Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 996

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche 996

    Zou het niet stilaan interessant worden om een 996 te kopen?

    Al die oudere types (993,964,...) blijven maar in prijs stijgen terwijl de 996 almaar goedkoper wordt. Ja, ik weet dat daar redenen voor zijn (uiterlijk, geen luchtkoeling meer, dubieuze betrouwbaarheidsreputatie van sommige types,...) maar er zijn toch grenzen denk ik.
    Deze zomer nog een degelijk exemplaar (cabrio) aangeboden gekregen voor 15000€, objectief gezien een koopje maar geen plaats ervoor en ook geen prioriteit.

    Je ziet nu al dat de prijzen bij de Turbo's al een tijd vrij stabiel blijven. Ik denk dat bvb. ook een deftige 4S niet veel meer zal zakken.
    2.0 JTDm

  • #2
    Wat is de ideale 996 als je eentje zou kopen? Persoonlijk verkies ik eerder een boxster dan
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

    Comment


    • #3
      Er zijn er wel nooit meer gemaakt dan van de 996.
      Dus is er nog veel keuze op de markt.
      Is ook de minst populaire geweest.
      Denk wel dat de prijzen niet meer zullen zakken en dat de populariteit zal stijgen.


      Sent from here
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #4
        Boxster is toch totaal iets anders hé, roadster met middenmotor is nog altijd geen 911...

        Als je nu een Turbo met volledige historiek voor +/- 30k of een 4S voor 20-25k op de kop kunt tikken dan doe je daar volgens mij toch een heel goede zaak aan.

        Als je ziet dat ze voor een gewone 993 (dus geen 4s of turbo) 40 tot zelfs 50k durven vragen...
        2.0 JTDm

        Comment


        • #6
          3
          Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
          Wat is de ideale 996 als je eentje zou kopen? Persoonlijk verkies ik eerder een boxster dan
          Als je kijkt naar de 993: de 4S en de Turbo zijn het populairst.

          Comment


          • #7
            Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
            Boxster is toch totaal iets anders hé, roadster met middenmotor is nog altijd geen 911...

            Als je nu een Turbo met volledige historiek voor +/- 30k of een 4S voor 20-25k op de kop kunt tikken dan doe je daar volgens mij toch een heel goede zaak aan.

            Als je ziet dat ze voor een gewone 993 (dus geen 4s of turbo) 40 tot zelfs 50k durven vragen...
            Een 4S is eerder 25-30k en een Turbo 35-40k heb ik de indruk.

            Comment


            • #8
              Volgens mij zijn de GT3 en GT3 RS de beste toekomstige investeringen. Maar die kosten nog veel geld, zeker die 2e.

              Comment


              • #9
                Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                Een 4S is eerder 25-30k en een Turbo 35-40k heb ik de indruk.
                ja dat zijn de VRAAGprijzen op Autoscout e.d.m., als je Porscheforum (BE en NL) volgt dan heb ik daar recent een goede 4S weten verkopen voor 22,5 en een Turbo voor 30
                2.0 JTDm

                Comment


                • #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  ja dat zijn de VRAAGprijzen op Autoscout e.d.m., als je Porscheforum (BE en NL) volgt dan heb ik daar recent een goede 4S weten verkopen voor 22,5 en een Turbo voor 30
                  Veel bang for the buck amai.

                  Comment


                  • #11
                    Vraagprijzen en effectieve te krijgen prijzen zijn een wereld van verschil!
                    Garagisten kopen heel goedkoop aan en hopen op een flinke winstmarge.
                    Die vragen snel 5.000 tot 10.000 euro teveel.
                    Particulieren zien dat en beginnen al te dromen.
                    Zij hanteren de garage verkoopprijzen en geraken dan gedeprimeerd omdat ze geen reacties krijgen.

                    996 : vanaf 11.000 euro (3.4) en vanaf 15.000 euro (3.6)

                    996 4S : vanaf 20.000 euro
                    (2 jaar geleden nog een 996 4S full option en in nieuwstaat aan 17.000 euro incl. BTW zien weg gaan).

                    996 TT : vanaf 25.000 euro
                    (3 maanden geleden nog een onberispelijke 996 TT aan 27.000 euro aan mijn neus zien voorbij gaan).

                    Momenteel beste investering 964 carrera 2 en de oudere carrera's 3.2
                    993 is al onbetaalbaar geworden en er worden belachelijk hoge vraagprijzen opgeplakt.
                    GT3 (RS) zijn ook interessante aankopen maar worden door hun hoge CO uitstoot "verkoopsdood" gemaakt.

                    Toekomst : alles zal afhangen van of er een hervorming van taks op CO uitstoot gaat komen en wat ze met de oldtimerwetgeving gaan doen. Prijzen zijn nu al wat gestabiliseerd en 993 heeft zijn plafond bereikt.

                    @ BEEMER : een boxster met een 996 vergelijken is appelen en peren. Een echte Porsche liefhebber zou nooit een boxster/cayman willen hebben. Zelfs geen cayenne/panamera maar zweert bij een 911.

                    Comment


                    • #12
                      Voor mij hoeft het niet persé een 911 te zijn maar ik ben dan ook geen Porsche "freak". Ik vind een 944, boxster, cayman,... ook échte porsches . Ik heb een tijdje geleden ergens gelezen dat een cayman zelfs beter zou rijden dan een 911 . Voor mij is een cayman evenveel sportwagen dan een 911. Maar ik heb 0,0 ervaring met dit type wagens dus mijn mening moet ik misschien compleet herzien na een testrit.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

                      BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017


                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                      Comment


                      • #13
                        Denk dat de 996 wellicht terug zeer langzaam zal gaan stijgen, ze behoren nu tot de classic division bij porsche.

                        Gewone modellen zullen wss gewoon blijven hangen, maar 4S zal wss door de bredere heupen gewild worden.

                        GT3 (eerste generatie) zit nu al in de lift (volg de prijzen al een eindje) omdat deze zeer gelimiteerd gemaakt werden (+/- 1840 stuks ) en volgens de meeste nog de laatste echte hardcore GT3 was, tweede generatie zou nog iets zeldzamer zijn, maar bevat al wat meer veiligheidssystemen.

                        GT2 gaat ook voor deftige prijzen, maar ken ik niet zoveel over.

                        Turbo is ook stabiel in prijs

                        laatste 3 zijn wel betrouwbaarste van de hele reeks, aangezien ze de Mezger blok gebruiken (afgeleid vanuit de Porsche GT1)

                        Comment


                        • #14
                          Blijkbaar stond hier vorig jaar ook een Turbo te koop van Galhund voor een interessante prijs...
                          2.0 JTDm

                          Comment


                          • #15
                            Als er ergens bij Porsche 'koopjes' zijn dan is het inderdaad wel bij de 996. Rijdt nog eens een stuk beter dan zijn voorgangers ook.

                            Er zit zeker veel kaf tussen het koren maar een goeie zal niet veel meer in prijs dalen imho
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

                            Comment


                            • #16
                              996 4S bouwjaar 11/2004 met 68.000 km op de teller. Zwart metallic en Full option. OHB OPC bij + alle facturen. Eerste eigenaar en wagen in absolute nieuwstaat. Enkel een barst in achterbumper en een gebarsten achterlicht. Alle diagnosetesten waren toegestaan. Vraagprijs was 29.990 euro en is door een handelaar aangekocht voor 23.000 euro rond (incl. BTW want was een BTW wagen). Twee dagen later door diezelfde handelaar voor 27.000 euro verkocht.

                              De naam Galhund zegt me nog wel iets maar weet niet meer over welke 996TT het ging. Maar op sommige fora (porscheforum) zetten ze hun prijzen veel te hoog. Die mannen vragen wat rond en jutten elkaar op. Maar er is onlangs nog een zwarte 996TT weg gegaan. Vraagprijs was 29.000 euro maar was ruim bespreekbaar. Had wat hagelschade (1850 euro kosten) maar verder perfect in orde en met alle facturen/OHB OPC. Ik heb die wagen zelfs gezien en ik denk dat hij weg gegaan is voor < 25.000 euro

                              Mijn inziens vandaag een prima belegging : 996/997 GT2 indien je deze 20.000 euro onder de vraagprijzen kan aankopen. En misschien niet vandaag en niet morgen maar er moet maar 1 persoon toehappen. Vorig jaar is er nog in de buurt een fonkelnieuwe 997 GT2 verkocht. Voor een belachelijk lage prijs overgelaten op een directiewagen 997 GT2RS (die sindsdien ook nog geen kilometer heeft gereden). Een GT2RS zou natuurlijk nog veel beter zijn maar die prijzen blijven belachelijk hoog.

                              Comment


                              • #17
                                Een atmosferische 996 (uitgezonders GT3) en een niet DFI atmosferische 997 zou ik persoonlijk laten staan. Problemen met distributie tussen as en krassen op zuigerwanden.
                                Zoek je als je een 996 wil in een turbo of ga voor een luchtgekoelde atmosferische 993.
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • #18
                                  In mijn ogen zijn de Turbo , Turbo Cabrilolet, de 4S Coupé & de 4S Cabriolet interessante waardevaste wagens, als we de GT2/3 niet meerekenen natuurlijk

                                  Alhoewel : een nette 996, zelfs MkI, met lage km-stand, onderrhoudsgeschiedenis & in nette originele staat stijgt stilaan ook in waarde.

                                  Comment


                                  • #19
                                    Ik heb ook interesse, naar wat ik lees is dat motorfalen opgeblazen en komt t vooral voor in de eerste 2 a 3 bouwjaren. 4% zou er ooit last van gehad hebben en de rijstijl speelt een grote rol.
                                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                    Comment


                                    • #20
                                      Er zijn blijkbaar toch een aantal serieuze structurele problemen met die M96/M97 blokken.



                                      Je weet nooit écht wat je koopt bij een wagen van 10-15j. oud en dit maakt dat de 996 altijd een gok/risicogeval zal blijven. 3.4 waren vooral cilinderwand problemen, de 3.6 vooral tussenaslager (IMS)

                                      Dit gezegd, je kunt altijd een goeie te pakken hebben
                                      2.0 JTDm

                                      Comment

                                      Working...
                                      X