Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche 996

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
    2222

    En pas op met een 996 als investering: een 996 was gisteren niks waard, vandaag niks waard en morgen ook niet (is mijn voorspelling).
    Da's kort door de bocht. Een 996 met Mezger blok, die moet je hebben. Dat zijn dus de Turbo, GT3 (RS) en GT2. De GT3 RS en GT2 zijn al jaren niet meer betaalbaar. De GT3's zijn de laatste 2j ook wel redelijk wat gestegen. En nu begint de Turbo in waarde toe te nemen.

    En wat de Carrera's (3.4 & 3.6) betreft. Die zijn ook niet allemaal brol hoor. Er waren in het begin veel problemen mee, onder andere die plofmotoren, maar dat was met de 997.1 hetzelfde. Als je nu ene zoekt met een goede historiek en waar naar om gekeken is en je blijft die onderhouden, zal je daar geen problemen mee hebben.

    Comment


    • #42
      Echt hé. Een deftig onderhouden 996 is best bulletproof


      991 is al een pak minder.
      BMW X5 45e

      Comment


      • #43
        Porsche 996

        Was ook naar eentje op zoek, verschillende gezien en gereden, maar nooit mijn gedacht gevonden en eerlijk gezegd wat schrik gekregen van de vele horrorverhalen. Is uiteindelijk heel iets anders geworden. Een Alpina B3 Biturbo, snel, exclusief en waarschijnlijk betrouwbaarder!


        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
          Da's kort door de bocht. Een 996 met Mezger blok, die moet je hebben. Dat zijn dus de Turbo, GT3 (RS) en GT2. De GT3 RS en GT2 zijn al jaren niet meer betaalbaar. De GT3's zijn de laatste 2j ook wel redelijk wat gestegen. En nu begint de Turbo in waarde toe te nemen.

          En wat de Carrera's (3.4 & 3.6) betreft. Die zijn ook niet allemaal brol hoor. Er waren in het begin veel problemen mee, onder andere die plofmotoren, maar dat was met de 997.1 hetzelfde. Als je nu ene zoekt met een goede historiek en waar naar om gekeken is en je blijft die onderhouden, zal je daar geen problemen mee hebben.
          +1 deftig onderhoud en wat dingen preventief vervangen...
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
            Da's kort door de bocht. Een 996 met Mezger blok, die moet je hebben. Dat zijn dus de Turbo, GT3 (RS) en GT2. De GT3 RS en GT2 zijn al jaren niet meer betaalbaar. De GT3's zijn de laatste 2j ook wel redelijk wat gestegen. En nu begint de Turbo in waarde toe te nemen.

            En wat de Carrera's (3.4 & 3.6) betreft. Die zijn ook niet allemaal brol hoor. Er waren in het begin veel problemen mee, onder andere die plofmotoren, maar dat was met de 997.1 hetzelfde. Als je nu ene zoekt met een goede historiek en waar naar om gekeken is en je blijft die onderhouden, zal je daar geen problemen mee hebben.
            Inderdaad, een turbo of gt2 of gt3 is een investering. Zo één moest ge 5 jaar geleden gekocht hebben. Toen waren ze nog betaalbaar.

            Maar een gewone 996 carrera 2, en dan nog de eerste, met de 3.4 zullen nooit meer gaan stijgen volgens mij. Ze hebben nu eenmaal een slechte reputatie (terecht of ten onrechte) en dat is dodelijk voor de waarde.
            Last edited by orange; 21/06/2015, 21:38.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door DTF Bekijk Berichten
              Was ook naar eentje op zoek, verschillende gezien en gereden, maar nooit mijn gedacht gevonden en eerlijk gezegd wat schrik gekregen van de vele horrorverhalen. Is uiteindelijk heel iets anders geworden. Een Alpina B3 Biturbo, snel, exclusief en waarschijnlijk betrouwbaarder!


              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
              Als Alpina en Porsche liefhebber kon je voor mij gen foute keuze maken.

              Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
              Inderdaad, een turbo of gt is een investering. Zo één moest ge 5 jaar geleden gekocht hebben. Toen waren ze nog betaalbaar.

              Maar een gewone 996 carrera 2, en dan nog de eerste, met de 3.4 zullen nooit meer gaan stijgen volgens mij.
              Ik denk ook niet dat de 3.4 en 3.6 echt gaan stijgen maar als je een goede vindt, kan je wel relatief betaalbaar van het Porsche rijplezier genieten.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                Als Alpina en Porsche liefhebber kon je voor mij gen foute keuze maken.



                Ik denk ook niet dat de 3.4 en 3.6 echt gaan stijgen maar als je een goede vindt, kan je wel relatief betaalbaar van het Porsche rijplezier genieten.
                Waarheid als een koe👍


                Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten

                  Inderdaad, een turbo of gt2 of gt3 is een investering. Zo één moest ge 5 jaar geleden gekocht hebben. Toen waren ze nog betaalbaar.

                  Maar een gewone 996 carrera 2, en dan nog de eerste, met de 3.4 zullen nooit meer gaan stijgen volgens mij. Ze hebben nu eenmaal een slechte reputatie (terecht of ten onrechte) en dat is dodelijk voor de waarde.
                  En toch zijn de prijzen aan het stijgen
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                  Comment

                  Working...
                  X