Ford hebben, bijvoorbeeld: de rubbers losten, de ramen liepen in ... (hij heeft 2 Ford Focussen gehad). Een andere vriend van mij is aan zijn zoveelste Ford bezig ( Capri, Sierra, Granada, Escort en nu heeft hij de laatste Focus ). Zelf heb ik nog een Ford Mondeo en (tot nu toe) ben ik er zeer content van ... Zo zie je maar, 't is al te zien aan wie je het vraagt: ik heb niets anders dan positieve ervaringen met Franse wagens (2 Renault oldtimers in mijn geval), iemand anders waarschijnlijk niets anders dan slechte ervaringen met Franse wagens ....

                      PS. De motor uit mijn DeLorean is trouwens ook Frans en één van de meest betrouwbare blokken die ik ken. Zo zie je maar ....
                      The way I see it, if you're gonna build a time machine into a car, why not do it with some style ?

                      Comment


                      • #51
                        da's een PRV, in volgorde van de merken die erin geïnvesteerd hebben
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #52
                          Peugeot, Renault, Volvo
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Delorean Bekijk Berichten
                            PS. De motor uit mijn DeLorean is trouwens ook Frans en één van de meest betrouwbare blokken die ik ken. Zo zie je maar ....
                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                            Comment


                            • #54
                              Geldt hetzelfde voor een Kia Sportage? Zie je ook vaak tegenwoordig ...

                              Comment


                              • #55
                                Renault heeft gewoonweg een schitterende zet gedaan met Dacia opnieuw op de markt te brengen. Ze hebben het totaalconcept schitterend aangepakt.

                                Waarvoor staat Dacia?
                                - goedkoop
                                - betrouwbaar
                                - waar voor je geld
                                - veel garantie
                                - ...

                                Maar er is in mijn ogen nog een verschil in hoe een merk op de markt gepositioneerd wordt, welke uitstraling met het wil geven en wat hoe het voor de mensen uiteindelijk overkomt.
                                Ik ben naar een Duster gaan kijken als opvolger voor de 525d in de tijd. Ik ben wellicht het verkeerd type van klant... Ik had een goedkope SUV verwacht die degelijk was. In de realiteit kreeg ik een auto van 17000 euro op de offerte. Kortingen waren niet mogelijk, opties die ik wilde, kon je niet krijgen, materialen voelden erg cheap aan, en bij meerdere zaken had ik mijn bedenkingen. Is de Dacia daarom een slechte auto? Nee eigenlijk niet. Zo kan je elk merk afbreken... Maar voor mij is het niks. Feit is, ze gebruiken de goede "oudere/betrouwbare" onderdelen uit de Renault stal. Ze besparen op afwerking, opties die je kan kiezen,.... Waarom is een Dacia betrouwbaar? Er zit niks op wat kapot kan gaan... Bijkomend vermoed ik dat de eigenaar van een "premium" wagen kritischer zal zijn dan die van een "low budget" auto. Voor 17000 euro kan je zonder enige twijfel een andere en betere auto kopen. Kan je ook een andere en betere SUV nieuw kopen...?? De duster scoort met zijn stoere looks goed. Beetje de Lada Niva van weleer... Maar éénmaal je kristisch kijkt is het toch niet zo wauw. Onderaan de ladder doen ze dan weer schitterende zaken met de Dacia Dokker. Die auto richt zich op een compleet ander publiek. Gelijkaardig aan een kangoo maar ietsje groter qua laadruimte, goedkoper en meer garantie... Ideaal werkbeestje. Hoe hoger Dacia op de ladder gaat staan, hoe moeilijk ze het zullen krijgen met andere merken vrees ik.
                                Of andere merken beter zijn, moet ieder voor zichzelf uitmaken. Iedereen heeft andere eisen. Ga je voor looks, prijs, garantie, betrouwbaarheid, luxe, comfort, een combinatie van meerdere zaken... De premium merken zelf hebben in het verleden ook al hun portie blunders gehad. BMW met de kettingproblemen, Mercedes met auto's die wegroesten (was dit geen Frans kwaaltje van een tijdje geleden?) en ga zo maar verder. Ook de Japanners hebben de bal misgeslagen. Hoeveel keer halen ze de media niet met terugroepacties. Zo betrouwbaar zijn ze ook niet meer... Dat een Dacia Duster geen 5 sterren haalt in de crashtest vind ik op zich nog geen ramp. De "premiumwagens" van x jaar geleden slaagden daar ook niet in. Die sterren vind ik eigenlijk ook banaal als je ziet wat je ervoor moet doen om ze te halen. Men gaat telkens uit van een crash in een bepaalde hoek. Je kan een ster verliezen doordat de auto een bepaalde prul niet heeft. Volvo doet bijvoorbeeld al lang crashtests uit verschillende hoeken. ESP was dacht ik verplicht trouwens op alle nieuwe wagens. Heeft de Dacia dit niet dan?
                                The shark is BACK! BMW 635csi

                                BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017


                                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                Comment


                                • #56
                                  Ik dacht dat esp standaard was tegenwoordig bij Dacia. Je moet Dacia als merk houden waarvoor hij is ontwikkeld. Indertijd wou Renault een low budgetwagen produceren. Het concept was er, maar dit onder de naam Renault op de markt brengen kon om begrijpelijke redenen niet. Ondertussen was Dacia, dat jarenlang een oude Renault maakte tot de mallen werkelijk versleten waren, overgestapt op een door hunzelf ontwikkeld model. Die wagen was zo slecht dat niemand, zelfs in Roemenië, hem wou. De fabriek ging falliet en Renault zag zijn kans om deze over te nemen. Hierdoor konden ze hun low budget wagen gaan commercialiseren. De Dacia Logan. Een no nonsense auto die voor alle markten hetzelfde onderstel, koeling, enz kreeg. Als ik me niet vergis moet dit 2006 geweest zijn. De verkoop was direct een redelijk succes. Geen enorme aantallen, maar als nieuwkomer op de markt zeer goed. Wie had kunnen denken dat 8 jaar later Dacia zo'n compleet gamma zou hebben? En wereldwijd zo'n geweldige verkoopcijfers zou kunnen voorleggen. Blijkbaar is het een auto die niemand onberoerd laat. De ene wil er niet in gezien worden, de andere houdt ervan omwille van z'n sterke kwaliteiten aan een lage prijs. Dacia zal altijd een low budget imago behouden. Ze willen dit ook zo. En het is nu eenmaal zo dat als je low budget uitspreekt mensen gaan zoeken naar tekortkomingen. Ik vergelijk het een beetje met d'een Aldi. Ik herinner me nog goed het ontstaan ervan. oeh zei men, brol van d'een Aldi. Nu nog steeds een winkel waar velen hun gebuur niet graag tegenkomen, maar kijk eens wat een succes. Als je 100 mensen zou bevragen of ze naar de Aldi gaan... zullen er 20 liegen. Verschil is dat je bij de Aldi buitenkomt en met wat geluk heeft niemand je gezien, met een Dacia rij je dagelijks en ziet iedereen je. Mocht dat zo niet zijn, er zouden er nog vele meer met een Dacia rijden. Met ouder worden kijk je daardoor. Het is niet de auto waarin iemand rijdt die toont wat z'n financiele draagkracht is. Als ik jong was dacht ik van iemand met een dikke Mercedes dat het wel een rijke was. Nu weet ik dat de sukkelaars in alle soorten auto's rijden, maar meestal in iets boven hunne stand. En dat het verschil gemaakt wordt door een eigen huis, de stand van je rekeningen...

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                    Hoe hoger Dacia op de ladder gaat staan, hoe moeilijk ze het zullen krijgen met andere merken vrees ik.
                                    Zo is het maar net, ook in de rest van je betoog kan ik mij vinden.

                                    @dhl wat ik wel raar vind, dacia is een nieuwkomer, een budgetmerk en zou dat moeten blijven. Dat lijkt me logisch qua marketing en zo, het is een vergelijkbaar verhaal met vw en skoda. 15 jaar geleden stond een skoda op het niveau van een lada, waar sommigen dacia nu ook naast positioneren. Nu heb ik echter, en dat vind ik raar met dit in het achterhoofd, het idee dat sommige mensen in hun octavia of superb (wat ik persoonlijk ook mooie wagens vind, dus, no offence) ook menen dat ze premium rijden. Is skoda zich aan het voorbijlopen?

                                    Zelfde met dacia. Op de eerste dacias waren geen opties buiten elektrische ramen . Nu heb je al navi en pdc. Wat wordt de volgende stap? Een budgetmerk met succes, bewijst skoda en seat, biedt leer xenon en ...waardoor het verschil kleiner wordt met het moedermerk en uiteindelijk, na x jaar, is er niks meer over van de initiele gedachte, namelijk: zo goedkoop en.betrouwbaar migelijk van a naar b zonder extra franjes of opties.


                                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
                                    Last edited by metalpe; 28/06/2014, 13:37.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Ja, daar kan je wel eens gelijk in hebben. Skoda is nog steeds een beetje het budgetmerk van VAG, maar het is niet meer zo duidelijk. Het ligt kortbij de andere VAG produkten waardoor ze, denk ik, hun eigen produkten gaan kannibaliseren. Iemand die komt voor een Golf bvb zou zo maar kunnen een goed uitgeruste Octavia kopen. Grootste stommiteit dat Renault zou kunnen doen is Dacia qua afwerking en opties en prijs dan natuurlijk, kort bij hun Renault-produkten te gaan leggen. Want dan zijn ze hun initiele gedachte voorbijgelopen, nl een eenvoudige low budget wagen verkopen. En met de Duster komen ze al ergens aan een bepaalde grens. Wat zal de volgende stap zijn... een grote berline of een grote suv aan een lagere prijs? De prijs mag dan in vergelijking wel laag zijn, van low budget is dan geen sprake meer.

                                      Comment


                                      • #59
                                        dacia kanibaliseerd nu al bij renault en is nu zelfs de melkkoe geworden van Renault. Het is dankzij dacia dat renault zich allerlei folliekes kan permitteren die het anders op zichzelf nooit zou kunnen doen.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • #60
                                          Nochtans zijn bij de dealers waar ik nog contact mee heb, de verkopen van Renault quasi constant gebleven, rekening houdende met de markt. De Daciaverkopen zijn dus voor hen toch wel extra verkopen. Het is eerder een beetje ten koste van hun jongere okkaziewagens. Dat Dacia zorgt voor mooie winsten daar heb je gelijk in. Is wel bizar eigenlijk he, een merk waar zo een uitgesproken mening over bestaat. Je bent voor of tegen. Denk niet dat er andere merken zijn waarover de meningen zo uitgesproken en uiteenlopend zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X