klopt volledig ! +1
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Duster ervaringen?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirkvv Bekijk BerichtenDacia is goed, spijt wie het benijdt... Inderdaad technologie van ongeveer 5 jaar oud
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Delorean Bekijk BerichtenWij hebben een R11 van 1984 en een R19 van 1989 en daar heeft - buiten het verplichte onderhoud, natuurlijk - nog nooit een sleutel opgestaan. Franse wagens hebben een slechte reputatie, inderdaad, maar wij hebben daar dus andere ervaringen mee, blijkbaar ...
Comment
-
Dat roesten moet je beetje anders bekijken. indertijd roeste een Franse wagen snel da's juist. Maar ze verbeterden. Merken als Mercedes en Opel bvb hebben heel veel last gehad van roest in de jaren 90. Hoe het nu gesteld is weet ik niet. Maar zo'n Mercedes met die ronde lichten was op 5 a 6 jaar aan het roesten. Sommige zaken zijn steviger afgewerkt bij BMW en Mercedes in het interieur. Opel en Ford niet. Anderzijds rijdt een franse wagen heel comfortabel.
Comment
-
Bij mij op het werk zijn er denk ik 5 a 6 collega's die met een Duster rijden. Er is er zelfs eentje die hem nu een 2de maal een gekocht heeft maar dit maal een bijna full option. Dan is er een die zijn Renault Koleos na 2jaar inruilde voor een Renault Megane Cabrio en dan na 2 jaar inruilde voor een Dacia Duster (full option) en heb hem in de week nog gevraagd of hij weldra terug een andere ging kopen omdat hij om de 2jaar van wagen wisselde en hij zei me dat als het van hem afhing hij ermee zou rijden tot hij opgereden is. Dan die zijn broer heeft ook eentje gehad maar heeft nu een Renault Megane Cabrio vorig model en was ook weer zeer tevreden van zijn Duster.
Dan is er nog eentje die de eerste generatie Logan heeft ook heel tevreden en dan nog ene die heeft die kleinste Dacia maar met LPG tank maar heeft daar wat problemen mee gehad.
Mijn conclusie : ik denk dat Dacia een betrouwbare wagen is maar je moet natuurlijk geen salon verwachten...
Het rare is hier in Europa noemt het Dacia en in Egypte dragen de modellen gewoon de Renault-badge ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk BerichtenMijn conclusie : ik denk dat Dacia een betrouwbare wagen is maar je moet natuurlijk geen salon verwachten...
Zwakste punt is design en yuppie-factor lijkt me
Comment
-
Aan elk merk zijn pro's en contra's en dat lijstje is sowieso subjectief getint ...
Als je het nuchter bekijkt dan zit je met techniek die een aantal jaren meedraait en waar de scherpe kantjes van afgevijld zijn: je bent geen proefkonijn van ganse kruiwagen fonkelnieuwe techniek met andere woorden.
Is betaalbaar en het is een auto in de nuchtere zin van het woord: no nonsense, verplaatsen van A naar B ... geen topdesign, niet vrij van rammeltjes, onderhuids zit Franse techniek en er is geen afwerking met "hoogwaardige materialen".
Ben je je daarvan bewust en kan je daar mee leven: ga ervoor en het zal gegarandeerd matchen tussen die Duster en jou.
Comment
-
Ik heb ook zelf al met een dacia duster diesel gereden en is laten uittellen wat een nieuwe mij kostte.
De prijs kwam uit op 18000€ +...
Voor mensen die een goedkope basis auto willen voor dagelijks gebruik lijkt me dat ideaal als je dan ook echt de basis neemt. Over de bouwkwaliteit kan ik niet oordelen want daarvoor heb ik te weinig ermee gereden.
Aangenaam vond ik de hoge zithouding en dat was het.
Onaangenaam tot zelfs slecht vond ik de remmen, rolgeluid, motorgeluid en het schakelen. Maar dat is ook maar van wat je gewend bent denk ik.
Maar ik was toch serieus ontgoocheld in de testrit.
Ik denk wel dat dacia dokker serieus goed gaat verkopen, omdat die toch wel onderhuids net een kangoo is. En die rijden naar mijn persoonlijke mening veel beter.2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
(o\_!_/o)
Comment
-
Moet Dacia vergelijken met hetgene waarmee hij wil concurreren. Wil je VW vergelijken moet je een Renault nemen. Dacia is gewoon een degelijke, goedkope wagen. Staat bovenaan de betrouwbaarheidslijsten. En het is een merk dat enorm boomt. Als je kijkt wat Dacia presteerde sinds 2007 is het enorm.
Comment
-
Ik kwam van ford en wou iets anders omdat ik serieuze misérie ermee had gehad. Ik was die auto kotsmoe en ben bijna bij elk betaalbaar merk gaan testrijden met vanalles en nog wat en inderdaad voor mij zie ik er niet veel kwaliteit in, in een dacia duster... Dus ik ben heel rap in de vw-renstal beland. En ik vind het top, ik wil niks anders meer.
Als ik zag wat voor offertes van bepaalde merken ik onder mijn neus geschoven kreeg was ik soms meer beschaamd als de verkoper denk ik .
Bij vw kon ik de beste deal maken omdat zij als ENIGSTE mijn mondeo toen overnamen en ik er ook nog een heel mooie korting kreeg op mijn golf station. En met de opties die ik daarop heb dan kon geen enkel ander merk mij bieden.2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
(o\_!_/o)
Comment
-
Toen ik hoorde dat Dacia terug op de markt kwam moest ik meteen denken aan de Roemeense R12 van "toen" ... een aantal jaren eerder moest ik bij het opnieuw tot leven wekken van de naam Skoda denken aan de Rapid van "toen".
Een min of meer vergelijkbare situatie, een totaal andere DNA en voor Renault een welgekomen geschenk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMoet Dacia vergelijken met hetgene waarmee hij wil concurreren. Wil je VW vergelijken moet je een Renault nemen. Dacia is gewoon een degelijke, goedkope wagen. Staat bovenaan de betrouwbaarheidslijsten. En het is een merk dat enorm boomt. Als je kijkt wat Dacia presteerde sinds 2007 is het enorm.
Maar ieder zijn mening en oordeel he.2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
(o\_!_/o)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk BerichtenIk blijf erbij met die dokker gaan ze wel scoren.
Comment
-
Ikzelf heb een dacia sandero stepway besteld, waarom? Omdat ik een nieuwe auto zocht die goedkoop was in aankoop en taksen en onderhouden.
De verkeersbelasting is 97 euro per jaar.
Biv 113 ongeveer. Ik gebruik de auto voor van a naar b te rijden en dat is waar hij oorspronkelijk voor bedoeld is. Wel de optie radio cd bluetooth en airco genomen en metaalkleur en reservewiel. Voor 11690 euro... Kijk, als je verwacht om de luxe of comfort te hebben van een wagen van 30k of meer dan zal een dacia niks voor u zijn. Als je een betrouwbare wagen zoekt die goedkoop is zowel in aankoop als in onderhoud en die gebruikt wordt voor 'normaal' woon/werkverkeer of kleinere ritjes en je je wagen niet als statussymbool wil gebruiken dan is een dacia absoluut het overwegen waard!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenTuurlijk gaat die scoren, die moet sowieso scoren als je hoodzakelijk rekening houdt met de verhouding prijs / ruimteaanbod.
Zou ik met zoiets puur werkgerelateerd moeten rijden zou ik het niet erg vinden, privé zeg ik, neen hou hem maar.2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
(o\_!_/o)
Comment
Comment