Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto import USA - België - inklaring Nederland 6%BTW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door JuSa Bekijk Berichten
    Hallo,

Even deze topic terug actueel maken :-).

Met de "nieuwe" oldtimerwetgeving in Belgie is het goedkoper om oldtimer van buiten de EU in te voeren naar België. Je moet maar 6 % BTW betalen maar één van de voorwaarden is dat je de wagen sowieso op O-platen moet zetten. Als ik nu dit voertuig voor commerciele doeleinden wil gebruiken heb ik een probleem want O-platen en "commerce" gaan niet samen. In dat geval moet ik, stel dat ik nu een oldtimer (> 50 jaar oud) vanuit de VS wil invoeren hiervoor 10% invoerrechten en 21% BTW op moeten betalen als ik dat voertuig wil gebruiken voor dagelijks gebruik (en dus toegelaten voor "commerce").
    Ik was nu dus aan het denken om de wagen te laten toekomen in Rotterdam, daar de douaneformaliteiten afhandelen (standaard 6% voor klassieke wagens zonder beperkende voorwaarden voor commercieel gebruik of vergis ik mij?) en vervolgens in B mijn vignet 705 gaan ophalen om dan vervolgens in te schrijven op dagelijkse nummerplaten.

Is dit mogelijk of zie ik hier een aantal zaken over het hoofd?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg,

Jürgen
    klopt. heb je een bron over die 6% btw in belgie ? Is lang 21% gebleven en heeft mij er altijd er van weerhouden om te shippen naar Antwerpen.
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Met de invoercalculator kunt u de bijkomende kosten berekenen bij het importeren van goederen uit het buitenland, zoals de BTW, invoerrechten en inklaringskosten.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Hallo, vond ik dit bericht bij het zoeken naar de scheepvaart uit de USA. Ik was 2 bedrijven, een naar verwachting de auto uit de VS: https://wcshipping.com/de/
        en een ander om te helpen met het importeren van het naar Antwerpen: http://rsctrans.be
        Iedereen heeft ervaring met een van hen?

Comment

Working...
        X