Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster ervaringen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Als je dat denkt dan snap je niks van positionering. Renault heeft Dacia gekocht om een budgetmerk met hun oude technologie te creëren. Ze zullen nooit toestaan dat hun Renault modellen concurrentie krijgen van Dacia zoals bvb het geval was tussen VW en Skoda.

    Dat valt nog maar te bezien!
    Renault is een bedrijf, en er moet winst gemaakt worden, en als dus de winst vergroot kan worden door de prijzen omhoog te krikken door een hogere profilering van het merk, dan zullen ze dit niet laten!

    Kijk naar VW: die kon ook perfect z'n oude technologie slijten in Seat en zéker in Skoda.
    Maar zie naar Seat en Skoda nu: qua materialen en kwaliteit zijn ze het merk VW ferm genaderd, en de prijs is er ook navenant naar.
    Waarom doen ze dat? Omdat er meer aan te verdienen valt zo uiteraard.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Als je dat denkt dan snap je niks van positionering. Renault heeft Dacia gekocht om een budgetmerk met hun oude technologie te creëren. Ze zullen nooit toestaan dat hun Renault modellen concurrentie krijgen van Dacia zoals bvb het geval was tussen VW en Skoda.
      Wel.. Dat wilde vag met Skoda ook maar zo een positionering moet je consequent verdedigen en onderhouden, miss dat dat met wisselende directies en bestuurders niet altijd lukt..

      Comment


      • Maar Skoda heeft nu toch nog altijd geen merkimago? Seat zou ik dan hoger plaatsen. Puur imago dan he.
        Renault had destijds reeds een budgetwagen ontwikkeld maar ze zaten een beetje verveeld om deze onder de naam Renault te verkopen. Om begrijpelijke redenen. Op dat moment ging Dacia failliet en heeft Renault de fabriek overgenomen. En de eerste Dacia werd geboren, inderdaad met oudere mechaniek en motoren. Maar het succes hiervan was voor een stuk toe te schrijven aan een aantal potentiele klanten die op zoek waren naar een auto. Gewoon een auto die deed wat hij moest doen... rijden. Door die oudere techniek waren ze ook superbetrouwbaar. En er werden dure zaken achterwege gelaten bij de assemblage zoals bolle zijruiten (dit is veel duurder dan vlakke ruiten), linker en rechterspiegel die uitwisselbaar zijn en nog zo zaken. Alles werd bij de Logan ook nog met de hand gedaan, de fabriek had maar 1 robot, nl om de ruitenlijm aan te brengen. Uiteraard is Roemenie een laag loonland maar renault was zo slim om die mensen in verhouding goed te betalen. Hierdoor wilden ze maar al te graag bij Dacia werken en waren ze supergemotiveerd. Ik denk dat Renault zelf nooit ingeschat heeft dat dit zo'n succes zou worden. Dacia is intussen een echt gamma geworden.
        Ik vind dat, als je de historiek een beetje kent, je dan ook beter kan begrijpen waarom mensen een Dacia kopen. Gewoon omdat het een auto is die rijdt en betrouwbaar is. Niet meer of niet minder. Heb nooit iemand een Dacia weten kopen die vol lof was over het uiterlijk van zijn wagen. Het was altijd weer die prijs en betrouwbaarheid dat het hem deed.
        Ondertussen zal er natuurlijk én en ander geevolueerd zijn. Hiervan ben ik niet op de hoogte omdat ik al 8 jaar thuis ben nu. Hetgeen ik merk is dat ze nu wel moderne motoren gebruiken die ook in de recente Renaults zitten.

        Comment


        • Ik denk dat je toch wel kan zeggen dat het imago van Skoda serieus is opgekrikt in vergelijking met toen VW ermee begon.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
            Wel.. Dat wilde vag met Skoda ook maar zo een positionering moet je consequent verdedigen en onderhouden, miss dat dat met wisselende directies en bestuurders niet altijd lukt..

            Dat denk ik ook. Een tijd geleden hoorde ik dat ze het bij VW op zijn zachts gezegd niet graag hadden dat ze concurrentie kregen van Skoda en dat het design van Skoda zo snel en zo goed evolueerde. Eens een hoop mensen een Octavia of een Superb boven een Passat verkiezen weet je genoeg zeker?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Dat denk ik ook. Een tijd geleden hoorde ik dat ze het bij VW op zijn zachts gezegd niet graag hadden dat ze concurrentie kregen van Skoda en dat het design van Skoda zo snel en zo goed evolueerde. Eens een hoop mensen een Octavia of een Superb boven een Passat verkiezen weet je genoeg zeker?
              Zoiets wordt op het hoogste niveau beslist, dus door de VW groep.
              Het is niet alsof men in Spanje plots beslist heeft, die Ibiza moet meekunnen met de Golf.

              Overigen, of men nu een Passat of Octavia koopt, het geld stroomt toch in dezelfde richting.
              Kennelijk loont het dus om deze strategie te volgen, anders zouden ze het in de eerste plaats niet doen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Maar Skoda heeft nu toch nog altijd geen merkimago? Seat zou ik dan hoger plaatsen. Puur imago dan he.
                Renault had destijds reeds een budgetwagen ontwikkeld maar ze zaten een beetje verveeld om deze onder de naam Renault te verkopen. Om begrijpelijke redenen. Op dat moment ging Dacia failliet en heeft Renault de fabriek overgenomen. En de eerste Dacia werd geboren, inderdaad met oudere mechaniek en motoren. Maar het succes hiervan was voor een stuk toe te schrijven aan een aantal potentiele klanten die op zoek waren naar een auto. Gewoon een auto die deed wat hij moest doen... rijden. Door die oudere techniek waren ze ook superbetrouwbaar. En er werden dure zaken achterwege gelaten bij de assemblage zoals bolle zijruiten (dit is veel duurder dan vlakke ruiten), linker en rechterspiegel die uitwisselbaar zijn en nog zo zaken. Alles werd bij de Logan ook nog met de hand gedaan, de fabriek had maar 1 robot, nl om de ruitenlijm aan te brengen. Uiteraard is Roemenie een laag loonland maar renault was zo slim om die mensen in verhouding goed te betalen. Hierdoor wilden ze maar al te graag bij Dacia werken en waren ze supergemotiveerd. Ik denk dat Renault zelf nooit ingeschat heeft dat dit zo'n succes zou worden. Dacia is intussen een echt gamma geworden.
                Ik vind dat, als je de historiek een beetje kent, je dan ook beter kan begrijpen waarom mensen een Dacia kopen. Gewoon omdat het een auto is die rijdt en betrouwbaar is. Niet meer of niet minder. Heb nooit iemand een Dacia weten kopen die vol lof was over het uiterlijk van zijn wagen. Het was altijd weer die prijs en betrouwbaarheid dat het hem deed.
                Ondertussen zal er natuurlijk én en ander geevolueerd zijn. Hiervan ben ik niet op de hoogte omdat ik al 8 jaar thuis ben nu. Hetgeen ik merk is dat ze nu wel moderne motoren gebruiken die ook in de recente Renaults zitten.
                Met alle respect voor seat, maar ik verkies een skoda boven een seat. Qua interieurafwerking zeker.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                  De meeste(ik veralgemeen niet) mensen die met een ster op hun wagen rijden kennen niets van auto's, en kijken neer op de rest.
                  Informeer maar goed als je een volgend ster koopt dat het geen is met Dacia-motor .
                  Blijkbaar willen ze eens een betrouwbare motor in hun wagens.
                  Amen

                  Ikzelf zou ook geen dacia kopen, gewoon omdat de modellen me niet aanstaan qua looks. Echter geloof ik wel in het merk qua betrouwbaarheid en value for money.
                  De stap van Renault om Dacia he (her)lanceren is gewoon geniaal gebleken of je er nu voor of tegen bent.
                  Last edited by SteakFriet; 26/01/2016, 13:30.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    Waarom zou die wagen met de ster geen premium meer zijn omdat er een Renault diesel in zit, dat snap ik niet goed. Een motor die trouwens Mercedes heeft aangepast aan de eigen noden en vereisten.

                    Hoeveel honderden onderdelen kopen Mercedes en BMW niet bij dezelfde leverancier van Opel, Ford etc, zonder dat we het weten en op een niet zichtbare plaats zodat dit niet opvalt?

                    Maar als het de motor betreft, dan is het plots wel een probleem.

                    Uiteraard is dit voor Mercedes een goede deal, die zich zeker niet weerspiegelt in de prijs voor de klant die evenveel betaalt als voordien, maar goed, dat is nu eenmaal bij alles zo. Als consument koop je, of je koopt niet.
                    Het gaat niet over een ruitenwissermotor dat ze delen met elkaar, maar de motor op zich. Ik zeg nergens dat het geen goede motor is hé. Je betaalt gewoon Mercedes prijzen voor een Renault motor.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Het gaat niet over een ruitenwissermotor dat ze delen met elkaar, maar de motor op zich. Ik zeg nergens dat het geen goede motor is hé. Je betaalt gewoon Mercedes prijzen voor een Renault motor.
                      Zoals je ook honderen andere onderdelen die ook in een Renault of Ford zit ook aan Mercedesprijs betaalt.

                      Comment


                      • Het valt me op dat een bepaalde categorie van Duster-rijders zich heel aggresief en asociaal gedraagd in het verkeer: beletten dat andere mensen correct kunnen ritsen, mistlamprijden als het niet nodig is, links of op het middenvak blijven plakken, ook al is er meer dan voldoende plaats rechts... Wijs je hen daarop dan krijg je vaak een middenvinger of lichtconcert als bedankje. Door hun hoge(re) zitpositie voelen ze zich meer dan een andere bestuurder.


                        .
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Het gaat niet over een ruitenwissermotor dat ze delen met elkaar, maar de motor op zich. Ik zeg nergens dat het geen goede motor is hé. Je betaalt gewoon Mercedes prijzen voor een Renault motor.
                          idd.
                          ik wil trouwens gewoon niet in een dacia omdat ik ze afschuwelijke wagens vind... niet omdat ze kwalitatief slechts zouden zijn ofzo.
                          ik kruip in de weekends regelmatig in een kart, dat is nu ook niet direct de regel voor kwaliteit en comfort
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            Het valt me op dat een bepaalde categorie van Duster-rijders zich heel aggresief en asociaal gedraagd in het verkeer: beletten dat andere mensen correct kunnen ritsen, mistlamprijden als het niet nodig is, links of op het middenvak blijven plakken, ook al is er meer dan voldoende plaats rechts... Wijs je hen daarop dan krijg je vaak een middenvinger of lichtconcert als bedankje. Door hun hoge(re) zitpositie voelen ze zich meer dan een andere bestuurder.


                            .
                            Bij een bepaalde categorie Duitse premiumrijders zie ik dat ook.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Bij een bepaalde categorie Duitse premiumrijders zie ik dat ook.
                              Ja, maar hij heeft wel een punt.
                              Mocht de Duster een ander logo hebben zou hij nog meer verkopen.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                Ja, maar hij heeft wel een punt.
                                Mocht de Duster een ander logo hebben zou hij nog meer verkopen.
                                Plakt er een Mercedes badge op, heeft toch dezelfde motor.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Tgoh ja. Heb eens met een Duster gereden en moet zeggen waw. Ligt als een trein op rails in tegenstelling tot m'n zwalpende auto.

                                  Het interieur is ook pakken beter afgewerkt met hoogwaardige materialen itt de F30.

                                  Ben dan nog niet begonnen over de zetels. Mijn God. Relaxzetels zijn er niets tegen. Wat een verschil toen ik weet in m'n armtierige sportzetels moest zitten. Direct pijn in m'n onderrug. Folterzetels.

                                  Alle gekheid op een stokje, zo een Duster vind ik niet mis. Alleen worden die toch best duur in mijn visie. Daarmee kan je al wat anders kopen.
                                  Begrijp niet waarom jij elke auto vergelijkt met dit.

                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • Een dacia is eigenlijk maar interessant als je een basisuitvoering neemt. Neem je de duurste uitvoering kom je dicht bij andere merken aan.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                      Is nu ook niet echt waar he. Voor de prijs die ik mijn duster betaald heb (weet het niet meer van buiten geloof iets van 22000euro) kon ik gerust iets anders kopen ook he.
                                      Vraag me trouwens af hoe je aan 22k komt van bedrag.
                                      Net eentje samengesteld en alles aangevinkt dat je zowat kon aanvinken, en kom op €20.750 zonder korting...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                        Vraag me trouwens af hoe je aan 22k komt van bedrag.
                                        Net eentje samengesteld en alles aangevinkt dat je zowat kon aanvinken, en kom op €20.750 zonder korting...

                                        leveringskosten, 1250EUR

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                          Vraag me trouwens af hoe je aan 22k komt van bedrag.
                                          Net eentje samengesteld en alles aangevinkt dat je zowat kon aanvinken, en kom op €20.750 zonder korting...

                                          je bent de kleur van 400 € vergeten.

                                          Ik kom op 21.150 €MIJN CONFIGURATIE

                                          • Mijn versie:
                                            • 19.900,00 €
                                              Prestige dCi 110 4x4

                                          • Mijn voorkeur :
                                            • Motorisatie : Diesel

                                          • Koetswerk
                                            • 400,00 €
                                              Zwart Nacre 676

                                          • Interieur
                                            • 0,00 €
                                              Lederen zetelbekleding Eagle / Interieur Donker Carbon

                                          • Mijn opties :
                                            • 100,00 €
                                              West-europa Kaart (Media Nav 2)
                                            • 300,00 €
                                              Verwarmde voorzetels
                                            • 250,00 €
                                              Achteruitkijkcamera
                                            • 100,00 €
                                              Reservewiel
                                            • 100,00 €
                                              16" alu-velgen met diamant look
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X