Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster ervaringen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    T is niet d'een otto die telt... de rekeningstanden en eigendommen, die tellen. Voila... da telt
    Mja.. Een goede balans telt.. Met een rekening van (vele ?) 100.000'en ben je ook geen zak.. Daar heb je nu eens echt NIKS aan... Aan geld op een rekening dan.

Met geld kan je iets kopen, dan heb je er iets aan of dat nu een Dacia of een Lambo is, dat moeder ieder maar voor zichzelf uitmaken.

Je leeft maar 1 keer, daarom geen Dacia hier , al is het rationeel gezien een goede keuze.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

• Ja... daar hedde dan ook weer gelijk in

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
        Smaken hé.
        Er zijn genoeg mensen die Dacia's écht mooi vinden, kijk maar een bij de reacties op de fb pagina van Dacia.
        Achja, je moet nog steeds kopen wat je zelf mooi vindt en is dat een Dacia? Dan is dat een Dacia.
        Ja ze verkopen wel want ge ziet ze veel rijden, ma het is zoals je zegt, smaken verschillen.

Comment

• Raar toch dat Dacia altijd afgerekend wordt op dezelfde filosofie die bij Skoda wel geaccepteerd wordt...

Ik kan veel merken en modellen smaken, zelden of nooit àlle modellen van een merk. Zo ook bij Dacia. De Duster bv. vind ik geslaagd, zeker in krachtigste 4x4 en zonder de blingbling. Laat die nu net in België niet op de invoerderslijst staan... En voor hen die beweren dat dat geen echte SUV is, ik meen dat dit model meer dan bewezen heeft om ook op terrein zijn mannetje te kunnen staan. Zo'n beetje een eigentijds mild Defenderke.

Ik ben wel niet overtuigd dat een Dacia altijd goedkoop is. Integendeel, met wat onderhandelen haal je je dikwijls ook de vergelijkbare Renault concurrent in huis. Voor de Duster is er echter bij Renault geen echt alternatief.
          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• duster is gewoon knap

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              duster is gewoon knap

Comment

duster is gewoon knap
                +1 Ziet er goed uit.

Comment

duster is gewoon knap
                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  +1 Ziet er goed uit.
                  + 2
                  2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                    Pfff altijd die zever van willen en niet kunnen. Destijds toen ik 18 jaar was zat ik op avondschool airbrush en toen had ik net een swiftje van een jaar oud gekocht. Kreeg ik daar de opmerking van een toen 40-jarige, als je later hard gewerkt heb kan je u zoals ik een mooie BMW kopen. Ik heb die toen maar voor de goede vrede in zijn geloof gelaten met zijn 14 jaar oude kar.

Moest iedereen dacia kopen omdat ze geen geld hebben, dan reden er enkel basis logan's rond. (die zie je nu net bijna niet)

Ik heb denk ik zowel de goedkoopste 6900euro als de duurste 22000euro dacia. Dat was een bewuste keuze uiterlijk + degelijkheid, voldoende bodemvrijheid, enz en had ook geen zin om als dagdagelijkse wagen een afdankertje van iemand anders te kopen. Maar als iemand zich met zijn 3e handse premium beter voelt, moet hij het voor mij zeker niet laten.
                    100% ook mijn mening!Mijn Duster1.2TCe is ondertussen besteld 3 maanden(!) levertijd m.a.w.die Duster verkoopt heel goed.Kan moeilijk anders als je ziet wat je krijgt voor je geld. Natuurlijk zijn er ook wat minpuntjes aan(wat bij andere merken ook het geval is) maar globaal genomen is de balans zeker positief!Heb er meerdere autotests op nagelezen en de commentaren zijn unaniem.Zo heb ik hier Autogids magazine voor me liggen en daarin lees ik 'Een kwaliteitsvolle schokdemping en lange veerwegen zijn een garantie op een goed rijcomfort.Dat is het geval voor de Duster.De nieuwe voorstoelen hadden baat gehad met een langere zitting en een vulling die een betere zijdelingse steun garandeerde.Er is echter niet echt een reden tot klagen'. In het eindoordeel is m'n positief over de kwaliteitsindruk,geluiddemping,looks,prijs,veiligh eidsuitrusting,motor(1.2TCe). Negatief is m'n over het snel hoog oplopend verbruik(bij 'zware voet'), de kwaliteit van de stoelen (te weinig zijdelingse steun),de te lage opstelling van het navigatiescherm,hoge kofferdrempel,kwaliteit van de Bluetooth-functie.De meeste negatieve dingen zijn voor mij van ondergeschikt belang(ik rij bv niet 'sportief' en nooit lange tijd).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bibendum Bekijk Berichten
                      100% ook mijn mening!Mijn Duster1.2TCe is ondertussen besteld 3 maanden(!) levertijd m.a.w.die Duster verkoopt heel goed.Kan moeilijk anders als je ziet wat je krijgt voor je geld. Natuurlijk zijn er ook wat minpuntjes aan(wat bij andere merken ook het geval is) maar globaal genomen is de balans zeker positief!Heb er meerdere autotests op nagelezen en de commentaren zijn unaniem.Zo heb ik hier Autogids magazine voor me liggen en daarin lees ik 'Een kwaliteitsvolle schokdemping en lange veerwegen zijn een garantie op een goed rijcomfort.Dat is het geval voor de Duster.De nieuwe voorstoelen hadden baat gehad met een langere zitting en een vulling die een betere zijdelingse steun garandeerde.Er is echter niet echt een reden tot klagen'. In het eindoordeel is m'n positief over de kwaliteitsindruk,geluiddemping,looks,prijs,veiligh eidsuitrusting,motor(1.2TCe). Negatief is m'n over het snel hoog oplopend verbruik(bij 'zware voet'), de kwaliteit van de stoelen (te weinig zijdelingse steun),de te lage opstelling van het navigatiescherm,hoge kofferdrempel,kwaliteit van de Bluetooth-functie.De meeste negatieve dingen zijn voor mij van ondergeschikt belang(ik rij bv niet 'sportief' en nooit lange tijd).
                      Proficiat met uw aankoop. Hier doet de 1.5dci prestige 4x4 ondertussen al 4 jaar probleemloos trouwe dienst. De nieuwe stoelen heb ik nog niet ingezeten, maar zelfs de oude zijn niet slecht. Hebben er al mee naar Portugal gereden en geen centje rugpijn. Ik ben nochtans geen klein pluimpje. Enkel de zitting van voorzetel is al eens vervangen geweest voor instapschade. Hoog verbruik hangt er van af hoe je hem gebruikt. Mijn vrouw verbruikt met 1.5dci 8.2liter terwijl mijn collega met bijna identieke uitvoering 6.7liter verbruikt. Maar als ik dan kijk verbruikte ze daarvoor met onze sharan ook 10.5liter diesel. De bluetooth werkt bij ons perfect dus daar zie ik geen probleem in. De koffer heeft bij ons geen rand omdat bij de 4x4 het reservewiel in de koffer ligt, waardoor de laadvloer gelijk komt met de dorpel.

Comment

• Bedankt retro.Mocht de Duster geen goede auto zijn,dan zou hij bijlange na niet zo goed verkopen... Ik ga er wel bredere velgen onder zetten want die mooie bolle wielkasten vragen erom! De velgen heb ik al,nu de auto nog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                          Raar toch dat Dacia altijd afgerekend wordt op dezelfde filosofie die bij Skoda wel geaccepteerd wordt...
                          Skoda is die filosofie al lang ontgroeid. Bij iedere nieuw model schuiven ze dichter naar VW. Skoda is gewoon een iets goedkopere VW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Ik zal toch wel iéts beter dan jou weten wat voor mij belangrijk is bij aankoop van een wagen?

Hoe is dat dan zever?

Ik heb met een auto van 1994 gereden, zonder ESP/ABS/airbags, daar zat NIKS op buiten een rembekrachtiger en een servo.
                            Ik leef ook nog.
                            Je antwoord is zever omdat veiligheid ook belangrijk is wanneer je ongewild in een aanrijding belandt, zoals zijdelings aanrijding of kopstaart.

Je antwoord heb je ook in het algemeen geformuleerd, en niet geformuleerd alsof dit voor jou persoonlijk geen enkel belang had. Dan had ik je waarschijnlijk in je naïeve en domme waan gelaten. Dus de context nu niet beginnen wijzigen aub.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Skoda is die filosofie al lang ontgroeid. Bij iedere nieuw model schuiven ze dichter naar VW. Skoda is gewoon een iets goedkopere VW.
                              Dus, bovenstaande volgend, die filosofie staat dus toch nog overeind. Want Dacia doet gewoon net hetzelfde met Renault, maar is een paar jaartjes jonger.
                              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                Dus, bovenstaande volgend, die filosofie staat dus toch nog overeind. Want Dacia doet gewoon net hetzelfde met Renault, maar is een paar jaartjes jonger.
                                Skoda begon in de jaren 90 als een "heel stuk" goedkoper alternatief voor VW, door mindere afwerking en oudere motoren. Tegenwoordig is Skoda echter niet zo heel veel goedkoper meer en verschilt de techniek ook niet zo heel meer met wat je in de gewone Volkswagens krijgt (zelfde motoren, DSG, etc.). Je ziet ook dat ze het qua niveau ieder keer weer omhoog knikken, net zoals de prijs.

De kloof tussen de gewone Renault en een Dacia is qua prijs en materiaal toch nog een stuk groter, en komt dus wel nog overeen met de filosifie basic wagen met oudere basis motoren en een basic prijs. Zolang dit commercieel interessant genoeg is, zal Renault dit zo verder doen. Als het commercieel interessanter wordt de Skodatoer op te gaan, zullen ze dit ongetwijfeld niet laten.

Comment

Je antwoord is zever omdat veiligheid ook belangrijk is wanneer je ongewild in een aanrijding belandt, zoals zijdelings aanrijding of kopstaart.

Je antwoord heb je ook in het algemeen geformuleerd, en niet geformuleerd alsof dit voor jou persoonlijk geen enkel belang had. Dan had ik je waarschijnlijk in je naïeve en domme waan gelaten. Dus de context nu niet beginnen wijzigen aub.
                                  Goed dan, MIJ maakt het geen reet uit.

En dat moet jij gewoon accepteren, hoe onnozel je dat ook vind. Punt.

Voor jou mag het het enige aankoopargument zijn, je goed recht, ik zal dat dan even onnozel en belachelijk vinden.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Voor jou mag het het enige aankoopargument zijn, je goed recht, ik zal dat dan even onnozel en belachelijk vinden.
                                    Eerste regel voor behoorlijk discussiëren is geen dingen lezen die er niet staan.

Comment

Eerste regel voor behoorlijk discussiëren is geen dingen lezen die er niet staan.
                                      Laat het gauw, dit is geen discussie over de Duster en/of zijn argumenten meer, je praat naast de kwestie.

Ik discussieer trouwens op de manier die ik wil, daar hoeven geen regels voor te zijn. Staat het je niet aan, reageer er dan niet op. Ik ga het ook niet meer doen.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik discussieer trouwens op de manier die ik wil, daar hoeven geen regels voor te zijn. Staat het je niet aan, reageer er dan niet op. Ik ga het ook niet meer doen.
                                        Tja, op die manier kan je niet verbaasd zijn dat je reactie uitlokt.
                                        Je woorden zeggen alles wat er te zeggen valt, ik kan daar niet veel aan toevoegen, en zou niet weten waar te beginnen.

Comment

• Tja, eender hoe men het draait of keert, mooi lelijk veilig of onveilig, het is een schot in de roos commercieel gezien. En wat willen autobouwers? Zoveel mogelijk verkopen. Blijkbaar is er een markt voor vrij basic wagens aan lagere prijzen.
                                          Ik heb ze nog weten beginnen als verkoper. Eerste jaar 14 verkocht en het jaar erna begon het te boomen. D'een MCV die erbij kwam, daarna de moderner ogende sandero...

Comment

Working...
                                          X