Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Duster ervaringen?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDe tijd dat premium merken mega veel beter waren dan meer "modale" merken is ook al lang voorbij hé?
In principe zijn de meeste merken tegenwoordig wel betrouwbaar en degelijk te noemen. Zeker als je het vergelijkt met pakweg 20j geleden.
Waar is bv de Renault Talisman met een 3 liter diesel of benzine? Het sterkste in diesel is een 160pk dacht ik (200pk benzine uit een 1.6).
Waar is het equivalent van een 6 of 7 reeks bij Franse of Aziatische merken?
Comment
-
je kan je allemaal de vraag stellen of een 3 liter diesel of een 7 nodig is, als ja >>> geen dacia
mijn aan-uit lief heeft ook net op mijn aanraden een dacia gekocht, maar een 'dure' sandero stepway tce...zo zou ik hem dan weer niet willen, ik zie ze liever basic
Comment
-
Da's wel een feit, Renault heeft geen dikke motoren meer. Ik vind dat erg jammer eigenlijk... Zou een reden kunnen zijn om volgende keer naar andere merken te kijken.
Ik ken enkele daciarijders die een miljoen waard zijn. En omgekeerd, mannen met dikke bakken die op 't einde van de maand moeten krabben. Een auto wil niks zeggen over imago in mijn ogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenPremium merk is meer dan afwerking hé.
Waar is bv de Renault Talisman met een 3 liter diesel of benzine? Het sterkste in diesel is een 160pk dacht ik (200pk benzine uit een 1.6).
Waar is het equivalent van een 6 of 7 reeks bij Franse of Aziatische merken?Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
My other car is a sailboat .....no traffic jam
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDa's wel een feit, Renault heeft geen dikke motoren meer. Ik vind dat erg jammer eigenlijk... Zou een reden kunnen zijn om volgende keer naar andere merken te kijken.
Ik ken enkele daciarijders die een miljoen waard zijn. En omgekeerd, mannen met dikke bakken die op 't einde van de maand moeten krabben. Een auto wil niks zeggen over imago in mijn ogen.
Vermoedelijk ook iets te zwaar voor zijn budget gekocht , zal nooit leraar economie worden denk ik dan...Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
My other car is a sailboat .....no traffic jam
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvind daciarijders gewoon slim, en ik hou van het imago van het merk, ben zelf gek van mercedes maar als ik daar ooit van genezen geraak zou een dacia of skoda zeker kunnen
Komt ook over als een wat dubbelzinninge verontschuldiging, alsof ge u geneert voor die keuze. Maar ge hebt die wagen toch met volle bewustzijn gekocht, waarom de behoefte terug te krabbelen.
Ge valt gewoon voor een dikke slee met de ster mét dikke motor, dat is toch geen ziekte, daar is toch niets mis mee.
Net zoals ik totaal niet val voor een Dacia, omdat die wagens wat mij betreft geen enkele uitstraling hebben. Maar daaruit leid ik niets af met betrekking tot mensen die daar wél voor kiezen, want ieder kiest gewoon wat hij wil, en vaak om heel diverse redenen, en dat is perfect zo.
Comment
-
We vergeten echt soms dat dit forum en z'n bezoekers helemaal niet representatief is voor de gemiddelde koper.
De tijd van dikke motoren is ook voorbij denk ik. Dat heeft ook te maken met een luxegevoel, het gevoel van "ik heb nog over" ook al gebruik je het nooit.
Of het gemekker over harde plastic. Daar krijg ik het van. Ik kan nog begrijpen dat je goeie zetels wil als je veel km's per jaar maakt. Maar of plastic nu hard of zacht aanvoelt, of de deur nu met een zware 'boenk' toevalt of niet,... Het zijn dergelijke gevoelsmatige details die de prijs opdrijven.
Ik hou van auto's, kijk er graag naar,... maar koop m'n auto's met m'n verstand. We hebben vorig jaar - helaas wat vroeger dan verwacht - een nieuwe auto moeten kopen. Voor 14k hebben we ene grote geriefelijke auto die qua gebruiksgemak z'n meerdere niet kent (eigen opinie). Ook al kijken er heel wat mede-forummers neer op die veredelde bestelwagen, voor dit budget zou ik niets anders willen.
Dacia Dokker ook overwogen ipv de Partner maar het prijsverschil was net niet groot genoeg om de overstap te maken.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenGenezen? Waarom zou je daarvan moeten genezen?
Maakt het leven alleen maar plezanter.
Enige voorwaarde voor die gekte : je mag er geen andere mensen mee lastig vallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk BerichtenGeen idee maar we hadden het hier over Dacia duster en ervaringen hiermee , dat er dure auto's zijn met 2 en 3 keer meer pk's weet iedereen maar niet iedereen is daar nog gevoelig voor in deze tijden van snelheidsbeperkingen, meer en meer mensen beseffen dat een auto een melkkoe is en gaan met hun verstand in plaats van hun hart naar auto's en kijken.Misschien jammer maar wel realistisch zeker indien je net zoals op een Dacia een boordcomputer hebt die je gemiddelde snelheid kan weergeven over langere termijn en je komt tot de vaststelling dat ondanks je 110Pk die rond de 40km zit, de fietsers komen je dus alle dagen voorbij ;-)
Ik mag blij zijn als ik aan 25 km/u gemiddeld kom...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
Waar is het equivalent van een 6 of 7 reeks bij Franse of Aziatische merken?
Enkel de Franse ministers reden met een Citroen C6 bij manier van sprekenMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
Comment