In mijn ogen is de Espace heel veilig. Of ik gelijk heb laat ik in het midden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Duster ervaringen?
Collapse
X
-
Awel dat is waar wat je zegt... Heeft zelfs invloed op mijn autokeuze. Ik heb me weer een Espace gekocht en na het ongeval heb ik de Seat Ibiza, die toen nog maar een jaar oud was, direct weg gedaan voor een Scenic. Die Scenic ga ik misschien ook vervangen door een Espace of een nieuw model Scenic.
Onder ons gezegd... geen andere wagen meer dan ene met 5 sterren op Ncap en steeds een hoge. Daarom dat een Duster afvalt als keuze, alhoewel ik weet dat die eigenlijk niet zo onveilig is voor de inzittenden. Hij verliest punten op het ontbreken van bepaalde items en op voetgangersveiligheid. Had deze toch de 5 sterren behaald, dan zou die zeker in aanmerking gekomen zijn als tweede wagen.
Ze zijn zeer betrouwbaar, niet duur en stiekem vind ik ze langs buiten echt niet lelijk. En rijden doen ze goed. Beetje luidruchtig op de snelweg, dat wel. Maar voor hetgene die als tweede wagen hier gebruikt zou worden, ware dit ideaal. Een 4x4 is betaalbaar. Zet daar goede winterbanden op (in de winter uiteraard ) en we geraken onze lange oprit op bij sneeuwval.
Comment
-
Espace en Talisman schat ik ook heel hoog in kwa veiligheid. Zoals ik al zij in het andere topic,totaal mijn stijl niet maar naar mijn idee zeer deftige auto's met eigen karakter.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenOver smaken en kleuren valt niet te twisten, maar roest? Hoeveel verroeste dacia's zie jij rond rijden? Zelfs de 10jaar oude zien er nog prima uit. Kwestie van veiligheid er zitten frontale en zijdelingse airbags, esp, abs, tps, enz. standaard op alle recente dacia's. In jaren 90 had je dat ook allemaal nog niet op de meeste wagens en toch durfde men per auto rijden :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenJe ziet geen verroeste dacias rondrijden omdat het zo snel gebeurd dat ze in het niets verdwijnen
Comment
-
Lijkt me ook niet dat ze nog hard roesten. Alle franse wagens hebben ooit de reputatie gehad van sneller te roesten dan dat de rest versleet omdat ze destijds enkel slechte lakken hadden bij de Fransen. Dus doen ze deze keer wel moeite om die reputatie niet opnieuw te krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEen BMW van 2008 roest ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenEn Mercedes van rond 2002 zo lol.
nogthans heeft ford en opel de reputatie van te roesten. mijn opel ascona is toch 17jaar geworden en had minder roest dan onze benz nu met zijn 15jaar.
en als ik zie wat voor fords ik allemaal heb... dubbel zo oud en pak minder roest
Comment
-
Dacia duster 1.6 l
Oorspronkelijk geplaatst door jiri Bekijk BerichtenHeeft er iemand ervaring met een Dacia (new) Duster?
Zowel negatief als positief welkom.
Motor: 1.6 16v benzine. (mijn keuze)
Maar als het een ervaring is niet over de motor
lees ik het ook graag.
Bedankt
Grts
Jiri
( RENAULT ) nieuw gekocht ( Wit ) en rij er nu een maand mee rond en moet eerlijk bekennen dat het voor zijn prijs een TOP SUV is met alles erop en eraan en dit voor een kleine meerprijs wat je zeker meer dan het DUBBELE betaald met alle andere merken en zemenig andere jeeps kunnen er naar snuiven he redelijk wat ervaring met auto's waaronder Chrysler Doge Ford Datsun Toyota enz... en toch vind ik de Duster voor zijn geld een PRIMA WAGEN ik geef dan ook punten 10/10
Ik ben een heel tevreden Dacia Duster Rijder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aixam Crossline Bekijk BerichtenIk heb mijn DusterAnniversary 2
( RENAULT ) nieuw gekocht ( Wit ) en rij er nu een maand mee rond en moet eerlijk bekennen dat het voor zijn prijs een TOP SUV is met alles erop en eraan en dit voor een kleine meerprijs wat je zeker meer dan het DUBBELE betaald met alle andere merken en zemenig andere jeeps kunnen er naar snuiven he redelijk wat ervaring met auto's waaronder Chrysler Doge Ford Datsun Toyota enz... en toch vind ik de Duster voor zijn geld een PRIMA WAGEN ik geef dan ook punten 10/10
Ik ben een heel tevreden Dacia Duster Rijder
Comment
-
De Duster is een SUV.
SUV
Sports Utility Vehicle
Benaming voor een auto met een MPV-achtige koets die zowel op als naast het asfalt uit de voeten kan, dankzij vierwielaandrijving en een grotere bodemvrijheid. De nadruk bij een SUV ligt bij het rijden op de openbare weg, maar ook offroaden behoort tot de mogelijkheden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenJe mag de definitie schrijven hoe je wilt, voor mij is het geen Sports vehicle, op geen enkele ondergrond.
Comment
-
Wie bepaalt eigenlijk die definitie?
Want BMW is dan weer met een SAV gekomen, dat is dan voor de autowoordenboekdefinitiecommissie moeten komen?
En dat is geen persoonlijke indruk, de Dacia heeft geen greintje Sports in zich - of op zijn minst een 1 sportieve motorisatie/setup/... .
Comment
Comment