Gelukkig bestaan dit soort merken en zo denken ook vele mensen over Dacia, het is dankzij dit merk dat Renault het hoofd boven water heeft kunnen houden de laatste jaren, zoiets kan ik alleen maar toejuichen. Vele andere, vooral Europese merken, zouden hier beter een voorbeeld aan nemen want er staan er een paar aan de rand van de afgrond. Goeie prijs-kwaliteit wordt overal belangrijker en belangrijker dezer dagen, maar maak dat de verwaande Vlaming met zijn merkbadges maar eens wijs
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Duster ervaringen?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichtentot je ze nodig hebt...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichtenja gij rijdt beter ook door met uwe KIA...tot hem uiteenvalt net na de 7jaar garantie (ik heb overlaatst nog meegereden in ne maat zijn Delta 2.0jtd palatino rammelde toch niks hoor zelfs met 18" velgen en 100000km op de teller) was er super tevreden mee en komt van Saab 9-3.
Anyway, ik probeer deze nare dure herinnering al een tijdje tevergeefs af te sluiten maar heb het er nog steeds moeilijk mee, 't zal wel stilaan beteren want de Sportage maakt veel goed, gelukkig maar! Na de 7 jaar mag 'm uit elkaar vallen want dan heb ik 'm niet meer, dus...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDan ben ik blij voor hem, hebben ze er toch ene goed in elkaar geschroefd, de paar eigenaars die ik destijds kende hebben de hunne allemaal buitengesmeten. Het rammelen was slechts één van de vele problemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk BerichtenMijn moeder heeft Alfa 147 2.0i Selespeed gekocht in 2006, ik heb er ook nog paar jaar mee gereden tot vorig jaar, eigenlijk weinig problemen mee gehad, verbruikte wel veel olie!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenJa maar, dit ging over een Lancia Delta van 30000€ uit 2009 waar niks goed aan was. Verkocht van ellende na nog geen 3 jaar. Ik scheer de Italiaantjes niet allemaal over dezelfde kam maar moet er toch geen meer, lesje geleerd
wij hebben eens shit gehad met een range rover. Ik zou geen moment twijfelen voor een nieuwe te kopen eerlijk gezegd.
ik vind de after sales enz. veel belangrijker.Hoe ze met eventuele problemen omgaan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichtenflauw en bizarre redenering...
wij hebben eens shit gehad met een range rover. Ik zou geen moment twijfelen voor een nieuwe te kopen eerlijk gezegd.
ik vind de after sales enz. veel belangrijker.Hoe ze met eventuele problemen omgaan...
Ik vond het een prachtige auto, gekocht met het hart, op dat gebied krijgen ze wel een dikke pluim van mij, qua design toppie!
En over de dealer mag ik ook zeker niet klagen, alles werd telkens mooi in garantie hersteld, helaas hielden de problemen niet op. Mijn Kia komt trouwens uit hetzelfde dealernetwerk, zij verdelen 7 of 8 merken hier in Hasselt.
Verder ben ik geen merkfanaat, heb wel van huis uit een lichte voorkeur voor Mercedes, als ze mij een slecht exemplaar leveren moet ik er geen meer. Heb ooit, in mindere mate wel, een probleem gehad met een BMW, dus die zal er ook niet snel meer komen. Volgende zou dus opnieuw een Kia of Mercedes kunnen zijn maar evengoed een Dacia of een Nissan, waarom niet? (zie mijn onderschrift)Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirkvv Bekijk Berichtendit is de eerste keer dat ik op een forum reageer, mijn mond is opengevallen over de zogenaamde kenners.... Ik durf zeggen dat ik iets van een auto ken, zit reeds meer dan 20 jaar in het vak (technische kant) en door mijn werk kom ik in contact met alle merken. Ik kan de term premium niet meer horen : Landrover : totaal onbetrouwbaar maar kosten hopen geld, BMW vraag eens naar de problemen met de distributie ketting,.... Jaguar : zuigers los door het blok,...kan zo nog even doorgaan. Alleen, wie van de premium drivers durft hier voor uitkomen?? Vorige maand weer iemand die zien Sport in Frankrijk heeft moeten achterlaten en nu staat hij reeds meer dan 4 weken in de garage .... ze vinden het niet!
Heb hier ook gelezen dat Franse wagens op niks trekken... De 1,6 HDI motor zit ook in Volvo, Ford? Citroen... Alleen Mercedes is goed?? de 1,5 motor van de A klasse is een Renault motor.
Mensen aub als je je wagen wil gebruiken als status symbool zeker doen, mij niet gelaten maar aub vooraleer je je mening hier zet wees op zijn minst overtuigd dat die onderbouwd is.
Dacia is goed, spijt wie het benijdt... Inderdaad technologie van ongeveer 5 jaar oud maar voldoet aan de euronormen. De kinderziekten zijn eruit wat bewezen wordt door de hoge betrouwbaarheid De eigenaars daarvan zullen zeker hun redenen hebben gehad om die wagen te kopen en zijn meestal heel content. Ik zou alle eigenaars van dure auto's die rondrijden hun rekening eens willen zien. Ben ervan overtuigd dat er vele zijn die hun pijn moeten doen om hem te financieren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door General_Lee Bekijk BerichtenZo denk ik er ook overEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirkvv Bekijk Berichtendit is de eerste keer dat ik op een forum reageer, mijn mond is opengevallen over de zogenaamde kenners.... Ik durf zeggen dat ik iets van een auto ken, zit reeds meer dan 20 jaar in het vak (technische kant) en door mijn werk kom ik in contact met alle merken. Ik kan de term premium niet meer horen : Landrover : totaal onbetrouwbaar maar kosten hopen geld, BMW vraag eens naar de problemen met de distributie ketting,.... Jaguar : zuigers los door het blok,...kan zo nog even doorgaan. Alleen, wie van de premium drivers durft hier voor uitkomen?? Vorige maand weer iemand die zien Sport in Frankrijk heeft moeten achterlaten en nu staat hij reeds meer dan 4 weken in de garage .... ze vinden het niet!
Heb hier ook gelezen dat Franse wagens op niks trekken... De 1,6 HDI motor zit ook in Volvo, Ford? Citroen... Alleen Mercedes is goed?? de 1,5 motor van de A klasse is een Renault motor.
Mensen aub als je je wagen wil gebruiken als status symbool zeker doen, mij niet gelaten maar aub vooraleer je je mening hier zet wees op zijn minst overtuigd dat die onderbouwd is.
Dacia is goed, spijt wie het benijdt... Inderdaad technologie van ongeveer 5 jaar oud maar voldoet aan de euronormen. De kinderziekten zijn eruit wat bewezen wordt door de hoge betrouwbaarheid De eigenaars daarvan zullen zeker hun redenen hebben gehad om die wagen te kopen en zijn meestal heel content. Ik zou alle eigenaars van dure auto's die rondrijden hun rekening eens willen zien. Ben ervan overtuigd dat er vele zijn die hun pijn moeten doen om hem te financieren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichtenbmw gebruikt geen distributiekettingen
Comment
-
Echt complete shit dat zo een dacia even goed is als duurdere auto's. Hoe denk je dat ze hem goedkoper maken?
Kijk alleen al nr de euro ncap sterren, een duster heeft er maar drie, een sandero vier. En van veiligheid kan je toch moeilijk zeggen dat het er niet toe doet.
De besparingen merk je ook aan: wegligging, afwerking van het interieur, stilte aan boord...
Het zijn prima auto's en als dat je budget is ben je er niet slecht mee af, maar zeggen dat het even goed is als een normaler geprijsde auto is de realiteit niet willen zien.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenEcht complete shit dat zo een dacia even goed is als duurdere auto's. Hoe denk je dat ze hem goedkoper maken?
Kijk alleen al nr de euro ncap sterren, een duster heeft er maar drie, een sandero vier. En van veiligheid kan je toch moeilijk zeggen dat het er niet toe doet.
De besparingen merk je ook aan: wegligging, afwerking van het interieur, stilte aan boord...
Het zijn prima auto's en als dat je budget is ben je er niet slecht mee af, maar zeggen dat het even goed is als een normaler geprijsde auto is de realiteit niet willen zien.
dacia gebruikt door en door bewezen renault technologie. Dat drukt de kostprijs, alsmede dat alle buitendeuren voor elk model dezelfde zijn (minder ontwikkelingskosten), enzovoort enzovoort.
Comment
-
ik zeg ook nergens dat ze niet degelijk zijn, het zijn de andere vlakken waar je de prijs merkt.
Degelijkheid is hier precies het enige argument waarmee alles goedgepraat wordt, en als je er iets van zegt heb je ongelijk want premium auto's gaan kapot, ok dan
Comment
-
ge krijgt goedkoop plastieken interieur, mindere geluidsisolatie, geen 8 airbags,... 't is duidelijk dat je voor die prijs niet alles kunt hebben natuurlijk. Maar technisch gezien doet ge gene slechte koop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenge krijgt goedkoop plastieken interieur, mindere geluidsisolatie, geen 8 airbags,... 't is duidelijk dat je voor die prijs niet alles kunt hebben natuurlijk. Maar technisch gezien doet ge gene slechte koop.
Comment
-
Ik vind dacia prijs/kwaliteit eigenlijk niet uitzonderlijk goed. De instapversies zijn idd heel goedkoop, maar zodra je een diesel neemt met wat opties zit je al snel aan de helft meer. En dat zijn dan geen decadente opties, eerder dingen die standaard op een auto zitten tegenwoordig.
Als je dat dan vergelijkt met bv een suzuki swift vind ik dat toch een betere koop dan bv een logan. Het koffer is een stuk kleiner maar verder vind ik die auto op alle vlakken beter. Voor dat beetje extra geld krijg je toch een aangename hoeveelheid extra auto.
Comment
Comment