Mededeling

Collapse
No announcement yet.

polo 1.0 60pk als 2de wagen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • polo 1.0 60pk als 2de wagen?

    Zoals titel zegt. Ik raad deze aan familie aan. Goede keuze? Beter kan altijd, maar
    moet toch voldoende zijn als 2de auto voor een 5-10k per jaar aan kerktorenritjes...

  • #2
    Ruim voldoende.
    Zolang je geen 100den km autosnelweg moet doen is dat perfect.
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #3
      onlangs proefrit gedaan met die 60 Pk, zeer magertjes hoor, pas op, gaat natuurlijk altijd maar het viel me op dat bij gevaarlijke situaties je 0,0 overschot hebt....

      Comment


      • #4
        de vraag: WAT is de andere wagen? als je een polo gaat kopen als 2de wagen terwijl de hoofdwagen een zware dikke bak is (bv audi 2.5TDi, BMW 535i, porsche ...), dan kan je akkelige situaties voorhebben
        -bv je wil een auto dubbelen en bent gewend dat met die snelle te doen. dan loop je het risico dat je met die polo halfweg merkt: ik geraak er niet voorbij voor die tegenligger op men vooruit plakt.
        ook baanligging, remkracht,... kunnen ven belang zijn.

        ik moest vroeger ook altijd serieus oppassen als ik van mijn firmawagen in men capri stapte. dan heb je het gevoel:
        -ongelooflijk veel vermogen tov de firmawagen (bv men kangoo 1.5dci 69pk)
        -baanligging nihil, maar wat gaat dat ding vooruit zeg (zie volgende punt nu !!!)
        -GEEN REMMEN . ik rijd hier nu 60km/h in zone 50 (ge hebt u nog goed ingehouden dan), maar ik kan nietmeer stoppen voor da rood licht binnen 500meter.

        ook omgekeerd, van de capri naar de kangoo. frustratie tot en met omdat die niet vooruit gaat, en de eerst rempoging resulteerd in piepende banden, gezicht tegen u stuur en klaxonerende autos achter u

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          de vraag: WAT is de andere wagen? als je een polo gaat kopen als 2de wagen terwijl de hoofdwagen een zware dikke bak is (bv audi 2.5TDi, BMW 535i, porsche ...), dan kan je akkelige situaties voorhebben
          -bv je wil een auto dubbelen en bent gewend dat met die snelle te doen. dan loop je het risico dat je met die polo halfweg merkt: ik geraak er niet voorbij voor die tegenligger op men vooruit plakt.
          ook baanligging, remkracht,... kunnen ven belang zijn.

          ik moest vroeger ook altijd serieus oppassen als ik van mijn firmawagen in men capri stapte. dan heb je het gevoel:
          -ongelooflijk veel vermogen tov de firmawagen (bv men kangoo 1.5dci 69pk)
          -baanligging nihil, maar wat gaat dat ding vooruit zeg (zie volgende punt nu !!!)
          -GEEN REMMEN . ik rijd hier nu 60km/h in zone 50 (ge hebt u nog goed ingehouden dan), maar ik kan nietmeer stoppen voor da rood licht binnen 500meter.

          ook omgekeerd, van de capri naar de kangoo. frustratie tot en met omdat die niet vooruit gaat, en de eerst rempoging resulteerd in piepende banden, gezicht tegen u stuur en klaxonerende autos achter u
          Dat is eigenlijk een zéér zinnig antwoord !
          De eerste wagen wordt pas binnen 2j vervangen en is dan een c-klasse. Nu nog megane 1.5dci.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            d...
            -GEEN REMMEN . ik rijd hier nu 60km/h in zone 50 (ge hebt u nog goed ingehouden dan), maar ik kan nietmeer stoppen voor da rood licht binnen 500meter.

            ....
            Als je van 60km/u tot stilstand meer dan 500 meter nodig hebt en dan nog bewust met dat voertuig op de baan komen wel dan stel ik mij toch vragen bij uw verantwoordelijheidsgevoel, ik hoop dat uw vrouw en dochter nooit oversteken op een zebrapad als u op minder dan 500 meter afstand bent...
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

            Comment


            • #7
              k heb da nooit gemeten, maar ik had toch duidelijk minder remmen in mijn capri, dan die nieuwe leasewagens waar ik mee reed.
              die oldtimers stoppen ook nog wel, maar t is ff schrikken als je de rem indrukt en er niks gebeurd. en dan mag je HARD gaan doorduwen om toch iets te remmen.
              als je wil, krijg je de wielen ook aan het blokkeren, maar je moet er een pak harder voor werken
              Last edited by ; 05/11/2014, 20:16.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                k heb da nooit gemeten, maar ik had toch duidelijk minder remmen in mijn capri, dan die nieuwe leasewagens waar ik mee reed.
                die oldtimers stoppen ook nog wel, maar t is ff schrikken als je de rem indrukt en er niks gebeurd. en dan mag je HARD gaan doorduwen om toch iets te remmen.
                als je wil, krijg je de wielen ook aan het blokkeren, maar je moet er een pak harder voor werken
                Dan heb je nooit met een Citroën CX gereden uit die periode je moest maar kijken naar het rempedaal en de remmen blokkeerden al, maar sommige van de wagens uit de jaren 70 begin jaren 80 hadden inderdaad nog geen "servo" remmen en dan moest je harder werken dan wat nu gebruikelijk is. Maar alle wagens uit die periode waar ik ooit mee gereden heb stopten toch beduidend korter dan 500m hoor.
                En een polo 1.0 60pk is een type 6c (3 cilinder euro 6 motor) dus een moderne wagen, behalve het motorvermogen dat wat aan de "magere" kant zou kunnen zijn spreken we hier dus wel van een Polo van het laatste nieuwe type.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                Comment


                • #9
                  t was gewoon om het verschil aan te duiden. franse autos hebben ik altijd heel gevoelig gevonden op de remmen. men ford fiesta dat ik als leasewagen ooit had reed normaal, de opel combo ook. en dan die renaults... die remden echt heel gevoelig.


                  Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                  Nu nog megane 1.5dci.
                  dat zal nog wel lukken. die megane zal zwaarder zijn dan het poloke. zo ne 1.5dci is geen trage motor maar absoluut ook niet snel. dus het verschil zal beperkt blijven. de benzine zal wel minder koppel hebben op lage toeren, dus er moet meer geschakeld worden

                  Comment


                  • #10
                    Tja, het zou zo een polo university zijn tegen iets minder dan 11k (airco inbegrepen). Je hebt ook nog de fabia 1.2 60pk( al dan niet combi ) die voor minder gaat (met winterwielen en airco), dewelke ik persoonlijk dan eerder zou nemen. De Nissan Micra 1.2 80pk ook voor 11k ong met airco. En dan nog het uitgaande model Corsa waar wel zaakjes kunnen gedaan worden . Ze vinden de VW het mooiste.
                    It's not in my hands, maar slecht zullen ze niet af zijn met een basic polo'tje. Je ziet er nog vele rondrijden van meer dan 15j oud...
                    Alleen heb ik reeds een paar garagisten vertwijfeling zien tonen over 3-cilynders... terwijl een ander lid vd familie reeds een 18j oude suzuki swift 1.0 3cilynder heeft met 180k erop, zonder ooit grote kosten te hebben gehad.

                    Comment


                    • #11
                      Fiat heeft tegenwoordig ook goede aanbiedingen in het 500 gamma. Voor 12000 EUR moet een 1.2 Lounge te halen zijn en daarbij heb je airco, panoramisch dak, aluminium velgen,...
                      Verder zijn die blokken oersterk en hebben ze hun degelijkheid al bewezen en 69PK voor 850 kg is geen raket, maar zeker in de stad gaat dat goed vooruit. Fiat geeft ook veel kortingen omdat er te veel gebouwd worden en die allemaal moeten verkocht worden. Levertijd is daardoor ook kort.
                      Polo zal wel iets degelijker gebouwd zijn, maar zeker in die categorie krijg je minder waar voor je geld en weegt het merk zwaar door in de kostprijs.

                      Comment


                      • #12
                        Mijn broer heeft deze week een fabia 1.2 besteld als vervanger voor zijn hoog bejaarde clio. Prijs 9500 euro met winterbanden erbij. Er was wel reeds de recyclagepremie afgetrokken. Met de oude fabia kan je nu wel koopjes doen al zit je met een beperkt aantal kleuren dat je maar kan bestellen.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                          It's not in my hands, maar slecht zullen ze niet af zijn met een basic polo'tje. Je ziet er nog vele rondrijden van meer dan 15j oud...
                          Die tijd is helaas voorbij, tegenwoordig zijn dat toch allemaal wegwerp producten die autootjes


                          Alleen heb ik reeds een paar garagisten vertwijfeling zien tonen over 3-cilynders... terwijl een ander lid vd familie reeds een 18j oude suzuki swift 1.0 3cilynder heeft met 180k erop, zonder ooit grote kosten te hebben gehad.
                          Het is dan ook geweten dat Jappen veel beter weten hoe ze een motor moeten inéén steken twintig jaar geleden hadden wij een Subaru Justy rijden 1.2 3 cilinder, niet kapot te krijgen en nog vinnig op de koop toe. Roest heeft die auto kapot gekregen, maar mechanisch/motorisch zou die nu nog rondrijden anders.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ma: Bekijk Berichten
                            Fiat heeft tegenwoordig ook goede aanbiedingen in het 500 gamma. Voor 12000 EUR moet een 1.2 Lounge te halen zijn en daarbij heb je airco, panoramisch dak, aluminium velgen,...
                            Verder zijn die blokken oersterk en hebben ze hun degelijkheid al bewezen en 69PK voor 850 kg is geen raket, maar zeker in de stad gaat dat goed vooruit. Fiat geeft ook veel kortingen omdat er te veel gebouwd worden en die allemaal moeten verkocht worden. Levertijd is daardoor ook kort.
                            Polo zal wel iets degelijker gebouwd zijn, maar zeker in die categorie krijg je minder waar voor je geld en weegt het merk zwaar door in de kostprijs.
                            Zou voor haar goed zijn, maar te onpraktisch door er af en toe met 3 wordt gereden...
                            Panda en punto komen ook in het zicht, maar als het geen 500 mag zijn, wordt het geen fiat surtout.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              Mijn broer heeft deze week een fabia 1.2 besteld als vervanger voor zijn hoog bejaarde clio. Prijs 9500 euro met winterbanden erbij. Er was wel reeds de recyclagepremie afgetrokken. Met de oude fabia kan je nu wel koopjes doen al zit je met een beperkt aantal kleuren dat je maar kan bestellen.
                              Mijn argument: veel waar voor je geld!

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                Die tijd is helaas voorbij, tegenwoordig zijn dat toch allemaal wegwerp producten die autootjes
                                Tja, bouwkwaliteit is vw toch top, kost dikwijls ook wat meer, wat je dan na 10j ook terugkrijgt. Kijk maar op autoscout. Maar ik ga hier niet zeggen dat vw beter is, want in elke dezelfde categorie zou ik eerder voor honda gaan... maar de jazz komt al minimum op 12k... yaris ook...

                                Comment


                                • #17
                                  Een Hyundai i10 of i20, of hun broertjes Kia Picanto of Rio...
                                  Is zeker ook mogelijk voor die prijs als je een kleine benzinemotor wilt...
                                  De 1.0 en 1.2 liter zijn plezante motoren voor hun longinhoud, rijden zeer vinnig.
                                  Dan heb je wel minder herverkoopwaarde, maar een langere garantie.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                                    Een Hyundai i10 of i20, of hun broertjes Kia Picanto of Rio...
                                    Is zeker ook mogelijk voor die prijs als je een kleine benzinemotor wilt...
                                    De 1.0 en 1.2 liter zijn plezante motoren voor hun longinhoud, rijden zeer vinnig.
                                    Dan heb je wel minder herverkoopwaarde, maar een langere garantie.
                                    I10 en picanto betwijfel ik dat deze in de smaak vallen. Rio is duurder met airco en i20 zal ik eens op tafel leggen...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                      Tja, bouwkwaliteit is vw toch top, kost dikwijls ook wat meer, wat je dan na 10j ook terugkrijgt.
                                      Haha

                                      Ik ben eens benieuwd wat ik voor mijn nog maar 9 jaar oude Golf ga krijgen volgend jaar...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Als hij in niet afgetrapte staat is zonder grote gebruikssporen EN (belangrijk!) hij moet niet weg van vandaag op morgen, zul je best wel een mooie som krijgen. Terwijl je met een gelijkaardig produkt in zelfde toestand 1000 a 1500 minder vangt (behalve civic en corrola).
                                        Ik heb dit toch mogen ervaren met mijn passat van 96, mijn caddy van 2006 en mijn alhambra van 2003( die eigenlijk crapp was!)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X