Oorspronkelijk geplaatst door arbe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Duster ervaringen?
Collapse
X
-
-
Dus kan ik evengoed mijn definitie gebruiken die, gezien de naam, ook al meer klopt.
Voor jouw voorbeeld, waar zie jij dan de sports in de Duster? Want dat dikkerdje heeft wel sportieve kleren aan he
Comment
-
sports (utility vehicle) met de nadruk op die laatste S, wil volgens mij dan ook niet zeggen over prestaties, maar dat het een voertuig is dat voor meerdere sportbeoefenaars kan gebruikt worden
bv gaan duiken, gaan jagen in het bos, gaan kamperen en kayakken, een jacht erachter om te gaan varen... een voertuig dat op elk terrein uit de weg kan en vanalles kan meesleuren (materiaal, sleurhutten, aanhangers, circuitmotos...).
t is dan ook een amerikaanse term en sports =/= sport.
zoals ze ook MPV's hebben die alles aankan van auto, camionette, ... daar kunt ge alleen in rijden met een hoop werkmateriaal, of met het gezin, of met 7man naar een voetbalmatch, gaan winkele.... alle gebruik (multi purpose) dus.
terwijl de SUV gelijkaardig is, alleen dan 4x4 zodat die ook op zwaar terrein weg geraakt. 4x4 rijden zien de meeste dan ook al een sportLast edited by andydv; 27/06/2016, 12:32.
Comment
-
En nog eentje van wikipedia...
Een sports utility vehicle (SUV) is een auto met een hoog laadvermogen en de capaciteit om passagiers te vervoeren, zoals een stationwagon, in de meeste gevallen gecombineerd met off-road-techniek in de vorm van vierwielaandrijving (4WD). SUV's bestaan feitelijk al lang, de Range Rover dateert bijvoorbeeld van 1970, maar de benaming SUV is sinds eind jaren negentig overgewaaid vanuit de Verenigde Staten. Dit type auto wint sinds het jaar 2000 ook in Europa aan populariteit. De SUV wordt door de meeste eigenaren gebruikt als grote gezinsauto; het ruwe terrein wordt zelden opgezocht, sommige kleinere SUV's zijn zelfs ongeschikt om op ruw terrein te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten4x4 rijden zien de meeste dan ook al een sport
Comment
-
Ik ben ooit es gaan offroaden en heb harder gezweet dan bij welke andere sport ook2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten4x4 rijden is traaaag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenMijn favo manier
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Ik vind een Range Rover Sport met 550pk nu niet bepaald traag
Mogen veel 'niet-suv's' naast komen staan
Comment
-
idd, met 500pk kan je maar even hard door een terrein als ééntje met 90pk of je ligt op je dak
Vorig jaar gaan offroaden in Adventure Island in Loon op Zand (NL) en dat was met een Wrangler met enorm veel peekaas... de hellingen gingen ook maar tegen 5 per uur naar beneden hoor alst zelfs ni minder was2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Nooit Duster gereden, wel met een eerste gen Logan (Van) met de 1.5dCi van collega. Vond het altijd geweldig om mee op baan te gaan! Ding reed echt fijn (erg puur en onversneden) en bleek ook in onderhoud zijn beste kant te laten zien.
Nadeel was vooral lawaai en de goedkope feel van sommige harde plastics.
Ik ben alvast liefhebber van Dacia's.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenidd, met 500pk kan je maar even hard door een terrein als ééntje met 90pk of je ligt op je dak
Vorig jaar gaan offroaden in Adventure Island in Loon op Zand (NL) en dat was met een Wrangler met enorm veel peekaas... de hellingen gingen ook maar tegen 5 per uur naar beneden hoor alst zelfs ni minder was
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenidd, met 500pk kan je maar even hard door een terrein als ééntje met 90pk of je ligt op je dak
Vorig jaar gaan offroaden in Adventure Island in Loon op Zand (NL) en dat was met een Wrangler met enorm veel peekaas... de hellingen gingen ook maar tegen 5 per uur naar beneden hoor alst zelfs ni minder was
Hoe lichter hoe beter in het Off-Road, een kleine Sam/Vitara weegt evenveel als zo'n range zijn motor alleen
En je wilt toch geen krasje op een 500pk range rover
Daarom dat Dusters het niet zo slecht doen in't veld, maar dan spreek ik natuurlijk enkel over de 4WD versie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenIk ben ooit es gaan offroaden en heb harder gezweet dan bij welke andere sport ook
had ge met een SUV moeten gaan ipv een MTB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenWat heeft de levertijd te maken met de kwaliteit? Zou ook ermee te kunnen maken hebben dat een Dacia financieel veel toegankelijker is en mensen die voorheen altijd occasies kochten, zich nu meer naar een nieuwe dacia neigen omdat dit nu ineens betaalbaar is voor hen.
Altijd moeilijk inschatten hoe het eigenlijk effectief komt. Maar slecht zal het inderdaad niet zijn. Maar ik zou hem toch niet kopen 'omdat' het niet slecht zou zijn.
Comment
Comment