Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster ervaringen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
    Raar toch dat Dacia altijd afgerekend wordt op dezelfde filosofie die bij Skoda wel geaccepteerd wordt...
    Tegenwoordig is skoda een paar klassen hoger dan een dacia. Kan je echt niet vergelijken.

Kans is wel reëel dat dacia, net zoals skoda vroeger was, zal uitgroeien naar een duurder merk.

Een skoda met wat opties kan je tegenwoordig moeilijk nog als budget omschrijven.

Comment

• Een 230 pk RS versie is ook niet echt verzoenbaar met het begrip budgetmerk, wat ook aantoont dat dat allang niet meer waar VW het merk wil plaatsen, ook qua imago.

Comment

• Dat begrijp ik allemaal en geef dat ook toe hoor. Ik zeg gewoon dat -volgens mij- Dacia dezelfde weg volgt als Skoda, maar dan met een aantal jaar ertussen.
        Nu goed, het heeft niet veel belang.

Wat wel belang heeft:
        Daarnet reed ik voorbij mijn dealer en zag een Kadjar 4x4 directiewagen buiten te koop staan. Half jaar oud, Bose en wat nog meer. Toegegeven, mooie auto en ongetwijfeld heel luxe en comfy en al wat je wil. Maar als ons gezin steeds 2 wagens zelf moet aankopen en onderhouden, én we willen een 4x4, én wat comfort, én die wagen doet tegenwoordig nog maximum 12K kilometer per jaar, dan vind ik die 34000 vraagprijs héél veel geld. Zeker als ik bij dezelfde dealer voor minder dan 19000 met de meest luxe Duster 4x4 buiten rijd. En dat is waar het hier om gaat natuurlijk.

Want, eerlijk is eerlijk, na 5 jaar heb ik -mezelf kennende- weer zin in iets anders en dan moet ik mijn gezin voor die 15K méér veel extra vakantietjes ontzeggen... En zo zijn er veel mensen. Ook autoliefhebbers.
        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• enige dat ik tot nu toe zeer goed vind aan de duster: de tv reclame

(over de auto kan ik me tot nu toe nie uitlaten want ik heb er nog nooit in gereden)
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Duster

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            Duster betekent vrij vertaald 'willen maar niet kunnen'.

Ik heb 3j met een JEEP CHEEROKE gereden heb geen slechtere ervaring geha als met dit voertuig, terwijl mijn zoon met zijn Dacia Duster nog geen enkel probleem heeft gekend al 4 maal Spanje gereden en terug; en ik stond in panne in Frankrijk Waterpomp kapot Dus ik KOOP ME NU OOK EEN DUSTER zeker weten ik laat iedereen maar zijn zegje doen ik weet wel beter.

OCCASIEWAGEN never. !!!!!!!

Comment

• Er is wel nog altojd een verschil tussen niet kapot gaan en rijsensatie. Mijn citroëns gaat zo goed als niets kapot aan, maar het is dan ook een oersaaie wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Er is wel nog altojd een verschil tussen niet kapot gaan en rijsensatie. Mijn citroëns gaat zo goed als niets kapot aan, maar het is dan ook een oersaaie wagen
                Ik denk dat de gemiddelde Dacia-rijder daar minder om geeft dan gemiddeld.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Ik denk dat de gemiddelde Dacia-rijder daar minder om geeft dan gemiddeld.
                  En ik denk dat dat ok is.
                  Ik herinner me nog een Daciarijder die goed uitlegde waarom ge voor hem moeilijk beter kon dan zijn Lodgy. Hoongelach was zijn deel maar ik vond het perfect zinnig. Goed voor alle werk, veilig genoeg, en scoort goed als ge belang hecht aan alle problemen die ge NIET hebt: geen kosten, geen omkijken naar, geen zorgen, geen last van de rug(rechte stoelen), wordt niet vuil en kan tegen nat (veel plastic).
                  Die modellen zullen ook wel evolueren naar chiquer en misschien verliezen ze dan wat van die kwaliteiten.
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                    En ik denk dat dat ok is.
                    Ik herinner me nog een Daciarijder die goed uitlegde waarom ge voor hem moeilijk beter kon dan zijn Lodgy. Hoongelach was zijn deel maar ik vond het perfect zinnig. Goed voor alle werk, veilig genoeg, en scoort goed als ge belang hecht aan alle problemen die ge NIET hebt: geen kosten, geen omkijken naar, geen zorgen, geen last van de rug(rechte stoelen), wordt niet vuil en kan tegen nat (veel plastic).
                    Die modellen zullen ook wel evolueren naar chiquer en misschien verliezen ze dan wat van die kwaliteiten.

Zo is dat!
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Er is wel nog altojd een verschil tussen niet kapot gaan en rijsensatie. Mijn citroëns gaat zo goed als niets kapot aan, maar het is dan ook een oersaaie wagen

Ja maar wat versta je onder rijsensatie? Ik heb de indruk hier dat voor de meerderheid van het forum rijsensatie = technische snufjes + zachte plastiek prul + muisstil enz.

Ik heb nog het meeste rijplezier in mijn logan. Wagen van 4.5m lang die maar 1000kg weegt. Maar 75pk en ik gebruik ze allemaal. In toeren trekken en u in de bochten gooien. Dat is rijplezier voor mij. Zonder dat je daarbij uw rijbewijs moet riskeren. Moest ik dit met, ik zeg zo maar iets, een porsche doen veel sensatie zou ik er niet aan vinden om op te trekken tot de wettelijke snelheid en er zo mee door de bocht te rijden. Maar iedereen heeft een andere definitie van rijplezier vandaar zoveel verschillende wagens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                        Ja maar wat versta je onder rijsensatie? Ik heb de indruk hier dat voor de meerderheid van het forum rijsensatie = technische snufjes + zachte plastiek prul + muisstil enz.

Ik heb nog het meeste rijplezier in mijn logan. Wagen van 4.5m lang die maar 1000kg weegt. Maar 75pk en ik gebruik ze allemaal. In toeren trekken en u in de bochten gooien. Dat is rijplezier voor mij. Zonder dat je daarbij uw rijbewijs moet riskeren. Moest ik dit met, ik zeg zo maar iets, een porsche doen veel sensatie zou ik er niet aan vinden om op te trekken tot de wettelijke snelheid en er zo mee door de bocht te rijden. Maar iedereen heeft een andere definitie van rijplezier vandaar zoveel verschillende wagens.
                        Volg je volledig.
                        mijn D22, een trage diesel 5 bak manueel van 2004, is zoveel meer fun rijden dan mijn astra sports tourer van 2011.

Dat rolgeluid van die discoverer stt's, in't donker spelen met de verstralers, wat knallen op bospaadjes, andere hun auto uit de gracht slepen... Airco en elektrische ramen, meer heeft dat spel niet, en maar goed ook want ik erger mij dood aan die automatische ruitenwissers die te traag vegen, en die automatische lichten die halverweg in de tunnel pas aangaan... Dikke brol.

als autoliefhebber wil je de motor van u wagen toch horen? Mensen die een V6/V8 kopen maar wel willen dat het binnen muisstil is... Man man ik zal ze nooit begrijpen maar ieder zijn ding zeker.

De aankoop van die Astra is iets waar ik veel spijt van heb, ondanks ik er nog geen prullen mee heb voor gehad en het absoluut geen slechte wagen is. Iedereen moet dat maar voor zijn eigen uitmaken maar ik vind het verschrikkelijk om met die auto te rijden waarvan ik er op 30km tijd 5-6 astra-broertjes tegenkom, waarvan nog eens 2 in de zelfde kleur...

Het is dat ik nu de financiële middelen niet heb om die astra in te wisselen voor een Duster 4x4, anders stond die nu naast mijn D22-tank op de oprit.
                        Last edited by jacothom; 12/04/2016, 01:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                          Volg je volledig.
                          mijn D22, een trage diesel 5 bak manueel van 2004, is zoveel meer fun rijden dan mijn astra sports tourer van 2011.

Dat rolgeluid van die discoverer stt's, in't donker spelen met de verstralers, wat knallen op bospaadjes, andere hun auto uit de gracht slepen... Airco en elektrische ramen, meer heeft dat spel niet, en maar goed ook want ik erger mij dood aan die automatische ruitenwissers die te traag vegen, en die automatische lichten die halverweg in de tunnel pas aangaan... Dikke brol.

als autoliefhebber wil je de motor van u wagen toch horen? Mensen die een V6/V8 kopen maar wel willen dat het binnen muisstil is... Man man ik zal ze nooit begrijpen maar ieder zijn ding zeker.

De aankoop van die Astra is iets waar ik veel spijt van heb, ondanks ik er nog geen prullen mee heb voor gehad en het absoluut geen slechte wagen is. Iedereen moet dat maar voor zijn eigen uitmaken maar ik vind het verschrikkelijk om met die auto te rijden waarvan ik er op 30km tijd 5-6 astra-broertjes tegenkom, waarvan nog eens 2 in de zelfde kleur...

Het is dat ik nu de financiële middelen niet heb om die astra in te wisselen voor een Duster 4x4, anders stond die nu naast mijn D22-tank op de oprit.
                          Wel, ik begrijp u wel, dat noemt men inlevingsvermogen
                          Wensen kunnen bvb veranderen naarmate uw leefomstandigheden of leeftijd gaat veranderen. Mijn eerste auto was een verhoogde en verbrede Suzuki Samurai. Man wat heb ik een (offroad)plezier gehad aan die kar. Maar zou ik die nu nog willen rijden? Hell no! Beenhard, gaat geen zak vooruit en bodem scheurde uit. Nu heb ik gewoon andere behoeftes en wensen van een auto. Mijn Samurai had ook 63 slakken-pk, maar die wagens werd gewoon anders gebruikt. Nu wens ik koppel, EN toeren kunnen draaien als ik er zin in heb. Geeft dat rijsensatie? Zeker wel! Een Dacia bvb heeft niks van wat ik zoek in een auto. Moet kunnen toch.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Mijn Duster 1.2TCe staat eindelijk onder mijn car-port 4 maanden levertijd(!) dus zo'n slechte auto's zullen het wel niet zijn... Auto rijdt heel goed,confortabel door de prima vering en de 'hoge' banden.Schakelen verloopt ook vlot (en is in elk geval beter dan in mijn Peugeot 206SW) Een Duster is voor mij alles wat ik in een auto nodig heb,meer moet dat niet zijn.

Comment

• vriendin van me heeft ook net eentje bestelt, ze had een polo maar heeft een oude tabbert gekocht en de dacia sleurt beter

Comment

• Roest zou wel een probleem zijn. Bovendien stel ik toch mijn vragen bij de veiligheid van Dacia. (vind het trouwens ook monsterlelijke auto's)
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Roest zou wel een probleem zijn. Bovendien stel ik toch mijn vragen bij de veiligheid van Dacia. (vind het trouwens ook monsterlelijke auto's)
                                  Over smaken en kleuren valt niet te twisten, maar roest? Hoeveel verroeste dacia's zie jij rond rijden? Zelfs de 10jaar oude zien er nog prima uit. Kwestie van veiligheid er zitten frontale en zijdelingse airbags, esp, abs, tps, enz. standaard op alle recente dacia's. In jaren 90 had je dat ook allemaal nog niet op de meeste wagens en toch durfde men per auto rijden :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                    Rijsensatie is voor mij het gevoel dat ik krijg tijdens het rijden waardoor ik 's morgens 30 minuten vroeger mijn wekker zet om via een omweg naar het werk te rijden. Een gevoel waarbij mijn mondhoeken pijn doen om telkens naar mijn oren te willen kruipen.

Met mijn huidige wagen rij ik het liefste zo hard mogelijk van punt A naar B om daar dan ter plaatse mij in alle richtingen te strekken omwille de pijn in mijne rug.

Maar zoals ge zegt, die definitie is voor iedereen anders. Ook niet iedereen doet er hetzelfde mee. Ik doe 60000km per jaar, anderen meer, en de meesten minder.
                                    Last edited by ; 21/06/2016, 13:14.

Comment

• airbags zeggen niet alles,de structuur van de auto is veel belangrijker

ivm roest: https://mcvjournaal.wordpress.com/20...problematisch/
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bibendum Bekijk Berichten
                                        Mijn Duster 1.2TCe staat eindelijk onder mijn car-port 4 maanden levertijd(!) dus zo'n slechte auto's zullen het wel niet zijn... Auto rijdt heel goed,confortabel door de prima vering en de 'hoge' banden.Schakelen verloopt ook vlot (en is in elk geval beter dan in mijn Peugeot 206SW) Een Duster is voor mij alles wat ik in een auto nodig heb,meer moet dat niet zijn.
                                        Wat heeft de levertijd te maken met de kwaliteit? Zou ook ermee te kunnen maken hebben dat een Dacia financieel veel toegankelijker is en mensen die voorheen altijd occasies kochten, zich nu meer naar een nieuwe dacia neigen omdat dit nu ineens betaalbaar is voor hen.

Altijd moeilijk inschatten hoe het eigenlijk effectief komt. Maar slecht zal het inderdaad niet zijn. Maar ik zou hem toch niet kopen 'omdat' het niet slecht zou zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          airbags zeggen niet alles,de structuur van de auto is veel belangrijker

ivm roest: https://mcvjournaal.wordpress.com/20...problematisch/
                                          Onze duster is ondertussen al lang de 100.000km voorbij enigste wat er al vervangen is zijn slijtage onderdelen. Dus dat problematisch test verhaal? Roest zit er zeker niet aan. Ik heb andere ervaring met andere merken. Van die veiligheid ik ga het nog eens herhalen mijn vrouw is toen de wagen 1jaar oud was eens in het gat van een v70 gereden. Die zat opgeplooid tot tegen de achterbank bij duster was zelfs geen schade aan het chassis. Crashtest resultaten voor duster die je kan vinden zijn getest met een oude versie zonder esp, zijdelingse airbags enz. de rest van de punten verliest hij voor voetgangersveiligheid.

Comment

Working...
                                          X