Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster ervaringen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Ja, dat klopt wel. In die periode reden er heel wat rond. Maar haalden ze echt top tien in Belgie?
    Ja ik heb dat ooit eens ergens gelezen in m'n oude autogidsen archief denk dat 1987-1988 de topjaren waren voor Lada en Samara stond in top 10 als best verkochte model.

Comment

• Sterk, dat wist ik niet. Weet wel dat je ze veel zag, maar dat ze zo verkocht werden. Herinner je je het merk Volga dan ook nog dat hier enkele jaren op de markt was? Dat was ook low budget destijds, maar heeft het nooit gemaakt hier. Waren grote wagens voor weinig geld.

Comment

• De Volga M23 met de legendarische Indenor-krachtbron ... bestond ook in break.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
          Het leuke aan Dacia is dat ze geen merk of imago proberen te copiëren, het is een beetje een je m'enfous auto

Dit is redelijk uitzonderlijk nu dat elke auto er trendy en stylish moet uitzien
          Inderdaad! Hier ben ik het volledig met eens. Wellicht doen ze dit ook wel om niet te veel in concurrentie met zustermerk te gaan. In bepaalde landen worden Dacia's zelf als Lada verkocht
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            Inderdaad! Hier ben ik het volledig met eens. Wellicht doen ze dit ook wel om niet te veel in concurrentie met zustermerk te gaan. In bepaalde landen worden Dacia's zelf als Lada verkocht
            Straf, wist dat niet, tegenwoordig werken alle merken wel ergens voor samen precies!

Was net aan het denken, zo'n goeie 20 jaar geleden zag je sommige (full option wellicht) Lada Samara's met sticker "5-speed" aan de zijkant, redelijk zalig

Comment

• check

Renault-Nissan heeft zijn aandeel in AvtoVAZ, de eigenaar van onder andere Lada, vergroot en heeft daardoor nu volledige zeggenschap over het Russische merk.

Het Frans-Japanse concern heeft nu een aandeel van 67,1 procent in de moedermaatschappij van AvtoVAZ. De overige aandelen zijn in handen van Rostec, een Russisch technologieconglomeraat. De moedermaatschappij van AvtoVAZ heeft op haar beurt 74,5 procent van AvtoVAZ in handen. Dat meldt Automotive News.

Als gevolg van de dalende autoverkopen in Rusland boekte AvtoVAZ vorig jaar een verlies, ondanks dat Lada het bestverkochte merk van het land was. Voor dit jaar wordt een krimp van 10 tot 15 procent verwacht maar omdat de hele automarkt vermoedelijk met 20 procent daalt, zal het marktaandeel van AvtoVAZ toch groeien. Dat is nu 17 procent, in 2016 moet dat 20 procent zijn.

Vorig jaar verkocht AvtoVAZ 456.309 Lada’s in Rusland, een daling van 15 procent in vergelijking met 2012. De verkopen van Renault namen met 11 procent toe naar 210.099, waarmee het op de tweede plaats in de verkooplijsten staat.

voorbeeld

The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Sterk, dat wist ik niet. Weet wel dat je ze veel zag, maar dat ze zo verkocht werden. Herinner je je het merk Volga dan ook nog dat hier enkele jaren op de markt was? Dat was ook low budget destijds, maar heeft het nooit gemaakt hier. Waren grote wagens voor weinig geld.
                Tuurlijk ken ik die nog !

Ik herinner mij die als kind zelfs van ook nog regelmatig tegen te komen, hier in 't dorp hadden verschillende mensen er één.

Samen met Wartburg, Skoda's met motor achterin, Polski-Fiat (FSO)... auto's waar toen ook wat smalend over gedaan werd, maar nu o zo heerlijk om aan terug te denken

Comment

• of de overheerlijke yugo
                  www.peugeotforum.be

Comment

• En de Dacia op basis van die OERDEGELIJKE R12 ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      En de Dacia op basis van die OERDEGELIJKE R12 ...
                      zo eentje ben ik onlangs nog tegen gekomen op de ring in Aarschot, reed op poolse nummerplaat
                      1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
                      1987 volvo 340 GL (daily oldie)
                      2006 seat altea (daily)

Comment

• Hebben ze hem niet gewogen dan ? ...

Comment

• Cardoen heeft ooit nog zo'n Dacia R12 modellen ingevoerd met een psa dieselmotor. Spotgoedkoop destijds, maar totaal niks van afwerking.
                          Inderdaad, die Wartburgs 2-takt, roken, lawaai en stinken
                          Een nonkel van mij reed met een, ik denk Skoda coupémodel. Was nog erg jong toen en herinner me er niet veel meer van. Ik weet wel nog dat ik het een tof sportautootje vond. Kan dit Skoda geweest zijn?
                          En de Yugo ja, dat was de goedkoopste auto denk ik toen. Was zo'n klein autootje... haha, waar is de tijd naartoe. Dat was nog de tijd dat een Mercedes een Mercedes was. Voor de komst van de 190.

Comment

Een nonkel van mij reed met een, ik denk Skoda coupémodel. Was nog erg jong toen en herinner me er niet veel meer van. Ik weet wel nog dat ik het een tof sportautootje vond. Kan dit Skoda geweest zijn?
                            Google eens naar Skoda 130 RS (Google Afbeeldingen).

Comment

• Jaaaa! Zo eentje was het. knap he

Comment

• Zo'n Dacia op basis van de R12 heb ik eigenlijk nooit weten rondrijden hiere, kende ik alleen van uit "de boekskes".

Comment

• Of verwar ik hem nu met een FSO? Ben nu aan't twijfelen...

Comment

• FSO Polonez ... altijd al gedacht dat Lada daar zijn inspiratie haalde voor z'n Samara.

Comment

• Ik heb 2 dacia's en dit zijn in mijn ogen gewoon prima wagens.
                                      -duster 4x4 prestige met alles op en aan (voor dacia normen) als gezinswagen en daily voor de vrouw
                                      -logan met niks op en aan mijn daily (jaja wit met zwarte bumpers en op stalen velgen)
                                      -als weekend en mooi weer speelgoed heb ik dan nog een mercedes 190e van 1986
                                      De duster is duidelijk veel beter afgewerkt dan de logan (duster was dan ook 3x zo duur)
                                      Beide dacia's zijn de meest betrouwbare auto's die ik ooit gehad heb (vorige wagens: sharan, swift, ibiza, legacy, 2xfiat 126). Mocht ik morgen de lotto winnen dan kocht ik net dezelfde wagens als daily.
                                      Ik zie mezelf als autoliefhebber, maar status is voor mij niet belangrijk.

Comment

• Zo'n standaard Logan is ook nis mis mee. In de jaren 80 begin de jaren 90 reed bijna iedereen met een wagen zoals deze. Toen stond er ook niks op op een doorsneewagen. En iedereen was daar tevreden over. En was bereid daar toen veel meer voor te betalen dan wat een Logan nu kost.

Comment

• Die reclame voor Dacia Duster is echt de slechtste reclame die ik ooit heb gezien voor welke wagen dan ook.
                                          "Heb jij maar zoveel betaald voor zoveel wagen?"
                                          Ben niet bezig met imago, maar een bedrijf die die wagen verkoopt zou dat wél moeten zijn vind ik, hoe die reclame televisie haalt. nooit begrepen.
                                          Verder ken ik de wagen en het merk niet, ik kan er niks over zeggen.

Comment

Working...
                                          X