Vanmorgen het geluk gehad deze schoonheid te mogen spotten. Helaas is de foto wazig.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Duster ervaringen?
Collapse
X
-
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenblijven sparen voor iets deftigers en ondertussen het openbaar vervoer nemen
Comment
-
Snap niet hoe iemand hieraan 22000€ kan betalen. Mijn wagen heeft mij iets meer gekost maar is wel een golf gti... En die is ook van 2015 dus nog in garantie. Toch wel meer waar voor geld vind ik dan...
Verstuurd vanaf mijn XT1092 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenVanmorgen het geluk gehad deze schoonheid te mogen spotten. Helaas is de foto wazig.
Verkeerd topic? Moet in het 'exclusieve wagen gespot'-topic denk ik?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Biestig Bekijk BerichtenSnap niet hoe iemand hieraan 22000€ kan betalen. Mijn wagen heeft mij iets meer gekost maar is wel een golf gti... En die is ook van 2015 dus nog in garantie. Toch wel meer waar voor geld vind ik dan...
Verstuurd vanaf mijn XT1092 met Tapatalk
Had hiervoor een Volkswagen Sharan heb er continu problemen mee gehad en hem als hij 4 jaar oud was weg gedaan uit miserie, omdat de motor volledig in de soep zat (continu waterpomp en koppakking stuk, koelvloestof in cilinders, defecte wiellager) en ga zo nog maar effe verder. Dat was idd meer waar voor mijn geld... Mijn pa heeft ook geregeld problemen met de motor van zijn touran trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenVolgens mij vind jij de Renault Twingo best wel mooi!
Ha, die foto ken ik
Comment
-
Ik snap niet waar die Dacia heisa over gaat. Het is de "goedkope" serie van Renault maar daar stopt het dan ook. Ga je voor een basis basis model dan ben je inderdaad voor weinig geld de baan op. Wil je wat meer op je duster? Vergeet dan de goedkope prijs want dan betaal je bijna evenveel als een gewone middenklasse.
Die dusters zijn niet gemaakt om de zachte rijeigenschappen van een Benz te hebben noch de sportiviteit van een BMW (of vul de merken naar voorkeur in ) maar wel om zo robuust te zijn als een oostblokse lada.
Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenIk koop met mijn geld nog altijd wat ik wil he. Ik zou niet weten wat ik met een golf gti zou moeten doen. De oude zijn nog wel leuk, maar de nieuwe nee bedankt. Mijn ondertussen bijna 4 jarige duster is ook nog steeds in garantie (actie van 5 jaar bij aankoop) dus...
Had hiervoor een Volkswagen Sharan heb er continu problemen mee gehad en hem als hij 4 jaar oud was weg gedaan uit miserie, omdat de motor volledig in de soep zat (continu waterpomp en koppakking stuk, koelvloestof in cilinders, defecte wiellager) en ga zo nog maar effe verder. Dat was idd meer waar voor mijn geld... Mijn pa heeft ook geregeld problemen met de motor van zijn touran trouwens.
Het is enkel wel veel geld voor een duster, ik zou dan eerder naar een Hyundai of kia van een jaar oud gaan zien...
Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
Comment
-
Ikzelf overweeg ook om een nieuwe Duster aan te kopen.Voor mij is een auto geen statusobject maar simpelweg een (noodzakelijk) gebruiksvoorwerp! Ik zou graag eens met een 'SUV' rijden,vandaar mijn keuze voor de Dacia Duster.De opmerkingen van sommigen hier die schrijven dat "het van willen maar niet kunnen" is,is dikke zever!! Waarom zou ik bij de concurentie voor een 'SUV' minumum10.000 € méér betalen?? Ik ben niet gek....Voor mij hoeft een auto enkel betrouwbaar te zijn,ik hoef al die 'toeters en bellen'niet.Bovendien,een auto voor dagelijks gebruik is en blijft en verloren kapitaal (een exclusieve sportwagen of oldtimer als tweede wagen is een ander verhaal).Dus wat mij betreft,laat die zogenaamde autokenners maar neerkijken op de Duster,ik steek mijn geld liever ergens anders in,dan in blik op wielen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bibendum Bekijk BerichtenIkzelf overweeg ook om een nieuwe Duster aan te kopen.Voor mij is een auto geen statusobject maar simpelweg een (noodzakelijk) gebruiksvoorwerp! Ik zou graag eens met een 'SUV' rijden,vandaar mijn keuze voor de Dacia Duster.De opmerkingen van sommigen hier die schrijven dat "het van willen maar niet kunnen" is,is dikke zever!! Waarom zou ik bij de concurentie voor een 'SUV' minumum10.000 € méér betalen?? Ik ben niet gek....Voor mij hoeft een auto enkel betrouwbaar te zijn,ik hoef al die 'toeters en bellen'niet.Bovendien,een auto voor dagelijks gebruik is en blijft en verloren kapitaal (een exclusieve sportwagen of oldtimer als tweede wagen is een ander verhaal).Dus wat mij betreft,laat die zogenaamde autokenners maar neerkijken op de Duster,ik steek mijn geld liever ergens anders in,dan in blik op wielen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bibendum Bekijk BerichtenIkzelf overweeg ook om een nieuwe Duster aan te kopen.Voor mij is een auto geen statusobject maar simpelweg een (noodzakelijk) gebruiksvoorwerp! Ik zou graag eens met een 'SUV' rijden,vandaar mijn keuze voor de Dacia Duster.De opmerkingen van sommigen hier die schrijven dat "het van willen maar niet kunnen" is,is dikke zever!! Waarom zou ik bij de concurentie voor een 'SUV' minumum10.000 € méér betalen?? Ik ben niet gek....Voor mij hoeft een auto enkel betrouwbaar te zijn,ik hoef al die 'toeters en bellen'niet.Bovendien,een auto voor dagelijks gebruik is en blijft en verloren kapitaal (een exclusieve sportwagen of oldtimer als tweede wagen is een ander verhaal).Dus wat mij betreft,laat die zogenaamde autokenners maar neerkijken op de Duster,ik steek mijn geld liever ergens anders in,dan in blik op wielen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenVind de Duster gewoon een sympathiek bakske en Dacia als merk ook.
Wat een niet-autoliefhebber komt doen op een autoforum vind ik dan weer vreemd.
Comment
-
Ik rijdt ondertussen net 2 jaar in een Dacia Lodgy met de 1.5 DCI en mag gelukkig volgend jaar de stad en Duitsland nog in, met een tweedehands euro3 wordt dat lastiger en probeer die dan maar eens te verkopen ondanks een chiquer logo ...
Wat rijkwaliteiten betreft heb ik ook al enkele keren met de Duster gereden en alhoewel het in mijn ogen een veel mooiere auto is dan de Lodgy verkies ik de laatste qua comfort en ruimte vooral de rijdgeluiden bij de Duster (banden zijn van het type hard en "off road" dus dat kan men wellicht verbeteren bij de bandenkeuze)
Uitrusting en dat is voor de meeste Dacia's allemaal te verkrijgen, wel ik ontbreek niets tot zelfs van die irriterende piepers voor mensen die niet kunnen parkeren , gelukkig kan ik die wel afzetten, Navigatie touchscreen op 7" scherm telefonie via bluetooth, goed geluid uit de radio/mp3, achteruitrijcamera (op zich niet nodig maar s'nachts een prima zicht op onverlichte parkeerplaatsen),airco....
Snelheidsbegrenzer instelbaar via stuur , en dit is persoonlijk maar, ik prefereer dit boven CC omdat ik toch het gaspedaal moet blijven indrukken en indien ik los de wagen ook niet met de ingestelde snelheid blijft gaan ge weet maar nooit kwestie van smaak en veiligheidsgevoel.
Voor deze auto was ik 15.600 kwijt, een onderhoudsbeurt om de 20K Km kost 119 of 139 afhankelijk van de motorisatie (bij mijn vroegere Duitse merk was ik dat kwijt voor een goedendag bij het binnenkomen, en ik moest er ook teveel zijn...)
Ben ik nu een armoezaaier zoals sommigen hier beweren, wel we hebben ons huis en dat is net als de auto van ONS en we hebben ook nog een mooie zeilboot(ook van ONS) waar we met plezier mee op reis gaan en mijn zeilen,duikuitrusting en bagage past allemaal in de Lodgy zonder dat ik achteruitzicht verlies ik rijd aan minder dan 5 Liter tegen de toegelaten snelheid of iets harder wanneer ik de begrenzer vergeet want veel geluid maakt die auto niet.
En voor mij het belangrijkste, ik heb nog geen enkel lampje onverwacht zien aangaan zoals bij mijn vorige auto's, van de uitgespaarde centen ga ik lekker eten in mooie haventjes langs de Franse of Engelse kust, en ervaar daar dat mensen met een 14 meter jachtje niet neerkijken op iemand met een 10 meter maar beiden genieten van hun keuze en ervaringen uitwisselen met een glaasje erbij.
Enfin, wanneer ik hier sommige op geen enkele ervaring berustende commentaren lees ben ik liever bootje en mensenliefhebber dan autoliefhebber, en ik geef mensen die liever iets eenvoudiger maar wel nieuw kopen groot gelijk, de restwaarde valt bij inruil echt wel mee en wij kopen dan wat vlugger een nieuwe voor weinig geld., O ja Dacia wordt al even niet meer in Roemenie gebouwd maar in een fabriek in Marokko , google even het is een van de 5 modernste fabrieken ter wereld en zo zorgen we dat mensen niet moet naar hier komen om te werken, voor sommige azijnpissers nog een goede reden om Dacia te kopen ;-) De duster gaat naar Amerika, onder een nieuw logo infinity omdat Amerikanen geen auto's willen uit een communistisch verleden ...ja ook daar zitten blaaskaken...Last edited by georges; 24/02/2016, 13:03.Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
My other car is a sailboat .....no traffic jam
Comment
-
Er is waarschijnlijk geen enkel voorwerp in onze maatschappij wat zodanig de menselijke ijdelheid streelt als een auto. Een schoon interieur in huis, een jacuzzi in de badkamer, of een duur bed is allemaal leuk, maar wie ziet dat uiteindelijk behalve jijzelf.
Vandaar dat velen er véél, misschien ongezond veel, voor over hebben om toch met een duurdere wagen te kunnen rijden.
Bewust of onbewust worden we namelijk allemaal beoordeeld op de wagen waarmee we rijden.
Echter, al een hele tijd leid ik totaal niets meer af over iemands vermoedelijke financiën op basis van de wagen waar die meer rijdt, want je zou nog eens aardig kunnen kijken, in de beide richtingen!
Comment
Comment