Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster ervaringen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
    Wie bepaalt eigenlijk die definitie?
    Tsja man, van waar komen definities, van de auto industrie, pers, media,... zeker? En de definitie van de SUV zegt nergens iets over motorprestaties. Dus blijf niet hameren op die prestaties. Sportief hoeft niet altijd gelijk te zijn aan dikke motorprestaties hé. Een dikkerdje kan toch ook sportief gekleed zijn zonder sportief in prestaties te zijn?

Comment

• Dus kan ik evengoed mijn definitie gebruiken die, gezien de naam, ook al meer klopt.
      Voor jouw voorbeeld, waar zie jij dan de sports in de Duster? Want dat dikkerdje heeft wel sportieve kleren aan he

Comment

• sports (utility vehicle) met de nadruk op die laatste S, wil volgens mij dan ook niet zeggen over prestaties, maar dat het een voertuig is dat voor meerdere sportbeoefenaars kan gebruikt worden
        bv gaan duiken, gaan jagen in het bos, gaan kamperen en kayakken, een jacht erachter om te gaan varen... een voertuig dat op elk terrein uit de weg kan en vanalles kan meesleuren (materiaal, sleurhutten, aanhangers, circuitmotos...).
        t is dan ook een amerikaanse term en sports =/= sport.

zoals ze ook MPV's hebben die alles aankan van auto, camionette, ... daar kunt ge alleen in rijden met een hoop werkmateriaal, of met het gezin, of met 7man naar een voetbalmatch, gaan winkele.... alle gebruik (multi purpose) dus.
        terwijl de SUV gelijkaardig is, alleen dan 4x4 zodat die ook op zwaar terrein weg geraakt. 4x4 rijden zien de meeste dan ook al een sport
        Last edited by andydv; 27/06/2016, 12:32.

Comment

• En nog eentje van wikipedia...

Een sports utility vehicle (SUV) is een auto met een hoog laadvermogen en de capaciteit om passagiers te vervoeren, zoals een stationwagon, in de meeste gevallen gecombineerd met off-road-techniek in de vorm van vierwielaandrijving (4WD). SUV's bestaan feitelijk al lang, de Range Rover dateert bijvoorbeeld van 1970, maar de benaming SUV is sinds eind jaren negentig overgewaaid vanuit de Verenigde Staten. Dit type auto wint sinds het jaar 2000 ook in Europa aan populariteit. De SUV wordt door de meeste eigenaren gebruikt als grote gezinsauto; het ruwe terrein wordt zelden opgezocht, sommige kleinere SUV's zijn zelfs ongeschikt om op ruw terrein te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
            4x4 rijden zien de meeste dan ook al een sport
            4x4 rijden is traaaag

Comment

• ik zeg niet dat het snel is, maar een sport om te gaan off-roaden (niet sportief zoals snel racen, maar sport zoals lopen, zwemmen, golfen...)

Comment

• Ik ben ooit es gaan offroaden en heb harder gezweet dan bij welke andere sport ook
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Of wij lezen het woord sport verkeerd en heeft dit woord in het Engels een andere interpretatie. Inderdaad zoals Capri zegt zoiets van een auto voor energieke mensen of zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    4x4 rijden is traaaag
                    Dat is nogal een veralgemening.

Comment

• Mijn favo manier

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        Mijn favo manier

Ik vind een Range Rover Sport met 550pk nu niet bepaald traag
                        Mogen veel 'niet-suv's' naast komen staan

Comment

• De sport 4x4 rijden, niet met een 550 pk monster gasgeven

Comment

• idd, met 500pk kan je maar even hard door een terrein als ééntje met 90pk of je ligt op je dak

Vorig jaar gaan offroaden in Adventure Island in Loon op Zand (NL) en dat was met een Wrangler met enorm veel peekaas... de hellingen gingen ook maar tegen 5 per uur naar beneden hoor alst zelfs ni minder was
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Comment

• Nooit Duster gereden, wel met een eerste gen Logan (Van) met de 1.5dCi van collega. Vond het altijd geweldig om mee op baan te gaan! Ding reed echt fijn (erg puur en onversneden) en bleek ook in onderhoud zijn beste kant te laten zien.
                                Nadeel was vooral lawaai en de goedkope feel van sommige harde plastics.

Ik ben alvast liefhebber van Dacia's.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

• ik heb maar één keer met een dacia gereden, en was vervangwagen.
                                  k geloof dat toen mijn kangoo 1.5dci 69pk stuk was en ik kreeg een logan 1.5dci als vervanger. en die reed TRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG. nogthans evenveel pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                    idd, met 500pk kan je maar even hard door een terrein als ééntje met 90pk of je ligt op je dak

Vorig jaar gaan offroaden in Adventure Island in Loon op Zand (NL) en dat was met een Wrangler met enorm veel peekaas... de hellingen gingen ook maar tegen 5 per uur naar beneden hoor alst zelfs ni minder was
                                    Dis een SUV is dan nog altijd sneller off-road dan een gewone berline? Dus klopt het ook niet dat een SUV traag is :-p

Comment

idd, met 500pk kan je maar even hard door een terrein als ééntje met 90pk of je ligt op je dak

Klopt ik heb Samurai's zware patrols en pajero's uit de blubber zien trekken alsof het niets was.
                                      Hoe lichter hoe beter in het Off-Road, een kleine Sam/Vitara weegt evenveel als zo'n range zijn motor alleen
                                      En je wilt toch geen krasje op een 500pk range rover

Daarom dat Dusters het niet zo slecht doen in't veld, maar dan spreek ik natuurlijk enkel over de 4WD versie.

Comment

Ik ben ooit es gaan offroaden en heb harder gezweet dan bij welke andere sport ook

had ge met een SUV moeten gaan ipv een MTB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Wat heeft de levertijd te maken met de kwaliteit? Zou ook ermee te kunnen maken hebben dat een Dacia financieel veel toegankelijker is en mensen die voorheen altijd occasies kochten, zich nu meer naar een nieuwe dacia neigen omdat dit nu ineens betaalbaar is voor hen.

Altijd moeilijk inschatten hoe het eigenlijk effectief komt. Maar slecht zal het inderdaad niet zijn. Maar ik zou hem toch niet kopen 'omdat' het niet slecht zou zijn.
                                          De Autogids,toch een onafhankelijk vakblad in de autowereld,heeft op de recente Duster (vanaf modeljaar2014) weinig negatieve punten aan te merken en dat gaf voor mij de doorslag om er ook één te kopen.

Comment

Working...
                                          X