Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster ervaringen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dacia Duster ervaringen?

Die réclame is een slechte vertaling van de Franse reclame... Vandaar!

Ik vijf een duster ook een aangename auto voor diens prijs! Als je die tenminste vergelijkt met andere nieuwe wagens die je voor dezelfde prijs kunt kopen.
    Twijfel je tussen een nieuwe duster en een occasie dan gaat het niet op. En een tweedehands duster lijkt voorlopig erg waardevast!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
      Dacia is voor mij een verhaal van willen en niet kunnen.
      Dacia is enkel goed voor mensen die een zo goedkoop mogelijke wagen willen voor van A naar B te gaan. Punt.
      Mensen die redeneren ik krijg veel wagen voor weinig geld maar toch iet of wat met hun auto bezig zijn komen steeds van een kale reis terug.
      Een Dacia staat haaks tegen de waarden die ik als autoliefhebber hanteer. Ik betrap me er bijna elke keer op als ik een Dacia zie rijden dat ik 'Vieze Dacia' mompel

Kan je auto je geen hol schelen maar wil je as cheap as possible rijden, go for it.
      Denk je een leuke suv te hebben voor weinig geld? Afblijven.
      Als antwoord op je kleine bedtime story zou ik enkel willen zeggen dat een klassebak net zoals je chic huis enkel is voor het oog van anderen. Zodat je kan zeggen: Kijk waar ik in rij. Om te stoefen. Met Dacia heb je meer voordelen dan je denkt. Denk je niet? Het mooiste voorbeeld is wanneer je de garage´s afgaat. Nissan, Ford, Mercedes, Audi, VW, enz....... Hun bruggen en putten staan allemaal vol met wagens die hersteld moeten worden. Rij ik langs Dacia, dan zie ik meestal enkel wagens staan die binnen komen voor onderhoud en voor de rest rijden ze op de baan met een bestuurder die tevreden is. Zij hebben enkel betaald voor hun wagen terwijl jij de wagen+herstellingen betaald. Dus je "klassebak" komt je ook nog eens twee keer zo duur uit. Het geld dat ik uitspaar met mijn Dacia Duster steek ik volop en met alle plezier in mijn 3 kinderen. En ik rij met mijn Duster en mijn kinderen voor 3 dagen naar EuroDisney terwijl jij in je peperdure klassebak naar de verroeste, gratis speeltuin gaat omdat je dankzij die gouden wagen niets beters meer aan je kinderen kunt geven. En je kinderen kunnen geven wat ze willen plus nog vele extra´s, dat is voor velen niet goud maar platinum waard. Dus de vergelijking die jij maakt, trekt op niets. Elke wagen dient om van A naar B te raken. Maar mensen zoals jij willen, voor het oog van anderen, in stijl van A naar B. En helaas zitten je kinderen achterin en ze interesseren zich helemaal niet in die bak van jou. Nee, ze willen dolgraag naar Eurodisney. Maar helaas heeft papa het geld niet want dat zit in de klassebak. Uiteraard is iedereen vrij om te doen in hun leven wat zij willen. Maar toch zou ik willen vragen dat, wanneer je nog eens je mening geeft, om even na te denken wat je zegt vooraleer je de mensen die het financieel een beetje minder hebben en enkel een Dacia kunnen kopen, gaat afkraken.

Comment

• Enkel Dacia-rijders kunnen dus naar Eurodisney?
        Nogal een zwart-wit verhaal.

Er zijn genoeg mensen die graag iets meer uitgeven voor een comfortabele/sportieve/luxueze wagen en daarvoor niet elke dag droog brood in een oude verroeste speeltuin moeten eten.
        Er zijn ook uitzonderingen die hun laatste cent in een auto steken, maar dat is een extreme minderheid, lijkt me

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          Wie goede prijs/kwaliteit wilt koopt dan beter een 2de hands Hyundai SUV model

Waarom zou je 17k hangen aan een verouderde auto? De Duster vind ik echt deze indruk nalaten. "we zouden graag een nieuwe auto kopen maar hebben feitelijk geen centen. We hebben dan toch maar een hippe Duster gekocht want die paste net in het budget en met een nieuwe auto rijden is kei cool, al moeten we nu wel op brood en water leven en kan onze Kenji enkel kleding van de Zeeman dragen"
          Ten eerste, wat is er mis met de zeeman? En je moet leren je zinnen afmaken. Jouw zin had moeten zijn: "We zouden graag een nieuwe auto kopen maar hebben feitelijk geen centen DUS HEBBEN WE MAAR EEN TWEEDEHANDS AFGEDANKTE HYUNDAI GEKOCHT. Al eens gedacht aan het feit dat er mensen zijn die, in deze onzekere tijden, denken aan de toekomst van hun kinderen. Die zoveel mogelijk geld aan de kant willen zetten om hun kinderen een duwtje in de rug te geven als zij het later moeilijk hebben? Volgens mij was jij vroeger zo een verwend rotjoch dat vroeger alles kreeg van pappie en mammie en er nooit iets voor moest doen. Het leven is veel meer dan enkel een mooie wagen. Weten dat je kinderen een mooie toekomst tegemoet gaan omdat jij daarvoor zorgt en omdat je ze bepaalde waarden van het leven meegeeft, dat is wat telt. En BTW, nog veel plezier met je afgedankte Hyundai. ;-)
          Last edited by ; 25/01/2016, 23:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
            Enkel Dacia-rijders kunnen dus naar Eurodisney?
            Nogal een zwart-wit verhaal.

Er zijn genoeg mensen die graag iets meer uitgeven voor een comfortabele/sportieve/luxueze wagen en daarvoor niet elke dag droog brood in een oude verroeste speeltuin moeten eten.
            Er zijn ook uitzonderingen die hun laatste cent in een auto steken, maar dat is een extreme minderheid, lijkt me
            Beantwoord mij eens 1 vraag. Hoeveel mensen zie je rijden met een dikke bak, en terwijl ze de bocht nemen, zie je ze rondkijken of iedereen hun goed gezien heeft? En dan rijden ze heel dikwijls nog trager dan de toegelaten snelheid enkel en alleen om te laten zien in wat voor wagen ze rijden. Maar het gaat mij ook helemaal niet om eurodisney en ik ben zeker de laatste om andermans portomonee te maken. Maar iemand fkraken omdat hij een Dacia ipv iets anders koopt, dat gaat er bij mij niet in.

Comment

• Als 3 eerste posts kan dit tellen, welkom op het forum
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Er zijn mensen die een Dacia kopen omdat ze niet meer kunnen betalen aan een wagen en mensen die een Dacia kopen omdat ze er niet meer aan willen uitgeven.
                Net hetzelfde verhaal, er zijn mensen die een dure wagen kopen omdat ze luxe willen (of iets meer dan een Dacia) en mensen die een dure wagen kopen omdat ze dat willen tonen.

Je scheert mensen over 1 kam terwijl je zelf wil zeggen om dat niet te doen. Niet echt een volwassen reactie...

Comment

• Mensen met een dacia hebben een kleine e-penis.
                  Zoveel is duidelijk

Sent from my iPhone using Tapatalk
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Tja, wat wil je

Comment

• Het Belgisch leger is nu trouwens ook overgegaan op kledij van de zeeman en de aanschaf van nieuwe terreinwagens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                        Er zijn mensen die een Dacia kopen omdat ze niet meer kunnen betalen aan een wagen en mensen die een Dacia kopen omdat ze er niet meer aan willen uitgeven.
                        Is nu ook niet echt waar he. Voor de prijs die ik mijn duster betaald heb (weet het niet meer van buiten geloof iets van 22000euro) kon ik gerust iets anders kopen ook he. Op dit autosalon wel staan twijfelen bij de ssangyong actyon sports en de toyota hilux, maar zou zot zijn om de duster na 4 jaar trouwe dienst voor een appel en één ei te verkopen. (gierigheid )

Om aan alle stereotypes te voldoen moet ik blijkbaar met mijn kleine penis 2x naar Disneyland gaan (heb 2 dacia's)... Ik zat nochtans graag met mijn boterhammen in de verroeste speeltuin
                        Last edited by ; 26/01/2016, 01:15.

Comment

• dacia... das zo'n merk waar je me dus nooit in krijgt. dan ga ik nog liever te voet.
                          in sommige landen is er trouwens geen dacia en hebben die modellen gewoon een renault logo
                          lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            dacia... das zo'n merk waar je me dus nooit in krijgt. dan ga ik nog liever te voet.
                            in sommige landen is er trouwens geen dacia en hebben die modellen gewoon een renault logo

en zo een advies hebben we veel...

ben geen dacia fan maar dit is toch gewoon elitaire zever (aller respect voor u als persoon hoor!)
                            alsof jij, als ik u om 3 uur s nachts in de gietende regende 20 km van u thuis zet, jij te voet naar huis gaat ipv in een duster die er voor je klaar staat. djezus.

overigens, die nieuwe logan, rijden er veel van vond bij swissport op het werk, ziet er echt best nog esthetisch verantwoord uit (zelfs volwassener look dan duster, waar biac op luchthaven mee rondrijdt). wel enkel de sedan versie is zo.
                            rest van decias zijn eerder lelijk.

Comment

• Komt zomaar in me op... als een Dacia willen en niet kunnen is, wat is een BMW met driecylinder diesel dan?

Comment

• Dacia Duster ervaringen?

Ik heb eens een tijdje met een Duster gereden: voelt verbazingwekkend goed aan. Helaas doen die auto's het echt slecht op de crashtests en laat dat nu eens een echte reden zijn om die auto's niet te kopen want in plaats van in Eurodisney zit je eerder bij de cliniclowns met je kinderen en jou uitgespaarde geld. Laat dat nu eens een echte reden zijn om zoiets niet te kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Ik heb eens een tijdje met een Duster gereden: voelt verbazingwekkend goed aan. Helaas doen die auto's het echt slecht op de crashtests en laat dat nu eens een echte reden zijn om die auto's niet te kopen want in plaats van in Eurodisney zit je eerder bij de cliniclowns met je kinderen en jou uitgespaarde geld. Laat dat nu eens een echte reden zijn om zoiets niet te kopen.
                                  Scoort vooral slecht op voetgangersveiligheid en het geteste model had geen zijdelingse airbags / ESP / gordelverklikkerlampjes enz... wat er op de meeste (bij mij toch) wel zit. Mijn vrouw is toen de wagen nog nieuw was eens achteraan in een volvo V70 gereden aan 50km/u en ik kan u verzekeren dat die volvo geen break meer was nadien. Volvo was totaalverlies. Bumper duster zit hoger dan de bumper van de V70 waardoor die helemaal ingevouwen was achteraan. Bij duster radiatoren/2vleugels/bumper/lampen/motorsteunen/motorkap/dwarsbalk vervangen. Aan het chassis zelf geen schade.

Je bent vet met je (ik zeg zo maar iets) 5sterren honda jazz als je wordt aangereden door een 4 sterren jeep wrangler ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                    Scoort vooral slecht op voetgangersveiligheid en het geteste model had geen zijdelingse airbags / ESP / gordelverklikkerlampjes enz... wat er op de meeste (bij mij toch) wel zit. Mijn vrouw is toen de wagen nog nieuw was eens achteraan in een volvo V70 gereden aan 50km/u en ik kan u verzekeren dat die volvo geen break meer was nadien. Volvo was totaalverlies. Bumper duster zit hoger dan de bumper van de V70 waardoor die helemaal ingevouwen was achteraan. Bij duster radiatoren/2vleugels/bumper/lampen/motorsteunen/motorkap/dwarsbalk vervangen. Aan het chassis zelf geen schade.

Je bent vet met je (ik zeg zo maar iets) 5sterren honda jazz als je wordt aangereden door een 4 sterren jeep wrangler ofzo.

Je voorbeeld zegt toch bitter weinig over de veiligheid? Moest je in een steviger ongeval terechtkomen, dan ben je blij dat er in de koffer ed. een goede kreukelzone zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                      Je voorbeeld zegt toch bitter weinig over de veiligheid? Moest je in een steviger ongeval terechtkomen, dan ben je blij dat er in de koffer ed. een goede kreukelzone zit.
                                      Zou mij verwonderen dat het de bedoeling is dat als kreukelzone achteraan uw dak naar beneden plooit tot op de achterbank, maar ik snap wel wat je wil zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten

Zeg dan maar tegen uw vrouw dat ze ver genoeg wegblijft van mij

Comment

• Tgoh ja. Heb eens met een Duster gereden en moet zeggen waw. Ligt als een trein op rails in tegenstelling tot m'n zwalpende auto.

Het interieur is ook pakken beter afgewerkt met hoogwaardige materialen itt de F30.

Ben dan nog niet begonnen over de zetels. Mijn God. Relaxzetels zijn er niets tegen. Wat een verschil toen ik weet in m'n armtierige sportzetels moest zitten. Direct pijn in m'n onderrug. Folterzetels.

Alle gekheid op een stokje, zo een Duster vind ik niet mis. Alleen worden die toch best duur in mijn visie. Daarmee kan je al wat anders kopen.

Comment

Working...
                                          X