Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bilstein of Monroe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bilstein of Monroe?

Ik ben op zoek naar nieuwe achterste schokdempers voor men E30 318is.
    Vooraan liggen nog de standaard M-Tech dempers nog in degelijke staat.
    Nu twijfel ik tussen Monroe Reflex, die gelijkaardig zijn aan de originele dempers en Bilstein B6, die wat sportiever zijn.

Nu vraag ik me af of de Monroes sportief genoeg zijn en of de Bilsteins niet te sportief afgesteld zijn voor dagelijks gebruik.

Iemand ervaring met één van deze twee?

Enig idee van het verschil in dempingswaarde?

Verander je de veren ook?
    A Twist of the Wrist

Comment

Ik durf het bijna niet uit te spreken, maar mss kan je Porker contacteren?

Comment

Bilstein heb je nodig
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
          Bilstein heb je nodig
          idd , daar ben ik zeer tevreden van, ga binnenkort bilsteins bestellen voor mijn e30
          heb er al op mijn e36 qua prijs vallen ze zeker nog mee!!!!
          BMW E10 1600ti 1967
          BMW E10 2002tii 1973
          BMW E30 325i sedan 1986
          BMW E36 318is cabrio 1995
          BMW E36 320i cabrio 1994
          BMW E91 318d touring 2006
          MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Kan niets anders dan Bilstein ook aanraden als het tussen de 2 moet gaan.

Comment

Mijn voorkeur ging al uit naar de Bilstein Sport.
              De veren worden normaal niet vervangen en de voorste schokdempers blijven de standaard M-Techs die nog in goede staat zijn of zou dit problemen kunnen geven?

Comment

De standaard M-tech dempers zijn sowieso Bilsteins he!?
                Nu ik zou in het allereerste geval, niet je achterste dempers vervangen met sportievere exemplaren, met een andere dempingswaarde, als je je voorste niet vervangt met dezelfde soort.
                Anders ga je nogal een kakafonie krijgen tussen voor en achteras, neen?

Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar Bilstein sport, maar dan wel rondomrond, met bijpassende veren indien je dempers "korter" zouden zijn...

Eén ding, ga gewoon niet achteraan een andere soort demper als vooraan steken...

Comment

Mijn achterste dempers zijn ook aan vervanging toe, aangezien er bij mij KW veren onderzitten plan ik, als alles ooit in orde komt tenminste, bijhorende dempers er ook onder te pleuren, vooraan en achteraan...

Misschien dat merk ook eens overwegen, misschien sportiever als wat je in gedachten had, maar die auto kan dat wel hebben...

Comment

Monroe! Dan steunt de lokale economie hier

Comment

Mijn garagist stelde ook nog een volledige vaste kit van KW voor, veren en dempers rondom met verlaging van +-35mm.
                      Iemand hier ervaring mee misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                        De standaard M-tech dempers zijn sowieso Bilsteins he!?
                        Nee hoor, de M-Tech dempers zijn van Boge.
                        Ik ga waarschijnlijk een vaste kit van KW steken.
                        Bilstein dempers zijn ook nog in the running, maar een volledige kit van Bilstein met veren is me te duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fighting Falcon Bekijk Berichten
                          Nee hoor, de M-Tech dempers zijn van Boge.
                          Ik ga waarschijnlijk een vaste kit van KW steken.
                          Bilstein dempers zijn ook nog in the running, maar een volledige kit van Bilstein met veren is me te duur.
                          Huh? Ik heb vanachter lichtgeel/lichtblauwe dempers steken.. Dat zijn toch Bilsteins?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                            Huh? Ik heb vanachter lichtgeel/lichtblauwe dempers steken.. Dat zijn toch Bilsteins?
                            niet standaard meer e tjoener

goeie keuze die kw !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                              niet standaard meer e tjoener
                              Ikke ni gewijzigd hoor!

Comment

Ja, dat klinkt als Bilsteins...
                                De mijne zijn effen geel.
                                Porker, jouw is is toch verlaagd met KW veren, hè? +-35mm?
                                Is het dan nog te doen om drempels te nemen enzo?
                                Wanneer je je carter kapotgereden had was hij toch nog niet verlaagd, of wel?

Hoe staat het met de herstellingen van de is?
                                Of te druk bezig met examens? Succes nog!

Comment

Ja, dat klinkt als Bilsteins...
                                  De mijne zijn effen geel.
                                  Porker, jouw is is toch verlaagd met KW veren, hè? +-35mm?
                                  Is het dan nog te doen om drempels te nemen enzo?
                                  Wanneer je je carter kapotgereden had was hij toch nog niet verlaagd, of wel?

Hoe staat het met de herstellingen van de is?
                                  Of te druk bezig met examens? Succes nog!
                                  Ik ben vooraan 35mm verlaagd, achteraan 25mm (denk ik, kan ook 45/35 geweest zijn)
                                  Die KW veren zijn super, wel hard maar niet springerig, het mag wel allemaal nog een pak strakker voor mij, vooral achteraan voelde ik nog teveel roll, dus als je het kan betalen kan ik je alleen maar een schroefkit aanraden, dat zal nog veel leuker zijn...

Ik heb m'n carter 3x kapotgereden in de eerste maand na m'n verlaging, het is dus écht wel oppassen, maar aan de andere kant écht de moeite waard, het maakt van een mooie wagen een agressieve mooie wagen IMO, hij heeft het echt nodig...
                                  Na die 3x heb ik er geen last meer van gehad, het is goed te doen, je moet gewoon oppassen met kasseiwegen en drempels, m'n rijstijl was op het begin gewoon niet aangepast...

Herstellingen zullen wel nog even op zich laten wachten, ik ga mss wel de piraatstukken al bestellen, maar zou eerst willen dat er een expert eens komt loeren of er onderhuids mss iets geraakt of scheefgetrokken is dat je op foto niet ziet...

Comment

Schroefkit is jammer genoeg te duur.
                                    Dit is niet de enige kostenpost die ik heb aan men is'je
                                    Een verlaging zal toch ook mooi staan met mijn 14" velgen , hè?

Comment

Sta je nog op 14"???,

Maak dan als de bliksem da je er 15" hebt onderstaan, een wereld van verschil...

Misschien vind je verlagen dan zelfs niet meer nodig..

Comment

spijtig dat die van mij 5x120 zijn, ge mocht ze hebben in de zomer

Comment

Working...
                                        X