Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster ervaringen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
    andere stad.

Wat andere stad ? alles buiten Antwerpen is parking ...hahahaha
    Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
    My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk Berichten
      alles buiten Antwerpen is parking ...hahahaha
      nominatie voor meest afgezaagde 'grap' van de 21ste eeuw
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
        nominatie voor meest afgezaagde 'grap' van de 21ste eeuw
        En gewonnen.

Sent from my Apple muziekdoos.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Gemiddelde snelheid staat op 67 km/h bij mij. Gemeten over > 100.000 km

.
          Toch 68 na 15.000km hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            Gemiddelde snelheid staat op 67 km/h bij mij. Gemeten over > 100.000 km

.

Dat haal ik alleen als ik autosnelweg rijd..... dan zakt het verbruik gelukkig wel van 6 naar 3.6 liter...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Toch 68 na 15.000km hier.
              79 km/u na 20.000 km

Wie doet 'beter' ?
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

Comment

• Gij kent er NIKS van. DE DUSTER IS EEN PRIMA SUV en NIET enkel voor de armen bestemd

Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
                Nope. Bij DEFTIGE occasie wagens heb je gewoon veel meer waar voor je geld dan bij een zogeheten Dacia Duster.

Als ik 15k te spenderen heb ga ik dat niet spenderen op een kale Duster, maar op een premium wagen in occasie waar al tal van opties opzitten.
                Een premium wagen van 2 jaar oud en pakt 80d km is verre van versleten en biedt veel meer plezier, opties en gewoon degelijkheid dan u nieuwe kalde Duster met plastieken stuur en rammelend dashboard.
                Bij okkasie wagens vanaf een bepaald bedrag is het van kunnen maar niet willen Niet omgekeerd.

Waarom zou ik me laten uitkleden door een dealer om vervolgens 21% kwijt te zijn van mijn zuurverdiende geld de eerste meter dat ik hem buitenrij?
                Laat iemand anders dat verlies maar op zich nemen, dan koop ik mij wel een occasie met alle opties die ik wil voor een fractie van de prijs.

Maar nen Duster kopen omdat ge een Suv wilt (Een Duster noem ik niet eens een Suv, is totaal niet gemaakt voor te offroaden en plastieken rommel zal er rap aframmelen als ge daarmee gaat offroaden) en genen deftige kunt betalen.
                Da is er net fout met heel dat Dacia gedoe. Waarom zou ge anders nen Duster willen? Het is een heel basic auto, niet spectaculair comfortabel of ruim, gewoon omdat het op een suv LIJKT.
                Pure statussymbool. Maar een Dacia kopen als statussymbool dan slaat ge de bal enorm hard mis.
                Gij kent er NIKS van. DE DUSTER IS EEN PRIMA SUV en NIET enkel voor de armen bestemd zunne.

Comment

• Duster betekent vrij vertaald 'willen maar niet kunnen'.

Comment

• Zou het zelf nooit kopen, maar zoals reeds gezegd, bij sommigen is een auto gewoon een vervoermiddel, maar als je een beetje autogek bent dan kijk je toch al snel naar iets anders. Als ik het geld niet zou hebben koop ik mij nog liever een goede 2e hands van een ander merk.
                    Ik kan mij moeilijk voorstellen dat iemand die met een Dacia rijd, zijn auto ook echt mooi vind? Of wel? Ik vind het alleszins maar lelijke auto's.

Comment

• Het grootste nadeel van een Dacia is dat ze de veiligheidsnormen van de jaren 90 hanteren. Een auto als statussymbool beschouwen is trouwens ook al lang achterhaald. Iemand die met een Dacia , BMW of Renault rijdt krijgt niet minder respect van mij dan een Citroen of Mercedes rijder .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Aixam Crossline Bekijk Berichten
                        Gij kent er NIKS van. DE DUSTER IS EEN PRIMA SUV en NIET enkel voor de armen bestemd zunne.
                        Dat zegt hij toch niet.

Hij heeft wel een punt, met een goede occasie van een wat hoger niveau ben je eigenlijk beter af.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                          Het grootste nadeel van een Dacia is dat ze de veiligheidsnormen van de jaren 90 hanteren. Een auto als statussymbool beschouwen is trouwens ook al lang achterhaald. Iemand die met een Dacia , BMW of Renault rijdt krijgt niet minder respect van mij dan een Citroen of Mercedes rijder .
                          Dat is zever. Een auto is bedoeld om te rijden, niet om te botsen.

Nooit een punt geweest bij aankoop bij mij.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Dat is zever. Een auto is bedoeld om te rijden, niet om te botsen.

Nooit een punt geweest bij aankoop bij mij.
                            Ik bots liever al rijdende met een Hummer dan een Toyota aygo
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Dat is zever.
                              Uw antwoord, juist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                Zou het zelf nooit kopen, maar zoals reeds gezegd, bij sommigen is een auto gewoon een vervoermiddel, maar als je een beetje autogek bent dan kijk je toch al snel naar iets anders. Als ik het geld niet zou hebben koop ik mij nog liever een goede 2e hands van een ander merk.
                                Ik kan mij moeilijk voorstellen dat iemand die met een Dacia rijd, zijn auto ook echt mooi vind? Of wel? Ik vind het alleszins maar lelijke auto's.
                                Smaken hé.
                                Er zijn genoeg mensen die Dacia's écht mooi vinden, kijk maar een bij de reacties op de fb pagina van Dacia.
                                Achja, je moet nog steeds kopen wat je zelf mooi vindt en is dat een Dacia? Dan is dat een Dacia.
                                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Ik lees hier nogal lelijke commentaren
                                  Degene die met zulke commentaren het hardste lacht is de Renaultgroep, want de afzet is er wel degelijk van die blikken doosjes die naar vis ruiken

Het gaat Dacia er niet om dat iemand het mooi of goed vind, gewoon een concept dat de mensen uiteindelijk kopen is al goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                    Uw antwoord, juist.
                                    Ik zal toch wel iéts beter dan jou weten wat voor mij belangrijk is bij aankoop van een wagen?

Hoe is dat dan zever?

Ik heb met een auto van 1994 gereden, zonder ESP/ABS/airbags, daar zat NIKS op buiten een rembekrachtiger en een servo.
                                    Ik leef ook nog.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Pfff altijd die zever van willen en niet kunnen. Destijds toen ik 18 jaar was zat ik op avondschool airbrush en toen had ik net een swiftje van een jaar oud gekocht. Kreeg ik daar de opmerking van een toen 40-jarige, als je later hard gewerkt heb kan je u zoals ik een mooie BMW kopen. Ik heb die toen maar voor de goede vrede in zijn geloof gelaten met zijn 14 jaar oude kar.

Moest iedereen dacia kopen omdat ze geen geld hebben, dan reden er enkel basis logan's rond. (die zie je nu net bijna niet)

Ik heb denk ik zowel de goedkoopste 6900euro als de duurste 22000euro dacia. Dat was een bewuste keuze uiterlijk + degelijkheid, voldoende bodemvrijheid, enz en had ook geen zin om als dagdagelijkse wagen een afdankertje van iemand anders te kopen. Maar als iemand zich met zijn 3e handse premium beter voelt, moet hij het voor mij zeker niet laten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        Duster betekent vrij vertaald 'willen maar niet kunnen'.
                                        Zou er eigenlijk een dusterclub bestaan ?

Comment

• T is niet d'een otto die telt... de rekeningstanden en eigendommen, die tellen. Voila... da telt

Comment

Working...
                                          X