Oorspronkelijk geplaatst door glennix
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Duster ervaringen?
Collapse
X
-
Daar heb je gelijk in.... Is een ophanging van Renault he. Moet er eens mee rijden om het verschil te voelen. Rijdt best wel aangenaam qua ophangingscomfort, zonder overdreven te gaan hellen. Trouwens, alle Dacia's hebben een goed ophangingscomfort. Ook de grotere bodemvrijheid (een Dacia is iets hoger op z'n poten) speelt hier in het voordeel, dit omdat ze ontwikkeld zijn om ook op zeer slechte wegen goed te presteren.
Comment
-
In de franse l'Autojournal staat dat je beter geen Dacia Duster neemt als je langere ritten maakt (na 200km zeker stoppen wegens de slechte zetels) en je best niet harder dan 120 rijdt omwille van het lawaai.
Als ik dat vergelijk met mijn dagelijkse wagen dan ben ik daar bang van. M'n zetels laten toe om 8 a 900 km te rijden zonder dat je de behoefte hebt uit te moeten stappen en aan 120 rijdt die nog altijd even stil als 50, 80, 140, 160...
Wat zijn de ervaringen van de kenners hieromtrent?__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Heb onlangs eens een witte duster met wat opties en nette velgen zien staan. Valt wat goed mee vind ik.
Het heeft gewoon een imago probleem. Mede door de lelijke hokken die ze voor de rest verkopen.
Net als bij Kia, huyandai en Skoda zal de kwaliteit enkel maar toenemen. De prijs ook.
Comment
-
Voor diegenen die een auto louter als een gebruikvoorwerp zien, dat hen in het droog van A naar B brengt, en bovendien weinig tot geen grote afstanden dienen af te leggen, waarom niet?
In de meeste betrouwbaarheidstesten (voor zover deze relevant werden opgemaakt) scoren zij meer dan behoorlijk.
Alleszins een heel wat beter alternatief dan 30 jaar geleden, waarbij je voor een budgetmerk aangewezen was op Lada, Skoda, Zastava, een ja ook Dacia als gecamoefleerde renault. (ik vergeet er wellicht nog enige)
Nu wat er niet opzit kan ook niet stuk, zei mijn vader zaliger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk BerichtenBij mij op het werk zijn er denk ik 5 a 6 collega's die met een Duster rijden. Er is er zelfs eentje die hem nu een 2de maal een gekocht heeft maar dit maal een bijna full option.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Qua model kan ik dit nog smaken,terwijl hun andere modellen voor mij op geen h*l trekken,collega van mij is er zéér tevreden van,maar die mens gebruikt hem idd.om van punt A naar B te rijden,niks meer niks minder,die mens zijn prioriteiten liggen gewoon ergens anders,voetbal edm..
Comment
-
Dacia heeft wel clever op de markt ingespeeld. Er zijn genoeg concurrenten die maar al te graag een merk als Dacia zouden bezitten. Mij bevalt de gewoon de looks van de auto... De gelijkenissen met de Lada Niva van weleer... Dacia heeft met de kleinere modellen wel een schot in de roos denk ik. Een Dokker heeft heeft meer garantie dan een Kangoo, is ietsje groter en een stuk goedkoper... Je moet al een idioot zijn om voor de kangoo te kiezen.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T.O.M. Bekijk BerichtenLiever in een Dacia (onze Lodgy wordt normaal in oktober geleverd ) dan in het Honda tjoening/meeting/performance-milieu waar Solleke naam aan het maken is. Wat een blaas.
Niemand is mij meer of minder tof gaan vinden toen ik van een 8 jaar oude 120d naar een nieuwe 330d ging.
Een Dacia is gewoon een vervoersmiddel. Hoewel ik persoonlijk liever een occasie 318d touring zou kopen voor 18.000 EUR. Maar ja, ben nog van de auto=status-generatie
Comment
-
Vroeger was je de man als er in de arbeiderswijk waar je woonde een Audi, BMW of Mercedes voor de deur stond.
Nu staan deze ook op de oprit van sociale woningen. Het is steeds moeilijker geworden om je te onderscheiden met een wagen of je moet echt al extreem gaan.
Als tegenreactie gaan meer begoede mensen nu vaak met een oud hok rijden of merken als Fiat of Dacia kopen
Persoonlijk vind ik met een Duster niets verkeerd, wysiwyg-auto
Verbaast me wel dat uitgerekend het Franse Autojournal dat schrijft (zie post Bompa)MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T.O.M. Bekijk BerichtenWat een blaas.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Het enige voordeel dat ik zie is dat je met een splinternieuwe auto kan rijden.
ikzelf rij liever (zoals de 159 van men vrouw) met een occasie van een merk.
Omdat de techniek, comfort ,isolatie, actieve en passieve veiligheid ncap, opties en. veel beter zijn dan een nieuwe Dacia.
Als je een deftige merk occasie koopt met garantie ben je beter af en je verlies is kleiner...want zo'n Dacia moet je oprijden is in occasie niets meer waard...
ik vind het idee ergens wel cool maar vind het toch zeer duur voor wat je effectief krijgt...
want bijvoorbeeld een lada niva is een echte 4x4 voor je geld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenVroeger was je de man als er in de arbeiderswijk waar je woonde een Audi, BMW of Mercedes voor de deur stond.
Nu staan deze ook op de oprit van sociale woningen. Het is steeds moeilijker geworden om je te onderscheiden met een wagen of je moet echt al extreem gaan.
Als tegenreactie gaan meer begoede mensen nu vaak met een oud hok rijden of merken als Fiat of Dacia kopen
Persoonlijk vind ik met een Duster niets verkeerd, wysiwyg-auto
Verbaast me wel dat uitgerekend het Franse Autojournal dat schrijft (zie post Bompa)The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenEen auto als status symbool kopen... Goed bezig... Als je u écht wil onderscheiden dan koop je een exclusieve oldtimer.
100% gelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk BerichtenAls je een deftige merk occasie koopt met garantie ben je beter af en je verlies is kleiner...want zo'n Dacia moet je oprijden is in occasie niets meer waard...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenEen auto als status symbool kopen... Goed bezig...
Waarom zie je zoveel kale 'premium' wagens rijden denk je?
Waarom kiest bijna niemand een fully loaded Renault of Honda bvb?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenEn een Italiaanse rammelbak wel natuurlijk
Ik heb over een auto dat mensen willen kopen in occasie...je geraakt zo'n Dacia gewoonweg niet meer kwijt...
Comment
Comment