Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Smart fortwo of Toyota IQ

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik ga je een ander voorstel doen.
    Ik zit met gelijkaardige problemen (maar dan rechterbeen) en heb lange tijd niet kunnen rijden, dus moest ik een manier vinden om rechts (als passagier) te kunnen meerijden met een been dat stijf in een brace zat en een heup dat ook minder kon plooien. Kwartiertje bij een ergotherapeute (van UZA) en ik kon in een kleine Fiat 127... Eens een ergotherapeute van de ziekenkas naar u thuis laten komen, niet alleen voor dit, maar ook voor andere praktische zaken.

Nemo heeft wel automaat (emg5 of zoiets). Anders, ik heb in die tijd regelmatig meegereden met een Ford Mondeo.. veel in en uitstapruimte... Mss toch maar in de grotere klasse gaan shoppen (2dehands)

Comment

Mijn vader zal zijn heup nooit meer fatsoenlijk kunnen plooien en zijn linker been nooit meer hoog genoeg kunnen opheffen. Zijn linker nieuwe heupprothese is namelijk een 3-tal centimeter hoger in het bekken geplaatst dan waar normaal gezien van nature het heupgewricht zit (er boven dus). Waarschijnlijk is van zijn linker bovenbeen ook nog eens een dikke cm bot weggenomen vooraleer ze de stem (pin met bol, deel van de prothese) in zijn linker bot (been) plaatsten.
      Hij heeft in zijn jonge jaren met een motorfiets gereden en reed niets liever dan met zijn Vespa Piaggio (Ciao) en zijn Camino. Als hij op het zadel van de bromfiets zit kan hij zelfs zijn been nie meer hoog genoeg krijgen om zijn voet op het pedaal te zetten, zelfs niet in de laagste pedaalstand. Enkel een nieuwe zeer riskante en potentieel levensgevaarlijke operatie (gezegd door twee orthopedisten) kan redding brengen. Gezien er teveel botafbraak is in het bekken waar normaal gezien het gewricht/heupprothese zit, had de chirurg geen andere keuzen dan de heupprothese een 3-tal cm boven het lichaamseigen gewricht te monteren.

Enkele dagen geleden in een Peugeot garage gevraagd of een Bipper een automaat heeft en de verkoper zei meerdere keren; NEEN!

Een Bipper en een Nemo zijn toch dezelfde auto's enkel van een ander Frans merk. Of heb ik het fout?

Ik heb een Ford Mondeo en hij kan enkel op de achterbank in de auto geraken als ik de passagierszetel volledig naar voor zet. Hij moet dan helemaal doorschuiven op de achterste bank om zijn linker voet in de auto te krijgen.
      Last edited by ; 24/06/2014, 21:15.

Comment

Hier zie je de situatie in februari. Het is nog even erg gesteld. Normaal zijn zijn twee benen even lang. Probleem is, dat hij groot is en lange benen heeft, allé toch nog één lang been. LOL

Dit kan ook nog een oplossing zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten

Enkele dagen geleden in een Peugeot garage gevraagd of een Bipper een automaat heeft en de verkoper zei meerdere keren; NEEN!

Een Bipper en een Nemo zijn toch dezelfde auto's enkel van een ander Frans merk. Of heb ik het fout?

.
          Absoluut juist, maar Peugeot is de enige van de 3 die geen automaat aanbiedt (Qubo/ Nemo/ Bipper).

Uiteraard moet bij het instappen de stoel altijd tot het uiterste achteruit gezet worden. Desnoods de leuning ook nog achteruit gooien. Blijven proberen, zou ik zeggen. Ik woon in de omgeving van Lier, mss moet je even is langskomen zodat ik je deze techniek kan demonstreren...

Comment

Er is ook een verlengde slede waardoor de zetel verder naar achter kan, is ook een oplossing (als dit wettelijk is).

Ik zal er eens over nadenken om langs te komen, merci.

Comment

Is een Ford B max geen optie? Geen B-stijl en een automatische schuifdeur is blijkbaar mogelijk.
              Das Fahrzeug ist durch die fehlende B-Säule optimal zur Rollstuhlverladung hinter dem Fahrersitz.Dazu bedarf es aber einer Schiebetüre, die auf Knopfdruck au...

Comment

Bmax is Idd ook goede tip... maar ook niet goedkoop in automaat, en in 2de hands wss ook ni echt veel te vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
                  Is een Ford B max geen optie? Geen B-stijl en een automatische schuifdeur is blijkbaar mogelijk.
                  http://www.youtube.com/watch?v=krPvk3jzIYg
                  B-max zou idd ideaal zijn denk ik, zonder die B-stijl. Lijkt mij veel gemakkelijker voor het in en uit stappen.
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Ja, ik heb al meerdere keren aan de B-max gedacht. Een B-max is inderdaad een goei idee. Enkele dagen geleden zag ik een B-max BIS turnout op het net. Het is zo dat ik aan dat Zweeds bedrijf geraakt ben dat swiffel zetels maakt voor auto's.
                    Daarstraks stond er aan de revalidatie een B-max.

'k Ga eens een B-max configureren.

Comment

Vrijdag een afspraak met een firma die wagens aanpassen om te zien wat er mogelijk is om mijn vader terug zijne ambriage te laten gebruiken.

Comment

... VW Cross Up!, de nie....
                        Heb je de drie deurs Up! geprobeerd? Die heeft de grootste deuren die ik ooit heb opengehad, even enorm als die van de evoque driedeurs, verbaasd me als je daar niet in kan.

Swivels lijken inderdaad ook een goede optie, maar ben je niet eenvoudiger af met een hogere auto, en eventueel electrische zetels, dan kan je ze op een in/uitstapstand zetten en een rijstand.

Aanpassen zou ik zoveel mogelijk laten, want dat is redelijk duur, en heeft een restwaarde van 0.0. + voor je vader zal het aangenamer zijn om met een gewone wagen te rijden zonder aanpassingen, dan elke dag geconfronteerd te worden met zijn handicap.

Comment

Vrijdag een afspraak met een firma die wagens aanpassen om te zien wat er mogelijk is om mijn vader terug zijne ambriage te laten gebruiken.
                          En, al wat vorderingen gemaakt?

Comment

Het is een Fiat 500 Twinair 85pk geworden.

Comment

Aanpassingen nodig? Of enkel automaat? Heeft hij kunnen testrijden?

Comment

Oeps, ik was vergeten te vermelden dat het Dualogic is, automaat dus. Ja hij heeft met de 1.2 versie test gereden. Zijn eerste reactie was, waaaaaaaaa, das nogal een gerij. Een beetje normaal dat hij zo reageert gezien hij altijd met een Mercedes bar8 zonder servostuur gereden heeft.
                                Chauffeurszetel is in hoogte verstelbaar, wat het in - en uitstappen voor hem redelijk te doen valt. In de week heeft hij met een Smart diesel proefgereden en deze vond hij maar niks.

Comment

Wens hem veel rijplezier en een verbetering in zijn toestand...

Comment

Zal ik doen!

Merci.

Comment

De Fiat 500 Twinair rijdt wreed goed. Eigenlijk zo goed dat ik al aan het denken ben om, wanneer weet ik nog niet goed, de Mondeo ST220 te verkopen.

Comment

Als uwe Mondeo ooit de verkoop ingaat stuurt ge maar een PM.

Knappe 500!
                                        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

De Fiat 500 Twinair rijdt wreed goed. Eigenlijk zo goed dat ik al aan het denken ben om, wanneer weet ik nog niet goed, de Mondeo ST220 te verkopen.
                                          Het is omdat het echt niet kan bij ons, maar met zo van die kleine auto'tjes heb ik altijd liever gereden dan tov grotere auto's.

Comment

Working...
                                          X