Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 996

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Met de 3.6 ga je niet rap vodden hebben maar ze beginnen oud te worden en alles wat oud is kost geld.

Comment

ja 996 is nu wel interessant in aankoop maar zijn Porsches niet waanzinnig duur in onderhoud? iemand met ervaring hier op dat vlak?

Comment

Een 996 Porsche gaat je goedkoper uitkomen dan een E39 M5 of E46 M3 in onderhoud... Porsche valt écht goed mee, zelfs qua kostprijs onderdelen. Natuurlijk meer dan de doorsnee Kia Cee'd, maar dat weet je voor je eraan begint..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
          ja 996 is nu wel interessant in aankoop maar zijn Porsches niet waanzinnig duur in onderhoud? iemand met ervaring hier op dat vlak?

van een 996 kan ik niet spreken.

maar een eerste onderhoud bij de dealer van de 991 koste +- 600.

natuurlijk, remmen zullen wel wat meer kosten dan bij ene gewonere auto, maar dat weet je wel denkik als je met zoiets rond rijdt.

banden zal ook nog wel meevallen? voor de 991 is het +- 1200€ voor 4 nieuwe banden. Wel een grote bandenmaat van 20".

Overlaatst zijn er kleppen in blok vervangen en een nieuwe pdk software geplaatst. Dat kwam op +- 800 €.

Vind ik allemaal best meevallen imo.
          BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
            Er zijn blijkbaar toch een aantal serieuze structurele problemen met die M96/M97 blokken.

3.4 waren vooral cilinderwand problemen, de 3.6 vooral tussenaslager (IMS)
            Klopt volledig.
            Hartech is idd. een uitstekende bron voor technische info.
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Overlaatst zijn er kleppen in blok vervangen en een nieuwe pdk software geplaatst. Dat kwam op +- 800 €.
              Geen garantie?
              Van wanneer is die 991?
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                Klopt volledig.
                Hartech is idd. een uitstekende bron voor technische info.
                Dat is waar, al moet je wat geluk hebben denk ik. M'n vader had vroeger een 996 C2 3.4 (van 98') en dan in 2003 overgeschakeld naar een 3.6 4S.
                De 3.4 heeft hij weggedaan aan 180k km, en er is buiten het onderhoud nooit iets aan gebeurd.. De volgende eigenaar heeft er dan nog naar 250k mee gereden, sindsdien zijn we het spoor kwijt :p.
                3.6 weggedaan aan 150k km, ook geen problemen mee gehad (op een defecte sleutel na)

Comment

Geen garantie?
                  Van wanneer is die 991?

is een van de eerste. was net uit garantie toen het gebeurde.

Ze waren al 2x vervangen in garantie.

bij de 3e keer haalde die kar nog maar 340-350pk van de normale 400.
                  BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                    Dat is waar, al moet je wat geluk hebben denk ik. M'n vader had vroeger een 996 C2 3.4 (van 98') en dan in 2003 overgeschakeld naar een 3.6 4S.
                    De 3.4 heeft hij weggedaan aan 180k km, en er is buiten het onderhoud nooit iets aan gebeurd.. De volgende eigenaar heeft er dan nog naar 250k mee gereden, sindsdien zijn we het spoor kwijt :p.
                    3.6 weggedaan aan 150k km, ook geen problemen mee gehad (op een defecte sleutel na)
                    Zo zie je maar, ik neem nu als voorbeeld mijn subaru, er zijn er veel met een kapotte krukaslager, hoe komt dat > tuning.
                    De 3.4 zal wel zo slecht niet zijn, mooi warmrijden, niet overreven, bladeren en modder regelmatig verwijderen aan de radiatoren.
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

onderhoudstarieven van een officiële Porschegarage (welleswaar in NL):
                      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                      2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                        De 3.4 zal wel zo slecht niet zijn, mooi warmrijden, niet overreven, bladeren en modder regelmatig verwijderen aan de radiatoren.
                        Helemaal akkoord, maar als je een 3.4 uit '99 koopt met 180.000km door 3 eigenaars (ik zeg maar wat) dan kun je nooit weten hoe die is behandeld. Overrevs à la limite nu nog wel als je de DME laat uitlezen.
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          is een van de eerste. was net uit garantie toen het gebeurde.

Ze waren al 2x vervangen in garantie.

bij de 3e keer haalde die kar nog maar 340-350pk van de normale 400.
                          Welke kleppen waren dat precies?
                          Zou toch niet mogen eigenlijk...maandagochtend exemplaar of hebben er meerdere last van, heb je daar soms zicht op?
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Porsche 996

Welke kleppen waren dat precies?
                              Zou toch niet mogen eigenlijk...maandagochtend exemplaar of hebben er meerdere last van, heb je daar soms zicht op?
                              Geen idee eigenlijk. Er zijn wel meerdere 991's met problemen, maar ge leest natuurlijk maar vooral negatieve dingen op het internet.

Bij deze hebben ze ondertussen:

- 2x pdk software vernieuwd. Er zijn gevallen bekend dat tijdens het rijden de bak terug in P springt. Ook bij cayenne's en panamera's.
                              - alle afdichtingen en darmpjes in en rond de motor zijn vervangen.
                              - heel de verwarmingsinstallatie is al vervangen geweest, omdat ratten dat hebben kapot gebeten
                              - contactslot is ook al vervangen geweest, auto herkende de sleutel niet meer.
                              - nieuw mulitmedia systeem
                              - uitlaat is scheef komen te hangen en is moeten rechtgezet geweest
                              - en dan die kleppen ergens in de motor zelf, wat het juist was moet ik eens aan een ander forumlid vragen die er technisch meer van kent. Ook 3x vervangen. Eerst in Knokke onder garantie, volgens Antwerpen was dat slecht gedaan hoewel de auto perfect reed. Na die beurt in Antwerpen is die auto een pak minder goed gaan rijden. Veel gediscuteer, als jonge gast geen gelijk gehaald want ja ik kan niet goed genoeg rijden en van die dingen. Uiteindelijk naar Aken geweest op aanraden van enkele Porsche rijders en daar is die kar perfect hersteld .

Auto is 2,5jr oud, heeft nu 35k km en rijdt sinds Aken een PAK agressiever en sneller.

Het strafste van al was in Antwerpen: ze hebben een testrit gedaan met mij erbij en zei zeiden dat ze nog altijd schrik kregen in die auto, dan ben je toch niet veel gewoon. Het is een "instap"porsche en geen Turbo of GT3.
                              Daarna hebben ze die 2 dagen bijgehouden, zogezegd uitgelezen en naar het fabriek gestuurd. Dan hebben ze op straat testritten en spritjes gedaan tegen hun demo carrera 4 en die bleef gelijk. Een S heeft 50pk meer normaal. Gaan afhalen met een lege naftbak, drank en rookgeur in de auto en een dikke factuur voor 0 opbrengst.
                              Last edited by kefkie; 17/12/2014, 08:44.
                              BMW X5 45e

Comment

Porsche scoort hier in ieder geval niet slecht, 911 is wel hun slechtste! maar die scoort ook nog goed (zie balkje)
                                This is a discussion forum for Mazda MX-5 Miata owners and enthusiasts. For more info, see http://www.miata.net/

kdenk dat dit wel vooral over de meest recente versies gaat

Comment

Wat te denken van deze velgen? http://www.kapaza.be/nl/porsche/porc...6-92929013.htm
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

En van deze velgen en de staat van de bestuurderszetel?
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Mij was het ook al opgevallen dat die 996's spotgoedkoop weggaan. Had ook niet verder gekeken en toen ik een kennis over aansprak die kenner is, zei die meteen dat de die zo goedkoop zijn omwille de problemen die ze hadden. De 993 is dan weer zo duur omdat het de laatste luchtgekoelde was, en de 997 omdat die problemen van de 996 erin zijn opgelost.

Was eigenlijk wel van plan om een 996 op de kop te tikken, maar nu heb ik wel wat bang. Verhaal zegt dat rond de 50000km de blokken kapot gaan en dat ge dan voor €13000 schade hebt. Maar de meesten die ik op het net vindt, zijn er een tijdje dei 50000km gepasseerd.

Denk dat ik mij nog wat meer moet gaan inlezen.
                                      Een 928 heb ik ook wel kop in, maar ofwel zijn het wrakken, ofwel te zotte prijzen

Comment

Blijf daar af! 996 is altijd wat mee en echt heus meer dan alleen de gescheurde blokken hoor (tussenaslagers,olielekken,radiatoren,....)
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          Blijf daar af! 996 is altijd wat mee en echt heus meer dan alleen de gescheurde blokken hoor (tussenaslagers,olielekken,radiatoren,....)
                                          2222

En pas op met een 996 als investering: een 996 was gisteren niks waard, vandaag niks waard en morgen ook niet (is mijn voorspelling).

Comment

Working...
                                          X