Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster ervaringen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ivm skoda vs Vag.. had er in de skoda betere/andere stoelen mogelijk geweest dan de standaard stoelen had ik mij een octavia besteld ipv de golf. Om maar te zeggen.
    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

als ge rekening houdt met de markt dan is renault erop achteruit gegaan, zoals bijna alle andere merken en dacia erop vooruit gegaan want die hebben meer auto's verkocht
      www.peugeotforum.be

Comment

ivm VAG en skoda: ik begrijp niet dat men nog een VW koopt, laat staan een audi terwijl men exact hetzelfde onderstel, motor en versnellingsbak bij Seat en Skoda krijgt. En ge kunt zoveel verwijzen naar binnenafwerking als ge wilt: eens ge rijdt merkt ge daar geen bal meer van. En zoveel moet skoda/seat toch ook niet onderdoen voor de twee bovenliggende merken.
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          De Duster is wel het model dat er voor gezorgd heeft dat je je niet meer moet schamen om met een Dacia te rijden.
          Zo hoorde ik laatst een dame met fierheid zeggen "ik rij met een Dacia Duster".
          Zelfs al zou ik er geld voor krijgen om met een Dacia te rijden zou ik hem nog het ravijn in laten storten. Niet zozeer omdat het een Dacia is, wel omdat het design op de ballen trekt. Maar goed, voor die prijs mag je dan ook weer niet echt gaan klagen.. niet aan mij besteed in elk geval, dan spaar ik liever wat door voor een klasse hoger.

@Flappy: bij Skoda (vooral) ligt het verschil voor mij in geluidsisolatie. Ik herinner mij onze Fabia nog (rijden nu met een Focus) was precies of ik was met een traktor op weg als ik optrok.. :p. Moest ik persoonlijk iets van de VAG groep kopen zou ik echter wel eerder bij Skoda en Seat kijken. Voor VW ben ik niet te vinden en Audi tja... das nogal duur voor wat ge krijgt, geef me dan maar een Volvo. Daar heb ik ten minste een goed uitgeruste wagen voor de prijs waaraan een A4 begint..

Comment

de schoonzus haar octavia is anders toch stil genoeg en die is groter dan een golf (ondanks zelfde bodemplaat)
            www.peugeotforum.be

Comment

een fabia was niet luider als een polo van hetzelfde jaar of generatie

wat wél is/was zo van die onnozelheden als aparte en daarmee duurdere spiegels ontwikkelen voor skoda die meer windruis produceren

Comment

mijn vrouw heeft indertijd een van de eerst fabia's gekocht met SDI

we waren toen ook gaan zien bij volkswagen voor een polo: verschil qua afwerking was onbestaande, beide auto's reden hetzelfde, skoda beter uitgerust en toch nog goedkoper. Daarna is die naar mijn moeder overgegaan en die rijdt er nog mee (doet wel maar weinig km's per jaar).
                www.peugeotforum.be

Comment

Mijn broer heeft een 5 tal jaar geleden een skoda octavia break (2de generatie) gekocht met 1.9tdi motor. Deze auto kwam toen met alle opties bij op 18000 euro. Voor dat geld kan je geen nieuwe octavia meer kopen. Langs de andere kant heb ik in AMS gelezen dat de actuele octavia zelfs de betere koop is dan grote broer de Superb. Skoda positioneert zijn modellen duidelijk op een hoger niveau dan voorheen. De rapid is er in het gamme tussengekomen, als nieuw budgetmodel? De meeste merken willen absoluut richting premiumsegment evolueren en dat is spijtig. Ik vind persoonlijk Skoda ook niet meer zo aantrekkelijk. Kwalitatief zeer goed maar je moet ervoor betalen. Ze liggen veel te nauw samen bij VW. Ik neig veel meer richting Mazda tegenwoordig die voor mij goede kwalitateit, acceptabele prijs (zeker niet de goedkoopste) maar met een sportief design combineren.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

met de nieuwe octavia hebben ze dan ook een blunder van formaat gemaakt

en de rapid mag dan de nieuwe tussenliggende versie zijn, die is wel een pak smaller dan de oude octavia (enfin zo voelt het toch aan)
                    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      met de nieuwe octavia hebben ze dan ook een blunder van formaat gemaakt

en de rapid mag dan de nieuwe tussenliggende versie zijn, die is wel een pak smaller dan de oude octavia (enfin zo voelt het toch aan)
                      vanwaar dan de blunder? Je ziet ze allesinds genoeg rijden die nieuwe octavia's
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

de catalogusprijs van de nieuwe octavia is idd aan de hoge kant, maar als ons moeder 32% heeft gekregen (niet op een stockwagen) zal ze vast niet de enige zijn...prijsverschil met golf is nog steeds indentiek als vroeger met vw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                          vanwaar dan de blunder? Je ziet ze allesinds genoeg rijden die nieuwe octavia's
                          Leasingrijders voornamelijk denk ik. Die wellicht keuze hebben uit een standaard Dolf of een beter uitgeruste Octavia?

@ bobo: ik heb tijdje geleden ook gelezen over die kortingen. Maar je kreeg korting op optiepacks, er zat dan nog een overname premie in van je oude wagen,... Je kreeg geen korting op bijvoorbeeld een standaard Octavia. Erg misleidende reclame.

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

je moet niet lezen je moet gaan onderhandelen, en ik ga ervan uit dat idd op een 6 bvb dezelfde kortingen zullen gehanteerd worden

ons moeder is van 32000 naar 21700 gegaan, geen stockwagen, geen toevallig geleverde extra optie of 1tje die ontbrak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                              Ivm skoda vs Vag.. had er in de skoda betere/andere stoelen mogelijk geweest dan de standaard stoelen had ik mij een octavia besteld ipv de golf. Om maar te zeggen.
                              de stoelen van de nieuwe octavia zijn veel beter als op de vorige reeksen en maar goed ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                je moet niet lezen je moet gaan onderhandelen, en ik ga ervan uit dat idd op een 6 bvb dezelfde kortingen zullen gehanteerd worden

ons moeder is van 32000 naar 21700 gegaan, geen stockwagen, geen toevallig geleverde extra optie of 1tje die ontbrak
                                Mijn broer zijn octavia break 1.9tdi heeft 18000 euro gekost. En daar zat geen 37% korting in. Begrijp je wat ik bedoel? Tenzij de mama natuurlijk één of andere exclusieve high uitvoering gekocht heeft.

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Nu dat is allemaal heel leuk enzo maar we wijken wel af van mijn vraag hé?!

Comment

Op het werk hebben wij een Duster (4x4) en hetgeen mij het ergste stoort is de zeer korte verhouding van de versnellinsbak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                      Op het werk hebben wij een Duster (4x4) en hetgeen mij het ergste stoort is de zeer korte verhouding van de versnellinsbak.
                                      Is normaal. Bij de 4x4 moet je dan ook in 2de vertrekken op gewone ondergrond.

Comment

Over de Dacia Duster in het bijzonder kan ik weinig vertellen maar vermits ik al 4,5 jaar met een Octavia rijd kan ik wel iets kwijt over wat hier soms nogal smalend de 'budgetmerken' genoemd wordt.

Vijf jaar geleden begon ik uit te kijken naar een tweedehands BMW 318d/320d omdat ik nogal een BMW-liefhebber ben. Na een half jaar zoeken ben ik bij een nieuwe Octavia uitgekomen en zag ik dat ik voor minder dan de prijs van een 4-jarige BMW 3 met al 100.000 kilometer op de teller een nieuwe Octavia Combi kon kopen met 3 jaar garantie.

Ik rijd nu al 4 jaar met de Octavia en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, enkel de compressor van de airco stuk vorig jaar maar dat is een algemeen bekend probleem bij VW, Audi en consoorten.

Comment

dit is de eerste keer dat ik op een forum reageer, mijn mond is opengevallen over de zogenaamde kenners.... Ik durf zeggen dat ik iets van een auto ken, zit reeds meer dan 20 jaar in het vak (technische kant) en door mijn werk kom ik in contact met alle merken. Ik kan de term premium niet meer horen : Landrover : totaal onbetrouwbaar maar kosten hopen geld, BMW vraag eens naar de problemen met de distributie ketting,.... Jaguar : zuigers los door het blok,...kan zo nog even doorgaan. Alleen, wie van de premium drivers durft hier voor uitkomen?? Vorige maand weer iemand die zien Sport in Frankrijk heeft moeten achterlaten en nu staat hij reeds meer dan 4 weken in de garage .... ze vinden het niet!
                                          Heb hier ook gelezen dat Franse wagens op niks trekken... De 1,6 HDI motor zit ook in Volvo, Ford? Citroen... Alleen Mercedes is goed?? de 1,5 motor van de A klasse is een Renault motor.

Mensen aub als je je wagen wil gebruiken als status symbool zeker doen, mij niet gelaten maar aub vooraleer je je mening hier zet wees op zijn minst overtuigd dat die onderbouwd is.

Dacia is goed, spijt wie het benijdt... Inderdaad technologie van ongeveer 5 jaar oud maar voldoet aan de euronormen. De kinderziekten zijn eruit wat bewezen wordt door de hoge betrouwbaarheid De eigenaars daarvan zullen zeker hun redenen hebben gehad om die wagen te kopen en zijn meestal heel content. Ik zou alle eigenaars van dure auto's die rondrijden hun rekening eens willen zien. Ben ervan overtuigd dat er vele zijn die hun pijn moeten doen om hem te financieren.

Comment

Working...
                                          X