Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster ervaringen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
    Onze duster is ondertussen al lang de 100.000km voorbij enigste wat er al vervangen is zijn slijtage onderdelen. Dus dat problematisch test verhaal? Roest zit er zeker niet aan. Ik heb andere ervaring met andere merken. Van die veiligheid ik ga het nog eens herhalen mijn vrouw is toen de wagen 1jaar oud was eens in het gat van een v70 gereden. Die zat opgeplooid tot tegen de achterbank bij duster was zelfs geen schade aan het chassis. Crashtest resultaten voor duster die je kan vinden zijn getest met een oude versie zonder esp, zijdelingse airbags enz. de rest van de punten verliest hij voor voetgangersveiligheid.
    Ooit gehoord van kreukelzones? Kwil maar zeggen, tot waar de passagiers zitten is het niet zo vreemd dat een auto plooit bij een ongeval. Dat vangt de klap juist op.

    Comment


    • Veel vooroordelen door mensen die de wagen niet kennen en er direct een etiket op kleven. Vraag me af hoeveel van die 'haters' ooit eens met een Duster gereden hebben Ik zie in het straatbeeld veel auto's die minder veilig zijn en die geen enkele luxe hebben bvb die zelfs nog geen airco hebben.
      Niet dat ik ooit een Dacia zou kopen, maar om daarom de wagen te veroordelen...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Ooit gehoord van kreukelzones?
        Ja maar van mij hoeft een auto niet volledig op te kreukelen bij een ongeval aan maximaal 50km/u waarbij zelfs de airbags niet moesten opengaan.

        Comment


        • 472.000 km

          2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
          2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
          2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

          Comment


          • Een Dacia is zowat de beste koop die je kan doen als je droog van punt A naar punt B wilt geraken. Zeker die met de beresterke 1.5 diesel. Uiteraard zit 'm ergens het prijsverschil. Maar de BMW's en Mercedessen van vandaag kraken ook, en vallen ook in panne.

            Comment


            • prachtig

              echt fan hiero

              Comment


              • Ik kan hier een foto posten van het omgekeerde:
                Een Volvo (de mijne) die achterop een Clio gereden is. Dacias zijn grotendeels gebaseerd op het (oude) Clio-onderstel.
                Clio heeft schade tot voorbij de achterbank.
                Van de Volvo enkel een standlichtje kapot, en een nieuwe bumper was ook nodig - ik heb nog bijna twee maanden zo rond gereden, tot de carrosserie tijd had.


                Ik reed toen ongeveer 50 per uur, en was aan het optrekken om de Clio voorbij te gaan, toen de voorligger van de Clio alles toe gooide.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                Comment


                • Is dit niet normaal?
                  Ooit een auto aan 60-70 achteraan m'n Escort in stilstand gereden. Mijn koffer helemaal kaduuk, zijpanelen enz... Als ik me niet vergis reed de aanrijder met een oude Aziatische monovolume. Hij had ook niet veel schade vooraan.

                  Nu moet ik behoorlijk glimlachen over het niet veilig zijn van Dusters en andere goedkopere modellen. Veel punten worden afgetrokkken voor prutsen. Piepen als je dit of dat doet bijvoorbeeld. Een dure auto van 10-15 jaar geleden was onveiliger dan een nieuwe goedkope auto van nu.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                  Comment


                  • Tenzij er een trekhaak opstaat... Dan is de neus van de aanrijder meestal wat meer geschonden ????
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                    Comment


                    • Ja, of de auto die aangereden wordt volledig geplooid... kan ook.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Nu moet ik behoorlijk glimlachen over het niet veilig zijn van Dusters en andere goedkopere modellen. Veel punten worden afgetrokkken voor prutsen. Piepen als je dit of dat doet bijvoorbeeld. Een dure auto van 10-15 jaar geleden was onveiliger dan een nieuwe goedkope auto van nu.
                        Ik denk daar net hetzelfde over. Ik ben er 100% zeker van dat zowel mijn duster als logan veiliger zijn dan mijn w201. Er zijn genoeg voorbeelden op YouTube van crashtests tussen oudere destijds zogenaamde superveilige wagens en een moderne en het is altijd de recentste die er het beste uitkomt.

                        Heb tot 3jaar terug mijn woon werk verkeer (2e wagen) met een Fiat 126 gedaan zelfs een aanrijding met een winkelkar zou daarmee gevaarlijk geweest zijn. Vroeger hadden mijn ouders zelfs geen gordels achteraan in de wagen enzo. Nu maken de mensen zich zorgen om de grootste prulletjes aan een wagen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                          Heb tot 3jaar terug mijn woon werk verkeer (2e wagen) met een Fiat 126 gedaan



                          Oorspronkelijk geplaatst door retro
                          zelfs een aanrijding met een winkelkar zou daarmee gevaarlijk geweest zijn.

                          Comment


                          • Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                              Ik denk daar net hetzelfde over. Ik ben er 100% zeker van dat zowel mijn duster als logan veiliger zijn dan mijn w201. Er zijn genoeg voorbeelden op YouTube van crashtests tussen oudere destijds zogenaamde superveilige wagens en een moderne en het is altijd de recentste die er het beste uitkomt.

                              Heb tot 3jaar terug mijn woon werk verkeer (2e wagen) met een Fiat 126 gedaan zelfs een aanrijding met een winkelkar zou daarmee gevaarlijk geweest zijn. Vroeger hadden mijn ouders zelfs geen gordels achteraan in de wagen enzo. Nu maken de mensen zich zorgen om de grootste prulletjes aan een wagen.
                              zo erg waren die oudjes nu ook weer niet:

                              Comment


                              • volvo heeft natuurlijk geen autotjes van 700 kg om de omgekeerde vergelijking te maken, maar hoe ziet het eruit als er een camionet van +- 3000 kg achterin rijd? oww wacht, een duster is al genoeg blijkbaar...

                                Met andere woorden, de kreukelzone van een auto is berekend op zijn eigen gewicht. en ze zitten enkel vooraan. de fiat zijn kreukelzone heeft gewerkt. Perte total was het sowieso geweest.

                                Comment


                                • Where are you better off in a head-on crash? A modern-day 5* Euro NCAP car, or an old banger that's built like a tank?
                                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                                  Comment


                                  • Comment


                                    • auto's in europa hebben geen crash standaard voor aanrijdingen achteraan in tegenstelling tot de USA. Dus als een auto vanvoor nog goed is na een ongeval zegt dat niets over het voertuig waar die is ingeknald. De europese modellen scoren sowieso niet goed bij een ongeval achteraan.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        De europese modellen scoren sowieso niet goed bij een ongeval achteraan.
                                        Buiten Volvo dan :p
                                        Die pickup op de achtergrond is tegen 90km/u achterop die volvo gereden. Als ge zoiets meemaakt met een Dacia, dan moogt ge al enorm blij zijn als ge het nog kunt navertellen.

                                        Comment


                                        • Mijne renault heeft het goed gedaan hoor...


                                          http://
                                          Last edited by ; 23/06/2016, 13:14.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X