Oorspronkelijk geplaatst door retro
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Duster ervaringen?
Collapse
X
-
Veel vooroordelen door mensen die de wagen niet kennen en er direct een etiket op kleven. Vraag me af hoeveel van die 'haters' ooit eens met een Duster gereden hebben Ik zie in het straatbeeld veel auto's die minder veilig zijn en die geen enkele luxe hebben bvb die zelfs nog geen airco hebben.
Niet dat ik ooit een Dacia zou kopen, maar om daarom de wagen te veroordelen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenOoit gehoord van kreukelzones?
Comment
-
2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Een Dacia is zowat de beste koop die je kan doen als je droog van punt A naar punt B wilt geraken. Zeker die met de beresterke 1.5 diesel. Uiteraard zit 'm ergens het prijsverschil. Maar de BMW's en Mercedessen van vandaag kraken ook, en vallen ook in panne.
Comment
-
Ik kan hier een foto posten van het omgekeerde:
Een Volvo (de mijne) die achterop een Clio gereden is. Dacias zijn grotendeels gebaseerd op het (oude) Clio-onderstel.
Clio heeft schade tot voorbij de achterbank.
Van de Volvo enkel een standlichtje kapot, en een nieuwe bumper was ook nodig - ik heb nog bijna twee maanden zo rond gereden, tot de carrosserie tijd had.
Ik reed toen ongeveer 50 per uur, en was aan het optrekken om de Clio voorbij te gaan, toen de voorligger van de Clio alles toe gooide.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Is dit niet normaal?
Ooit een auto aan 60-70 achteraan m'n Escort in stilstand gereden. Mijn koffer helemaal kaduuk, zijpanelen enz... Als ik me niet vergis reed de aanrijder met een oude Aziatische monovolume. Hij had ook niet veel schade vooraan.
Nu moet ik behoorlijk glimlachen over het niet veilig zijn van Dusters en andere goedkopere modellen. Veel punten worden afgetrokkken voor prutsen. Piepen als je dit of dat doet bijvoorbeeld. Een dure auto van 10-15 jaar geleden was onveiliger dan een nieuwe goedkope auto van nu.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenNu moet ik behoorlijk glimlachen over het niet veilig zijn van Dusters en andere goedkopere modellen. Veel punten worden afgetrokkken voor prutsen. Piepen als je dit of dat doet bijvoorbeeld. Een dure auto van 10-15 jaar geleden was onveiliger dan een nieuwe goedkope auto van nu.
Heb tot 3jaar terug mijn woon werk verkeer (2e wagen) met een Fiat 126 gedaan zelfs een aanrijding met een winkelkar zou daarmee gevaarlijk geweest zijn. Vroeger hadden mijn ouders zelfs geen gordels achteraan in de wagen enzo. Nu maken de mensen zich zorgen om de grootste prulletjes aan een wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenHeb tot 3jaar terug mijn woon werk verkeer (2e wagen) met een Fiat 126 gedaan
Oorspronkelijk geplaatst door retrozelfs een aanrijding met een winkelkar zou daarmee gevaarlijk geweest zijn.
Comment
-
BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenIk denk daar net hetzelfde over. Ik ben er 100% zeker van dat zowel mijn duster als logan veiliger zijn dan mijn w201. Er zijn genoeg voorbeelden op YouTube van crashtests tussen oudere destijds zogenaamde superveilige wagens en een moderne en het is altijd de recentste die er het beste uitkomt.
Heb tot 3jaar terug mijn woon werk verkeer (2e wagen) met een Fiat 126 gedaan zelfs een aanrijding met een winkelkar zou daarmee gevaarlijk geweest zijn. Vroeger hadden mijn ouders zelfs geen gordels achteraan in de wagen enzo. Nu maken de mensen zich zorgen om de grootste prulletjes aan een wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
Met andere woorden, de kreukelzone van een auto is berekend op zijn eigen gewicht. en ze zitten enkel vooraan. de fiat zijn kreukelzone heeft gewerkt. Perte total was het sowieso geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
auto's in europa hebben geen crash standaard voor aanrijdingen achteraan in tegenstelling tot de USA. Dus als een auto vanvoor nog goed is na een ongeval zegt dat niets over het voertuig waar die is ingeknald. De europese modellen scoren sowieso niet goed bij een ongeval achteraan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenDe europese modellen scoren sowieso niet goed bij een ongeval achteraan.
Die pickup op de achtergrond is tegen 90km/u achterop die volvo gereden. Als ge zoiets meemaakt met een Dacia, dan moogt ge al enorm blij zijn als ge het nog kunt navertellen.
Comment
Comment