Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Duster ervaringen?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenTgoh ja. Heb eens met een Duster gereden en moet zeggen waw. Ligt als een trein op rails in tegenstelling tot m'n zwalpende auto.
Het interieur is ook pakken beter afgewerkt met hoogwaardige materialen itt de F30.
Ben dan nog niet begonnen over de zetels. Mijn God. Relaxzetels zijn er niets tegen. Wat een verschil toen ik weet in m'n armtierige sportzetels moest zitten. Direct pijn in m'n onderrug. Folterzetels.
Alle gekheid op een stokje, zo een Duster vind ik niet mis. Alleen worden die toch best duur in mijn visie. Daarmee kan je al wat anders kopen.
Comment
-
Die Dusters zie je bijzonder veel rijden in België.
Wat ik me bij Dacia in het algemeen afvraag - is het de prijs waard van een weliswaar nieuwe Dacia te hebben, tegenover bv. een comfortabelere en beter uitgeruste tweedehands wagen van een klassiek merk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenDie Dusters zie je bijzonder veel rijden in België.
Wat ik me bij Dacia in het algemeen afvraag - is het de prijs waard van een weliswaar nieuwe Dacia te hebben, tegenover bv. een comfortabelere en beter uitgeruste tweedehands wagen van een klassiek merk?
Hier wat verder naar boven staat dat er iemand eentje gekocht heeft voor €22.000.
Heb m'n 5 jaar oude V70 gekocht voor €14.500, en zit toch wel goed in de opties (aankoopfactuur was toch wel meer dan het driedubbele). Dan liever toch m'n V70 tov een Duster van €22k (wat niet wil zeggen dat ik beweer dat de Duster een slechte wagen is).
Comment
-
Met dat verschil dat ge dan wel direct in een oudere wagen rijdt. Dacia is dan een nieuwe met garantie en zo en zeer betrouwbare mechaniek.
Ik weet maar 1 ding, vermits je ze zoveel ziet rijden is het iig een schot in de roos op commercieel gebied. Persoonlijk zou ik ook liever meer uitgeven voor een andere nieuwe wagen. Als je de vergelijking gaat maken tussen een Lodgy en een Scenic (die dit jaar vervangen wordt door een nieuw model) dan is die scenic echt niet veel duurder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenVraag ik me ook af.
Hier wat verder naar boven staat dat er iemand eentje gekocht heeft voor €22.000.
Heb m'n 5 jaar oude V70 gekocht voor €14.500, en zit toch wel goed in de opties (aankoopfactuur was toch wel meer dan het driedubbele). Dan liever toch m'n V70 tov een Duster van €22k (wat niet wil zeggen dat ik beweer dat de Duster een slechte wagen is).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenSommige mensen willen geen tweedehandswagen. Als je anderzijds kijkt naar de waardedaling van een jonge tweedehands Duster dan weet je ook dat je zoiets niet nieuw moet kopen maar dat geldt natuurlijk voor veel auto's om niet te zeggen alle doorsnee wagens.
De waardedaling is naar mijn mening echt gewoon te groot.
Voor de prijs van een nieuwe V70 bv kon ik me 3 2ehands V70's gekocht hebben. Dan mag er al eens iets aan mankeren
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMet dat verschil dat ge dan wel direct in een oudere wagen rijdt. Dacia is dan een nieuwe met garantie en zo en zeer betrouwbare mechaniek.
Ik weet maar 1 ding, vermits je ze zoveel ziet rijden is het iig een schot in de roos op commercieel gebied. Persoonlijk zou ik ook liever meer uitgeven voor een andere nieuwe wagen. Als je de vergelijking gaat maken tussen een Lodgy en een Scenic (die dit jaar vervangen wordt door een nieuw model) dan is die scenic echt niet veel duurder.
Mijn V70 zal qua interieur kwalitatiever zijn, en zelfs betere (of eerder meer betrouwbare) techniek enz...
Garantie en toestanden zijn ook relatief. Ik mag €7500 aan kosten hebben aan m'n V70 eer een nieuwe Duster 'interessanter' zou geweest zijn qua kostprijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk zie dacia nog evolueren zoals Kia en Skoda hebben gedaan. Van absolute draken tot degelijke én vrij prijzige auto's.
BMW en Audi zijn vrij prijzig2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Dacia's zijn sterke prijs/kwaliteit wagens. Iemand die een degelijke wagen voor weinig geld zoekt en zich geen bal interesseert aan status of prestige en enkel een auto wilt in functie van zich droog van punt A naar punt B te kunnen begeven, dan is een Dacia een zeer geode keuze. De beresterke 1.5 dCi van de Dacia ligt trouwens ook in de Mercedes A-klasse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk zie dacia nog evolueren zoals Kia en Skoda hebben gedaan. Van absolute draken tot degelijke én vrij prijzige auto's.
Anderzijds, is er altijd een gat in de markt voor een merk als Dacia, als zij kwaliteit en comfort en dus ook prijs op niveau van Skoda bv. zouden krikken, dan zal er gewoon een ander goedkoop merk opstaan om hun plaats in te nemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenvrij prijzig = duur hé
BMW en Audi zijn vrij prijzig
Zoals Skoda, en ook Hyundai.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtendacia... das zo'n merk waar je me dus nooit in krijgt. dan ga ik nog liever te voet.
in sommige landen is er trouwens geen dacia en hebben die modellen gewoon een renault logo
Informeer maar goed als je een volgend ster koopt dat het geen is met Dacia-motor .
Blijkbaar willen ze eens een betrouwbare motor in hun wagens.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk BerichtenDe meeste mensen die met een ster op hun wagen rijden kennen niets van auto's, en kijken neer op de rest.
Informeer maar goed als je een volgend ster koopt dat het geen is met Dacia-motor .
Blijkbaar willen ze eens een betrouwbare motor in hun wagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDacia's zijn sterke prijs/kwaliteit wagens. Iemand die een degelijke wagen voor weinig geld zoekt en zich geen bal interesseert aan status of prestige en enkel een auto wilt in functie van zich droog van punt A naar punt B te kunnen begeven, dan is een Dacia een zeer geode keuze. De beresterke 1.5 dCi van de Dacia ligt trouwens ook in de Mercedes A-klasse.
Juist, maar vraag is of je dan zoveel beter af dan met een goede tweehands van een ander merk.
Dacia is nieuw, in de zin van nieuw uit de fabriek, maar de technologie is vaak ook verschillende jaren oud.
Plus de gekozen materialen kunnen ook bij een oudere tweedehands van een gewoon merk ook al van hogere kwaliteit zijn dan wat Dacia gebruikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk heb het al vaak gezegd en werd er even vaak voor verketterd. Ze kopen een blitse A klasse met AMG pakketje erop en dan een Renault motor. Die motor mag nog zo goed zijn, je betaalt de volle "premium" prijs voor iets wat een geleend hart heeft.
Hoeveel honderden onderdelen kopen Mercedes en BMW niet bij dezelfde leverancier van Opel, Ford etc, zonder dat we het weten en op een niet zichtbare plaats zodat dit niet opvalt?
Maar als het de motor betreft, dan is het plots wel een probleem.
Uiteraard is dit voor Mercedes een goede deal, die zich zeker niet weerspiegelt in de prijs voor de klant die evenveel betaalt als voordien, maar goed, dat is nu eenmaal bij alles zo. Als consument koop je, of je koopt niet.Last edited by Vitus; 26/01/2016, 12:19.
Comment
-
Als je dat denkt dan snap je niks van positionering. Renault heeft Dacia gekocht om een budgetmerk met hun oude technologie te creëren. Ze zullen nooit toestaan dat hun Renault modellen concurrentie krijgen van Dacia zoals bvb het geval was tussen VW en Skoda.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk BerichtenDe meeste(ik veralgemeen niet) mensen die met een ster op hun wagen rijden kennen niets van auto's, en kijken neer op de rest.
Blijkbaar willen ze eens een betrouwbare motor in hun wagens.
Super antwoord!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenHoeveel makkelijker moet het leven niet zijn als je tevreden bent met een Dacia en je niets aantrekt van badges of imago? Tevreden Dacia-rijders, ik ben er stiekem wat jaloers op
Comment
Comment