Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke wagen met sportieve looks max 20000 euro?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke wagen met sportieve looks max 20000 euro?

Mijn zoon heeft een Toyota celica met uitbouwkit van het jaar 2000

Technisch zijn wij niet echt onderlegd
    Vorige week bij zijn onderhoud van de wagen werd door de garagist vastgesteld daar er problemen waren met de drijfstanglagers

Er mee rijden kan nog maar binnen de aantal maanden zou er volgens de garagist een revisiemotor in moeten ( kostenplaatje 3800 euro)

We twijfen nu wel om de motor te laten vervangen of om te zoeken naar iets anders
    Gaat die revisiemotor lang mee gaan of niet? Er is 1 jaar garantie op werkloon en motor als geruststelling.maar toch hebben we onze twijfels want als we deze kost doen moet de auto wel echt opgereden worden met het besef dat deze nu ook al 14 jaar oud is. De wagen ziet er echt zeer sportief uit en mijn zoon zou hem laten herstellen of als hij iets kan vinden voor rond de 20000 euro iets anders zoeken

Daar wringt het schoentje. Hij wil dan iets zoals de looks van zijn celica.
    Dan is er op de markt weinig keuze denk ik. Hij is weg van een toyota gt86! Er zijn er te koop voor iets boven de 20000 euro! Zijn er nog andere merken die iets dergelijks bieden? Ik denk het niet. Een hothatch vind hij iets minder qua looks of hij zou er zeer sportief moeten uitzien. Hebben jullie wat voorstellen?

Ik kan begrijpen dat mijn zoon de toyota gt86 geweldig vind maar ik ben een klein beetje sceptisch. 200 pk voor een 20-jarige!
    Ik kan hem natuurlijk moeilijk tegen houden vermits ik zelf als fun auto een Lotus elise clubracer bezit en dan mijn argumentatie beperkt is.

Dus concreet: herstellen en oprijden of iets anders?
    Of. : herstellen en samen wat geld bijleggen en voor 20000 iets kopen voor de fun waar we ieder de nodige portie plezier kunnen uithalen om de beurt

Looks en power zijn dus belangrijk maar een clio rs of megane rs heeft zeker geen voorkeur of hij moet er zeer leuk uitzien.
    Oude krellen vallen dan af omdat de wagen toch een 7 tal jaren zeker moet mee kunnen gaan.

Ik ben benieuwd
    ik ben geen twijfelaar
    allez ik denk dat toch

honda crz, hyundai genesis of veloster...

Comment

Het is niet omdat er geen enkele GT86 voor 20.000 of minder te koop staat dat je zo'n auto niet voor 20K zou kunnen kopen. Met zo'n budget zou ik zeker gaan kijken naar verschillende GT86's en €20.000 bieden, er zal zeker één verkoper toehappen.

Comment

een GT86 mag dan wel 200pk hebben maar alleen bij 7000 toeren, want hij heeft weinig koppel en wordt aan de lichten afgedroogd door elke hothatch.
        Hij is vooral speels en instabiel bij gas - bij ongedisciplineerd gebruik kunt ge ondanks het gebrek aan koppel toch snel in het decor zitten.
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

200 pk is echt niet zoveel, en zoals al gezegd je moet die motor hoog in de toeren houden.
          Ik zou sowieso voor de GT86 / BRZ gaan.

Comment

Ook met de helft of een derde van 200 pk ondervindt u al veel rijplezier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
              Ook met de helft of een derde van 200 pk ondervindt u al veel rijplezier.
              Ik nodig u graag uit een helling op te rijden met 60-70pk
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

Comment

Ik heb dat genoeg gedaan. Ge kunt veel doen met 70pk.
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                      Ik heb dat genoeg gedaan. Ge kunt veel doen met 70pk.
                      Jaja.. Terugschakelen naar 3de en mee met de vrachtwagens naar boven alles gaat ja

Comment

Ja ok laat dat weegt ook wel 5-7 keer minder dan een normale auto. Een moto met 70pk is ook een leuk ding

Comment

Ja ok laat dat weegt ook wel 5-7 keer minder dan een normale auto. Een moto met 70pk is ook een leuk ding
                          Ja, weegt 500kg...
                          Ford fiesta met 1.0 ecoboost 100 of 125pk zal ook wel leuk en sportief rijden... moet niet altijd de grote vermogens zijn... en beetje rijkunsten en je rijdt elke noob verloren..

Comment

Waarom niet die lagers vervangen ?
                            Zal u toch minder kosten dan die 3800 van een vervangmotor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Statix Bekijk Berichten
                              Waarom niet die lagers vervangen ?
                              Zal u toch minder kosten dan die 3800 van een vervangmotor.
                              De dealer gaf enkel aan om de vervangmotor te plaatsen of een nieuw motor. Waarom hij enkel die lagers niet wou vervangen heb ik het raden naar. Is e iets mis in die constructie van die motorblokken,ik heb geen idee?Of komt dat te duur uit aan werkuren?
                              Hij zei wel dat die vervangmotoren bewerkt zijn en het dan niet meer zou kunnen voorvallen.

We neigen toch eerder om niet tot herstelling over te gaan en de wagen weg te doen en een ander te kopen,al dan niet een Toyota gt86. Ik had mijn zoon eerder een hatch voorgesteld zoals de Focus hierboven. De volgende dagen komen we er wel uit
                              ik ben geen twijfelaar
                              allez ik denk dat toch

Comment

Misschien denkt de garagist dat eens de lagers eraan zijn de rest ook al afgezien heeft en verderop kosten gaat geven. En dat ge dan beter wat meer uitgeeft voor een grondige oplossing.
                                Ge zoudt het hem kunnen vragen, hem zeggen dat oplappen voldoende is.
                                30 jaar Mr Yuge!

Comment

Zo, het probleem is opgelost.
                                  Vorige zaterdag gaan kijken naar een Toyota GT86 en het is een prachtige wagen maar echt een 2-zitter. Dat is jammer. We hadden toch verwacht dat het mogelijk zou zijn om sporadisch iemand mee te pakken op de achterbank, maar dat bleek echt onmogelijk,of je mag geen benen hebben. Dat was in een celica toch beter!

In het begin was de Renault clio RS geen optie maar toen we er 1 zijn gaan bekijken bij een dealer was mijn zoon direct verkocht. Na de nodige onderhandelingen mag hij donderdag zijn Clio RS edc Monaco GP in bezit gaan nemen. Het is een mooie wagen met redelijk veel opties en met het Cup-pack en R-Link en RS monitor en alle mogelijke opties die horen bij het Monaco GP pakket.

Ik denk dat ik er af en toe ook wel eens een ritje in ga maken.:-)
                                  ik ben geen twijfelaar
                                  allez ik denk dat toch

Comment

Working...
                                  X